Xboxlife forum

pCARS efter løbsserie #2

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf dalingo » 19. maj 2016 11:02

Fedt at få kørt lidt igen!

Svær bane hvor man havde meget at se til hele tiden! Jeg kan godt li de korte baner da det givet lidt mere action, men der må også gerne være plads til overhalingger.

Det var ikke mig det tog emnet om uddeling af straf op, men det giver nok mening at i grelle tilfælde kan der udløses straf. Dog mener jeg, at hvis man efter at have puffet en anden kører af banen, venter og lader ham komme forbi igen så lukkes den der. Ellers er der vist ikke mange der kommer igennem sådan et løb uden anmærkninger.

Jeg havde selv en rigtigt fed kamp med Niki over 15 omgange i løb 2, hvor jeg desværre fik puffet ham af en enkelt gang. Jeg ventede til han var kommet forbi igen og så kunne kampen fortsætte. Desværrer nåede en anden bil at passere os begge med det er der jo ikke noget at gøre ved. Hvis situationer som den udløser straf så bliver der travt ved dommerbordet. Men det er klart at laver samme person dette nummer mange gange i et løb så er det selvfølgelig ikke sjovt..... Det er sku lidt svært!

Jeg er klar i næste uge. Opret helst løbet senest fredag så der kan trænes lidt i weekenden!
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+1

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 19. maj 2016 11:14

BoblereN skrev:Jeg havde selv det jeg vil kalde en race incident på lap 1-2 med Bullet... Han startede forrest og jeg jagtede ham gennem nogle sving, han bremser lidt sent ind i de to hurtige højre sving, og åbner døren indenom.. Jeg angriber og undervurderer bullets placering på banen så jeg skærer simpelthen hans linje af og vi kører ind i hinanden side mod side...
Jeg tror bullet taber lidt episoden da han først skal fange balancen i bilen igen, jeg ved ikke om det var her Benja udnyttede vores kontakt og smuttede forbi os begge??

Overvejende skyld på min side, men jeg vil ikke men det kunne udmunde i en straf da det blot var lak bytteri...
Havde jeg kørt bullet af banen ville jeg efter vores "gentlement" princip have sluppet gassen og ventet på han var kommet forbi mig igen...


Helt enig i din betragtning - døren var åben for dig, min crewchief havde orienteret mig om dig, så vidste hvor du var, men banen var jo ret smal, så tror det var årsagen til at vi byttede lidt lak ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 19. maj 2016 11:17

Efter jeres indlæg vedr. strafvurdering, tænker jeg at man måske kan lave et anonymt system på pCARS siden, hvor der måske smides et replay op på forum, som man skal bedømme.

Jeg tænker det kan laves, så alle pånær de involverede kan bidrage med deres mening ud fra nogle predefinerede muligheder, er det noget jeg skal gå videre med (efter kodning af team delen) ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 19. maj 2016 11:21

dalingo skrev:Fedt at få kørt lidt igen!

Svær bane hvor man havde meget at se til hele tiden! Jeg kan godt li de korte baner da det givet lidt mere action, men der må også gerne være plads til overhalingger.

Det var ikke mig det tog emnet om uddeling af straf op, men det giver nok mening at i grelle tilfælde kan der udløses straf. Dog mener jeg, at hvis man efter at have puffet en anden kører af banen, venter og lader ham komme forbi igen så lukkes den der. Ellers er der vist ikke mange der kommer igennem sådan et løb uden anmærkninger.

Jeg havde selv en rigtigt fed kamp med Niki over 15 omgange i løb 2, hvor jeg desværre fik puffet ham af en enkelt gang. Jeg ventede til han var kommet forbi igen og så kunne kampen fortsætte. Desværrer nåede en anden bil at passere os begge med det er der jo ikke noget at gøre ved. Hvis situationer som den udløser straf så bliver der travt ved dommerbordet. Men det er klart at laver samme person dette nummer mange gange i et løb så er det selvfølgelig ikke sjovt..... Det er sku lidt svært!

Jeg er klar i næste uge. Opret helst løbet senest fredag så der kan trænes lidt i weekenden!


Skal nok sørge for, at næste "test løb" er planlagt inden weekenden....

Vedr. strafvurdering, så gav dit indlæg mig den idé at man måske til en helt løbsserie kan give folk et givent antal "lodder", der kan bruges til at indbringe en hændelse for "dommerpanelet", måske en eller 2, til en hel serie ?

Det vil i så fald resultere i at kun de mest alvorlige situationer bringes op...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf dalingo » 19. maj 2016 11:50

ja det med lodderne kunne godt give mening!

Er forresten vild med at der køres to løb med omvendt rækkefølge i andet løb. Bliver det formatet i løbsserie 3?
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 19. maj 2016 12:18

Ja det bliver formatet til den kommende løbsserie...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BoblereN » 19. maj 2016 13:05

God idé med lodder til indrapportering af uhensigtsmæssig kørsel :) Jeg mener dog, at hvis man indrapportere en hændelse og får medhold heri, beholder man det lod man har brugt på indrapportering. Hvis det er en race incident eller skylden placeres 50/50... Så har man bare et lod mindre i beholderen...

Og for ikke at alle behøver at skulle vurdere, synes jeg vi bør udnævne 2-3 personer der er villige til at påtage sig opgaven at gennemse replay på eventuelle hændelser der indrapporteres og sammen blive enige om den eventuelle straf... Også så alle er klar over hvem der skal rykkes i for at få hændelsen afgjort :)

Folk kan eventuelt melde sig frivilligt til opgaven, og så kan der laves en afstemning hvis der er flere der melder sig?
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Niki Lauda DK » 19. maj 2016 13:09

Den med at hvis en kører puffer en anden af banen grundet uagtsom kørsel og vedkommende venter til den forurettede er kommet forbi er vel ok og det bedste udfald i situationen. Men vedkommende det går ud over har stadig mistet noget i forhold til de resterende kørere og jeg tænker måske at en dom kunne være at det koster point, som overføres fra den der laver fejlen og til den det går ud over. Men det er måske også at gøre for meget ud af det ?
Senest rettet af Niki Lauda DK 19. maj 2016 15:49, rettet i alt 1 gang.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 19. maj 2016 13:54

Gode inputs, tak for det ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BoblereN » 19. maj 2016 14:07

Jeg kan godt følge dig Niki meeeen...... :)

Efter min mening er det bare en del af motorsporten... Jeg har aldrig før set i motorsport at ham der rammes af uheld bliver tildelt en trøstepræmie efterfølgende... Det er bare en del af gamet.. Var det alene mig der bestemte hvordan vi kørte, droppede vi også princippet om at vente på personen man kører af... Hvis jeg kører en af ved et uheld og skylden ligger ved mig, ville jeg fortsætte og så afvente min straf... Da vi er nødsaget til at evaluere straffen efterfølgende kan vi jo ikke benytte os af "drive through"... Men hvis vi kunne snippe et billede af slutresultatet ville tidsstraffe på sluttiden kunne bruges... og så måske ryge ned af listen med færre point til følge.. :) Eventuelt få en straf om at starte bagerst i næste løb.. I så fald ville man så ikke få lov at sætte en kval tid, da man ikke kan bestemme grid rækkefølgen i pCars (desværre)...

Og hvis man bevidst bliver ved med at lave uagtsomme handlinger og ikke reagere på straffe, jamen så står der jo så fint inde på pcars siden at man må udelukkes fra at deltage :)

Men det frygter jeg nu ikke kommer til at ske for nogen overhovedet... Alle hygger sig jo gevaldigt med det.. og respekterer hinanden..

Jeg har indtil nu ikke haft noget at indrapportere...
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Niki Lauda DK » 19. maj 2016 14:46

Nu var det også crowded på Oulton og reaktionstiden var ikke lang i det tempo vi kørte i. Vi må se hvad næste løb byder på :)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf normann » 19. maj 2016 15:35

Jeg synes bare at jeg skal bestemme hvem der skal have straf og hvem der ikke skal ,og jeg tager gerne mod bestikkelse he he
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+3

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 19. maj 2016 23:33

Hermed resultaterne fra vores seneste test løb:

Kval:
Billede

Race1:
Billede

Race2 (omvendt grid, ingen kval):
Billede
10. Benja190782 - DNF

Der er beregnet rangpoint/skill på begge løb - i løb2 har alle fået tildelt 1/10 af den samlede kval. sum (rangpoint) og herefter fået fulde point for deres placering.

Dette giver denne øjeblikkelige stilling skillmæssigt:
NB. tabet/stigningen er for begge løb og holdt op mod værdien før begge løb.
Billede

Der er et par stykker som høster rigtig fine skillpoint, mens andre døjer lidt med tingene :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BoblereN » 20. maj 2016 06:58

Uha, jeg går næsten i 0 :)

Daugaard... Der ligger en feature i pcars appen der kan tage screendumps... Hvis du klikker på tandhjulet kan du trykke "Save picture".. Måske det er bedre og hurtigere end screenshots fra telefonen?
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 20. maj 2016 08:24

@BoblereN - tak for fif vedr. screendumps, det lyder noget nemmere...

Jeg har netop oprettet 2 løb til den kommende onsdag, der køres på opfordring på Le Circiut Bugatti, begge løb opsat konditionsmæssigt på samme måde som seneste løb.

Samlet varighed ca. 65 min totalt.

Jeg kan desværre ikke selv deltage, så jeg skal have en til at tage screenshots af kval., race1 resultat, race2 resultat og ellers info om kørere, der enten smides af eller kvitter med DNF/DSQ

Ydermere regner jeg med i selv finder en egnet host til løbet 8)

Tilmelding til begge løb særskilt via pCARS siden.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 60 gæster