Xboxlife forum

FIFA 12 Tråden

For sport fanatikere.

Re: FIFA 12 - Ultimate Thread!

Indlægaf Smolle » 2. okt 2011 16:12

Rapajes skrev:Så fik jeg også tilbragt nogle timer med fifa 12, og umiddelbart er jeg ikke imponeret.

Man kan virkelig mærke at hele spillet er bygget op omkring tacitical defending. Når man spiller mod computeren render stort set samtlige spillere rundt og laver tricks og finter, angribere såvel som forsvarsspillere. Det er jo utroligt hvilke tekniske lækkerier som wigan, sunderland osv. kan hive frem af godteposen... uafbrudt! Måske er det bare mig, men jeg har stort set aldrig se en fodboldkamp hvor der bliver tryllet så meget, som 2 x 5 min. i selskab med fifa 12.

Endvidere syntes jeg at fra tactical defending positionen, til at lave en egentlig tackling virker utroligt kluntet. Det er som om at ens forsvarsflow bliver helt ødelagt når man skal gå fra A til B knappen, de stopper tit op, går all in på tackling eller des ligende. Mine 26 årige gamle fingre kan nok bare ikke følge med mere.

I bund og grund er jeg nok bare en fifa fan der var tilfreds med tingene som de var, og ikke orker at skulle bruge så lang tid på at spille et helt nyt fifa.


Det er præcis den følelse jeg sidder med nu! Har haft FIFA siden torsdag og har spillet et utal af kampe mod AI'en. I FIFA 11 brugte jeg meget tid på karriere delen og nåede at spille en 5-6 sæsoner eller sådan noget med United. Der var jeg til sidst på et niveau hvor jeg rimelig ubesværet kunne vinde 3-0 eller mere over de største hold på World Class. Det begyndte naturligvis at blive en anelse kedeligt og derfor glædede jeg mig til nye udfordringer i FIFA 12. Men som du nævner, så virker det som om alle hold som er styret af AI'en er superteknikere, som ligger superpræcise afleveringer. Startede på World Class og der kunne jeg med nød og næppe vinde over holdene fra den engelske Championship liga, men var chanceløs mod de dårligste hold i Premier League. Til sidst gik jeg, modvilligt, ned på Professional i sværhedsgrad og det hjalp lidt, men har stadig meget svært ved bare at vinde over hold som Aston Villa og Fulham, når jeg er Manchester United.
Synes også problemet i at man skal være uhyre præcis med sine tacklinger og hvis man mistimer én tackling, så kan man godt glemme alt om en 'second chance', for så er modstanderen over alle bjerge. Desuden er alle spillere også exceptionelt gode til at ændre retning lynhurtigt og synes konstant jeg bliver efterladt som en 'kegle' på en træningsbane, fordi modstanderen skifter retning og pludselig er 10-15 meter væk.
Ved godt at folk nok synes jeg 'whiner' lige nu, men synes altså det nye defense system er for svært. Man er næsten lige så glad når det lykkedes en at tackle en modstander som når man selv score, for det sker ca. lige så sjældent. Jeg var virkelig opsat på at lære det nye system - fordi jeg også regner med at EA gør det permanent - men er ved at have nået et punkt hvor det simpelthen er for frustrerende, så tror det ender med at jeg kaster håndklædet i ringen og går tilbage til Legacy Defense.

Nu blev det et ret langt indlæg, som nok lyder ret mavesurt og som primært er kritik. Der er dog også mange gode ting ved FIFA 12, men når man som jeg bruger meget tid på single player delen, så synes jeg det nye system er meget frustrerende, især når man tilsyneladende altid er oppe mod et hold af 11 Messi'er. Men jeg er måske, som Rapajes, også bare blevet for gammel ;)
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: FIFA 12 - Ultimate Thread!

Indlægaf IkkNico » 2. okt 2011 18:20

Hmm ... Jeg ser næsten kun finter i online delen.

Smolle skrev:... men synes altså det nye defense system er for svært. Man er næsten lige så glad når det lykkedes en at tackle en modstander som når man selv score, for det sker ca. lige så sjældent ...

Du skal slet ikke tackle ;)
Ja, det lyder åndssvagt, men lad være med at tackle. Prøv dette i stedet, når modstanderen har bolden ...

På egen banehalvdel:
Lad dem være, og forsøg i stedet at lægge den spiller du styrer mellem boldholder og hans medspillere.

På din banehalvdel:
Hold A nede og pres dem. Lige så snart bolden spilles, skifter du til en ny forsvarsspiller. Hvis du kan, så undgå at presse med CBs.

På kanten af feltet eller lige indenfor:
Pres videre, men få en holdkammerat til at hjælpe. Hvis der bliver skudt er I to til at blokere skuddet.

I det lille felt:
Her bør din målmand gribe ind, og din modstander bør aldrig komme så langt. Hvis det er et indlæg, så væk med skidtet (men det vidste du nok godt ;) )

Tålmodighed er din ven.
Så længe du venter og presser vil din modstander ALTID begå en fejl, som du har har mulighed for at udnytte. Især andre mennesker vil på et tidspunkt lave en dårlig aflevering. Det er heller ikke unormalt at en af dine computerstyrede medspillere vil opsnappe bolden.

ALDRIG
Jagte en modstander mens du forsøger at tackle. Du fanger ham ikke, forsøg i stedet at "skyde genvej" så du kan komme mellem ham og målet, og lægge pres. Jep, der vil være nogle hurtige fløjspillere der slipper afsted en sjælden gang, men ind i feltet så du kommer mellem dem og målet, og så pres på. Dine medspillere er forbløffende hurtigt tilbage.

Jeg i tackler i øvrigt selv maximalt 3-4 gange i en kamp.
Hvis du er rigtig god (det er jeg ikke), så kan du nøjes med at lade teammates presse, mens du lukker af for spilmuligheder med den mand du kontrollerer.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: FIFA 12 Tråden

Indlægaf boblerne32 » 3. okt 2011 07:59

Jeg er helt enig i både Rapajes og Smolles kommentarer - men jeg er også en af de "gamle drenge" herinde, og det kan godt være, at min hånd/øje koordination bare er blevet dårligere med alderen...

Jeg blev selv pissefrustreret i en H2HS kamp, hvor jeg fik megaprygl, så forsøgte jeg følgende tatik: Slip controlleren, når modstanderen har bolden.

Resultatet blev, at mine AI styrede spillere i langt, langt højere grad end når jeg selv styrer, var i stand til at pille bolden fra modstanderen. Der blev kun scoret et mål i mod mig, efter jeg overlod kontrollen til AI'en, dermed kunne jeg også selv bedre fokusere på at angribe, og scorede selv to i den periode. Jeg fik stadig tæsk ;), men det gik langt bedre med ren AI kontrol i forsvaret - og det kan vel trods alt ikke være meningen med det nye defensive system...

Jeg skal selvfølgelig hjem og eksperimentere med IkkNicos fifs senere :)
boblerne32
Niveau 5
 
Indlæg: 963


Re: FIFA 12 - Ultimate Thread!

Indlægaf ZeanDanielZ » 3. okt 2011 08:12

Smolle skrev:
Rapajes skrev:Så fik jeg også tilbragt nogle timer med fifa 12, og umiddelbart er jeg ikke imponeret.

Man kan virkelig mærke at hele spillet er bygget op omkring tacitical defending. Når man spiller mod computeren render stort set samtlige spillere rundt og laver tricks og finter, angribere såvel som forsvarsspillere. Det er jo utroligt hvilke tekniske lækkerier som wigan, sunderland osv. kan hive frem af godteposen... uafbrudt! Måske er det bare mig, men jeg har stort set aldrig se en fodboldkamp hvor der bliver tryllet så meget, som 2 x 5 min. i selskab med fifa 12.

Endvidere syntes jeg at fra tactical defending positionen, til at lave en egentlig tackling virker utroligt kluntet. Det er som om at ens forsvarsflow bliver helt ødelagt når man skal gå fra A til B knappen, de stopper tit op, går all in på tackling eller des ligende. Mine 26 årige gamle fingre kan nok bare ikke følge med mere.

I bund og grund er jeg nok bare en fifa fan der var tilfreds med tingene som de var, og ikke orker at skulle bruge så lang tid på at spille et helt nyt fifa.


Det er præcis den følelse jeg sidder med nu! Har haft FIFA siden torsdag og har spillet et utal af kampe mod AI'en. I FIFA 11 brugte jeg meget tid på karriere delen og nåede at spille en 5-6 sæsoner eller sådan noget med United. Der var jeg til sidst på et niveau hvor jeg rimelig ubesværet kunne vinde 3-0 eller mere over de største hold på World Class. Det begyndte naturligvis at blive en anelse kedeligt og derfor glædede jeg mig til nye udfordringer i FIFA 12. Men som du nævner, så virker det som om alle hold som er styret af AI'en er superteknikere, som ligger superpræcise afleveringer. Startede på World Class og der kunne jeg med nød og næppe vinde over holdene fra den engelske Championship liga, men var chanceløs mod de dårligste hold i Premier League. Til sidst gik jeg, modvilligt, ned på Professional i sværhedsgrad og det hjalp lidt, men har stadig meget svært ved bare at vinde over hold som Aston Villa og Fulham, når jeg er Manchester United.
Synes også problemet i at man skal være uhyre præcis med sine tacklinger og hvis man mistimer én tackling, så kan man godt glemme alt om en 'second chance', for så er modstanderen over alle bjerge. Desuden er alle spillere også exceptionelt gode til at ændre retning lynhurtigt og synes konstant jeg bliver efterladt som en 'kegle' på en træningsbane, fordi modstanderen skifter retning og pludselig er 10-15 meter væk.
Ved godt at folk nok synes jeg 'whiner' lige nu, men synes altså det nye defense system er for svært. Man er næsten lige så glad når det lykkedes en at tackle en modstander som når man selv score, for det sker ca. lige så sjældent. Jeg var virkelig opsat på at lære det nye system - fordi jeg også regner med at EA gør det permanent - men er ved at have nået et punkt hvor det simpelthen er for frustrerende, så tror det ender med at jeg kaster håndklædet i ringen og går tilbage til Legacy Defense.

Nu blev det et ret langt indlæg, som nok lyder ret mavesurt og som primært er kritik. Der er dog også mange gode ting ved FIFA 12, men når man som jeg bruger meget tid på single player delen, så synes jeg det nye system er meget frustrerende, især når man tilsyneladende altid er oppe mod et hold af 11 Messi'er. Men jeg er måske, som Rapajes, også bare blevet for gammel ;)


Inde i en menu kan du rette på hvad cpuen skal være godt til at gøre og gøre oftes... Kan ikke helt huske hvor menuen er...
ZeanDanielZ
Niveau 2
 
Indlæg: 144


Re: FIFA 12 Tråden

Indlægaf IkkNico » 3. okt 2011 08:46

boblerne32 skrev:... det gik langt bedre med ren AI kontrol i forsvaret - og det kan vel trods alt ikke være meningen med det nye defensive system...

Desværre er der mange online, der tager kontrol med GK, og så lader deres World Class AI forsvar gøre alt arbejdet for dem. EA kigger på problemet lige nu.

Jeg har set rigtig mange kommentarer på det officielle forum fra erfarne FIFA spillere, der skal vænne sig til, at man ikke længere skal tonse ud og tackle boldholder. En del af dem måtte bide i det sure æble og nedgradere til semi-pro, men når de havde fået styr på TD kunne de rykke op igen. De fleste af deísse erfarne spillere har efterfølgende kun roser til overs for TD -... men ja, det er en helt ny måde at forsvare sig på. Tålmodighed er absolut vigtigste egenskab.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: FIFA 12 Tråden

Indlægaf ZeanDanielZ » 3. okt 2011 09:24

IkkNico skrev:
boblerne32 skrev:... det gik langt bedre med ren AI kontrol i forsvaret - og det kan vel trods alt ikke være meningen med det nye defensive system...

Desværre er der mange online, der tager kontrol med GK, og så lader deres World Class AI forsvar gøre alt arbejdet for dem. EA kigger på problemet lige nu.

Jeg har set rigtig mange kommentarer på det officielle forum fra erfarne FIFA spillere, der skal vænne sig til, at man ikke længere skal tonse ud og tackle boldholder. En del af dem måtte bide i det sure æble og nedgradere til semi-pro, men når de havde fået styr på TD kunne de rykke op igen. De fleste af deísse erfarne spillere har efterfølgende kun roser til overs for TD -... men ja, det er en helt ny måde at forsvare sig på. Tålmodighed er absolut vigtigste egenskab.


Jeg er langt fra god til fifa12 endnu,jeg spiller professionel med FCK vinder da både 3-0 og 5-0 godt nok mod de mindre hold..
ZeanDanielZ
Niveau 2
 
Indlæg: 144


Re: FIFA 12 Tråden

Indlægaf airfrede » 3. okt 2011 11:31

Jeg er også af den gamle skole, men jeg elsker sq fornyelsen i dette spil. Jeg spiller pt. Career Mode med AaB, hvor at jeg scorer mål på samlebånd efterhånden, men det samme gør modstanderen. Det er vanvittig frusterende men sjovt!
"i killed every body in the first town the blowerd it up and then killer evey but but the chang guy in the tower what now im lost"
killerkahones d. 28 okt 2008.
airfrede
Niveau 4
 
Indlæg: 691


Re: FIFA 12 Tråden

Indlægaf Buktu » 3. okt 2011 12:10

Kan godt genkende lidt af kritikken af AI'en. Den har indimellem næsten en næsten superhuman evne til at stoppe op eller skifte retning, når man fx prøver og dække af, eller går ned i en glidende tackling.. :P

Jeg spiller noget Career med Sunderland på World Class, og det er sq lidt for sjældent at jeg rent faktisk vinder! Spiller jævnt mange uafgjort, og mod de rigtig gode hold er jeg også løbet ind i 0-4 nederlag :b Har meget at lære endnu kan jeg mærke :)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: FIFA 12 Tråden

Indlægaf IkkNico » 3. okt 2011 14:32

Fandt endelig en god video, der viser hvordan man bruger TD

det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: FIFA 12 Tråden

Indlægaf ThaPrince » 3. okt 2011 16:07

Hey

Er der nogen af jer der oplever problemer med at logge på EA-serverne ? Har ikke kunne logge på i flere uger. Hverken i Fifa 11 eller 12.
Har resat router, prøvet med en anden Xbox, skiftet gamertag. Intet har hjulpet :(
ThaPrince
Niveau 4
 
Indlæg: 434


Re: FIFA 12 Tråden

Indlægaf boblerne32 » 3. okt 2011 17:40

boblerne32 skrev:Øhm... Hvordan får jeg min pro med i manager delen? Jeg placerer ham i den klub jeg gerne vil være manager for, starter nyt spil, når jeg vælger klubben står han fint som en del af holdet. Når jeg så starter spillet op, er han væk?

Det er uanset hvilken "Squads Used" indstilling jeg bruger.


Tillader mig lige at gentage mit spørgsmål fra i lørdags, jeg har stadig ikke fundet en løsning...
boblerne32
Niveau 5
 
Indlæg: 963


Re: FIFA 12 Tråden

Indlægaf malle5 dk » 3. okt 2011 17:44

boblerne32 skrev:
boblerne32 skrev:Øhm... Hvordan får jeg min pro med i manager delen? Jeg placerer ham i den klub jeg gerne vil være manager for, starter nyt spil, når jeg vælger klubben står han fint som en del af holdet. Når jeg så starter spillet op, er han væk?

Det er uanset hvilken "Squads Used" indstilling jeg bruger.


Tillader mig lige at gentage mit spørgsmål fra i lørdags, jeg har stadig ikke fundet en løsning...


Når du laver din pro skal du vælge, et hold han skal spille for. hvis du vælger det sammen hold i manager delen skulle han da gerne kommer med. Det gør han ihvertfald ved mig. :)
malle5 dk
Niveau 1
 
Indlæg: 95


Re: FIFA 12 Tråden

Indlægaf boblerne32 » 3. okt 2011 17:46

malle5 dk skrev:Når du laver din pro skal du vælge, et hold han skal spille for. hvis du vælger det sammen hold i manager delen skulle han da gerne kommer med. Det gør han ihvertfald ved mig. :)


Ja, det burde han gøre - men det gør han ikke...

Men fint nok, så gør jeg det da rigtigt, så er der bare noget andet galt :)
boblerne32
Niveau 5
 
Indlæg: 963


Re: FIFA 12 Tråden

Indlægaf flexii » 5. okt 2011 01:28

Er kommet helt godt overens med det td system. Men for fanden hvor jeg da manlger at lære de små finter når det går frem ad banen. Nogen der vil dele lidt ud af godterne? :)
flexii
Niveau 0
 
Indlæg: 23


Re: FIFA 12 Tråden

Indlægaf Buktu » 5. okt 2011 02:08

Ja, jeg begynder også så småt at få bedre styr på det :) Er i hvert fald ved at være derhenne hvor jeg beskylder mig selv og ikke systemet når der bliver scoret imod mig :P

Kampe mod CPU'en er endda blevet mere interessante. Spillede lige Europa League kampe mod Sevilla (jeg spiller Sunderland), Sevilla kom bedst ud af første kamp med et 2-3 resultat, anden kamp spillede jeg så 3-3, så Sevilla vandt 6-5 på aggregat :P En af de mere interessante dyster jeg har haft mod en CPU i et Fifa spil!


Kan mærke at min spillestil er blevet radikalt anderledes i forhold til de tidligere spil. Det opbyggende spil har jeg sat farten meget ned på, der går mere tid med at spille bolden rundt og lede efter hullerne. Det er sq meget sjovt :)



Min talent scout i career mode kom lige tilbage med en rapport fra Danmark.. Han har været så god at finde et målmandstalent på 15 år.. Ved navn Anders Lindegaard... :P *Signed*
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


ForegåendeNæste

Tilbage til Sport

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster