Xboxlife forum

Løb 20-01-2016 20:30

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf Rosii10 » 20. jan 2016 15:14

Lyder godt!

Jeg har iforvejen RuneDk og MogensDk tilføjet da vi allerede har kørt en del sammen. Men jeg får lige tilføjet andre også. Så håber jeg på at nå at komme med. :)
Rosii10
Niveau 0
 
Indlæg: 3


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf BoblereN » 20. jan 2016 15:15

Stort felt i aften og nye kørere.
En på forhånd velkommen til de nye herfra, ser frem til at køre med Jer.
Forbered jer på at blive en del af et super sim-racing community!
Et godt råd: Få Jer et nyt visa kort fra banken (så I ikke kan huske kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre) og gem det lidt væk... Det bliver hurtigt dyrt :P

INFO TIL NYE KØRERE:
- Sørg for at mappe en knap på controller/wheel til "PIT REQUEST". Der er obligatorisk pit-stop i løb 2 i aften.
- Tjek netværksindstillingerne, NAT ÅBEN... Ellers bliver det med garanti en fiasko.
- Overvej jeres brændstofforbrug til både løb 1 og 2, så I hurtigt kan indstille disse, og ikke kommer afsted med for lidt brændstof i tanken...
- Det kan være fornuftigt at afprøve pit-indkørslen på banen inden løbet, der kan være sving og barriere man skal tage højde for. Hvornår overtages kontrollen over bilen af spillet. Hvordan er pit udkørslen... (Ham der forlader pitten er ansvarlig for ikke at komme i vejen for dem der befinder sig på banen)...
Samt hvordan ændrer man hurtigt strategi på vej ind i pitten... "View saved" > Aktiver din nye pitstrategi ved at navigere til den og trykke på "Y"

Ellers er det vidst bare på med det gode humør, så er der lagt op til ræs!
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf mrnybroe » 20. jan 2016 16:00

BoblereN skrev:Stort felt i aften og nye kørere.
En på forhånd velkommen til de nye herfra, ser frem til at køre med Jer.
Forbered jer på at blive en del af et super sim-racing community!
Et godt råd: Få Jer et nyt visa kort fra banken (så I ikke kan huske kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre) og gem det lidt væk... Det bliver hurtigt dyrt :P

Yeps...men som i alt andet sport - man må ikke gå ned på udstyr!!

Og velkommen til Rosii10
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf RuneDK » 20. jan 2016 16:08

Så er jeg også tilmeldt. :)

BulletEyeDK, fedt du har overskud til at tilføje folk i sidste øjeblik. Det er sku cool. :)

Det bliver sku spændende i aften. Perfekt med den info BoblereN, også for mine to venner. :)

Vi fik kørt et par timer på Laguna Seca igår aftes, MogensDK og Rossi10, hvor tiderne lå, for mit vedkommende, på 1.31:8xx som den hurtigste til og svinge op mod 1.33:xxx som de langsommere tider.

Mvh
Rune
RuneDK
Niveau 0
 
Indlæg: 43
By: Kongens Lyngby


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf BulletEyeDk » 20. jan 2016 16:17

BoblereN skrev:Stort felt i aften og nye kørere.
En på forhånd velkommen til de nye herfra, ser frem til at køre med Jer.
Forbered jer på at blive en del af et super sim-racing community!
Et godt råd: Få Jer et nyt visa kort fra banken (så I ikke kan huske kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre) og gem det lidt væk... Det bliver hurtigt dyrt :P

INFO TIL NYE KØRERE:
- Sørg for at mappe en knap på controller/wheel til "PIT REQUEST". Der er obligatorisk pit-stop i løb 2 i aften.
- Tjek netværksindstillingerne, NAT ÅBEN... Ellers bliver det med garanti en fiasko.
- Overvej jeres brændstofforbrug til både løb 1 og 2, så I hurtigt kan indstille disse, og ikke kommer afsted med for lidt brændstof i tanken...
- Det kan være fornuftigt at afprøve pit-indkørslen på banen inden løbet, der kan være sving og barriere man skal tage højde for. Hvornår overtages kontrollen over bilen af spillet. Hvordan er pit udkørslen... (Ham der forlader pitten er ansvarlig for ikke at komme i vejen for dem der befinder sig på banen)...
Samt hvordan ændrer man hurtigt strategi på vej ind i pitten... "View saved" > Aktiver din nye pitstrategi ved at navigere til den og trykke på "Y"

Ellers er det vidst bare på med det gode humør, så er der lagt op til ræs!


Tak for lige at briefe nye folk... det er ikke helt uvæsentlige informationer...
Endvidere må man meget gerne slå et smut forbi vores regelsæt, der blev udfærdiget ifm. vores løbsserie #1.

Reglerne er generelle, men heldigvis kører folk meget respektfuldt og fornuftigt, så det har endnu ikke været nødvendigt med egentlige sanktioner 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf BulletEyeDk » 20. jan 2016 16:21

FEDT vi i hvert fald er 14 mand i aften...gad vide om DalingoDK også lige melder sig til ? :mrgreen:

Nå anyways, det gør jo så, at vi står med lidt af et luksusproblem, da party chatten som bekendt kun tager 12 mand, alle mand skal helst være i et party - dette for at sikre, at spillet ikke får problemer (det har vi set før når man bruger game chatten)

Det er selvfølgelig ikke optimalt at folk er delt, men spørgsmålet er hvordan vi deler det op ? har vi nogen der gerne vil sidde i et mindre party ?? så kan man frit tage den :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf MogenDK » 20. jan 2016 16:40

Hej...
Super fedt og tak for tilmeldingen til siden og ræset. Det glæder jeg mig til. Jeg kører med rat og pedaler.
MogenDK
Niveau 0
 
Indlæg: 2
By: kgs lyngby

+3

Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf Chokofanten » 20. jan 2016 16:50

Hej.

Fedt at vi er så mange til i aften.
Jeg kan se reglerne for løb 2 er omvendt start grid.
Hvordan klarer vi den, når min. 2 skal sidde uden for chatten?
Jeg har ikke noget imod at sidde udenfor.
Så skal vi nok huske, at invitere en ad gangen, så folk kan connecte første gang.

Ses i aften.
Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf BoblereN » 20. jan 2016 17:28

Man kunne smide top4 kval i en chat for sig selv.. Så skal de bagerste nok bare være ekstra opmærksomme om dem der kommer bagfra er en kamp om placering, eller det er de forreste der kommer blæsende..
Jeg tænker måske det er dem der har mindst brug for at kommunikere med langsommere biler ved overhalinger.

Ellers kan jeg godt sidde udenfor
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf Chokofanten » 20. jan 2016 17:30

Har lige læst inde på xbox status at der er problemer med nogle enkelte ting.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf BulletEyeDk » 20. jan 2016 17:49

Chokofanten skrev:Har lige læst inde på xbox status at der er problemer med nogle enkelte ting.


Åhh nej - det gider vi ikke skulle rode med i aften...

EDIT: har lige checket på nedenstående link, ser ud til at de mest væsentlige ting kører fint, så bør ikke give os problemer
http://support.xbox.com/en-US/xbox-live ... url_status
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf BulletEyeDk » 20. jan 2016 17:52

BoblereN skrev:Man kunne smide top4 kval i en chat for sig selv.. Så skal de bagerste nok bare være ekstra opmærksomme om dem der kommer bagfra er en kamp om placering, eller det er de forreste der kommer blæsende..
Jeg tænker måske det er dem der har mindst brug for at kommunikere med langsommere biler ved overhalinger.

Ellers kan jeg godt sidde udenfor


Lyder som en ok løsning, det var nok ganske fint lige at have de nye med på chatten i hvert fald...
Jeg tror også det er vigtigst at være på samme chat med dem som man nok kommer til at dyste/køre med...

Hold jer lige underrettet her på forumet op til løbsstart... så finder vi en løsning...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf BoblereN » 20. jan 2016 17:59

Forslag til rullende start i løb #2 med opdelt chat:

Stående start, alle biler trækker til VENSTRE op mod autoværnet så det er nemmere for de bagerste at komme op i formation uden at risikere at lave skade på andre biler.. Formationen skabes relativt hurtigt og feltet samles senest efter sving 9 (Det vil sige at forreste biler må bremse helt ned hvis feltet endnu ikke er samlet, ellers fortsætter de blot igennem sving 10).

Sørg for på formationsomgangen ikke at lave hårde opbremsninger, da det hurtigt kan komme til at koste buler i bilerne og performance.

Når der er samling efter sving 10 køres der med ca. 100 km/t op ad start mål langsiden (mellem sving 11 og 1).

Der øges til race pace når forreste bil passerer målstregen... Sørg for stadig at holde afstand og respekter folks bremsepunkter!!
Overhaling er herefter tilladt efter sving 4...

Skulle man ved en fejl ende i en overhaling inden sving 4 gives positionen selvfølgelig tilbage...


Billede
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf BulletEyeDk » 20. jan 2016 18:02

Lyder som en fornuftig plan... =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf mrnybroe » 20. jan 2016 18:43

Vi må nok tage dette med de mere end 12 tilmeldte med i overvejelserne til næste løbsserie.
MEGA fedt vi er så mange der er tilmeldte til i aften.

Vil nok også mene at chatten burde opdeles i hvordan man ligger i race't.
Så er det selvfølgelig de bagerste' vigtige opgave at holde øje med det blå flag, samt indkomne biler på ens mini map (har jo øvet mig rigtig meget i at lade folk overhale i min pcars tid :lol: )
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster