Morten Skou skrev:Det er super nice - har desværre ikke været så meget hjemme i dag, så jeg har ikke kunne skrive en nyhed om det endnu
Til gengæld er det stadig synd, at det først udkommer til august.
Benja190782 skrev:Håber den grimme Halo kan fjernes...
BoblereN skrev:Så fik jeg kørt FP1 på Albert Park i går på master (95) tror jeg det er i sværhedsgrad.
For at knytte en kommentar til dit "look & feel" Morten, er det ikke noget jeg har bemærket da jeg sjældent kører med HUD, så for mit vedkommende er det nye layout på rattet virkelig blevet godt - Der er mange flere informationer tilgængeligt i forhold til tidligere, nu kan jeg faktisk køre uden HUD fra cockpit view og stadig have en fornemmelse af hvor jeg befinder mig i et løb, hvordan batteriet har det og om dækkene befinder sig i det rigtige temperatur vindue
Det er tidligt at udtale sig om niveauet fra AI's når jeg end ikke er nået til qualifying eller selve løbet, men det virkede for mig som om at de kørte langsommere på 95% end de gjorde i 2017 udgaven, i hvert fald hentede jeg hurtigt de andre kørere i mine træningsprogrammer og måtte gå forbi dem, til gengæld virkede de mere menneskelige når jeg så begyndte at forsøge at overhale, hvor man i 17 udgaven blot skulle gå dybt og bremse sent så skulle de nok trække sig virker det tilsyneladende som om at det er slut og de har bedre fornemmelse for at lukke af eller slå tilbage efter et overhalingsforsøg. det kan selvfølgelig også være fordi haas raceren er mere konkurrencedygtig i år end den var i 17, at jeg har nemmere ved at fange dem
Det er nævnt i flere forums at FFB'en er blevet virkelig god, jeg oplevede det desværre ikke og nåede ikke at kigge om der var nogle indstillinger der kunne justeres i forhold til FFB'en.
I 17 udgaven havde jeg næsten ingen problemer i at køre en stabil træningssession, og fange de overstyringer der måtte komme undervejs, der er kommet en noget mere hårdfin grænse, hvornår raceren står til at redde og hvornår man bliver kastet ud i autoværnet og smadrer sin racer... Tror jeg nåede at ødelægge bilen som i totalskade den 4-5 gange, hvor det slet ikke havde været noget problem at redde den i 17 udgaven... På det punkt virker det som om vi er rykket os en kende mere fra arkade mod simulator når der køres uden nogen former for hjælpemidler. Positivt for mit vedkommende.
Den største ændring som kører er håndteringen af den opsamlede energi, som jeg mener kan stå i 5 forskellige modes. Noget med Low, standard, high, overtake og hotlap... Indstillinger der afgør hvor meget energi der frigives fra batteriet. Jeg tror ca. med fuldt batteri er der kan køres 1-2 omgange i "hotlap" indstilingen, hvorefter der skal køres en del omgange uden at bruge energi fra batteriet på at lade det op igen.. Det gør det lidt mere afgørende at man rammer sin omgang i qualifying, da man ellers måske skal køre en opladningsomgang efter sit forsøg for igen at kunne køre med fuld forbrug på batteriet. Jeg forstiller mig også at funktionen kan blive nyttig i en løbssimulation hvor man evt. skal skabe et hul på 1 sekund til bagvedkørende og få ham ud af DRS zonen, eller hvis man er kørt op til en forankørende men mangler det sidste for at kunne komme forbi, så bliver det noget med at hænge på ham så godt som muligt og få sit batteri ladet helt op og så gøre klar til et overhalingsforsøg... Det kræver så helt sikkert også at man forstår at udnytte sin chance, da man ellers kan risikere at skulle køre yderligere omgange for at få ladet batteriet op igen mod et nyt forsøg
Så nu bliver der både den elektriske energi og brændstofindstillingen af styre under løbet, som kan bruges til at forsvare eller angribe med...
Det er mine første indtryk efter FP1 45 minutters spil... Jeg er sikker på at det er et lækkert spil allerede
Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst