Benja190782 skrev:Ja der skal være en banetemperatur på mellem 20-30 grader før Soft dæk bliver gode.
Er netop kommet ned i de gyldne 1:16 tider på Long Beach nu.
normann skrev:Jeg vil da gerne dele men jeg kan ikke finde ud af at ligge det op men får du styr på bremsen og dæk temperatur så er du nået langt, alle dem du ser på Youtube der køre hurtigt bremser også noget senere næsten 100 m. senere end jeg gør
BoblereN skrev:Hvis ikke du allerede kører på hard dæk, så få dem på.. banetemperaturen er jo langt over 40 grader.. dine soft dæk fungerer slet ikke i den varme
BoblereN skrev:Stærkt Choko.. Da vi alligevel ikke bruger online championsship delen kan du fint vælge frit hvis du ønsker.. blev det til Fanatec?
Smolle skrev:Mit problem er, at jeg ikke forstår alle de ting man kan pille ved. Det kunne man selvfølgelig prøve, at lære, men det er ret overvældende når man er amatør som mig
Forud for vores løb på Fuji kørte jeg langt over 50 omgange (tror faktisk jeg var nærmere 100) på banen under samme forhold som vi kørte løbet under i onsdags. Trods det kan man jo tydeligt se på resultatet fra i onsdags, at det ikke gav mig den store fordel Måske det reddede mig fra sidstepladsen, men jeg ved simpelthen ikke hvad det er jeg skal gøre anderledes for, at opnå bedre tider. Det er lidt samme sted jeg er nu på Long Beach. Tror jeg har kørt 30-40 omgange i alt i dag og min bedste tid er nu lige under 1:21. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre anderledes for, at få bedre tider.
Det er ikke fordi, at det her skal lyde som 'tuderi' eller noget. Jeg er bare oprigtig nysgerrig. Man vil jo altid gerne forbedre sig. Måske bremser jeg for sent, eller for tidligt? Måske giver jeg gas for hurtigt ud af svingene eller er for langsom på gassen? Hvordan finder I andre jeres grænser? Er det bare, at prøve at satse helt vildt og hvis det så går galt - så bilen smadrer - så starter I forfra? Det irriterende ved Long Beach er, at hvis du laver bare den mindste fejl, så fører det næsten altid til, at du hamrer ind i en dæk- eller betonmur og smadrer bilen...
BoblereN skrev:Smolle skrev:Mit problem er, at jeg ikke forstår alle de ting man kan pille ved. Det kunne man selvfølgelig prøve, at lære, men det er ret overvældende når man er amatør som mig
Forud for vores løb på Fuji kørte jeg langt over 50 omgange (tror faktisk jeg var nærmere 100) på banen under samme forhold som vi kørte løbet under i onsdags. Trods det kan man jo tydeligt se på resultatet fra i onsdags, at det ikke gav mig den store fordel Måske det reddede mig fra sidstepladsen, men jeg ved simpelthen ikke hvad det er jeg skal gøre anderledes for, at opnå bedre tider. Det er lidt samme sted jeg er nu på Long Beach. Tror jeg har kørt 30-40 omgange i alt i dag og min bedste tid er nu lige under 1:21. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre anderledes for, at få bedre tider.
Det er ikke fordi, at det her skal lyde som 'tuderi' eller noget. Jeg er bare oprigtig nysgerrig. Man vil jo altid gerne forbedre sig. Måske bremser jeg for sent, eller for tidligt? Måske giver jeg gas for hurtigt ud af svingene eller er for langsom på gassen? Hvordan finder I andre jeres grænser? Er det bare, at prøve at satse helt vildt og hvis det så går galt - så bilen smadrer - så starter I forfra? Det irriterende ved Long Beach er, at hvis du laver bare den mindste fejl, så fører det næsten altid til, at du hamrer ind i en dæk- eller betonmur og smadrer bilen...
Det er fedt at du smider tiden i det, og det skal nok kaste optimering af sig det er helt sikkert.
Jeg vil give Niki ret i, at der er så mange ting os der har kørt simulator løb tidligere og i længere tid bruger i vores kørsel uden at tænke over det, som du aldrig vil komme frem til ved at køre omgang efter omgang... Da jeg først startede med sim racing kørte jeg praktisk talt sådan her:
Bremse ned til et sving i en lige linje - Efternedbremsning så drejede jeg ind i svinget ud at påvirke gas eller bremse - Når jeg så kunnne konstatere at jeg var igennem svinget så accelerede jeg ud af svinget.. Det giver et gap fra du slipper bremsen til du er på gassen igen og jeg kan ramme omgang perfekt men ikke være konkurrencedygtig i forhold til i dag...
Nu bruger stort set i hvert sving teknikker som trail braking (dreje ind i svinget mens du stadig bremser), og jeg har stort set først sluppet bremsen helt ved apex af svinget, hvor jeg skifter direkte fra bremse til gas...
Nu bruger jeg også gassen til at "styre" bilen, eksempelvis er jeg størt tilhænger af en racerbil der har tendens til overstyring, på den måde kan jeg bruge gassen til at rotere bilen til den ønskede vinkel jeg vil have i svinget...
Har du en bil der understyrer ud af et sving og du kommer for hurtigt ud af det kan du ikke gøre andet end at bremse og håbe du ikke når at ryge af banen inden du kan få rettet bilen ind til raceline... Kommer jeg for hurtigt ud af svinget med en bil der har tendens til overstyring kan jeg give den et ordentlig spark hjulspin der får bagenden til at skride ud og rotere bilen mere end den egentlig ville kunne og dermed holde min linje rundt i svinget..
Benjamin har bremseteknik hvor han i hans nedbremsningen "dabber" på gassen for at bevare balancen i bilen, altså så han ikke mister traktion på baghjulene fordi vægten flyttes henover forhjulene under nedbremsningen.. På den måde kan man køre med bremsebalance længere mod bagenden som giver bedre mulighed for trail braking og samtidig ikke få et snap oversteer hvor dine baghjul blokerer og overhaler din forende uden advarsel...
Med den tid du er villig til at ligge i det vil jeg anbefale dig at fokusere på én eneste ting til hvert løb... Eksempelvis kan det være i long beach brake settings.. til næste løb kan det evt. være springs og ride height i suspension menuen... Så har du tid til at sætte dig ind i de enkelte settings samt læse/se youtube videoer om hvad netop de få indstillinger i suspension menu'en har at sige... Så kan du stille og sikkert bygge på din viden...
Jeg kørte lidt på mixer den anden dag, du er velkommen til at kigge det igennem Her vil du også uden at være ekspert kunne konstatere at min bil har tendens til overstyring og du vil kunne se hvordan jeg bruger det ud af svingene til min fordel..
https://mixer.com/BoblereN?vod=16776133
BoblereN skrev:Hvis du kan dele dit setup på din bil, så vil jeg gerne prøve at køre nogle stints i den og se hvad jeg kan gøre for at hjælpe på dit problem med at dækkene forsvinder efter 5 omgange, og også give inputs til om jeg mener der er balance i dit setup..
Benja190782 skrev:Jer der kører på Xbox One X har i også problemer med jeres framerate kan være så lav at bilen er umuligt at håndtere. Altså vi snakker tydeligvis under 30fps.
normann skrev:Hej smolle hvis lukker for meget for meget på dine brake duct bliver bremserne for varme som så giver ekstra varme til dine dæk som så hurtigt kommer over de 95 grader
Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster