Xboxlife forum

Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf mnygaard89 » 1. nov 2016 21:51

Færdig med aftenens træning, det blev til 1:47:289, men langt fra stabile tider og plads til forbedringer..
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BulletEyeDk » 1. nov 2016 21:59

ShumwayDK skrev:Har lige opdaget at der er 2 RUF RGT-8 GT3 biler på dropdown listen når man skal notere practice tider. :)

Nogen har valgt den ene og andre den anden, så for at se alle satte RUF tider under Se Practicetider, så skal man vælge Alle - GT3 :)

og nåja, så kom jeg da ned under 1:46 :D


Ja det er sgu en tanketorsk fra min side... men hvis i bare vælger "Alle - GT3" så får i vist dem samlet...

I og med vi "kun" måtte kunne vælge Ruf'en til dette løb, var jeg nødt til at oprette bilen i databasen seperat i en gruppe for sig, dvs. det er derfor den figurerer 2 gange, i det den også er i GT3 gruppen... og databasen er skruet sådan sammen at bilerne kun kan være i en primær gruppe og en alternativ gruppe (til vores endurance events) men her var Ruf'en allerede i begge...

Må lige se om det kan fikses på på en smart måde ;)

EDIT: jeg har midlertidigt tilføjet (Solo) til den Ruf, der er i en gruppe for sig selv...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf TigerJax007 » 1. nov 2016 22:00

Jeg har været lidt fraværende. Glæder mig til pCARS igen, og jeg lover fuld fokus når først vi går i gang :)

P.S. Jeg vælger livery i morgen formiddag.
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+3

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf normann » 1. nov 2016 22:10

Jep. Løbet kan vindes i første sving
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BulletEyeDk » 1. nov 2016 22:11

Til orientering har jeg ensrettet de biler der var opdateret på Snetterton 300, så alle har brugt den samme Ruf (Solo).. når i opdaterer tider ifm. denne mini serie, skal det være (Solo) bilen, gør i det, bør vi ikke rende i problemer med visning af tider osv...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BulletEyeDk » 1. nov 2016 22:19

normann skrev:Jep. Løbet kan vindes i første sving


Altid... :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Chokofanten » 1. nov 2016 23:33

BulletEyeDk skrev:Ajourført liste med Liveries:

Som vanligt til vores løbsserier, så skal vi have valgt livery til den bil man ønsker at køre i, det gør, at vi vænner og til hvem der kører i de forskellige biler og samtidig kan vi vise den enkelte bil sammen med gamertag'et på stillingen.

Derfor skal alle tilmeldte melde tilbage her i tråden om hvilket livery de ønsker at bruge i miniserien.


Der er følgende mulige valg sorteret efter #nr

#09 - Skydive Dubai
#11 - Legend Cycles
#12 - NOXI
#14 - Bold
#16 - Gentlemen's Club
#16 - GT Fusion
#21 - Marsh Team Racing
#26 - OCH Racing
#41 - Adonetti
#48 - Project CARS
#51 - Cloud9
#63 - Nextraline
#64 - Der Kuhler
#71 - Galbrotti
#72 - Ruf
#76 - Roboil
#76 - Patriot Motorsport
#78 - Bear
#8 - Kortex Sport
#81 - UD Media
#85 - EXO
#9 - Pock Race Trainer
#92 - Wildbreng
#94 - Sobrent

Livery taget:
#3 - X-Vare Motorsport (BoblereN)
#10 - Point (KemmeR89)
#11 - Skydive Dubai (mrnygaard89)
#23 - Kortex Sport (ShumwayDK)
#25 - Run Forged (DalingoDK)
#40 - Huntclub (Niki Lauda DK)
#55 - Turbo Duck (Racing Bull Dk)
#58 - Lonzandler (Grabovac88)
#66 - RS Lamm (SmolleDK)
#86 - ERAD (BulletEyeDK)
#88 - Robbie Racing (mrnybroe)


Jeg har snuppet nr. 63 Nextraline
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+1

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf dalingo » 2. nov 2016 07:00

BoblereN skrev:Til dem det måtte have interesse, mit setup til løbet i morgen:

https://www.twitch.tv/bobleren/v/98398282


Så fik jeg prøvet kræfter med Boblerens setup. Det er lidt af en håndfuld og jeg fik lavet en masse flotte snurreture. Men jeg kom ned på 1:47:1xx og var sikker på at der lå en 1:46 tid og ventede. Kl. halv to gik jeg i seng, så den må komme i kvallen i aften.

Jeg tager chancen og starten med bobleren setup. Gætter på ca. et spin pr. tre omgange. Så må vi se om det kan betale sig (o:
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 2. nov 2016 07:33

dalingo skrev:
BoblereN skrev:Til dem det måtte have interesse, mit setup til løbet i morgen:

https://www.twitch.tv/bobleren/v/98398282


Så fik jeg prøvet kræfter med Boblerens setup. Det er lidt af en håndfuld og jeg fik lavet en masse flotte snurreture. Men jeg kom ned på 1:47:1xx og var sikker på at der lå en 1:46 tid og ventede. Kl. halv to gik jeg i seng, så den må komme i kvallen i aften.

Jeg tager chancen og starten med bobleren setup. Gætter på ca. et spin pr. tre omgange. Så må vi se om det kan betale sig (o:


Stærkt at du sidder oppe til halv to :) Hvis du kan holde dig omkring de 1.47 er jeg sikker på vi kommer til at se meget til hinanden i aften
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf dalingo » 2. nov 2016 07:45

ja og heldigvis ringede uret først kl. 5:40 i morges...... (o:

Som sagt er jeg sikker på at jeg vil spinde rundt flere gange hvis den skal presses derned. Jeg tænker også at hvis jeg kører lidt mindre aggressivt og måske ligger under 1:50 i snit er man måske meget godt med.

Og hvis man ikke prøver lære man det aldrig... Måske får jeg bedre styr på det længere fremme i serien.

Men jeg må indrømme at jeg har et bedre forhold til curbs i F1 2016 (o:
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 2. nov 2016 08:07

dalingo skrev:ja og heldigvis ringede uret først kl. 5:40 i morges...... (o:

Som sagt er jeg sikker på at jeg vil spinde rundt flere gange hvis den skal presses derned. Jeg tænker også at hvis jeg kører lidt mindre aggressivt og måske ligger under 1:50 i snit er man måske meget godt med.

Og hvis man ikke prøver lære man det aldrig... Måske får jeg bedre styr på det længere fremme i serien.

Men jeg må indrømme at jeg har et bedre forhold til curbs i F1 2016 (o:


Hehe sjovt du nævner kerbs. Jeg tænkte meget over hvordan de var på denne bane, siden du nævnte det sidst vi kørte F1.
Jeg er faktisk ret vild med dem! Rammer man dem med den rigtige balance og vej igennem svinget hjælper de dig og det rumler godt i rattet... Bliver de brugt for hårdt, bliver man straffet.. Kommer man for langt udover dem, og forsøger at trække bilen op over kerb'en igen kan du være sikker på bilen springer op i luften..
Kommer jeg til at bruge for meget kerb, altså at mine yderste hjul går af kerben og ud i grus/græs.. Så kører jeg sjældent henover kerben igen, men fortsætter med kerben under bilen til jeg kan køre ind på banen igen sikkert, uden at skulle forcere op over kerben fra den forkerte side... Jeg kan li' det!

Men ingen tvivl om at kerbs i F1 er nemmere at bruge og udnytte
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf Smolle » 2. nov 2016 08:20

Jeg har faktisk aldrig deltaget i multiplayer i Project Cars, så ved slet ikke hvordan det fungerer. Er der en privat lobby med password eller bliver vi inviteret? Er hele eventen sat op som én løbsweekend eller skal vi selv hoppe ud og ind af sessions og holde øje med kval-tider osv.?
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 2. nov 2016 08:22

Jeg vil gerne opfordre til, at dem der ønsker at deltage i aftenens løb, melder sig til her: http://pcars.xbl.dk/user_series.php

Det vil være en stor hjælp, i forhold til opsætning af sessionen, samt efterfølgende pointuddeling, opdatering af løb osv. fra Bullets side.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 2. nov 2016 08:27

Smolle skrev:Jeg har faktisk aldrig deltaget i multiplayer i Project Cars, så ved slet ikke hvordan det fungerer. Er der en privat lobby med password eller bliver vi inviteret? Er hele eventen sat op som én løbsweekend eller skal vi selv hoppe ud og ind af sessions og holde øje med kval-tider osv.?


In-game chat fungerer ikke optimalt.

Vi inviterer ca. 20.50 alle de tilmeldte til en chat lobby.
Alle kørerne inviteres ind i en game lobby der er privat og kun for inviterede.
Når alle tilmeldte er inde og har valgt deres livery, melder man parat, og når alle er klar starter sessionen.

Første løb er opsat således:

10 minutters kvalifikation. Alle deltagerne starter i deres egen garage hvorfra de selv vælger, hvornår de kører ud for at sætte deres omgang. Der er selvfølgelig trafik på banen :)
Du har de 10 minutter til at sætte din omgang, skærer du banen af, vil spillet automatisk afblæse din tid så den ikke tæller med. Din hurtigste omgang i løbet af de 10 minutter afgør din startposition.
Man skal have afsluttet sin sidste omgang indenfor de 10 minutter. Det vil sige, at kører du på en omgang og tiden udløber, får du ikke lov at gennemføre den omgang.

Herefter vises resultatet af kvalifikationen, og vi ryger automatisk videre til løbet. (Vigtigt du ikke trykker exit) for så kommer man ikke med til løbet.

Spillet placerer os automatisk på gridden i forhold til vores kvalifikation... Startlamperne kommer på, og løbet starter når de røde slukker :)

Vi skal nok guide dig og hjælpe med eventuelle spørgsmål..

EDIT: Til løb 2 kører vi en rullende start, som vi selv håndterer. Instuktioner bliver givet inden løbsstart, vi kører en formationsomgang hvor man indfinder sin plads og der er samling op mod start mål langsiden hvorefter løbet bliver givet frit... Men du hører nærmere.. Jeg regner med at ligge en lille beskrivelse af denne procedure op senere i dag.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 2. nov 2016 08:47

Information vedr. rullende start løb 2:

Resultatet fra løb 1. afgør startpositionen til løb 2. (Omvendt grid), eksempel med 10 deltagere:

1. (10. pladsen fra løb1)
2. (9. pladsen fra løb1)
3. (8. pladsen fra løb1)
4. (7. pladsen fra løb1)
5. (6. pladsen fra løb1)
6. (5. pladsen fra løb1)
7. (4. pladsen fra løb1)
8. (3. pladsen fra løb1)
9. (2. pladsen fra løb1)
10. (1. pladsen fra løb1)

Første omgang af løbet er formationsomgang, max hastighed indtil formationen er oprettet: 150 km/t

Kørere der skal ned i rækkerne kører langsomt i venstre side af banen, uden at skære sving, og gør ikke noget aktivt for at komme ned på sin startplads i form af opbremsninger.
Kørere der skal frem i rækkerne kører i højre side af banen, og overhaler indtil man har indfundet sin position.

Det er forbudt at lave hårde opbremsninger, forsøg så vidt muligt at køre forudsigeligt og fornuftigt rundt.
Det er ens eget ansvar ikke at skade sin egen eller andres biler, samt ikke at lave jumpstart.

Billede

Er alle ikke på deres korrekte placering inden Bentley Straight parkerer forreste kører ved Brundle. Når feltet er samlet og i korrekt position, fortsætter vi den resterende vej rundt på banen.

Når vi kommer ud på start/mål langsiden kører vi på linje, forreste kører holder en fart på 100 km/t og resten følger trop.

Når sidste mand er kommet ud fra Murrays og er oppe ved feltet kalder han starten bagfra med et "KØR/GO/KLAR" over chatten. Hastigheden er nu givet frit, dog er overhalinger først tilladt efter 180° svinget "Montreal".

Er der nogen der kører af banen inden montreal, er det selvfølgelig tilladt at overhale personen.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 60 gæster