Xboxlife forum

HD ready vs Fuld HD

Snak om first-person-shooter spil.

HD ready vs Fuld HD

Indlægaf Phimosis » 14. nov 2012 11:51

Sidder og spiller derhjemme på en alm HD ready tv, ganske godt et faktisk, men nogen gange bliver jeg nakket af en som jeg slet ikke kunne ske, sker mest når jeg spiller Mw3.

Men er der nogen der har testet om man ren faktisk kan se mere på en fuld HD frem for et HD ready tv, for opløstningn er jo en del bedre på et fuld HD ?? det er bare om det er ret teori eller om der er noget om snakken...

/Jonas
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: HD ready vs Fuld HD

Indlægaf Major Oblivious » 14. nov 2012 11:55

Personligt så synes jeg at forskellen er mere tydelig i farve/lys-niveau på forskellige TV frem for deres opløsning.
Har spillet på både 720P og 1080P TVs, endda siddet på et 50" TV i 720P opløsning uden nogen mærkbar forskel.
Spil er typisk ikke i 1080P så boxen skallere selv op.

Hvad jeg dog personligt mener har hjulpet på at skelne fjender fra baggrund af gamma-indstillingerne.
Ændrede dem fra 2.4 til 2.0 igår - hvilket gjorde en markant forskel.. Ikke så meget om det er 720P eller 1080P
Hvis der ikke er en gamma-indstilling, så vil ændring på farver og lys også hjælpe i mine øjne.
Senest rettet af Major Oblivious 14. nov 2012 12:28, rettet i alt 1 gang.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: HD ready vs Fuld HD

Indlægaf Phimosis » 14. nov 2012 12:12

Vil jeg som lige kigge på når jeg kommer hjem tror jeg
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: HD ready vs Fuld HD

Indlægaf Lowlandet » 14. nov 2012 12:21

Ellers så slå colorblind mode til, hvis det er i BF3 du oplever problemet. Det har hjulpet mig meget. :-)
Billede
Lowlandet
Niveau 7
 
Indlæg: 4582
By: Downtown, Nykøbing Falster


Re: HD ready vs Fuld HD

Indlægaf khougaard » 14. nov 2012 12:22

Siddeafstanden for overhovedet at kunne se forskel på hd og fullhd er ret lille, så vil slet ikke tillægge dette nogen betydning for dit spil, mere kvaliteten af ens tv?
du kan læse meget, meget mere på recorder.dk om det, med afstanden til tvét. også flatpanels.dk er super :-)
Uden at du skal hænge mig op på det, mener jeg at for at få fuld udnyttelse af fullhd på en 42" skal du sidde indenfor 1,5 meter og cirka det dobbelte for overhovedet at kunne se nogen forskel.
khougaard
Niveau 4
 
Indlæg: 549


Re: HD ready vs Fuld HD

Indlægaf Anonymous22 » 14. nov 2012 14:07

Flatpanels.dk og recorder.dk er begge minded på film. Det er noget helt andet når man spiller.
Som Major Oblivious skriver så kan det hjælpe at indstille i de spil du spiller, og ligesom Lowlandet har jeg også fået meget ud af at slå colorblind assist til i MW3. Du kan derudover gå ind i dit TVs indstillinger og slå alle filtre fra. 100Hz er det vigtigste, derefter kommer dynamisk kontrast. Slå alt fra, for det ødelægger responstiden samt kontrasten og farverne. Det er vigtigt at du har et statisk billede.
Anonymous22
 


Re: HD ready vs Fuld HD

Indlægaf Phimosis » 14. nov 2012 15:42

Ja for har ikke rigtig gjort noget ved tv'et, de eneste indstillinger jeg har lavet er på boxen - så det kunne da godt være jeg skulle prøve og skrue lidt på mit pioneer tv.
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach



Tilbage til FPS

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster