Xboxlife forum

Hjælp til nyt Grafikkort

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Re: Hjælp til nyt Grafikkort

Indlægaf spif2001 » 12. feb 2014 12:47

Eller gå all in og købe et 780ti kort?

(hun myrder mig...)

...Men jeg skal ikke være bekymret for, om det passer ned i mit bundkort, som der lige nu sidder 2 560ti kort i? Sådan rent slot / socket mæssigt?
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Hjælp til nyt Grafikkort

Indlægaf spif2001 » 13. feb 2014 10:05

spif2001 skrev:...Men jeg skal ikke være bekymret for, om det passer ned i mit bundkort, som der lige nu sidder 2 560ti kort i? Sådan rent slot / socket mæssigt?

Nogen der kan berolige mig?
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Hjælp til nyt Grafikkort

Indlægaf torniel » 13. feb 2014 21:11

spif2001 skrev:
spif2001 skrev:...Men jeg skal ikke være bekymret for, om det passer ned i mit bundkort, som der lige nu sidder 2 560ti kort i? Sådan rent slot / socket mæssigt?

Nogen der kan berolige mig?


Ikke umiddelbart, men jeg tror at det går. Men hvis du vil være sikker må du finde ud af om kortet må være længere end dine nuværende. Hvis ikke længden er et problem, kan jeg ikke se at der skulle være pladsproblemer.
Hold til højre, tak.
torniel
Niveau 2
 
Indlæg: 175


Re: Hjælp til nyt Grafikkort

Indlægaf TZidakutch » 13. feb 2014 21:48

Blauwy skrev:
TZidakutch skrev:jeg ville nok smide 200 kroner mere efter det og købe 780.. men jeg er sikker på uanset hvad du vil spille på dit fuld hd at 770 eller 760 er rigeligt!

770 4gb SC version er ihvertfald et godt bud!



Nu de har de ikke snakket om en specifik model, men hvor ville du finde et 780 til 200 kr mere?

Hos Komplett er forskellen 5-800 kr fra 770 4gb til 780 3gb.


sorry men tænkte på de 3k + 200 dog er prisen ikke den jeg husker fra sidst jeg tjekkede
http://www.edbpriser.dk/grafikkort/asus ... 46099.aspx
Jeg ved ikke, hvilke våben der vil blive brugt i 3 verdenskrig......Jeg ved bare at 4 verdenskrig vil blive udkæmpet med køller! Billede
TZidakutch
Niveau 4
 
Indlæg: 558
By: Silkeborg


Re: Hjælp til nyt Grafikkort

Indlægaf TZidakutch » 13. feb 2014 21:52

det er forresten en god idé lige at tjekke priserne på edbpriser.dk du spare måske kun 200 kroner, men det vel også en slags penge :)

(hvis du køber nyt kort, er jeg muligvis lidt interesseret i dine nuværende kort, siden jeg er ved at bygge ny pc.. bærbar holder ikke i længden) -svar gerne i privat besked.
Jeg ved ikke, hvilke våben der vil blive brugt i 3 verdenskrig......Jeg ved bare at 4 verdenskrig vil blive udkæmpet med køller! Billede
TZidakutch
Niveau 4
 
Indlæg: 558
By: Silkeborg


Re: Hjælp til nyt Grafikkort

Indlægaf spif2001 » 14. feb 2014 11:15

@TZidakutch - det kan vi sikkert godt finde ud af, men der kan godt gå lidt tid, inden jeg endelig bestemmer mig for, hvad jeg ender med at investere i, og til jeg endelig køber kortet. Så hvis du skal bruge det nu, skal du nok kigge andetsteds.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Hjælp til nyt Grafikkort

Indlægaf TZidakutch » 14. feb 2014 14:40

spif2001 skrev:@TZidakutch - det kan vi sikkert godt finde ud af, men der kan godt gå lidt tid, inden jeg endelig bestemmer mig for, hvad jeg ender med at investere i, og til jeg endelig køber kortet. Så hvis du skal bruge det nu, skal du nok kigge andetsteds.

haha nej nej, det er løbende jeg samler stumper osv :) har ikke pengene til bare at fyre af på en computer, og samtidig vil jeg gerne se hvor billigt jeg evt kunne gøre det..(altså at samle en medium - high range pc)
Jeg ved ikke, hvilke våben der vil blive brugt i 3 verdenskrig......Jeg ved bare at 4 verdenskrig vil blive udkæmpet med køller! Billede
TZidakutch
Niveau 4
 
Indlæg: 558
By: Silkeborg


Re: Hjælp til nyt Grafikkort

Indlægaf spif2001 » 20. feb 2014 21:47

Nå - så er jeg i problemer.

Jeg endte med et MSI 780 (https://www.komplett.dk/msi-geforce-gtx ... ysx/790483)

Satte det i maskinen, og fik startet op. Afinstallerede nVidia driver / software, og geninstallerede det via den medfølgende CD. Genstartede et par gange, for at få diverse indstillinger til at slå igennem. No problemo.

Ville for sjov skyld lige køre Windows karakter benchmark tingen, som man kan starte via Egenskaber på Denne Computer. Den tygger lidt på sagerne, og *puf* så slukker PC'en. Jeg prøver at starte den igen, men det vil den ikke. Dioderne inde i maskinen giver kun lige et blåt glimt, når jeg trykker på 'On' knappen.

Prøver at tage kortet ud og starte. Det vil den godt første gang (kan selvf. ikke se noget på skærmen, men blæserne kører og diodelyset lyser blåt inde i kabinettet som det plejer). Prøver at sætte kortet i igen. Helt død. Prøver at sætte et af de gamle kort i. Helt død. Prøver igen uden kort. Helt død.

Er det strømforsyningen der er gået, eller hvad sker der?
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Hjælp til nyt Grafikkort

Indlægaf hamdenfede » 20. feb 2014 21:58

spif2001 skrev:Nå - så er jeg i problemer.

Jeg endte med et MSI 780 (https://www.komplett.dk/msi-geforce-gtx ... ysx/790483)

Satte det i maskinen, og fik startet op. Afinstallerede nVidia driver / software, og geninstallerede det via den medfølgende CD. Genstartede et par gange, for at få diverse indstillinger til at slå igennem. No problemo.

Ville for sjov skyld lige køre Windows karakter benchmark tingen, som man kan starte via Egenskaber på Denne Computer. Den tygger lidt på sagerne, og *puf* så slukker PC'en. Jeg prøver at starte den igen, men det vil den ikke. Dioderne inde i maskinen giver kun lige et blåt glimt, når jeg trykker på 'On' knappen.

Prøver at tage kortet ud og starte. Det vil den godt første gang (kan selvf. ikke se noget på skærmen, men blæserne kører og diodelyset lyser blåt inde i kabinettet som det plejer). Prøver at sætte kortet i igen. Helt død. Prøver at sætte et af de gamle kort i. Helt død. Prøver igen uden kort. Helt død.

Er det strømforsyningen der er gået, eller hvad sker der?


Først hvad for et strømforsyning har du? det er endten bundkortet (forkert installation) eller PSU. ved for lidt W. Er du virkelig uheldig har du både brændt bundkortet og Grafikkortet,
hamdenfede
Niveau 5
 
Indlæg: 968
By: Nykøbing Falster


Re: Hjælp til nyt Grafikkort

Indlægaf TZidakutch » 20. feb 2014 22:02

det lyder mærkeligt siden du burde kunne køre det med den PSU du har/havde men prøv at tage PSU'en helt us, og evt lige rens den, slud den og smid den i igen og prøv at tænde :) muligt det er gået (*navn for ar den sender sluk signal tilbage*) i din psu du har.. :)

ellers måske prøv at starte uden RAM klodser i :)
Jeg ved ikke, hvilke våben der vil blive brugt i 3 verdenskrig......Jeg ved bare at 4 verdenskrig vil blive udkæmpet med køller! Billede
TZidakutch
Niveau 4
 
Indlæg: 558
By: Silkeborg


Re: Hjælp til nyt Grafikkort

Indlægaf spif2001 » 20. feb 2014 22:04

Det er denne strømforsyning, der sidder i: http://raidmax.com/psu/rx_700ac.html
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Hjælp til nyt Grafikkort

Indlægaf hamdenfede » 20. feb 2014 22:05

Det er ikke noget med Ram ellers ville Bios bippe! Det lyder som at der er sket en fejl i installationen af grafikkortet. prøv at sætte den i en anden port
hamdenfede
Niveau 5
 
Indlæg: 968
By: Nykøbing Falster


Re: Hjælp til nyt Grafikkort

Indlægaf hamdenfede » 20. feb 2014 22:06

Din PSU burde være mere end nok.. prøv det jeg har skrevet oppe over!
hamdenfede
Niveau 5
 
Indlæg: 968
By: Nykøbing Falster


Re: Hjælp til nyt Grafikkort

Indlægaf spif2001 » 20. feb 2014 22:15

Nu har jeg RAM klodserne ude og intet grafikkort i, og den gør intet når jeg trykker på powerknappen.

Prøver at sætte kortet i den anden slot.

Tror ikke jeg kan have samlet det forkert. Ledninger passer kun et sted, og der fulgte en strømadapterledning med, så den ene af PCI-e strømkablerne ville passe ind i kortet - plug 'n'play...
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Hjælp til nyt Grafikkort

Indlægaf TZidakutch » 20. feb 2014 22:20

men ofte når der er fejl med opstart er det RAM eller HDD der er problemer med :)

men her lyder det som om der ikke kommer noget strøm i systemet? sikker på der ikke mangler en ledning eller noget siden hverken nyt eller gamle kort virker..
Jeg ved ikke, hvilke våben der vil blive brugt i 3 verdenskrig......Jeg ved bare at 4 verdenskrig vil blive udkæmpet med køller! Billede
TZidakutch
Niveau 4
 
Indlæg: 558
By: Silkeborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster