Xboxlife forum

Hvad synes du om OF: Dragon Rising?

Snak om first-person-shooter spil.

Hvad synes du om spillet?

Det bedste nogensinde!
10
19%
Overrasket, bedre end forventet.
10
19%
Fint nok.
16
30%
Jeg har set det der er bedre.
10
19%
Det er en OM'er!
8
15%
 
Afgivne stemmer : 54

Hvad synes du om OF: Dragon Rising?

Indlægaf Mr Zen » 7. okt 2009 23:31

YES, så kom det sgu og længe ventet fra min side af. =D>

Hvad synes du om det indtil videre eller hvad var dine forventninger til spillet. Hvis du har været en af dem der fulgt med i udviklingen, har Codemasters så nået deres mål?

Jeg synes det er for fedest og dog... :-s
Det er et spil jeg har ventet på hele mit gamerliv og det kan ikke sammenlignes med noget andet for det er helt sin egen.

Visuelt ser ikke ud som jeg havde forventet og jeg tænkte i starten det er ikke den bedste grafik, men godt nok til mig. Når man så får spillet lidt og kommer længere ind i det, begyndte jeg at lægge mærke at de eneste animationer der egenligt er, er fra våbnene og det er for ringe. [-X
Miljøerne er meget fine, men igen grafisk havde jeg regnet med noget i retningen af ARMA II, men det hele kører meget i røde og brune farver. Jeg er vildt skuffet over det grafiske resultat, det lever jo slet ikke op til dagens standard og jeg synes det snak om den EGO Engine er så vild... det ved jeg nu ikke, måske er det fordi den står i tomgang.
”Hello Codemasters, få den motor sat op i gear!”
Men atmosfæren føles helt rigtig og de forskellige "vejrforhold" eller rettere sagt belysninger rigtig godt lavet og det samme fokuseringen f.eks. måden våbnet ser ud, er jo faktisk helt korrekt (Prøv at sætte din hånd op foran øjet, så vil du få resultat).
Alt det og realismen er med til, at jeg føler at man får krigen/oplevelsen tættere på sig og man virkelig tænker over sin færden. Det er fedt at kunne løbe af h****** til og planlægge et rigtig godt angreb.

AI'en virker faktisk meget fint, men nogle gange skyder imod ingenting, men ikke større problem end at jeg nok selv skal klare ærterne. #-o Engang imellem er der nogle fale tejl, men langt bedre end ARMA II, for de lyder som robotter. Men igen mangler de animationer i den grad, at jeg tror jeg er på hold med nogle bugtalere. Når de står, er det bare helt stille, der er ingen bevægelse som f.eks. at de orientere sig og når medic'en skal helbrede en kammerat, så går de hen til et træ (Det er realistisk nok), men det ligner en scene i en p**nofilm:
”Kom her over din slemme doktor og giv mig ”den”, du ved jeg kan lide det”. :P

Lyden... nøj hvor er den god, man kan høre alt til mindste detalje og mere er der ikke at sige om det. Men det kommer også an på hvilket anlæg man har og jeg synes med mit at det lyder som det skal lyde.
De sagde der vil være stort udvalg af våben? Mht. til stormgeværerne er det sgu ret lille udvalg. Det skal dog siges at de har taget nogle af min yndlings med, så det er jo fint og endeligt et spil hvor en snigskytteriffel kommer til sin ret.

Online virker fint og jeg glæder mig til at få spillet ordentlige, måske strategiske kampe.
Co-Op forlænger spilleglæden og det er en fed løsning med det 4 mandsgruppe princip.

De fejl og mangler der nu er, kan jo bare klares med patches og DLC. Jeg tror det er derfor der ikke er så stor våbenvalg, fordi der vil udkomme nogle pakker med våben og enheder senere. [-o<
Noget jeg godt kunne have tænkt mig, at der var nogle tutorials som i ARMA II, hvor man kunne prøve alle våben og køretøjer af og hvor der popper nogle små udfordringer op.

Holdbarhed, ved jeg ikke. Som jeg har det lige nu, er jeg i tvivl om jeg nogensinde slipper det igen. [-(


+ Lyd, store landskaber, atmosfære, Co-Op
÷ Grafisk, animationer, ingen tutorials


07 - Visuelt
10 - Lyd
08 - Gameplay
09 - Online
09 - Holdbarhed


8,6/10
Senest rettet af Mr Zen 12. okt 2009 18:51, rettet i alt 2 gange.
Mr Zen
Niveau 4
 
Indlæg: 393
By: Århus


Indlægaf Tzmir » 7. okt 2009 23:57

En af mine AI soldater var stuck og ville intet gøre lige meget hvad ordre jeg gav. Kunne ikke gennemføre missionen med mindre han kom med i helikopteren sammen med os andre. Så blev nød til at forlade helikopteren og springe ham i luften før jeg kunne gennemføre missionen.

Det er bare ikke godt nok. Trækker meget ned hos mig.
Tzmir
Niveau 6
 
Indlæg: 1748


Indlægaf Mailo » 8. okt 2009 00:06

bare spil coop så er det problem væk
I'm an ALIEN... From SPace!

Klan: Donkey Kongs (DK)
Mailo
Niveau 4
 
Indlæg: 685


Indlægaf JESPERCLAUSEN » 8. okt 2009 00:09

ja (-:
glæder mig så vildt.
Billede
JESPERCLAUSEN
 
Indlæg: 1104


Indlægaf MR eg HALOman » 8. okt 2009 00:42

Jeg vælger ikke at købe det, grundet den nyeste trailer jeg så af spillet.

Var ellers hyped..
MR eg HALOman
Niveau 5
 
Indlæg: 1131


Indlægaf JESPERCLAUSEN » 8. okt 2009 00:43

MR eg HALOman skrev:Jeg vælger ikke at købe det, grundet den nyeste trailer jeg så af spillet.

Var ellers hyped..

jeg var heller ikke vild med den nye trailer men wauw det bliver fedt imorgen!!! tjek evt denne : http://www.youtube.com/watch?v=p-odAncq8bI
Billede
JESPERCLAUSEN
 
Indlæg: 1104


Indlægaf Forza3 » 8. okt 2009 08:33

MR eg HALOman skrev:Jeg vælger ikke at købe det, grundet den nyeste trailer jeg så af spillet.

Var ellers hyped..


Vi klare os nok uden dig
Xbox360 Elite "jasper"
32" LG LG3000
Samsung HT-THX25
Forza3
 
Indlæg: 38


Indlægaf IX HerakleS XI » 9. okt 2009 22:54

Mange af de funktioner som ville være i spillet, som de sagde da det blev annonceret lød helt vildt fedt!

Men når man så får prøvet spillet så mangler de rigtig mange af de funktioner og finesser som de lovede i starten.


Med det sagt, så er det stadig et vildt fedt spil. Der er intet bedre end at snige sig langsomt frem mod fjenden i mørke og bare obseverer dem med ens hear vision. :)
Billede
IX HerakleS XI
Niveau 7
 
Indlæg: 2572


Indlægaf Forza3 » 11. okt 2009 11:14

Jeg kan i den grad ikke anbefale folk at spille det til pc, det stinker virkelig!.
Xbox360 Elite "jasper"
32" LG LG3000
Samsung HT-THX25
Forza3
 
Indlæg: 38


Indlægaf Competa » 11. okt 2009 11:29

Forza3 skrev:
MR eg HALOman skrev:Jeg vælger ikke at købe det, grundet den nyeste trailer jeg så af spillet.

Var ellers hyped..


Vi klare os nok uden dig


Holy fuckballs, slap dog af man :S
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Indlægaf Zytrax » 11. okt 2009 11:39

Forza3 skrev:
MR eg HALOman skrev:Jeg vælger ikke at købe det, grundet den nyeste trailer jeg så af spillet.

Var ellers hyped..


Vi klare os nok uden dig


Helt enig. Thumbs \:D/
Billede
Zytrax
Niveau 6
 
Indlæg: 1380


Indlægaf Oddhawk » 11. okt 2009 12:02

Okaj , nu har jeg spillet to baner af spillet ..
Og ser ikke noget specielt udover normale fps spil af den genre ..
Så pleeeaaase en eller anden sig mig hvad essensen i spillet er, fordi så spændene er det nu heller ikke. Men forstår så meget af spillet at det er lidt af en kamp simulator?
Oddhawk
Niveau 2
 
Indlæg: 117
By: Nordsjælland


Indlægaf expose » 11. okt 2009 12:05

En ven og jeg skal spille coop i aften. Vi mangler to mand. Nogle der vil være med som har aftenen fri?
*Transformator IpodBattle champ 2009*
expose
Niveau 7
 
Indlæg: 2755


Indlægaf Oddhawk » 11. okt 2009 12:10

expose skrev:En ven og jeg skal spille coop i aften. Vi mangler to mand. Nogle der vil være med som har aftenen fri?

Jeg har aftenen fri .. og er frisk på at lære lidt mere om spillet da jeg ikke rigtigt forstår essencen .. men har som sagt kun spillet 2 baner i spillet.
men har effaring fra andre fps spil.
Oddhawk
Niveau 2
 
Indlæg: 117
By: Nordsjælland


Indlægaf AF DK » 11. okt 2009 12:17

Er det campain helt fra begyndelsen i vil spille i Coop?
AF DK
Niveau 4
 
Indlæg: 372


Næste

Tilbage til FPS

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster