Xboxlife forum

Ninja Gaiden - Jordens dårligste spil!

Diskussion om third-person action spil her.

Ninja Gaiden - Jordens dårligste spil!

Indlægaf Zikor4 » 21. jul 2004 16:56

Okay, jeg har nu prøvet Ninja Gaiden, og ja, det er flot grafik, det er nice alt det man kan. Men hvad er ideén i at lave et spil der er så svært, at nybegyndere får volder mange tæsk af den første boss man møder, for ikke at nævne at man senere kommer til at slås mod sådan nogle monster halløjsa! Kan heller ikke forestille mig andet end at det bliver ultra svært.

Jeg er seriøst glad for jeg aldrig nogensinde har brugt penge på det spil. Føj! Arger mig så bare lidt på min brors vegne, da han lige har fyrret 400kr. af på det. Det er bare min mening, men ville lige høre om der var andre der syntes det er total overdrevet så svært det er.
Zikor4
Niveau 4
 
Indlæg: 336

Brugeravatar

Indlægaf Valkyrie » 21. jul 2004 17:04

*slap*

Det er let...

Hvis du bare lære kontrollen. Har du nogen ide om hvor mange fjender der ikke kan gøre dig nogdet hvis du bare blockere?(Left Trigger)... ELler dodger...

Murai er totalt let, hvis man bare ved det.. Og sådan er de allesammen..

Men jeg er enig i at det crap pga af spillets opbygning; dårlig historie, ekstremt bland level design og åndssvagt designede miljøer og fjender(pånær Ninja village som egentlig er sejt nok)...

Det er of course min mening. Jeg syntes bare at Xbox ville have været meget bedre left off med Shinobi istedet....:(
Valkyrie
Niveau 4
 
Indlæg: 686

Brugeravatar

Indlægaf TuxPower » 21. jul 2004 17:05

Jeg synes ikke det var svært, men jeg er jo også god. :D
Life can only be understood in reverse, but must be lived forward.
Billede
TuxPower
Niveau 4
 
Indlæg: 744


Indlægaf Zikor4 » 21. jul 2004 17:12

Riiiight, rub it in please.. Syntes det er lamt at det skal være så svært, medmindre man sætter sig ned, og lærer alle combo's og samtidig har spillet Dead Or Alive 3 siden det udkom!

Opreklameret, lo*** spil.. :)
Zikor4
Niveau 4
 
Indlæg: 336

Brugeravatar

Indlægaf Anastacio » 21. jul 2004 17:16

Hvis man så havde lavet lidt researh ville man vide, at spillet primært er udviklet til hardcore spillerne.

Men synes nu ikke første bane var så svær, men er helt enig i, at Ninja Gaiden er et lorte skodspil :D, jeg har samme grund som Valkyrie.

Men det der gør spillet svært & frustrerende synes jeg er placeringerne af savepoints.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Zikor4 » 21. jul 2004 18:46

Spillet gør mig ligefrem rasende, det er ellers sjældent jeg spiller et spil som kan få mig til at kaste min controller, skete med ninja gaiden :D efter godt 15 minutter! :D
Zikor4
Niveau 4
 
Indlæg: 336

Brugeravatar

Indlægaf Fire-Jolle » 21. jul 2004 19:47

I starten af spillet virker det utroligt svært! Men når man for styr på det hele, så er det ikke så svært igen. Og man behøver altså ikke at være en "hardcore gamer" for at spille det, altså jeg vil da bestemt mene at jeg ikke er nogen hardcore gamer og jeg har gennemført det?..

Jeg syntes derimod at spillet er virkelig fedt! Det står i hvert fald for mig som et af de bedste spil til xbox sammen med Halo og Kotor..
Billede
Fire-Jolle
Niveau 4
 
Indlæg: 305


Indlægaf Zikor4 » 21. jul 2004 20:51

Hmm.. Må forsøge at spille det noget mere, hvis jeg får lov, og hvis jeg ikke smadre alt for mange ting.
Zikor4
Niveau 4
 
Indlæg: 336

Brugeravatar

Indlægaf Tommy » 21. jul 2004 22:43

Ninja Gaiden er det bedste singleplayer spil til Xbox IMO!
Det er da godt at det er "Svært", ellers ville det jo være gennemført på ingen tid.. Og tro mig: Spillet bliver MEGET sjovere så snart man kommer til monstrerne, frem for menneskerne.
Dem kan man også halshugge, så hovederne ruller :)

Og så svært er det altså heller ikke, man skal bare lige finde rytmen i det :D

Virkelig fed grafik, og gameplay..

Det eneste minus er kameraet, som heldigvis bliver ændret i 1.1
Et andet problem er også at controlleren nemt ødelægges, når man, i al fustration, smadrer den ned i bordet ;)

Et langt bedre spil, end alt jeres Halo fis..
Big Fat Party Guy: He drinks, he does drugs and he fucking breaks shit!
My Little Buddy: He's small, he's crazy and he doesn't give a fuck!
Order now! Call 1-800-f*ck-you
Tommy
Niveau 6
 
Indlæg: 1311

Brugeravatar

Indlægaf Preell » 21. jul 2004 23:11

Vil også sige at efter jeg spillede det lidt mere...

Dog har jeg ikke klaret føreste boss men jeg har prøvet en masse ting hvis de første hvide ninjaer der kommer og hvis man laver de syge ting ham kan så er spillet fedt fedt... Men aligevel den boss man kommer til med det samme er satme Irre. :P
Og JA DET ER BEDERE END

Splinter Cell 2.
Halo.
og alle dem der.
:oops: :lol: :lol:


Mvh. Preell[/b]
Preell
Niveau 4
 
Indlæg: 371

Brugeravatar

Indlægaf TuxPower » 21. jul 2004 23:34

Her er lidt hjælp:
FAQ/Walkthrough (Direkte link, virker ikke)
Boss FAQ (Direkte link, virker ikke)
Senest rettet af TuxPower 22. jul 2004 10:38, rettet i alt 2 gange.
Life can only be understood in reverse, but must be lived forward.
Billede
TuxPower
Niveau 4
 
Indlæg: 744


Indlægaf Preell » 22. jul 2004 08:47

TuxPower skrev:Her er lidt hjælp:
FAQ/Walkthrough
Boss FAQ


De virker ikke ... ???

Mvh. Preell
Preell
Niveau 4
 
Indlæg: 371

Brugeravatar

Indlægaf TuxPower » 22. jul 2004 10:37

Det kan jeg se, de vil ikke have at man linker direkte. Så brug det her istedet for:

GameFAQs, tryk på (i toppen af siden) Xbox -> N, næsten nede i bunden står der Ninja Gaiden, tryk på FAQ ud for.
Life can only be understood in reverse, but must be lived forward.
Billede
TuxPower
Niveau 4
 
Indlæg: 744


Indlægaf Valkyrie » 22. jul 2004 10:52

Tjumi skrev:Ninja Gaiden er det bedste singleplayer spil til Xbox IMO!
Det er da godt at det er "Svært", ellers ville det jo være gennemført på ingen tid.. Og tro mig: Spillet bliver MEGET sjovere så snart man kommer til monstrerne, frem for menneskerne.
Dem kan man også halshugge, så hovederne ruller :)

Og så svært er det altså heller ikke, man skal bare lige finde rytmen i det :D

Virkelig fed grafik, og gameplay..

Det eneste minus er kameraet, som heldigvis bliver ændret i 1.1
Et andet problem er også at controlleren nemt ødelægges, når man, i al fustration, smadrer den ned i bordet ;)

Et langt bedre spil, end alt jeres Halo fis..


Hi, det der er hø at sige.

Det er ikke alle der kan lide Halo, men du kan benægte hvor mange andre single player spil der trækker en ind under huden, og holder en fast - Som KOTOR, og Splinter Cell for nogen!

Morrowind også... Shenmue... MGS2... Max Payne... Der er hamrende mange spil der levere en oplevelse med troværdige omgivelser og en god historie, der efter min mening er 100 gange mere rewarding end Ninja Gaidens såkaldte historie af CG sekevenser der fylder det uheldige tomrum ud mellem banerne. NG er fyldt af simple puzzles og adventure elementet er der så få af.

Monstrene? De er ikke halvt så skræmmende som I silent Hill eller halvt så sjove at dræbe som i Halo! Jeg bryder mig slet ikke om designet!


Zikor4 - Du skulle prøve at give Otogi en chance! Jeg så det nyt i EB til 200! Det er lidt specielt og har et simpelt kampsystyem, men det er rigtig stillet, og du kan nærmest svæve i luften! Der er også mange våben etc.

Stil er hvad Otogi står for. Otogi betyder "Eventyr" På Japansk og bygge over Japansk mytologi med demoner etc... Det er virkelig flot... og cool IMO!

En af de ting jeg finder allermest morsomt ved NG er at man spiller som Ryu hayabusa en Ninja. Alt hvad en Ninja er forkert i den sammenhæng... Ninjaer er jo mere Assasins og spioner... Ryu ligner mere en psykopat samurai! Og selvom Ryu er rigtig sej og hans moves er fede, så mangler han dybde... Det er surt IMO!

Men Tjumis mening er delt af rigtig mange..... Se bare her: http://forum.teamxbox.com/showthread.ph ... ction+game

98 mod 32, mener at Ninja gaiden er det bedste action spil NOGENSINDE... Det er fuldkommen sindssygt:[
Valkyrie
Niveau 4
 
Indlæg: 686

Brugeravatar

Indlægaf Tommy » 22. jul 2004 13:13

Ingen af disse spil du nævner, finder jeg mere fangende end Ninja Gaiden. Faktisk synes jeg at de fleste af dem du nævner er ret skod. Du siger at monstrerne ikke er halvt så skræmmende som i Silent Hill, det har du da ret i, men nu er NG jo heller ikke noget horror spil.
Og at det er sjovere at dræbe et monster i Halo;
Det kan da aldrig være sjovere at skyde et monster, end at springe frem, og halshugge den, hvorefter man kaster den ind i væggen! :)

Du har ret i det med at man ikke minder så meget om en ninja, nærmere en sindsforvirret Ronin i latex-ninja forklædning. :D

Hvis man (ligesom mig) meget bedre kan lide den klassiske ninja dragt man har på i starten, har jeg en lille kode til at beholde det hele spillet igennem:
Highligt "New Game" og hold R+L nede og tryk 'A'. Så kommer der en råbelyd og så spiller man bare... Som Ninja -og ikke latex- Ryo hele spillet igennem :)
Big Fat Party Guy: He drinks, he does drugs and he fucking breaks shit!
My Little Buddy: He's small, he's crazy and he doesn't give a fuck!
Order now! Call 1-800-f*ck-you
Tommy
Niveau 6
 
Indlæg: 1311

Brugeravatar

Næste

Tilbage til Action

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster