Xboxlife forum

Mw3 vs Bf3 ?

Snak om first-person-shooter spil.

Mw3 vs Bf3 ?

Helt klart Modern Warfare 3.
74
20%
Helt klart Battlefield 3.
176
48%
Same shit, ingen af dem.
21
6%
Køber dem begge.
99
27%
 
Afgivne stemmer : 370

Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf SealFox » 11. aug 2011 13:44

First blood DK skrev:
TerrificFalcon skrev:
First blood DK skrev:Mw3 er lavet til dem der stadigvæk har lidt reflekser og kan tænke hurtigt. Imens Bf er lavet til alle dem over 50 år der ikke længere kan tåle at spille noget der får pulsen op over 60


At du formår at lange et argument ud som ikke fungerer uden at du rakker ned på fans af den anden spilserie bevidner vidst både om kvaliteten af dit argument og måske også din intelligens.

Jeg køber personligt kun Battlefield 3 denne her gang. Det er til dels fordi at jeg har lagt mærke til, at når jeg spiller skydespil, så spiller jeg som regel med et par andre jeg kender. Bevares, Modern Warfare 3's kampagne får sikkert samme flotte, næsten filmiske opbyggelse som de sidste par gange, hvor de faktisk har været værd at spille - men personligt synes jeg ikke at det er det der skal til, når modparten leverer en full-front 4-spillers kampagne. I selve multiplayerdelen er der altså også langt mere vægt på at man er en gruppe af fire spillere der arbejder sammen, mens jeg tit føler at Call of Duty ender i at man spiller som fire enkeltspillere, fordi at man alligevel kan vinde alene.
Tror dog uden tvivl af MW3 er bedst til et 'quick fix', i og med at der slet ikke er nogen respawn time (uden for at par specifikke modes), samt små baner hvor man lige fluks kan rende rundt om et hjørne og skyde en fjende, så man kan smide en atombombe eller what-not. BF3 har ganske vidst et meget sløvere gameplay, men det er vel en del af charmen - jeg nyder i hvert fald at jeg faktisk føler at jeg skal tænke over hvad jeg gør, samt at kommunikation med mine holdkammerater er bare nogenlunde essentiel, fordi følelsen af velfungerende holdarbejde, i mine øjne, uden tvivl overgår følelsen af at have pløjet modstanderens hold sønder og sammen, som var de delfiner på mine togskinner.


Min intelligens fejler ikke noget.
Men det er jo et sørgeligt faktum at alle jer pensionister der spiller Bf, i holder jer væk fra COD, fordi jeres evner ikke rækker til at kunne vinde over nogle små 12 årige børn der rusher rundt over hele mappet.
Der er masser af strategi i COD, især hvis man spiller search & destroy. Og specielt hvis man spiller i en klan hvor tingene bliver taget seriøst.


Du er sgu lidt latterlig at høre på.
Billede
SealFox
Niveau 6
 
Indlæg: 1647
By: Helsinge 3200 nordsjælland


Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf SmashingBull » 11. aug 2011 13:49

First blood DK skrev:
TerrificFalcon skrev:
First blood DK skrev:Mw3 er lavet til dem der stadigvæk har lidt reflekser og kan tænke hurtigt. Imens Bf er lavet til alle dem over 50 år der ikke længere kan tåle at spille noget der får pulsen op over 60


At du formår at lange et argument ud som ikke fungerer uden at du rakker ned på fans af den anden spilserie bevidner vidst både om kvaliteten af dit argument og måske også din intelligens.

Jeg køber personligt kun Battlefield 3 denne her gang. Det er til dels fordi at jeg har lagt mærke til, at når jeg spiller skydespil, så spiller jeg som regel med et par andre jeg kender. Bevares, Modern Warfare 3's kampagne får sikkert samme flotte, næsten filmiske opbyggelse som de sidste par gange, hvor de faktisk har været værd at spille - men personligt synes jeg ikke at det er det der skal til, når modparten leverer en full-front 4-spillers kampagne. I selve multiplayerdelen er der altså også langt mere vægt på at man er en gruppe af fire spillere der arbejder sammen, mens jeg tit føler at Call of Duty ender i at man spiller som fire enkeltspillere, fordi at man alligevel kan vinde alene.
Tror dog uden tvivl af MW3 er bedst til et 'quick fix', i og med at der slet ikke er nogen respawn time (uden for at par specifikke modes), samt små baner hvor man lige fluks kan rende rundt om et hjørne og skyde en fjende, så man kan smide en atombombe eller what-not. BF3 har ganske vidst et meget sløvere gameplay, men det er vel en del af charmen - jeg nyder i hvert fald at jeg faktisk føler at jeg skal tænke over hvad jeg gør, samt at kommunikation med mine holdkammerater er bare nogenlunde essentiel, fordi følelsen af velfungerende holdarbejde, i mine øjne, uden tvivl overgår følelsen af at have pløjet modstanderens hold sønder og sammen, som var de delfiner på mine togskinner.


Min intelligens fejler ikke noget.
Men det er jo et sørgeligt faktum at alle jer pensionister der spiller Bf, i holder jer væk fra COD, fordi jeres evner ikke rækker til at kunne vinde over nogle små 12 årige børn der rusher rundt over hele mappet.
Der er masser af strategi i COD, især hvis man spiller search & destroy. Og specielt hvis man spiller i en klan hvor tingene bliver taget seriøst.


det fint nok at du mener at du har det sjovt med at spille et spil med 12årige der løber rundt og opføre sig tosset, men der er nogle af os der hellere vil spille BF, du har muligheden for at sætte dig i fly mm. hvilket giver en dimension mere til spillet, det er os væsentligt mere taktisk, du kan fyre nok så meget mundlort af som du har lyst, BF er mere taktisk.
evner har intet med det at gøre.
Jeg har spillet COD siden det første, og nyder da os at spille det i små doser, når jeg bare trænger til at skyde på et eller andet, men skal jeg sidde med flok mennesker, så vil BF være at foretrækker da det har flere elementer, som skrevet før.
men jeg har lidt på fornemmelsen at det kan være ligemeget hvad jeg skriver så vil du påstå det modsatte, Sådan er fanboys trods alt. og at du er 33 betyder ikke at du er et hak bedre end de 12årige..!
Billede
SmashingBull
Niveau 4
 
Indlæg: 570


Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf DrGetHigh DK » 11. aug 2011 14:15

"BF er mere taktisk" nej.
Selvfølgelig kan du godt mene, at det er taktisk at flyve rundt og hygge sig med et par mates i en heli (hvilket er sjovt, ja BF er et sjovt spil), men du har tydeligvis ikke prøvet at spille med et seriøst hold i CoD, da det er laangt mere taktisk baseret..
..:::Created to be hated:::..
http://www.youtube.com/VultureEditing
DrGetHigh DK
Niveau 4
 
Indlæg: 638


Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf TerrificFalcon » 11. aug 2011 14:21

First blood DK skrev:
TerrificFalcon skrev:
First blood DK skrev:Mw3 er lavet til dem der stadigvæk har lidt reflekser og kan tænke hurtigt. Imens Bf er lavet til alle dem over 50 år der ikke længere kan tåle at spille noget der får pulsen op over 60


At du formår at lange et argument ud som ikke fungerer uden at du rakker ned på fans af den anden spilserie bevidner vidst både om kvaliteten af dit argument og måske også din intelligens.

Jeg køber personligt kun Battlefield 3 denne her gang. Det er til dels fordi at jeg har lagt mærke til, at når jeg spiller skydespil, så spiller jeg som regel med et par andre jeg kender. Bevares, Modern Warfare 3's kampagne får sikkert samme flotte, næsten filmiske opbyggelse som de sidste par gange, hvor de faktisk har været værd at spille - men personligt synes jeg ikke at det er det der skal til, når modparten leverer en full-front 4-spillers kampagne. I selve multiplayerdelen er der altså også langt mere vægt på at man er en gruppe af fire spillere der arbejder sammen, mens jeg tit føler at Call of Duty ender i at man spiller som fire enkeltspillere, fordi at man alligevel kan vinde alene.
Tror dog uden tvivl af MW3 er bedst til et 'quick fix', i og med at der slet ikke er nogen respawn time (uden for at par specifikke modes), samt små baner hvor man lige fluks kan rende rundt om et hjørne og skyde en fjende, så man kan smide en atombombe eller what-not. BF3 har ganske vidst et meget sløvere gameplay, men det er vel en del af charmen - jeg nyder i hvert fald at jeg faktisk føler at jeg skal tænke over hvad jeg gør, samt at kommunikation med mine holdkammerater er bare nogenlunde essentiel, fordi følelsen af velfungerende holdarbejde, i mine øjne, uden tvivl overgår følelsen af at have pløjet modstanderens hold sønder og sammen, som var de delfiner på mine togskinner.


Min intelligens fejler ikke noget.
Men det er jo et sørgeligt faktum at alle jer pensionister der spiller Bf, i holder jer væk fra COD, fordi jeres evner ikke rækker til at kunne vinde over nogle små 12 årige børn der rusher rundt over hele mappet.
Der er masser af strategi i COD, især hvis man spiller search & destroy. Og specielt hvis man spiller i en klan hvor tingene bliver taget seriøst.


Nu har jeg faktisk spillet samtlige Call of Duty titler op til (og med) Black Ops, så at sige at jeg holder mig væk fra serien fremover er måske sandt, men det samme kan ikke siges om fortidige eskapader med serien. I og med at dette er min attende sommer, så kan jeg næppe kaldes pensionist - heck, der er over 5 måneder til jeg er myndig. Dermed kan vi jo i hvert fald konkludere at det ikke er alle mennesker der spiller Battlefield-serien, som er pensionister.

Dine argumenter bliver tydeligvis dårligere og dårligere. Nu er alle der spiller Battlefield simpelthen for dårlige til at spille Call of Duty? Det er da noget værre noget at lukke ud. Med hensyn til strategi i Call of Duty, så skal jeg bestemt ikke udelukke at det eksisterer, men det højeste level af strategi jeg har set, var at en person crouchede og gik langsomt rundt om hjørnerne i stedet for at løbe og skyde vildt omkring sig.

Men, hvis alle der spiller Battlefield holder sig væk fra Call of Duty fordi at de er dårligere, hvorfor holder Call of Duty-publikummet sig så væk fra Battlefield? Fordi at de er for dårlige til at navigere helikoptere og jetjagere, eller hvordan hænger det sammen?

Du skal forresten være i særdeleshed velkommen til at bevise dine reaktionsevner. Det kan jo passende gøres i et spil Tekken, eventuelt - bedst ud af tre kampe? Jeg tør godt sætte en ti'er på at du ikke kan breake et eneste af mine kast.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf Prozel » 11. aug 2011 14:23

Ingen af spillene er taktiske ift. Shadowrun

/fact
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf SmashingBull » 11. aug 2011 14:30

DrGetHigh DK skrev:"BF er mere taktisk" nej.
Selvfølgelig kan du godt mene, at det er taktisk at flyve rundt og hygge sig med et par mates i en heli (hvilket er sjovt, ja BF er et sjovt spil), men du har tydeligvis ikke prøvet at spille med et seriøst hold i CoD, da det er laangt mere taktisk baseret..


Alt bliver mere taktisk når man spiller i klan, siger jo sig selv
Billede

Men har du overhoved prøvet at spille BF2, BF1942, BF2142? lyder bestemt ikke sådan,
Billede
SmashingBull
Niveau 4
 
Indlæg: 570


Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf TerrificFalcon » 11. aug 2011 14:35

Prozel skrev:Ingen af spillene er taktiske ift. Shadowrun

/fact


Der er forhåbentlig heller ikke nogen som stiller spørgsmålstegn ved det taktiske aspekt i dette spil, som intet 'mainstream' FPS nogensinde kommer til at være i nærheden af, når det gælder netop dette. Jeg går ud fra at alle her i tråden ved at ingen af spillene på nogen måde er taktiske i forhold til hvad man ellers kan finde af titler ude i den store vide verden.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf DrGetHigh DK » 11. aug 2011 16:10

Har skam spillet masser af battlefield på både PC og xbox, så ved godt hvordan landet ligger..
..:::Created to be hated:::..
http://www.youtube.com/VultureEditing
DrGetHigh DK
Niveau 4
 
Indlæg: 638


Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf lucky ba » 11. aug 2011 16:33

Ser ikke engang Battlefield som en konkurrent til Call of duty serien...
Hvis du har lidt reflekser tilbage i din lille halvfede gamerkrop så spil COD.
hvis du er til mere langsomt gameplay hvor du skal sidde og hælde koffein i dig for at holde dig vågen så spil Battlefield
Og hvis i whiner over at det kun er små børn der spiller COD, så kender jeg ikke jeres omgangskreds, men tilgengæld er der jo opfundet en deeeejlig mute knap, til jeres dejlige små engelske venner <3
Repens.Ra - Decerto MW3 clan
lucky ba
Niveau 4
 
Indlæg: 541


Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf Prozel » 11. aug 2011 16:46

lucky ba skrev:Ser ikke engang Battlefield som en konkurrent til Call of duty serien...
Hvis du har lidt reflekser tilbage i din lille halvfede gamerkrop så spil COD.
hvis du er til mere langsomt gameplay hvor du skal sidde og hælde koffein i dig for at holde dig vågen så spil Battlefield
Og hvis i whiner over at det kun er små børn der spiller COD, så kender jeg ikke jeres omgangskreds, men tilgengæld er der jo opfundet en deeeejlig mute knap, til jeres dejlige små engelske venner <3

Wow, en skam jeg nu bliver nødt til at trække min tidligere udtalelse tilbage. Fordi du er da nok den største idiot jeg nogensinde har set.
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf TerrificFalcon » 11. aug 2011 16:51

lucky ba skrev:Ser ikke engang Battlefield som en konkurrent til Call of duty serien...
Hvis du har lidt reflekser tilbage i din lille halvfede gamerkrop så spil COD.
hvis du er til mere langsomt gameplay hvor du skal sidde og hælde koffein i dig for at holde dig vågen så spil Battlefield
Og hvis i whiner over at det kun er små børn der spiller COD, så kender jeg ikke jeres omgangskreds, men tilgengæld er der jo opfundet en deeeejlig mute knap, til jeres dejlige små engelske venner <3


Jeg tror faktisk at grunden til at der er så mange herinde der afskyr "små engelske venner" er fordi, at vi har nok i det lille segment herinde, som opfører sig som syv-årige børn og skriger "min far kan tæve din far", lige så snart at man omtaler Battlefield.

Ved du hvad? Jeg er så fucking ligeglad med hvad fanden du spiller. Jeg tror faktisk at 99% af alle folkene i denne her tråd bekymrer sig mere for hvilken øl drankeren nede på torvet drikker i dag, end hvad du spiller. Jeg ved ikke om du af en eller anden grund har svært ved at forstå dig på det, siden du mener at du skal diktere og går meget op i hvilket spil for eksempel Prozel og jeg spiller - og oven i købet er nødt til at kalde samtlige læsere af denne her tråd for små og halvfede. Der må da være en grænse for hvor lavt man kan synke, når man er over 12 - helt ærligt, stram lige lidt op.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf OpaqueCypress » 11. aug 2011 17:27

snupper BF3 da COD ikke siger mig noget.... var skuffet over black ops...
OpaqueCypress
Niveau 4
 
Indlæg: 585


Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf Core » 11. aug 2011 19:04

- Selvfølgelig kan COD spilles taktisk, men ikke hvis du spiller alene.
- Folk der brokker sig over skrigene 12-årige og manglen på taktik, har tydeligvis spillet alene, ellers havde party-chatten vel udelukket skrigeriet.
- BF er også taktisk, men kan også sagtens både rushes og campes til døde.
- Jeg nægter at tro på at nogle af de to, har større krav til skills, end det andet.
- Er det kun mig der undres over at så mange, stædigt gør sig kloge på spil der slet ikke er udkommet endnu? Især når MW3 står overfor nye udviklere, og BF3 er første rigtige BF-udspil i denne generation. Jeg syntes der er ret mange faldgrupper for begge titler.
- Ingen af de to franchises brug af taktik, er i sidste ende no way near, det niveau taktik fylder i ghost Recon-franchisen, og den har sjovt nok også et udspil at se frem til.
- Og ja, Shadowrun stiller rigtig nok langt højere krav til taktik og samarbejde, end både COD og BF tilsammen.
Spiller for tiden:
AC4: Black Flag (PS4), COD: Ghosts (PS4), Resident Evil 6 (X360).
Core
Niveau 5
 
Indlæg: 1019


Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf DaneMac » 11. aug 2011 19:08

Core skrev:Jo, det kan jeg da sagtens se. Men at de lægger en strategi, der i den sidste ende går ud over førstegangskøberen, behøver jeg ikke at have forståelse for, især når de konkurrerende titler ikke stiller mig i samme situation.

Hvorfor skulle jeg betale fuld pris, for et produkt, min husstand ikke kan få fuldt udbytte af?

Og selv hvis online-pass-situationen var løst, ville Jr stadig ikke kunne spille online, da EA har en politik om at folk under 18, ikke må spille online. Jr har desværre allerede oprettet en EA-login, hvor han kom til at være ærlig omkring hans alder.

Hvis jeg skal betale fuld pris, vil jeg have et fuldt produkt. Det er vel ikke urimeligt at forlange.



Du har et fuldt produkt, Spillet virker som det skal, din søn må punge ud for et online pass syntes det helt fint.

Det med 18år ? hvad har du tænkt dig? spillet er sat til 18årige så det da klart de ikke vil have børn spillende online. At du som forældre vil lade din knægt spille må du jo selv om, men de har nogle regler og sådan er det jo altså bare.
Billede

Billede
DaneMac
Niveau 4
 
Indlæg: 629


Re: Mw3 vs Bf3 ?

Indlægaf Core » 11. aug 2011 19:28

DaneMac skrev:Du har et fuldt produkt, Spillet virker som det skal, din søn må punge ud for et online pass syntes det helt fint.

Så du ville også købe en film, som kun kan ses i fuld version på én afspiller? Eller en CD der ikke kan afspilles i bilradioer?

Fint nok, enhver sin smag. Jeg betaler stadig ikke fuld pris, når jeg ikke har det fulde produkt. Der er ingen regler, love eller skrivelser om at noget som helst ikke behøver at være tilgængeligt, hvis du spiller på din konsol nr. 2, og at indholdet afviger ud fra hvilken konsol det spilles på (stadig i samme husstand) er på ingen måde et fuldt produkt.

DaneMac skrev:Det med 18år ? hvad har du tænkt dig? spillet er sat til 18årige så det da klart de ikke vil have børn spillende online. At du som forældre vil lade din knægt spille må du jo selv om, men de har nogle regler og sådan er det jo altså bare.

Nu gætter du, og det er ikke særlig gennemtænkt, når nu at meget af det følgende sagtens kan læses i de indlæg, du forsøger at få til at lyde dumme nu. Nej, han kommer ikke til at spille det, for det kan han slet ikke pga hans EA-profil, samt det faktum at jeg ikke køber før det er nedsat, og at jeg heller ikke lader ham gøre det, hvis det er for voldsomt. Men EAs forbud mod onlinespil for folk under 18, gælder ALLE deres spil. Han kan heller ikke spille NFS: Hot Pursuit, som er rated til 11 (han er 12).

DERFOR: Køber jeg af princip ikke EA-spil til fuld pris. Uanset PEGI-rating og online-indhold, og brugen heraf får jeg ikke et fuldt produkt for den fulde pris. Så jeg køber det selvfølgeligt nedsat, og har derfor nemmere ved at acceptere at jeg ikke får det hele med. Mit princip omkring EA-spil er skam ikke begrænset til BF3 alene.

Dertil kommer EAs prispolitik, der gør at spillene meget hurtigt bliver nedsat, så jeg behøver ikke engang at vente særlig længe.
Spiller for tiden:
AC4: Black Flag (PS4), COD: Ghosts (PS4), Resident Evil 6 (X360).
Core
Niveau 5
 
Indlæg: 1019


ForegåendeNæste

Tilbage til FPS

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster