Xboxlife forum

Dance Centrall add-on

Snak om alt vedrørende Kinect.

Dance Centrall add-on

Indlægaf Dphish » 23. nov 2010 20:20

Hai

Jeg er meget glad for Dance Central, men jeg synes godt nok at de sange man kan købe ud over er noget pebrede i pris - 16kr stykket hvis man køber points fra Panacea, og han er trods alt den billigste. Er det ikke at udnytte dem der køber spillet rimeligt groft? Jeg synes i hvert fald ikke de kan være det bekendt, at kræve så meget for sangene. Findes der ikke nogle pakker eller noget i den stil så man kan få dem til 1/4, eller da i hvert fald det halve, af prisen?
Dphish
Niveau 3
 
Indlæg: 259


Re: Dance Centrall add-on

Indlægaf Rotator » 23. nov 2010 20:30

Uha, 16 kroner for en sang...

Hvis du skal downloade blot en enkelt sang via en online musiktjeneste, så koster sangen normalt 8-10 kroner.
Her får du ikke blot sangen, men også en koordineret dans som du kan skeje ud til. Jeg synes ikke 16 kroner er dyrt og jeg har endda ikke nogle penge :D
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Re: Dance Centrall add-on

Indlægaf Dphish » 23. nov 2010 20:53

At online musiktjenesters priser er absurde er en helt anden diskussion.

Mit problem ligger mindst lige så meget i, at vi har købt spillet, men at de har ladet flere sange udegå for så at sende dem ud en uge senere til en faktisk ret høj pris. Synes det ødelægger ideen med DLC. Det er bare griskhed.
Dphish
Niveau 3
 
Indlæg: 259


Re: Dance Centrall add-on

Indlægaf Rotator » 23. nov 2010 20:59

Jeg giver dig fuldstændig ret i at det kan virke forkasteligt at udgive DLC kort tid efter udgivelsen af spillet og at det kan virke som om det er indhold, der blot er udeladt for at tjene ekstra. Men samtidig må man jo huske på at spil ofte har kort levetid i konsolverdenen og udviklerne bliver nødt til at "smede mens jernet er varmt"...

Der er ikke meget økonomisk fornuft i at udgive DLC til et spil som ingen har spillet i flere måneder fordi der er kommet noget bedre. Og vi kan jo ikke være sikre på at indholdet af DLC'en rent faktisk var tiltænkt den oprindelige udgivelse...
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Re: Dance Centrall add-on

Indlægaf Dphish » 23. nov 2010 21:08

Arh. Når første udkommer under en uge efter spillet kan vi da næsten være sikre på at det ellers havde været klart - eller burde være gratis, når man allerede har købt spillet. Men du har desværre ret i hvad du siger med levetiden, så det er vel forståeligt hvad de går. Forståeligt og frustrerende fra min synsvinkel. :p
Dphish
Niveau 3
 
Indlæg: 259


Re: Dance Centrall add-on

Indlægaf krig » 23. nov 2010 21:40

Jeg syntes også at prisen er lidt høj, men jeg er så tæt på at købe dem alle.. er helt vild med DC
men kan det ikke tænkes at de 3 sange engang kommer på tilbud (Deal of the Week?)

Der findes desuden ogsen en exclusive best buy DLC kode til DC, den blev vist kun udgivet i USA men der er en gut på ebay der sælger koderne til et par dollars... det er Janet Jackson med Control jeg har selv købt en kode og det virker fint :D
krig
Niveau 6
 
Indlæg: 1475


Re: Dance Centrall add-on

Indlægaf Psymatiq » 24. nov 2010 14:34

der er licensen(tonsvis af folk involveret)
der er charting af dansen(en hel charting gruppe der skal have løn)

=

16 kr

bare at få en sang med i et spil er et helvede, så 16 kr er okay. Dog ved jeg ikke hvor meget arbejde der er i charting til DC end der er til rock band hvor sange normalt koster 160msp(240 hvis man skal have en precis pro guitar chart med i hatten som kræver langt mere arbejde).
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Dance Centrall add-on

Indlægaf WollaMan » 28. nov 2010 08:56

Synes nu heller ikke 16,- er meget men ja, det lyder umiddelbart som meget. Men når man tænker lidt over hvor mange mennesker der skal ha' en løn og der er nogle der skal ha' betaling for licens, så er det nok en rimelig pris.

Nu køber jeg selv forholdsvis mange sange til RB men jeg mener ikke prisen er helt oppe på 16,- er den det??? Hvor mange MS point er 16,- hvis man køber dem fra Panavea???
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Dance Centrall add-on

Indlægaf Kirnehz » 29. nov 2010 12:34

Psymatiq skrev:der er licensen(tonsvis af folk involveret)
der er charting af dansen(en hel charting gruppe der skal have løn)

=

16 kr

bare at få en sang med i et spil er et helvede, så 16 kr er okay. Dog ved jeg ikke hvor meget arbejde der er i charting til DC end der er til rock band hvor sange normalt koster 160msp(240 hvis man skal have en precis pro guitar chart med i hatten som kræver langt mere arbejde).


Tror ikke musikerne får noget for at få deres sang med. Det er ren reklame og skide godt for en gruppe at få et nummer med.
Kirnehz
Niveau 4
 
Indlæg: 394


Re: Dance Centrall add-on

Indlægaf kofoed » 29. nov 2010 12:44

selvfølgelig, får de noget for at få deres musik med, alt andet ville ingen mening give.
kofoed
Niveau 7
 
Indlæg: 2445


Re: Dance Centrall add-on

Indlægaf Kirnehz » 2. dec 2010 10:05

kofoed skrev:selvfølgelig, får de noget for at få deres musik med, alt andet ville ingen mening give.


Er det noget du ved noget om eller gætter du bare ???
Det er super god reklame for et band at få et nummer med og det kan være mange penge værd.
jeg hørte et interview for noget tid siden med et dansk band der havde fået et af deres numre med i The Sims. De fik ikke noget for det men regnede med at det ville være en rigtig god handel rent PR mæssigt.
Sådan vil jeg også tro det er i andre spil.
Kirnehz
Niveau 4
 
Indlæg: 394


Re: Dance Centrall add-on

Indlægaf kofoed » 2. dec 2010 10:16

Kirnehz skrev:
kofoed skrev:selvfølgelig, får de noget for at få deres musik med, alt andet ville ingen mening give.


Er det noget du ved noget om eller gætter du bare ???
Det er super god reklame for et band at få et nummer med og det kan være mange penge værd.
jeg hørte et interview for noget tid siden med et dansk band der havde fået et af deres numre med i The Sims. De fik ikke noget for det men regnede med at det ville være en rigtig god handel rent PR mæssigt.
Sådan vil jeg også tro det er i andre spil.



Det er både noget jeg ved, og noget der giver helt sig selv, folk giver ikke bare deres arbejde væk for lidt PR. Du kan f.eks. se her at Aerosmith får royalties, for GH:Aerosmith, hvis de ikke skulle have aftaler på plads med hvor meget bandes får osv. vil det også være meget letter for dem at få DLC ud, og de kunne udgive stort set alt.

http://www.1up.com/news/aerosmith-money ... ero-albums

Og her er et link til http://www.crunchgear.com/2008/01/30/gu ... c-in-2007/

Also, EA har godt nok taget røven på det band du har læst et interview med, for normalt vis får bands der er med i Fifa osv. royalties for at de bruger deres musik.
kofoed
Niveau 7
 
Indlæg: 2445



Tilbage til Kinect

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron