Xboxlife forum

FIFA 14

For sport fanatikere.

Re: FIFA 14

Indlægaf ZeanDanielZ » 27. sep 2013 23:45

Vil lige høre herinde med jer.

Hvordan oplever i pace i fifa 14? Har ikke selv så store problemer med det som jeg havde i fifa 13.
ZeanDanielZ
Niveau 2
 
Indlæg: 144


Re: FIFA 14

Indlægaf Benja190782 » 28. sep 2013 07:18

Okay, jeg synes virkelig i skal læse dette!

- Hvis du er casual spiller er der ingen grund til at læse videre dog...
- Hvis du er vild med simulation og offline-modes. THIS IS IT!

Jeg har justeret meget de sidste par dage, for at genskabe gameplay-oplevelsen fra DEMO'en!
Nu har jeg endelig gjort det! Der er ingen tvivl - jeg kunne mærke det med det samme!

Dette er de påvirkede områder!

MOMENTUM: Følte du der var bedre Momentum/vægt skifte i DEMO'en? Nu er det tilbage!
Den lille animation, hvor spilleren er ved at finde balancen, når du modtager en bold, er lige så meget tilstede som i DEMO'en nu. Det ser fantastisk ud!
BALL-FYSIK: Bold-fysikken er også pludselig meget bedre - bolden flyver så meget mere realistisk i luften nu, efter hovedstød og målspark.
SKUD: Bolden har meget mere vægt nu - der er en langt større forskel fra en aflevering til et skud nu!
Det er faktisk sjovt at lave langskud nu, som målmanden kæmper for at holde. De føles farligere!
FIRST TOUCH: DEMO'en havde en bedre fornemmelse af First Touch Control - nu er det endelig tilbage! Mere realistisk!

Dette er de Slider Settings, der vil ændre den fulde version, tilbage til DEMO-build!
Jeg har spillet på LEGENDARISK med LANGSOM gameplay-hastighed! (controller setup er ikke ændret )

TEST KAMP : Aston Villa vs West Bromwich!

BRUGER/CPU
Sprint Speed ​​: 50/49
Acceleration: 50/49
Skud Fejl: 51/51
Afleverings Fejl: 50/50
Skud Hastighed: 51/51
Afleverings-Hastighed: 48/47
Skades hypighed : 79/79
Skades varighed : 67/67
Målmand: 47/47
Markerning: 50/50
Spillerløb: 50/50
Linje Højde: 50/50
Linje Længde : 50/50
Linje Bredde: 50/50
Back Position: 50/50
First Touch Control: 58/58

ENJOY! :D
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: FIFA 14

Indlægaf dr0nuc » 28. sep 2013 08:06

[/quote]

Forkert makker! LT gør at skudet bliver det EA kalder "spetakulært"... Så du har ikke helt ret, men sandt at LT ikke er indbegrebet af Pure Shot. Dog gør LT langskudene væsentlig mere underholdende! Det gjorde LT også i FIFA 13 iøvrigt!

Saksespark har ikke noget med LT at gøre - det er også forkert. Spillerne gør det automatisk hvis der skal cleares en bold I forsvaret, eller hvis smidigheden er til det, foran mål.
Det har ikke noget med LT at gøre... :roll:[/quote]

LT blev indført som "volley-modifier" i FIFA 12.
Læs under "Fancy Shots"
http://www.fifaencyclopedia.com/fifa-13-shooting.php
Hvem snakker om, hvordan forsvareren clearer den?
Jeg snakker om når du skal afslutte. Så gør LT ved indlæg at de prøver at gøre noget mere spektakulært.
Hvis du har et link til at LT skulle gøre skuddene mere "spektakulære", så vil jeg gerne læse det.
Det eneste LT gør ved afslutninger er hvis bolden er i luften. Så vil de automatis prøve at flugte, halvsakse eller sakse bolde i kassen. De prøver også på flyvende hovedstød.
Jeg har læst og læst og læst om FIFA14 siden det blev annonceret og jeg er ikke stødt på nogle steder, hvor der står noget om den påstand du kommer med.
dr0nuc
Niveau 2
 
Indlæg: 195


Re: FIFA 14

Indlægaf Ziqma2 » 28. sep 2013 10:03

Nu har jeg spillet et par dage og er begyndt at vende mig til det! Faktisk super fedt spil!

Mht til Pace, synes jeg faktisk spillerne virker hurtigere end i fifa 13.. Når man først er kommet op i fart med en spiller som Kyle Walker f.eks løber han seriøst fra alle ude på kanten.
Ziqma2
Niveau 4
 
Indlæg: 612


Re: FIFA 14

Indlægaf CaptainKicker » 28. sep 2013 10:57

Hvordan gemmer man, således at de sange man ikke gider og har pillet fra, forbliver sådan? For hver gang jeg går ud af spillet og vender tilbage, så er alle sange markeret igen...
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: FIFA 14

Indlægaf himmelfisk » 28. sep 2013 18:47

Synes godt nok der er mange bugs i det her spil i år.

F.eks har jeg lige spillet en kamp og der blev det store logo i midten nederst på skærmen med holdenes navne fremme hele tiden, forsvandt så da jeg var færdig, troede jeg. Næste kamp var det der igen med de hold jeg spillede med før, hvis I forstår. Forsvandt først ved genstart af spillet.

Derudover bliver der ikke fløjtet ved offside, spillet stopper bare som ellers.

Håber de får fixet det :-\
Billede
himmelfisk
Niveau 4
 
Indlæg: 368
By: Hillerød


Re: FIFA 14

Indlægaf Fnapz » 1. okt 2013 11:15

Nogen der har bestilt fra game.co.uk og fået det?
Fnapz
Niveau 5
 
Indlæg: 969


Re: FIFA 14

Indlægaf Derp » 1. okt 2013 12:12

Lobbed Fucking Through Ball er grunden til at jeg endnu ikke har købt Fifa 14. Det er så urealistisk og kedeligt. I rigtig fodbold ser man det stort set aldrig, fordi det i virkeligheden er helt vildt svært at udføre. Først og fremmest kræver det vildt god teknik og overblik fra midtbanespilleren, dernæst kræver det at angriberen timer hans løb korrekt og at han udfører en af de sværeste ting i fodbold. Tæmning i løb, med en forsvarer i ryggen. Desuden ender det sjældent ud med en 1 mod 1, da angriberen eller fløjen for det mest bliver spillet ud på kanten. Det er for det meste i kontrafasen at en "chipped through ball" lykkes i virkeligheden og selv der sker det sjældent.

I fifa er det helt anderledes. Alle midtbanespillere har Michael Laudrup teknik og alle angribere har lim på fødderne. Det er latterligt så let det er at udføre og så let det er at få en stor chance ud af. Jeg får mindst en stor chance i hvert spil og oftest endnu flere, hvis jeg spiller på den måde. Defensivt spiller jeg med CBs på low attacking workrate og en eller to DM foran. Bagkæden står desuden ret dybt. Alternativt til det er at gå all attacking med high pressure, men hvor realistisk og sjovt er det lige. Den letteste måde at score og lukke mål ind er enten ved lobbed trough balls eller ud på kanten og så smække et indlæg ind til en op header.

Det er urealistisk og hverken sjovt at spille med eller imod. De eneste sjove kampe jeg har er på manual, men så kan man ikke spille UT. Jeg har også haft et par sjove kampe mod folk som ikke udnytter nogen exploits, men det er meget sjældent at man møder sådanne spillere. Oftest møder man enten en der spammer lobbed through balls, indlæg eller spiller urealistisk aggresivt med ultra attacking og high pressure. Det sidste er især håbløst, for letteste måde at slå sådan en modstander på er ved netop at bruge lobbed trough balls/indlæg exploits.

Det er fandme kedeligt...
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Re: FIFA 14

Indlægaf Mosaiieby » 4. okt 2013 16:20

Jeg synes også der er utroligt mange ting, der er direkte åndssvage i fifa 14.

Alt det med lob through pass, OP hovedstød, OP finesse osv. er jeg med på, men det mest irriterende og ødelæggende er den måde spillet er scripted.
Jeg har nu spillet en del online kampe og typisk er det her kampforløbet: 1. halvleg er enten jeg eller min modstander mega overlegen. 2. halvleg skifter det fuldstændigt og en af os har ikke en chance. En af os har været foran 2-0, men kampen skal nok vende så den anden vinder 2-3. Og man kan jo IKKE stille noget op.

Desuden synes jeg virkelig tit spillerne løber i offside.....

Det eneste fede ved Fifa 14 ift 13 er at pace er blevet mindre væsentligt.
Billede
Mosaiieby
Niveau 3
 
Indlæg: 249


Re: FIFA 14

Indlægaf Mosaiieby » 4. okt 2013 19:37

Don Drift skrev:
Mosaiieby skrev:Jeg synes også der er utroligt mange ting, der er direkte åndssvage i fifa 14.

Alt det med lob through pass, OP hovedstød, OP finesse osv. er jeg med på, men det mest irriterende og ødelæggende er den måde spillet er scripted.
Jeg har nu spillet en del online kampe og typisk er det her kampforløbet: 1. halvleg er enten jeg eller min modstander mega overlegen. 2. halvleg skifter det fuldstændigt og en af os har ikke en chance. En af os har været foran 2-0, men kampen skal nok vende så den anden vinder 2-3. Og man kan jo IKKE stille noget op.

Desuden synes jeg virkelig tit spillerne løber i offside.....

Det eneste fede ved Fifa 14 ift 13 er at pace er blevet mindre væsentligt.


De første ting du nævner bliver rettet i en kommende patch. EA er klar over det.

Jeg har valgt ikke at spille det indtil de rettelser kommer, gider simpelthen ikke tabe til folk der er langt dårligere end en selv, men som vinder pga. spillet har så mange fejl.

Hvis man prøver at forsvare som det er MENINGEN, altså jogge hen til modstanderen og trykke B. Så taber man. I stedet for skal man bruge det der auto pilot defending med RB, så klarer AI'en det hele for dig.

Det du nævner med først at komme foran, og så blive hentet. Det er pga. hvis det hold som er bagud scorer til lad os sige 1-2, så får de "momentum" (ikke det momentum mht. spiller bevægelser). Altså de får noget kamp-gejst om man vil, og vil derfor automatisk spille bedre og forsøge endnu hårdere at score flere mål. Det er noget som har været i alle FIFA serier næsten siden 06. Det gælder bare om at tage det roligt, og prøve at lukke kampen med et evt. 3-0 eller 3-1 mål.

Det er nu sjældent jeg oplever at være foran 2-0 og så tabe 2-3.


Fint med den patch. :)

Ja, men det momentum ødelægger spillet for mig, og en masse andre. Flere af mine kammerater brokker sig over det, og youtube er fyldt med kommentarer omkring det. Jeg ved godt, at det i virkeligheden kan give et hold momentum at man får et mål, men det bør ikke være fuldstændigt umuligt at score. De spillere man har rammer pludseligt forbi på alt, afleveringer er lort, de placerer sig som en flok mongoler i forsvaret osv.
Og det behøver jo ikke engang at være et mål der får ham den ynkelige fifa spiller til at virke som en fifa gud lige pludseligt. Det sker også bare ved halvleg osv.
Jeg plejer at forsvare mig ved at skifte spillere meget og bruge RB også - for det meste.
Billede
Mosaiieby
Niveau 3
 
Indlæg: 249


Re: FIFA 14

Indlægaf CaptainKicker » 5. okt 2013 01:00

Fryser jeres spil også konstant?!

Min DNF er i bund pga. spillet fryser hele tiden, og har tendenser til at gøre det midt I kampe... Hvad kan være grunden til dette?
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: FIFA 14

Indlægaf Benja190782 » 5. okt 2013 11:27

Patch er ude til PC. Gameplayet er blevet hurtigere, AI dummere og grafikken grimmere! De har ødelagt spillet...

(dette er hvad PC-spillere bekræfter i hvert fald... ikke gode tegn!)

Fandt bl.a. det her:

"it's faster. less inertia. animations aren't as smooth as before. it looks weird, what are they doing? i thought only the overpowered headers would be fixed, but it's all messed up."

EDIT: jeg har lige fundet ud af at man faktisk kan slette sådan en patch til FIFA 14 på sin X360, hvis man vil...
men hvordan gør man det??? [-o<
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: FIFA 14

Indlægaf CaptainKicker » 5. okt 2013 11:50

Tryk Y på din harddisk og Clear System Cache
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: FIFA 14

Indlægaf Benja190782 » 5. okt 2013 12:16

CaptainKicker skrev:Tryk Y på din harddisk og Clear System Cache


Okay hvad gør den helt nøjagtigt? Altså hvad med mine andre spil, som GTA V f.eks. - tager de skade af det?? :?
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: FIFA 14

Indlægaf CaptainKicker » 5. okt 2013 12:19

Fjerner bare updates osv. =) Skader ikke save-games eller andet.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Sport

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster