Xboxlife forum

Resident Evil 5 - Official Topic

Diskussion om third-person action spil her.

Indlægaf tue69 » 17. mar 2009 13:46

Carsten O skrev:Jeg forstår ikke noget af det du skriver. Brug combo? Hvad mener du præcist? Af hvad dælen er cattle prod. for noget humbuk?


Når du skyder en Manjini i armen/hovedet/knæet, så kan du gå helt tæt på den hvorefter der kommer en kommando-knap i bunden (typisk X) - når du bruger den, så laver du et fysisk angreb som forvolder pæn skade, samtidigt med at det sparer ammo :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Indlægaf Nighthawk » 17. mar 2009 15:00

Psymatiq skrev:
Motorsav manjini

brug tønder,el masten og elers skyd ham i hovedet. Når han falder sammen brug combos på ham med din partner.



Det er oxo ham fætteren fra demoen? Er han blevet vildere in-game? Synes ellers han er rå nok i demoen.
Nighthawk
Niveau 0
 
Indlæg: 35


Indlægaf Psymatiq » 18. mar 2009 23:28

Nighthawk skrev:
Psymatiq skrev:
Motorsav manjini

brug tønder,el masten og elers skyd ham i hovedet. Når han falder sammen brug combos på ham med din partner.



Det er oxo ham fætteren fra demoen? Er han blevet vildere in-game? Synes ellers han er rå nok i demoen.


Ja det er gutten med motorsaven fra demoen. Samme taktik gælder for den store manjini med øksen fra public esembly.

De er meget lette hvis man bare bruger taktiker som den jeg fx har skrevet der. Folk der har spillet eller spiller MMORPG spil kender også kite tekniken som også fungere fint på motorsavs manjinien.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Indlægaf IX HerakleS XI » 19. mar 2009 01:02

OMG! Havde glædet mig en del til at prøve RES5 og når man så får det prøvet, så er det det værste crap ever. :S

Vil sku hellere spille Fusion Frenzy med mig og min skygge. :S
Billede
IX HerakleS XI
Niveau 7
 
Indlæg: 2572


Indlægaf Ink129 » 19. mar 2009 01:20

IX HerakleS XI skrev:OMG! Havde glædet mig en del til at prøve RES5 og når man så får det prøvet, så er det det værste crap ever. :S

Vil sku hellere spille Fusion Frenzy med mig og min skygge. :S


Hehe, du havde altså ikke prøvet demoen først? :shock:

Ej, som det er blevet beskrevet af Tue69 længere tilbage i tråden, så er dette nok et spil, der virkeligt deler vandene hos gamere og anmeldere. Kontrollen er lidt tricky/clumsy/stiv, kald det hvad du vil, og der er skåret helt ned for uhyggen.

Nogen elsker intensiteten i kontrolmekanikken (det gør jeg), mens andre hader dets begrænsninger. Jeg synes, det er et hit, især i co-op, og der ligger helt klart mange flere timer i det for mig.
Det er smag og behag. Du er bestemt ikke den eneste, der føler sådan :wink:
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Indlægaf o1-bennermin10 » 19. mar 2009 09:11

Synes det her spil er ALT for fedt. Synes styringen er helt fin, og co-op er bare ginialt! Det bare teamwork !
FIFA & Manchester United
o1-bennermin10
Niveau 3
 
Indlæg: 211
By: Slagelse/Nyrup


Indlægaf HunkyDory » 19. mar 2009 12:38

Det er det bedste spil jeg har spillet i denne generation, og jeg har ikke engang spillede Co-Op endnu.

Jeg er begyndt at overveje om Tue's holdbarhedskarakter er for lav! :)
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf Ink129 » 19. mar 2009 14:48

HunkyDory skrev:Det er det bedste spil jeg har spillet i denne generation, og jeg har ikke engang spillede Co-Op endnu.

Jeg er begyndt at overveje om Tue's holdbarhedskarakter er for lav! :)


Hehe, hvis du synes, at spillet allerede er så fedt uden at have spillet co-op, så har du jo ikke engang oplevet det bedste ved det endnu.

You are in for a delightful treat my friend... :wink:
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Indlægaf Psymatiq » 19. mar 2009 15:08

Syntes at i efterhånden roser det det lige en smule for meget. Det er et fedt spil... no doubt men det kommer aldrig i nærheden af de gamle spil(re 0,1,2,3). Coop er fedt og giver længere holdbarhed, men det mangler alle de ting der var vigtige fra de gamle spil. Alle der først er kommet ind i resident evil universet nu, burde starte ud med at spille re 1 remake og re 0 på jeres Wii. Og der efter re 2 og 3 på PC(eller psx hvis i stadig har en).
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Indlægaf tue69 » 19. mar 2009 15:13

Jeg er egentligt enig med Psymatiq i, at de gamle har langt mere RE over sig.

Tror bare jeg har erkendt, at RE ikke længere er RE som det var engang - det er action, action, action - og det er i højeste klasse.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Indlægaf HunkyDory » 19. mar 2009 15:24

Man kan ikke sidde og dvæle i fortiden. Ja, spillet mangler noget af det det havde engang. Men som Bob Dylan siger "The Times They Are A-Changing", og det gælder i højeste grad her.

Det har til gengæld fået en masse andre ting, som er forfriskende, og fornyende. Og jeg syntes personligt at det som det formår at tage med fra de gamle, er tilstrækkeligt for mig til at sidde og få en dejlig familier følelse fra en svunden tid. :) Jeg syntes ikke jeg roser det for meget, for spillet er fremragende udført, og jeg sidder og nyder hvert øjeblik. Det er det spil der har holdt mig mest klistret til skærmen af alle spil i denne generation, og det er første gang at jeg ligefrem har svært ved at holde mig fra et spil, når jeg er hjemme. Jeg elsker simpelthen den dejlige blanding af gammel og nyt, som jeg føler jeg får når jeg sidder med det.

Spillet fortjener den ros jeg giver det, fordi det giver mig følelsen af de første par Resident Evil's uden at være det.. - And that's the way the cookie crumbles..

Når det er sagt, skal jeg da gerne indrømme at det kunne være spændende at se noget mere ala det gamle, i en af de kommende RE.
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf munckster » 20. mar 2009 18:35

Andre end mig der oplever, at spillet bliver stuck på load-screen?? Har oplevet det en 10 gange nu efterhånden.. (Sker dog kun når jeg starter nyt spil.. ikke midt i missioner heldigvis) Det er ikke min xbox der er noget ivejen med, da guide osv. stadigt virker..
munckster
Niveau 7
 
Indlæg: 2071


Indlægaf Unklemac » 20. mar 2009 19:33

Jeg synes det er stor artet at Capcom tør lave et spil som IKKE er en RE:4 Copy/Paste.

Det havde det 110% været hvis det var Neversoft (Tony Hawk / Guitar hero).

RE:5 mindede mig en del om Metal Gear (og lidt Devil May Cry 4), hvilket ikke er dårligt. Men jeg savner GYS og uhyggelig stemning, fra de forgående. Jeg synes at mange puzzles er bleven genbrugt i RE:1-2-3, og derfor et frisk pust med mere action og mindre puzzles i RE:4 og RE:5.

Dermed sagt håber jeg også at Resident Evil 6 bliver ultra scary, og med mere blod (den røde slags) ! : ]
Unklemac
Niveau 5
 
Indlæg: 1066


Indlægaf Morten Skou » 22. mar 2009 15:00

Er der nogen der kan give et hint til hvordan man får slukket den sidste lampe på sidste bane, den hvor knappen er gået i stykker?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Indlægaf migums » 22. mar 2009 15:10

Det er jeg ret sikker på, du ikke kan. Lamperne har da heller ikke nogen relevans for bossfighten, eller er jeg helt galt på den?
Inkarneret Nintendo fan lige fra NES-tiden :D
migums
Niveau 2
 
Indlæg: 151

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Action

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster