Jeg skal ikke kunne sige hvad der er op og ned, men det er helt sikkert at alle har oplevet at komme forberedt til et løb og så tager bilen røven på en fordi den slet ikke opfører sig som under ens træning forud for løbet.
Om xbox'en skruer op og ned for diverse beregninger skal jeg ikke kommetere på, men jeg træner som udgangspunkt kun i en online session.
Det er ligeså nemt at starte en privat online session op, som det er at starte en practice session / costum race.. Du kan også smide AI's med i en online session hvis du ønsker.
Det er min erfaring, at får du sat alle parametre ligesom løbet vil blive opsat i en onlinesession kommer du ikke tættere på hvordan bilen vil opføre sig til løbet.. Jeg har selv mærket markant forskel fra en offline session opsat identisk med en online session, så derfor er min anbefaling at træne i online sessions.
noget andet der er enormt vigtigt at huske på er at det er en simulator.. Når du træner arbejder du temperatur i dækkene fra kolde dæk, når vi starter et løb er dækkene forvarmet og temperatur og tryk vil bygges op lidt anderledes og bilen kan muligvis være hurtigere klar end i træning.. Får du i løbet låst dine hjul uhensigtsmæssigt har du arbejdet en god portion temperatur/tryk i dine dæk der vil give dig en hel anden føling med bilen..
Da jeg lavede et spin og måtte give Corvetten en spand kul og hjulspin for at få fronten til at pege den rigtige retning gik der ca. 2 omgange hvor jeg måtte slække voldsomt for at få dæk temperatur og tryk ned i "mit" område, før jeg igen kunne trykke på... Når vi kører tæt med andre biler mister vi modvind på bilen, køling osv. som også påvirker performance.. Særligt nedbremsningerne bliver tricky når man ligger lige bag en (undskyld Jimmi)
Derfor er det i løbsopsætning for mig meget vigtigere at bremse 10-20 m tidligere end jeg ellers ville på en kvalifikationsomgang... Jeg vil ikke overkøre bilen i løbet, ligger jeg på grænsen af det jeg kan præstere skal der komme fejl, og jo flere fejl jo mere kommer bilen ud af det vindue hvor jeg ved hvad jeg har med at gøre..