Xboxlife forum

Gow / Disken

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Gow / Disken

Indlægaf Partyboy » 25. dec 2006 14:44

Hey Everbody...

Jeg vil nu nødig lyde alt for skeptisk.
Men da jeg igår sad og spillet split-screen i Gow med en af mine venner, fik jeg en disc-error, der sagde at den ikke kunne læse disken fordi at den var, skal vi sige uren. Så tager jeg den ud (spillet er ikke mere end 3 uger gammel) og jeg syntes der er en påfaldende lang dyb ridste yderst på disken (det ikke den slørede en, det er en ridse inde i den, hvis i forstår).
Men efter jeg renset disken, virkede spillet igen.
Så ville jeg bare lige spørge, til folk der nu muligvis har erfaring med det:
Betyder dét noget fremover?

//Mvh
Partyboy :D
Partyboy
Niveau 7
 
Indlæg: 4002

Brugeravatar

Indlægaf Partyboy » 26. dec 2006 11:49

BUMP
Partyboy
Niveau 7
 
Indlæg: 4002

Brugeravatar

Indlægaf Rexter » 26. dec 2006 12:46

Hey jeg fik også den fejl her forleden. Og det var endda lidt værre. Der var lange flænger fra midten af cd'en og ud til kanten. Og ikke rundt om hvis i forstår, altså det er ikke boksen der har ridset den. Men flængerne kom fra midten og gik direkte ud mod kanten af cd'en. Jeg tænkte bare WTF!? Jeg tror faktisk at disken skulle lige til at sprænge.
Det er faktisk sket en gang før for mig hvor at en cd kørte så hurtigt i min computer at den sprang i luften!
Jeg må se om ikke jeg kan få byttet min Gears of War....
Rexter
Niveau 4
 
Indlæg: 635


Indlægaf Haugboelle » 26. dec 2006 12:56

Den fejl har jeg haft ca 3 gange på 1 måned, vel og mærke ikke i samme spil, så det er en fejl på xboxen. Krydser bare fingre for at det ik blir værre lige pludseligt.
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Indlægaf spif2001 » 26. dec 2006 16:22

Hvis i minimum har 3 cd'er i skal have fixet, kan man her får repareret dem til 30 kr stykket.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Partyboy » 27. dec 2006 11:53

Rexter skrev:Men flængerne kom fra midten og gik direkte ud mod kanten af cd'en.


Aha...
Det problem havde jeg også med mit Battlefield 2 (PC).
Det var kassetten der ødelagde disken, så jeg kontaktede EA-Support.
Sendte spillet ind og sagde hvad der var sket, og de sendte et nyt eksemplar.

Men tak for svarene allesammen! ;)

//Mvh
Partyboy :D
Partyboy
Niveau 7
 
Indlæg: 4002

Brugeravatar

Indlægaf Hr Lindberg » 27. dec 2006 16:51

Jeg har også oplevet det Partyboy beskriver... Men det sker kun når jeg spiller mp... Men når man lige renser disken, så kører den igen, så jeg krydser bare fingre og spiller videre :)
Hr Lindberg
Niveau 4
 
Indlæg: 521


Indlægaf Haugboelle » 27. dec 2006 17:23

Hr Lindberg skrev:Jeg har også oplevet det Partyboy beskriver... Men det sker kun når jeg spiller mp... Men når man lige renser disken, så kører den igen, så jeg krydser bare fingre og spiller videre :)


Nu du siger det, har jeg faktisk også kun oplevet det i mp. Jeg tog discen op første gang, ingen ridser. De gange den har gjort det efter, har jeg bare restarted.
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Indlægaf Hr Lindberg » 27. dec 2006 21:16

Ja jeg rebooter også bare og så virker den igen, men der er dog kommet en lille ridse i min skive, men ikke noget der er så slemt.
Hr Lindberg
Niveau 4
 
Indlæg: 521


Indlægaf Dr_Gonzo » 27. dec 2006 22:37

Jeg ved at flere folk ind imellem får den besked med at deres GoW skive ikke kan læses også selv om skiven ser ud som ny. Flere folk på GoW-forummet mener at det skyldes rystelser i det rum hvor man spiller. Da GoW streamer en del fra disken, kan selv den mindste læse fejl få det til at give en meddelelse om at skive skal pudses.
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


Indlægaf Haugboelle » 27. dec 2006 22:42

Dr_Gonzo skrev:Jeg ved at flere folk ind imellem får den besked med at deres GoW skive ikke kan læses også selv om skiven ser ud som ny. Flere folk på GoW-forummet mener at det skyldes rystelser i det rum hvor man spiller. Da GoW streamer en del fra disken, kan selv den mindste læse fejl få det til at give en meddelelse om at skive skal pudses.


Okay, har dog også prøvet det i Fifa 07 et par gange, der var det også i MP
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Indlægaf ZenBrain » 27. dec 2006 23:27

Begyndte også at få fejlen ca. en gang hver 2. time i går, bla. lige efter jeg endelig havde klaret den svære sidste bane i Act 3, hvor man erobrer pumpe stationen. Den nåede lige at vise hele film sekvensen bagefter men ikke at save spillet... :roll:
Min skive har også fået en cirkulær ridse tæt på midten og min box står ellers klippestabilt i et rum uden rystelser (har ligget syg, så har ikke ligefrem trampet rundt :) ).
I tråde på diverse andre forummer lader det til at det ikke er noget problem at få byttet sin GoW-skive til en ny, men man kan jo så risikere at det bare er et spørgsmål om tid før det sker igen.
Håber de finder ud af noget i form af en patch eller et nyt oplag, for der er da efterhånden så mange tråde omkring det at det ikke længere kan afskrives som én uheldig sending eller rystelser i gulvet?
Irriterende er det i hvert fald.
ZenBrain
Niveau 4
 
Indlæg: 559


Indlægaf Haugboelle » 27. dec 2006 23:30

ZenBrain skrev:Begyndte også at få fejlen ca. en gang hver 2. time i går, bla. lige efter jeg endelig havde klaret den svære sidste bane i Act 3, hvor man erobrer pumpe stationen. Den nåede lige at vise hele film sekvensen bagefter men ikke at save spillet... :roll:
Min skive har også fået en cirkulær ridse tæt på midten og min box står ellers klippestabilt i et rum uden rystelser (har ligget syg, så har ikke ligefrem trampet rundt :) ).
I tråde på diverse andre forummer lader det til at det ikke er noget problem at få byttet sin GoW-skive til en ny, men man kan jo så risikere at det bare er et spørgsmål om tid før det sker igen.
Håber de finder ud af noget i form af en patch eller et nyt oplag, for der er da efterhånden så mange tråde omkring det at det ikke længere kan afskrives som én uheldig sending eller rystelser i gulvet?
Irriterende er det i hvert fald.


Tror ikke det spillet den er gal med, tror det xboxen... Har set mange tråde om dette emne med forskellige spil
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Indlægaf Partyboy » 28. dec 2006 11:59

Det lader til at være en fejl med X'eren.
Men det er vel lidt forsent at rette op på den fejl, medmindre de vil tilbagekalde ni-millioner konsoller for at få rettet fejlen...
Det gør de nok ikke.
Partyboy
Niveau 7
 
Indlæg: 4002

Brugeravatar

Indlægaf ZenBrain » 28. dec 2006 12:58

Sagen er bare at "normalt" ridser 360'eren kun skiver hvis man flytter på den mens drevet kører eller den den står i lodret position. Ser man på de mange tråde der findes om emnet kunne det ligne en generel trend. ELLER det kan være fordi fordi GoW har solgt i så mange kopier, at det bare synes af mange der nu brokker sig når skiven får ridser. Jeg studser bare over at jeg aldrig før har oplevet Disc Read Errors og det nu opstår med GoW. Her er et par udvalgte artikler om emnet:

Gears is unreadable and we want answers!

Gears of War disc errors - why the hell is no one covering this?

Men ja, selvfølgelig er det i sidste ende hardwarens skyld. Det burde ikke på nogen måde være muligt for drevet at lave ridser bare fordi drevet kører hurtigt eller dataen tilgås på en bestemt måde eller fordi man flytter boxen mens den er i gang.
ZenBrain
Niveau 4
 
Indlæg: 559



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron