Xboxlife forum

FIFA 14

For sport fanatikere.

Re: FIFA 14

Indlægaf runni1399 » 10. sep 2013 17:10

Don Drift skrev:Hvad jeg ikke kan lide indtil videre:

- Player movement (Føles kluntet når man løber rundt med sin spiller, virker ikke lige så let som i de tidligere)
- Keeper butterfingers (Hold da kæft alle de repost der er heletiden, målmændende kan intet holde)
- Over the top through balls (kommer an på spilleren, men basalt set ligger de perle og er ret overdrevet)
- Finesse shots (de gode gamle finesse skud fra FIFA 11 er tilbage, scor fra kanten af feltet med en følt inderside)

Men hey, gælder vel om at tilpasse sig det nye spil. Men for mig at se virker det indtil videre, som et "refurbished" FIFA 13. Så er der nogle enkelte tiltag de ikke helt har ramt på sømmet endnu. Er ikke ret sikker på jeg køber FIFA 14 til denne generation, kunne forestille mig det til next-gen er bedre og vil have større indflydelse.


Enig, spillerne føles virkelig tunge...
runni1399
Niveau 2
 
Indlæg: 123
By: Århus


Re: FIFA 14

Indlægaf Benja190782 » 10. sep 2013 18:40

Har i hørt om momentum. Selv ikke Messi kan bryde den fysiske lov. Det er først nu spillet er realistisk gutter. Helt ærligt...
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: FIFA 14

Indlægaf Fnapz » 10. sep 2013 19:59

Drenge, de ting som i påpeger har jeg hørt youtuberne snakke om i deres videoer, at det er fixet da de har rapporteret det til EA. Men jeg synes sku det er et step op!
Fnapz
Niveau 5
 
Indlæg: 969


Re: FIFA 14

Indlægaf Fnapz » 10. sep 2013 20:28

hvor køber i fra?
Fnapz
Niveau 5
 
Indlæg: 969


Re: FIFA 14

Indlægaf CaptainKicker » 10. sep 2013 21:01

Fnapz skrev:hvor køber i fra?


Har collectors edition forudbestilt i Gamestop til 360. :D
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: FIFA 14

Indlægaf Adampantic » 11. sep 2013 13:56

Efter at have have prøvet både FIFA 14 og PES 14, må jeg nu indrømme jeg er mest imponeret af PES 14.. Kunne man tage det grafiske og lyden fra tilskuerne og smide over i PES 14, så ville det klart være det bedste spil i min verden..
Adampantic
Niveau 5
 
Indlæg: 1099


Re: FIFA 14

Indlægaf Benja190782 » 11. sep 2013 18:56

FIFA 14 - mit førstehånds indtryk! (plus det løse)

Jeg begriber simpelthen ikke alle dem, som siger " Buuuhuu - FIFA 14 er fuldstændig det samme, som FIFA 13". Enten spiller de ikke ret meget FIFA generalt, eller også har de slet sans for realisme og fodbold i den virkelige verden!

For det første så er det nye momentum-system, som gør at spillere ikke bare kan vende på en tallerken, simpelthen for fedt! ENDELIG!

Vi er mange som har plaget om det i årevis, og når det så endelig bliver indført, så skriger folk op om, at spillerne føles tunge, og man kan ikke styre dem længere!?
Faktisk så er EA netop nu igang med at redigere det fysiske momentum på spillerne, fordi tudefjæsene ikke længere kan spille "ping-pong-passing" og løbe arkade-agtigt rundt på banen! FØJ!

Nej forstå mig nu ret - det kan ikke være rigtigt at hver gang EA prøver på at gøre spillet bedre, så tuder folk over at de skal vænne sig til noget nyt. Det var ligesom med First Touch i FIFA 13.

Folk gik amok, fordi bolden ikke længere var limet til fødderne. "Ronaldo kunne ikke tæmme en bold!?" Sådan en gang fis, mand! Så det hele endte med at EA nedtonede First Touch inden FIFA 13 udkom! Fordi folk ikke kunne finde ud af at beherske sig med venstre analog pind!? WTF!

-og det var endda selvom ALLE har mulighed for SELV at nedtone First Touch i menu'en!

Helt ærligt, hvis dette nye momentum på spillerne i FIFA 14 bliver det mindste nedtonet, så bliver jeg VIRKELIG skuffet!

FIFA 14 er langt bedre fordi animationerne hænger meget bedre sammen, bold fysikken er væsenligt forbedret og modstanderne kan virkelig spille fodbold nu. Man. City er for alvor en modstander man bør frygte nu - og ikke ligesom før, et hold blandt mange!

Bolden bliver spillet tilbage, fra side til side og hele spillet er i balance nu!

Alt i alt, en klar forbedring!
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: FIFA 14

Indlægaf BulletEyeDk » 11. sep 2013 19:13

Er meget spændt på at prøve demoen, specielt efter Benja190782's indlæg... jo mere realistisk jo bedre ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: FIFA 14

Indlægaf Noga » 11. sep 2013 19:39

Jeg synes nu også det er dejligt, at hele tempoet er blevet rykket en tak ned, fordi man rent faktisk skal spille sig til chancer og mål, og derfor kan jeg godt lide hvad de har gjort i 14'eren. Der hvor det måske bare blive en tand for meget, er, når en spiller som Bale på ingen måde kan komme uden om en langsom forsvarsspiller med sin hurtighed. Jeg synes ikke pace skal være lige så dominerende som i 13'eren, men en spiller som Bale f.eks. bevæger sig så meget langsommere i Fifa 14, end han gør i virkeligheden, og det er altså skidt.
Yderligere, så synes jeg det er for langt ude, at professionelle fodboldspillere nu ikke længere kan tage en bold ned, der kommer fra luften. Kunne forstå hvis de dårligere spillere fra Superligaen havde svært ved det, men hos mig kan hverken Adebayor eller Zlatan tæmme en bold uden den på mystisk vis ryger mindst 1 meter fra dem. Altså hvad fanden er det?
Noga
Niveau 5
 
Indlæg: 1097
By: Allerød


Re: FIFA 14

Indlægaf nonameneo » 11. sep 2013 19:51

Jeg må desværre også konstatere, at det ikke er et spil der imponerer mig. :(

Ja, jeg synes ikke spillerne er særligt gode med bolden længere - oftest når man blot løber fremad med bolden, bliver trækkene alt for lange - det er muligt at det er mere realistisk, men eftersom det er et computerspil, hvor spillerne skal gøre som jeg, via controlleren, beder dem om, så er det altså ikke ok, at de gode spillere ikke kan tage 3 træk uden at tabe kontrollen over bolden.

Desværre er det ikke kunde bolden, at jeg synes, der er problemer. Spillere i verdensklasse kan ikke længere tænke bare en smule selvstændigt. Det betyder, at de ikke bevæger sig efter bolden før man tager kontrol over den, hvilket et lidt problematisk i forsvaret, da man ikke kan styre alle på én gang, eller i omstillingsspillet, hvor man godt kunne ønske nogle intelligente medspillere.

Nogle nævner, at det ikke er det færdige spil - og der er selvfølgelig en mulighed for, at de når at få rettet noget, men at sende en demo ud, af et produkt som ikke fungerer, det giver da ikke folk lyst til at købe det endelige produkt... Mine penge ryger hvert fald ikke på FIFA i år. :(
nonameneo
Niveau 4
 
Indlæg: 413


Re: FIFA 14

Indlægaf Jobbermann » 11. sep 2013 20:18

Kunne være sjovt lige at finde den tilsvarende tråd til Fifa 13 frem og se hvad folk sagde da de prøvede demo'en dengang ;)
Jobbermann
Niveau 3
 
Indlæg: 247


Re: FIFA 14

Indlægaf arnel925 » 11. sep 2013 20:32

nonameneo skrev:Jeg må desværre også konstatere, at det ikke er et spil der imponerer mig. :(

Ja, jeg synes ikke spillerne er særligt gode med bolden længere - oftest når man blot løber fremad med bolden, bliver trækkene alt for lange - det er muligt at det er mere realistisk, men eftersom det er et computerspil, hvor spillerne skal gøre som jeg, via controlleren, beder dem om, så er det altså ikke ok, at de gode spillere ikke kan tage 3 træk uden at tabe kontrollen over bolden.

Desværre er det ikke kunde bolden, at jeg synes, der er problemer. Spillere i verdensklasse kan ikke længere tænke bare en smule selvstændigt. Det betyder, at de ikke bevæger sig efter bolden før man tager kontrol over den, hvilket et lidt problematisk i forsvaret, da man ikke kan styre alle på én gang, eller i omstillingsspillet, hvor man godt kunne ønske nogle intelligente medspillere.

Nogle nævner, at det ikke er det færdige spil - og der er selvfølgelig en mulighed for, at de når at få rettet noget, men at sende en demo ud, af et produkt som ikke fungerer, det giver da ikke folk lyst til at købe det endelige produkt... Mine penge ryger hvert fald ikke på FIFA i år. :(

Helt enig, Fifa 13 havde sine fejl, men alt i alt spillet var klasse, og nå man har et klasse produkt skal man ikke ødelægge så meget ved det. Fifa 14 er blivet PES agtigt, lavt tempo, eneste måde man kan score mål på er at spille barca spil altså køre bolden rundt 100 gange, intet galt i det, men ku ønske man blev givet en anden mulighed for fodbold spiles på forskellige måder. At man har en hurtig spiller som Bale betyder ikke noget, for han kommer ikke forbi en spiller som har 30 i speed. Totalt urealistisk. Jeg er godt nok skuffet, håber det er bare fordi det her er en demo. Og så har spillerne ingen kontrol over bolden når de løber, f.eks messi i den virkelig verden holder bolden meget tæt til foderne selv når han løbe, men det gøre han ikke i fifa 14, her kaster han den 6 meter foran sig og så taber han den selvfølgelig.
arnel925
Niveau 5
 
Indlæg: 1153


Re: FIFA 14

Indlægaf Benja190782 » 11. sep 2013 21:09

Jer der snakker om Bale er langsom - har I prøvet at sætte slideren for accl. ned på 49 for cpu. - det udligner gevaldigt meget!

FIFA 14 er klart det bedste spil I serien - realismen er I top nu!

-og nu vil jeg gerne hører "Bulleteye´s" mening...??
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: FIFA 14

Indlægaf SONICDK » 11. sep 2013 22:00

forstår ikke i brokker jer så meget
hvis i vil have et arkade fodbold spil der holder her i hånden hver gang der skal laves flot spil,
så er det jo fifa street i skal kigge efter
SONICDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1259


Re: FIFA 14

Indlægaf CaptainKicker » 11. sep 2013 22:40

EA har allerede meldt ud, at finesse, hjørnespark og bolde i dybden er ændret... Ligesom at FIFA 13 demoen, var langt fra hvad FIFA 13 spillet i virkeligheden blev.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Sport

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster