Xboxlife forum

FPS gaming generelt - hjælp

Snak om first-person-shooter spil.

FPS gaming generelt - hjælp

Indlægaf Kh4zy » 16. dec 2010 12:42

Hey guys

Jeg er først lige begyndt at spille xbox online, og spiller lige pt Call of Duty 4 (ved det er outdated)
Men jeg synes virkelig at det er svært at ramme folk. Er det bedst at spille med en bestemt sensitivity?
Spiller lige pt på High, mener det er 7 elller sådan noget :)

Men er det bare ren træning der skal til? Synes ikke rigtigt der er så meget spænding i spillet som hvis det var til computer fordi alt går for langsomt :p

Kan man evt ikke få sådan en adapter til keyboard og mus til at plugge i sin xbox, eller understøtter den nye Xbox Slim USB keyboard og mus? :P

Håber at der er nogle der kan hjælpe mig ;)
Kh4zy
Niveau 3
 
Indlæg: 225


Re: FPS gaming generelt - hjælp

Indlægaf Jobbermann » 16. dec 2010 13:15

Xbox'en understøtter (heldigvis) ikke mus og keyboard - hvilket jeg faktisk er glad for, da det så er mere "fair" for alle...

Jeg er selv ret ny fps spiller og startede med en langsommere sens, og har så arbejdet mig lidt op.. Træning, træning og træning... Det virkede for mig, men ved jo ikke om det vil virke for andre :)

Men held og lykke og velkommen til ;)
Jobbermann
Niveau 3
 
Indlæg: 247



Re: FPS gaming generelt - hjælp

Indlægaf fr1lund » 16. dec 2010 18:22

Velkommen til :)

FPS med mus og tastatur på en xbox ville være unfair for dem der bruger controllers, pga. at du kan opnå højere reaktionstider med en mus og et keyboard, og så er de mere præcise. Der findes uofficielle adapters som Marnches linker til, men det er jo snyd og det er ikke helt den samme "feeling" du får som når du sidder ved et PC spil af hvad jeg har hørt.
Billede
fr1lund
Niveau 4
 
Indlæg: 471


Re: FPS gaming generelt - hjælp

Indlægaf Kh4zy » 16. dec 2010 20:47

fr1lund skrev:Velkommen til :)

FPS med mus og tastatur på en xbox ville være unfair for dem der bruger controllers, pga. at du kan opnå højere reaktionstider med en mus og et keyboard, og så er de mere præcise. Der findes uofficielle adapters som Marnches linker til, men det er jo snyd og det er ikke helt den samme "feeling" du får som når du sidder ved et PC spil af hvad jeg har hørt.


Selvfølgelig ville det ikke være fair, men jeg vil så heller ikke sige at man får en ordenlig oplevelse ud af et FPS spil på en xbox uden keyboard og mus :)
Kh4zy
Niveau 3
 
Indlæg: 225


Re: FPS gaming generelt - hjælp

Indlægaf Mogwai » 16. dec 2010 21:34

Du er stadig ung og uerfaren i din højre tommel, kære padawan. Med tiden vil du lære at beherske kraften.

Det kræver bare tilvænning. I starten syntes jeg også at FPS på konsol var unaturligt. Men nu vil jeg sådan set helst bruge en controller.
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Re: FPS gaming generelt - hjælp

Indlægaf Illemann » 2. jan 2011 14:29

Som de andre skriver, så er det et spørgsmål om tilvænning(hmm staves det sådan?) Du var vel heller ikke verdensmester da du startede med keyboard og mus.

Så træn, træn, træn og træn så lidt mere :D
Only faggots and sailors are named Lawrance
Er holdt op med at bruge blinklys, det rager ikke folk hvor jeg skal hen
Illemann
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: FPS gaming generelt - hjælp

Indlægaf Zerofl » 2. jan 2011 21:17

Jeg vil gerne smide min mening ind i denne "debat". Først og fremmest vil jeg også sige velkommen til. Jeg har meget erfaring med de fleste slags FPS på både Xbox og PC og er bestemt ikke en dårlig spiller, når jeg selv skal sige det. Dét med at have svært ved at ramme, tror jeg alle har prøvet, da de var nybegyndere i skydespil på Xboxen, men ligesådan er det jo også på PC (hvis i kan huske tilbage). Det handler om at lære hvordan det fungerer, og vænne sig til det. Som nybegynder er det en rigtig god ide at starte på lav sensitivity, og langsomt sætte den højere, nu bedre man bliver. Jeg bruger selv sens 10, men startede på 3 vil jeg tro. Som det er nu for mig, er jeg meget bedre til at sige på Xbox med controller end jeg er på PC med mus og tastatur, og mener derfor ikke det er unfair, hvis du alligevel vælger at anskaffe dig en uofficiel adapter til mus/tastatur, men så kan du vel ligeså godt spille på PC (det er meget billigere, adaptere er dyre, kig på XFPS adaptere). Et dog ikke sikker på om man MÅ bruge en sådan adapter, ifølge Xbox Live's regler.

Mit råd: væn dig til en controller, det er meget sjovere, og start på lav sensitivity. Tag evt. et kig på "FPS Freek" dimse dutter - jeg bruger selv én med stor succes (forlænger dine sticks, men jeg bruger kun til right stick).
Zerofl
Niveau 5
 
Indlæg: 1110


Re: FPS gaming generelt - hjælp

Indlægaf Kh4zy » 6. jan 2011 00:30

Zerofl skrev:Jeg vil gerne smide min mening ind i denne "debat". Først og fremmest vil jeg også sige velkommen til. Jeg har meget erfaring med de fleste slags FPS på både Xbox og PC og er bestemt ikke en dårlig spiller, når jeg selv skal sige det. Dét med at have svært ved at ramme, tror jeg alle har prøvet, da de var nybegyndere i skydespil på Xboxen, men ligesådan er det jo også på PC (hvis i kan huske tilbage). Det handler om at lære hvordan det fungerer, og vænne sig til det. Som nybegynder er det en rigtig god ide at starte på lav sensitivity, og langsomt sætte den højere, nu bedre man bliver. Jeg bruger selv sens 10, men startede på 3 vil jeg tro. Som det er nu for mig, er jeg meget bedre til at sige på Xbox med controller end jeg er på PC med mus og tastatur, og mener derfor ikke det er unfair, hvis du alligevel vælger at anskaffe dig en uofficiel adapter til mus/tastatur, men så kan du vel ligeså godt spille på PC (det er meget billigere, adaptere er dyre, kig på XFPS adaptere). Et dog ikke sikker på om man MÅ bruge en sådan adapter, ifølge Xbox Live's regler.

Mit råd: væn dig til en controller, det er meget sjovere, og start på lav sensitivity. Tag evt. et kig på "FPS Freek" dimse dutter - jeg bruger selv én med stor succes (forlænger dine sticks, men jeg bruger kun til right stick).


Tak for rådene :p

De der FPS Freek ser nice ud. Skulle de gøre det mere præcist at ramme i fps spil? Hvad gør forlængelsen helt præcist? :p
Kh4zy
Niveau 3
 
Indlæg: 225


Re: FPS gaming generelt - hjælp

Indlægaf Kaptajn Blod » 6. jan 2011 12:32

Jeg sad også selv og bande over det var så sk*** svært i starten, men et kedeligt råd ligesom de andre giver, er altså også bare at klø på så du vænner dig til det. Jeg købte også FPS freeks for nogle måneder siden, og det har hjulpet. De gør sådan set bare at du har nemmere ved at kontrollere dit sigte, da du ikke laver så store ryk med stick'en. Jeg har snakket med en del som også har gode erfaringer med det. Hvis Xboxen skal være dit primære gamer sted, og du kan lide fps, så kan jeg kun anbefale dem.
\,,/_(> <)_\,,/

Lagswitches are like tampons - Every pussy needs one
Kaptajn Blod
Niveau 4
 
Indlæg: 371


Re: FPS gaming generelt - hjælp

Indlægaf Zerofl » 12. jan 2011 00:19

Kh4zy skrev:
Zerofl skrev:Jeg vil gerne smide min mening ind i denne "debat". Først og fremmest vil jeg også sige velkommen til. Jeg har meget erfaring med de fleste slags FPS på både Xbox og PC og er bestemt ikke en dårlig spiller, når jeg selv skal sige det. Dét med at have svært ved at ramme, tror jeg alle har prøvet, da de var nybegyndere i skydespil på Xboxen, men ligesådan er det jo også på PC (hvis i kan huske tilbage). Det handler om at lære hvordan det fungerer, og vænne sig til det. Som nybegynder er det en rigtig god ide at starte på lav sensitivity, og langsomt sætte den højere, nu bedre man bliver. Jeg bruger selv sens 10, men startede på 3 vil jeg tro. Som det er nu for mig, er jeg meget bedre til at sige på Xbox med controller end jeg er på PC med mus og tastatur, og mener derfor ikke det er unfair, hvis du alligevel vælger at anskaffe dig en uofficiel adapter til mus/tastatur, men så kan du vel ligeså godt spille på PC (det er meget billigere, adaptere er dyre, kig på XFPS adaptere). Et dog ikke sikker på om man MÅ bruge en sådan adapter, ifølge Xbox Live's regler.

Mit råd: væn dig til en controller, det er meget sjovere, og start på lav sensitivity. Tag evt. et kig på "FPS Freek" dimse dutter - jeg bruger selv én med stor succes (forlænger dine sticks, men jeg bruger kun til right stick).


Tak for rådene :p

De der FPS Freek ser nice ud. Skulle de gøre det mere præcist at ramme i fps spil? Hvad gør forlængelsen helt præcist? :p


Idéen med disse FPS Freek's er, at de som du siger forlænger dine sticks (kun nødvendigt på højre). På denne måde vil du have meget nemmere ved at bevæge sigtet blot en lille smule, og automatisk få en større præcision. Det fungerer fremragende IMO :)
Zerofl
Niveau 5
 
Indlæg: 1110


Re: FPS gaming generelt - hjælp

Indlægaf Algreen » 12. jan 2011 14:08

Zerofl, Hvor meget er det at disse FPS Freeks forlænger med? Det kunne jo være at man skulle anskaffe sig sådan nogen.
Algreen
Niveau 0
 
Indlæg: 22


Re: FPS gaming generelt - hjælp

Indlægaf Kaptajn Blod » 12. jan 2011 15:52

ca. 15 mm
\,,/_(> <)_\,,/

Lagswitches are like tampons - Every pussy needs one
Kaptajn Blod
Niveau 4
 
Indlæg: 371


Re: FPS gaming generelt - hjælp

Indlægaf SealFox » 12. jan 2011 15:58

Kan kun rose fps freeks... :D
Billede
SealFox
Niveau 6
 
Indlæg: 1647
By: Helsinge 3200 nordsjælland


Re: FPS gaming generelt - hjælp

Indlægaf matthi » 13. jan 2011 17:43

kan også klart anbefale fps freeks.
i might be crazy, but i am also insane
matthi
Niveau 4
 
Indlæg: 624


Næste

Tilbage til FPS

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster