EDIT: Tilmelding er åben på pcars.xbl.dk http://pcars.xbl.dk/user_series.php
Husk at melde til her i tråden. 3 ledige sæder på gridden!LINK TIL RUF SETUP http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic.php?f=92&t=94172&p=1327401#p1327392
Mange bifald til Niki Lauda for hans indsats.Velkommen til 6 løbs miniafdeling der bliver afviklet over 3 løbsaftener (2 løb pr. aften)
Først og fremmest er alle velkommen såfremt man ønsker at køre noget konkurrencepræget rent motorløb, uanset niveau og alder - Sørg for at få jer meldt til, det er stærkt vanedannende!
Det er ikke et krav at deltage i alle løb, man er velkommen til at melde sig til enkelt løb.
Det er også OK kun at melde sig til et enkelt løb på en løbsaften. Melder man sig udelukkende til løb 2 på en løbsaften, vil startplaceringen være bagerst, er der flere tilmeldinger udelukkende til løb 2, er det sidste tilmeldte der starter bagerst.
Der køres 3 afdelinger på hhv. Snetterton 300, Watkin Glens GP og afslutningsvis Imola.
Hvert løb afvikles på følgende metode:
20.50 Invitation til fælles chat
21.00 Kvalifikation - 10 minutters varighed
21.15 1. Løb med startplaceringer bestemt fra kvalifikationen. Stillestående start. Sprint løb uden obligatorisk pitstop (ca. 18 minutters varighed. bemærk ingen opvarmning mellem kvalifikation og løb).
21.40 2. Løb med omvendt startplacering i forhold til resultatet fra løb 1. Rullende start - 1 formationsomgang, der dikteres af udnævnt person på dagen. (Førstepladsen i løb 1 starter bagerste i løb 2) - 1 Obligatorisk pitstop i løbet af løb 2. (ca. 30 minutters varighed. Bemærk 5 minutters opvarmningen inden løbsstart.)
Der er én bil til rådighed: Ruf RGT-8 GT3
Løbsdatoer nedenfor, jeg er villig til at ændre i dato'erne hvis vi kan opnå flere tilmeldinger, men ellers ser det sådan ud:
02.11.2016 KL 21.00 Snetterton 300 Løb1: 10 Laps, Løb2: 17 Laps
09.11.2016 KL 21.00 Watkin Glens GP Løb1: 11 Laps, Løb2: 18 Laps
23.11.2016 KL 21.00 Imola Løb1: 11 Laps, Løb2 18 LapsRace date er identisk med løbsdatoen og starttidspunktet indstilles til 12.00 for løb 1, 16.00 for løb 2 med tørvejr i alle løb
Forhåndtilmelding i denne tråd, løbene vil senere blive oprettet på pcars.xbl.dk, hvor detaljerne også vil fremgå, samt tilmeldingen til de enkelte løb vil foregå.
Venligst lav forhåndstilmelding uanset om du regner med at deltage i 1 eller alle 6 løb.
Håber på at se en tætpakket grid!
Tilmeldte:BoblereN
Racing Bull DK
Grabovac88
Benja190782
Niki Lauda DK
Chokofanten
BulletEyeDK
Dalingo
mnygaard89
TigerJax007
KemmeR89
Smolle
ShumwayDK
Grid: 13/16
Reglement, uddrag fra pcars.xbl.dk
KØRER POINT:
Der gives følgende point efter hvert løb:
#1 - 40 point
#2 - 33 point
#3 - 29 point
#4 - 25 point
#5 - 22 point
#6 - 19 point
#7 - 16 point
#8 - 14 point
#9 - 12 point
#10 - 10 point
#11 - 8 point
#12 - 6 point
#13 - 4 point
#14 - 3 point
#15 - 2 point
#16 - 1 point
Pole position: 1 point
Fastest LAP: 1 point
- En kører skal have gennemført mindst 90% af løbs distancen for at få fulde point
- Kørere der gennemfører mellem 75%-90% af løbs distancen vil få det halve antal point jvf. deres placering
- Kørere der gennemfører mindre end 75% af løbs distancen vil få 0 point ligemeget hvilken placering de ellers måtte få i løbet
- Kørere der får DNF eller DSQ vil få point jvf. reglerne om gennemført løbsdistance
- Kørere der får DNS (Did Not Start) vil ikke få nogle point i det givne løb
Ved point lighed ved seriens afslutning, vil køreren med fleste 1.pladser få højere placering, ved stadig lighed vil fleste 2.pladser være gældende osv. indtil en vinder er fundet.
Løbsopsætning
Force Interior View: NO
Force Manual Gears: NO
Force Realistic Driving Aids: YES
Damage: Full Damage
Mechanical Failure: YES
Tire Wear: 2x
Fuel Usage: Real
Auto Start Engine: YES
Flag & Penalties: YES
Antal Obligatoriske Pit-Stop: 0/1
Kørsel
Det vigtigste formål er underholdende, tæt og ren racing derfor:
- Respekter dine konkurrenters tilstedeværelse.
- Som udgangspunkt er det bagvedkørendes ansvar at undgå kollisioner
- Det er den overhalendes ansvar at sikre rene overhalinger.
- Kører man side om side ind i sving er det vigtigt at efterlade plads til konkurrenten i udgangen af svinget, sagt på en anden måde: Undgå at presse dine konkurrenter af banen.