Xboxlife forum

FIFA Ultimate Team 16-Tråden

For sport fanatikere.

Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf dummiz » 14. okt 2015 19:54

Jeg kunne heller aldrig finde på at købe mig til coins for rigtige penge. Bruger de "penge" man tjener i spillet på at købe coin boost :)
dummiz
Niveau 6
 
Indlæg: 1469

+1

Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf YCSMS » 14. okt 2015 20:02

Endnu et wtf-moment med en målmand. Hvorfor skal han stå derude?

Billede
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf dummiz » 14. okt 2015 20:31

Hvordan får i bolden fra modstanderen? Jeg trykker på B når jeg kommer op på siden af dem men trykker man bare et split sekund for hurtig så er man sat af. Er der andre bedre måder at få den på?
dummiz
Niveau 6
 
Indlæg: 1469


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf Benja190782 » 14. okt 2015 20:54

dummiz skrev:Hvordan får i bolden fra modstanderen? Jeg trykker på B når jeg kommer op på siden af dem men trykker man bare et split sekund for hurtig så er man sat af. Er der andre bedre måder at få den på?


Der er nogle vigtige regler for, at forsvare sig hvis du spørger mig. Jeg har spillet FIFA siden 1998 og har lært mig selv følgende teknikker:

1. Brug altid en CDM eller CM, når din modstander har bolden - du skal IKKE bruge din CB før det bliver absolut nødvendigt!

2. Brug kun contain inde omkring feltet, hvor der typisk bliver driblet småt eller skudt på mål! Contain-knappen er nemlig også den der aktivere en "automatisk blokering" hvis/når din modstander skyder på mål!

3. Hold LT + RT nede samtidigt, imens du følger din modstander, som før beskrevet med en midtbane spiller!
Sådan kan du nemmere følge din modstander i løb, da det giver en mere præcis styring!

4. Lad være med, at prøve at fange din modstander - lad ham komme til dig, så dit hold ikke kommer ud af position!

5. Skift spiller på højre analog istedet for på LB, når du bliver udsat for et kontraangreb! (Ellers sidder du bare og tapper for at få den rigtige mand, som igen typisk ville være en midtbane-spiller)

6. Sidst men bestemt ikke mindst - forsvar dig ved, at lukke din modstanders afleveringsmuligheder ned, istedet for at fokusere på ham der har bolden hele tiden!

Håber dette vil hjælpe dig - det hjælper mig meget og min online statistik hedder 16-3-3 (V-U-T) indtil videre! :D
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf dummiz » 14. okt 2015 21:11

Benja190782 skrev:
dummiz skrev:Hvordan får i bolden fra modstanderen? Jeg trykker på B når jeg kommer op på siden af dem men trykker man bare et split sekund for hurtig så er man sat af. Er der andre bedre måder at få den på?


Der er nogle vigtige regler for, at forsvare sig hvis du spørger mig. Jeg har spillet FIFA siden 1998 og har lært mig selv følgende teknikker:

1. Brug altid en CDM eller CM, når din modstander har bolden - du skal IKKE bruge din CB før det bliver absolut nødvendigt!

2. Brug kun contain inde omkring feltet, hvor der typisk bliver driblet småt eller skudt på mål! Contain-knappen er nemlig også den der aktivere en "automatisk blokering" hvis/når din modstander skyder på mål!

3. Hold LT + RT nede samtidigt, imens du følger din modstander, som før beskrevet med en midtbane spiller!
Sådan kan du nemmere følge din modstander i løb, da det giver en mere præcis styring!

4. Lad være med, at prøve at fange din modstander - lad ham komme til dig, så dit hold ikke kommer ud af position!

5. Skift spiller på højre analog istedet for på LB, når du bliver udsat for et kontraangreb! (Ellers sidder du bare og tapper for at få den rigtige mand, som igen typisk ville være en midtbane-spiller)

6. Sidst men bestemt ikke mindst - forsvar dig ved, at lukke din modstanders afleveringsmuligheder ned, istedet for at fokusere på ham der har bolden hele tiden!

Håber dette vil hjælpe dig - det hjælper mig meget og min online statistik hedder 16-3-3 (V-U-T) indtil videre! :D


Med contain mener du vel RB ikke? :P

Jeg farer altid rundt som en skoldet skid efter hver bold. Det med at lukke ned for deres afleveringsmuligheder finder jeg til tider svært da jeg ikke altid kan se hvem de vil spille til :)
dummiz
Niveau 6
 
Indlæg: 1469

+1

Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf Cena » 14. okt 2015 22:02

Benja190782 skrev:
dummiz skrev:Hvordan får i bolden fra modstanderen? Jeg trykker på B når jeg kommer op på siden af dem men trykker man bare et split sekund for hurtig så er man sat af. Er der andre bedre måder at få den på?


Der er nogle vigtige regler for, at forsvare sig hvis du spørger mig. Jeg har spillet FIFA siden 1998 og har lært mig selv følgende teknikker:

1. Brug altid en CDM eller CM, når din modstander har bolden - du skal IKKE bruge din CB før det bliver absolut nødvendigt!

2. Brug kun contain inde omkring feltet, hvor der typisk bliver driblet småt eller skudt på mål! Contain-knappen er nemlig også den der aktivere en "automatisk blokering" hvis/når din modstander skyder på mål!

3. Hold LT + RT nede samtidigt, imens du følger din modstander, som før beskrevet med en midtbane spiller!
Sådan kan du nemmere følge din modstander i løb, da det giver en mere præcis styring!

4. Lad være med, at prøve at fange din modstander - lad ham komme til dig, så dit hold ikke kommer ud af position!

5. Skift spiller på højre analog istedet for på LB, når du bliver udsat for et kontraangreb! (Ellers sidder du bare og tapper for at få den rigtige mand, som igen typisk ville være en midtbane-spiller)

6. Sidst men bestemt ikke mindst - forsvar dig ved, at lukke din modstanders afleveringsmuligheder ned, istedet for at fokusere på ham der har bolden hele tiden!

Håber dette vil hjælpe dig - det hjælper mig meget og min online statistik hedder 16-3-3 (V-U-T) indtil videre! :D


Rigtig god beskrivelse! Overholder man ovenstående, og lære at gøre det rigtigt, så kommer man rigtig langt! Jeg prøver - men lader mig stadig fange i at løbe rundt som en skoldet skid ind i mellem :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!

+1

Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf Benja190782 » 14. okt 2015 23:07

dummiz skrev:Med contain mener du vel RB ikke? :P

Jeg farer altid rundt som en skoldet skid efter hver bold. Det med at lukke ned for deres afleveringsmuligheder finder jeg til tider svært da jeg ikke altid kan se hvem de vil spille til :)


Nej ikke RB, fordi RB er "teammate contain". Den hvor din medspiller hjælper med at forsvare.
RB bruges mest, når du skal lukke din modstander inde ude på kanten for eksempel.

Den contain jeg mener er A-knappen. Det er kun din egen markeret spiller, som skygger modstanderen.

-og så hold fingeren væk fra sprint knappen (RT) når du forsvare - hvis du vil bruge den, så gør det sammen med LT på samme tid. Ellers kan man ikke styre det. :D

Du sprinter kun i forsvaret, hvis du skal fange en lang bold, som ryger forbi din bagkæde.

Det kræver høj disciplin - og FIFA 16 kræver, at man er rolig og ikke forhaster sig. :mrgreen: (selvom det kan være svært nogle gange)
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf dummiz » 15. okt 2015 10:44

Benja190782 skrev:
dummiz skrev:Hvordan får i bolden fra modstanderen? Jeg trykker på B når jeg kommer op på siden af dem men trykker man bare et split sekund for hurtig så er man sat af. Er der andre bedre måder at få den på?


Der er nogle vigtige regler for, at forsvare sig hvis du spørger mig. Jeg har spillet FIFA siden 1998 og har lært mig selv følgende teknikker:

1. Brug altid en CDM eller CM, når din modstander har bolden - du skal IKKE bruge din CB før det bliver absolut nødvendigt!

2. Brug kun contain inde omkring feltet, hvor der typisk bliver driblet småt eller skudt på mål! Contain-knappen er nemlig også den der aktivere en "automatisk blokering" hvis/når din modstander skyder på mål!

3. Hold LT + RT nede samtidigt, imens du følger din modstander, som før beskrevet med en midtbane spiller!
Sådan kan du nemmere følge din modstander i løb, da det giver en mere præcis styring!

4. Lad være med, at prøve at fange din modstander - lad ham komme til dig, så dit hold ikke kommer ud af position!

5. Skift spiller på højre analog istedet for på LB, når du bliver udsat for et kontraangreb! (Ellers sidder du bare og tapper for at få den rigtige mand, som igen typisk ville være en midtbane-spiller)

6. Sidst men bestemt ikke mindst - forsvar dig ved, at lukke din modstanders afleveringsmuligheder ned, istedet for at fokusere på ham der har bolden hele tiden!

Håber dette vil hjælpe dig - det hjælper mig meget og min online statistik hedder 16-3-3 (V-U-T) indtil videre! :D


Jeg prøvede at spille sådan igår (ca) som du beskrev. Jeg ventede og var ikke opsøgende på bolden med min styrende mand. Jeg gik mere op i at forsøge at lukke hullerne (det lykkedes nogle gange) og så lod jeg mine medspillere om at erobre bolden og det gik overraskende godt. Må indrømme at det hjælper meget for mig med RB men KUN når de kommer ind i feltet. Jeg tonser aldrig frem på banen i forsøg på at erobre bolden jeg trækker mig tilbage på banen og lader dem komme til mig :) eks. Jeg spiller offline seasons og jeg har tabt samtlige kampe mod professionelle hold (plejer at spille semi - pro) den sidste kamp jeg spillede mod t professionel hold der spillede jeg på ovennævnte måde og jeg holdet den på 0-0 igennem hele kampen ind til 2 minutter overtid hvor de får et af de der lamme straffespark der overhoved ikke var eksisterende så tabte 1-0 :D MEN jeg holdte nullet hele kampen igennem med denne spillestil :)

Edit : sprinter kun hvis jeg lige skal hurtig forbi en modstander eller hurtig tilbage på banen.

Og nøj hvor er det blevet mere intens hvis man kommer bagud og skal hente det. Det gælder om ikke at "rush" det tager den tid det tager. Det er fedt.
dummiz
Niveau 6
 
Indlæg: 1469

+3

Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf YCSMS » 15. okt 2015 15:20

Synes godt nok spillet har været tæt på uspilleligt for mit vedkommende de sidste par dage. Jeg lukker hovedsageligt mål ind på to måder pt. Målmændsglitchs og straffeglitchs. Især målmændene har været helt væk.

Se fx dette. Der står 1-1, hvor han fik hans første mål ved at min målmand parrede et skud ud til hans spiller, der stod fri lige foran mål. Det gør de iøvrigt alt alt alt for ofte imo. Efterfølgende får han dette i kampen:
Straffe

Det scorer han selvf på, og bum 2-1. Resten af kampen tager hans målmand alt, eller så går skudene på overliggeren.

Hej PES.
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf Cena » 16. okt 2015 16:27

Jeg er i Divsion 5 for 4-5. sæson i træk og der sker det samme hver gang. Jeg lægger ud med at have 3-4 point på efter 5 kampe og regner så med at rykke ned. Pludselig kan jeg vinde og ender så med at mangle 1-2 point for at rykke op.

De første par kampe hver sæson der er ALT stolpe ud for mig og jeg taber gerne med 1 mål for jeg har 2-3 stolpe skud og gerne til sidst i kampen. Jeg laver aldrig 45+ og 90+ scoringer, men det ynder mine modstandere at gøre. I 2. halvdel af sæsonen er det så omvendt hvor det er mig der har alt heldet.

Det er fandme et underligt spil det her, men det er stadig det bedste Fifa i mange år. Der er dog meget tit hvor jeg ikke er enig med de afleveringer "spillet" vælger jeg skal lave. Det er tit overhovedet ikke i den retning jeg beder om. Og mange af de mål der bliver scoret i mod mig er fordi jeg dummer (eller spillet gør noget andet end forventet) og afleverer mellem 2 af mine spillere til en fri modstander. Jeg skal bare vende mig til at losse bolden af helvedes til i stedet for at spille mig ud af det, for det går galt alt for ofte. Det er bare en svær vane at slippe af med. Og indkast er helt af helvedes til. Rammer aldrig den spiller jeg sigter efter.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!

+3

Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf YCSMS » 16. okt 2015 18:29

Jeg synes også, at spillet stadig har potentiale til at blive et af de bedste i en årrække. Før det kan ske, SKAL følgende fejl dog patches.

- Dommerne
- Målmænd
- Afleveringer

Mht til afleveringer, skal de ikke gå tilbage til Fifa15 fx, hvor alle spillere kunne slå gude-afleveringer. Men pt virker det simpelthen broken til tider. Det handler ikke om interceptions hos modspillerne. Det er decideret afleveringer til modstanderne ofte.

Bliver ovenstående fixet er vi godt på vej. Jeg har dog min tvivl. Dommerne var fx også et problem i 15'eren, eftersom det aldrig blev fixet, men blot er gjort værre nu, tror jeg ikke de rør ved det.
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756

+1

Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf Cena » 16. okt 2015 20:30

Efter 6 nederlag i træk med masser af stolpeskud besluttede jeg at prøve at spille med Semi assist på afslutninger, og HOLD NU OP det hjalp. Nu kunne jeg pludselig score, selv ude fra siderne. Det var desværre for sent til at redde min røv. Fik 3 sejre i træk og tabte så den sidste så jeg manglede 1 point for at blive oppe. Så må vi se om jeg kan komme tilbage igen. Men det hjalp godt nok at slå hjulpet fra. Kunne være man skulle gøre det hele manuelt og øve sig. Det bliver bare en lang kamp med irriterende fejlafleveringer. Men det gør jeg jo allerede :P
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!

+1

Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf Benja190782 » 16. okt 2015 22:23

^^
Jeg har spillet meget på manuel styring og det bliver jo et helt andet spil - selvfølgelig mest hvis begge parter slår det til.
Kunne du være frisk på en venskabskamp med full manuel styring - altså bare for sjov?

Så er jeg klar imorgen eller søndag. Det er MEGA fedt at spille sådan.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf YCSMS » 17. okt 2015 23:33

En der vil tage en hurtigt kig på dette klip, og prøve at besvare et par spg? :)

1. Hvad skal jeg gøre anderledes for at prikke bolden fra ham? Jeg har to spillere inde på kroppen af ham, og ingen kan få ham ud af balance eller prikke til bolden. Hans spiller et Tolisso med 75 i strength. Mine er først Gustavo med 80 og dernæst Pereyra.

2. Hvad er det han gør/trykker, siden bolden bare klistre til hans fødder?

Klip
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf killerashraf » 18. okt 2015 09:01

YCSMS skrev:En der vil tage en hurtigt kig på dette klip, og prøve at besvare et par spg? :)

1. Hvad skal jeg gøre anderledes for at prikke bolden fra ham? Jeg har to spillere inde på kroppen af ham, og ingen kan få ham ud af balance eller prikke til bolden. Hans spiller et Tolisso med 75 i strength. Mine er først Gustavo med 80 og dernæst Pereyra.

2. Hvad er det han gør/trykker, siden bolden bare klistre til hans fødder?

Klip


Han dribler væk fra dig ved at holde LT inde. Du kunne være mindre forudseende, og måske være mere afventende, eller måske bare tackle ham ii den retning han løber hen. Du kunne også lave en glidende tackling for at få en længere rækkevidde :)
killerashraf
Niveau 4
 
Indlæg: 375


ForegåendeNæste

Tilbage til Sport

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster

cron