Xboxlife forum

Bioshock - Den officielle tråd (SPOILER WARNING!)

Snak om first-person-shooter spil.

Indlægaf Cerialbox » 15. aug 2007 21:27

Venter på en anmeldelse af Pessimisten. Det er hans vurderinger jeg baserer mine spilkøb på.
Jaed.
Cerialbox
Niveau 7
 
Indlæg: 2031


Indlægaf MiLuA » 15. aug 2007 21:28

Cerialbox skrev:Venter på en anmeldelse af Pessimisten. Det er hans vurderinger jeg baserer mine spilkøb på.


Haha så får du da ikke købt mange spil :P
MiLuA
Niveau 7
 
Indlæg: 2993


Indlægaf LinearZ » 15. aug 2007 21:33

Køber ikke spillet.
Demoen sagde mig intet overhovedet.
Så vidt jeg har forstået det er det meningen at det skulle være et dystert og uhyggeligt spil. Ud fra demoen kunne jeg da godt se det var en dyster verden at rende rundt i. Men uhyggeligt? For mig var det ikke mere uhyggeligt end Viva Pinata ;)
For at et spil skal mig få til at skidde i bukserne så skal der nogle chok til. Ikke bare nogle lyde og nogle der snakker mærkeligt.
Kan da godt være at Bioshock har nogle chok elementer i sig men så ingen i demoen.
Hvis der var nogen i demoen så var de i hvert fald elendigt lavet.
Der hvor man finder den der flamme "magi" (Nu kan jeg ikke lige huske hvad de kaldes) satte jeg da bare ild til den eneste dør der var lukket på toilettet hvorefter der kom en mand løbende med ild i. Aner ikke om han kom fra toilettet eller et andet sted. Men hvis han nu kom fra toilettet kunne man jo regne ud at der måtte være noget med den dør eftersom man ikke kunne åbne den og alle andre døre var åbne.

Hvis alle deres chok i det spil er bygget op på den måde så kommer det ikke til at blive uhyggeligt.

Det kan da godt være jeg tager fejl.
Men køber det ikke før Gamermakerman laver en film hvor man ser mindst 20 steder man får et chok ;)
Men på den anden side ville jeg jo så ikke få chok når jeg så havde set dem før.

Alt i alt ser det ud til at jeg ikke har tænkt mig at smide penge efter det her spil ;)
LinearZ
Niveau 6
 
Indlæg: 1991


Indlægaf spif2001 » 15. aug 2007 21:38

Hvis man kigger i den art book man kan downloade, så er der da et par gode monstre i, som sikkert kunne give nogle gode shock.

Hende bitchen der nakker ham lige uden for "elevatoren" lige når man kommer til Rapture, var da så hurtigt, at der er grobund for de vilde shock, hvis man følger efter hende og hun så drøner så hurtigt rundt i gangene at hun dukker op bag én.

Nej det er ikke horror ligesom Condemned, men det er spændings mættet ;)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Wescada » 15. aug 2007 21:48

Jeg vil hellere have god stemning og lysten til at spille det igen, end shock hele vejen igennem og ingen replay value.

Stemningen og leveldesginet i Bioshock er guld værd i sig selv.
Wescada
 


Indlægaf LinearZ » 15. aug 2007 21:48

Rigtigt nok, spif ;)
Men som du siger "hvis man følger efter hende"... Hvis man følger efter hende så ved man at hun er der og man ved hun er hurtig og derfor ved at hun kan komme alle steder fra på det tidspunkt.
Lige så snart at man ved at et eller andet er der så er det ikke uhyggeligt ;)

Der kan jo selvfølgelig være nogle steder i spillet hun så bare kommer frem uden varsel.
Men tvivler på at det sker vildt mange gange. Og hvis det gjorde så ville det heller ikke røre en til sidst ;)

Kan godt forstå at nogle har forelsket sig i verdenen. Kan bare ikke forstille mig at det kan give mere end et par få chok hvilket ikke er nok til at jeg gider at købe det ;)


Hvis nogen kan bevise andet når spillet kommer så vil jeg selvfølgelig overveje det igen ;)
LinearZ
Niveau 6
 
Indlæg: 1991


Indlægaf MiLuA » 15. aug 2007 21:50

LinearZ skrev:Køber ikke spillet.
Demoen sagde mig intet overhovedet.
Så vidt jeg har forstået det er det meningen at det skulle være et dystert og uhyggeligt spil. Ud fra demoen kunne jeg da godt se det var en dyster verden at rende rundt i. Men uhyggeligt? For mig var det ikke mere uhyggeligt end Viva Pinata ;)
For at et spil skal mig få til at skidde i bukserne så skal der nogle chok til. Ikke bare nogle lyde og nogle der snakker mærkeligt.
Kan da godt være at Bioshock har nogle chok elementer i sig men så ingen i demoen.
Hvis der var nogen i demoen så var de i hvert fald elendigt lavet.
Der hvor man finder den der flamme "magi" (Nu kan jeg ikke lige huske hvad de kaldes) satte jeg da bare ild til den eneste dør der var lukket på toilettet hvorefter der kom en mand løbende med ild i. Aner ikke om han kom fra toilettet eller et andet sted. Men hvis han nu kom fra toilettet kunne man jo regne ud at der måtte være noget med den dør eftersom man ikke kunne åbne den og alle andre døre var åbne.

Hvis alle deres chok i det spil er bygget op på den måde så kommer det ikke til at blive uhyggeligt.

Det kan da godt være jeg tager fejl.
Men køber det ikke før Gamermakerman laver en film hvor man ser mindst 20 steder man får et chok ;)
Men på den anden side ville jeg jo så ikke få chok når jeg så havde set dem før.

Alt i alt ser det ud til at jeg ikke har tænkt mig at smide penge efter det her spil ;)


Så du køber simpelthen spil alt efter om du får chok??
MiLuA
Niveau 7
 
Indlæg: 2993


Indlægaf Wescada » 15. aug 2007 21:52

MiLuA skrev:
LinearZ skrev:Køber ikke spillet.
Demoen sagde mig intet overhovedet.
Så vidt jeg har forstået det er det meningen at det skulle være et dystert og uhyggeligt spil. Ud fra demoen kunne jeg da godt se det var en dyster verden at rende rundt i. Men uhyggeligt? For mig var det ikke mere uhyggeligt end Viva Pinata ;)
For at et spil skal mig få til at skidde i bukserne så skal der nogle chok til. Ikke bare nogle lyde og nogle der snakker mærkeligt.
Kan da godt være at Bioshock har nogle chok elementer i sig men så ingen i demoen.
Hvis der var nogen i demoen så var de i hvert fald elendigt lavet.
Der hvor man finder den der flamme "magi" (Nu kan jeg ikke lige huske hvad de kaldes) satte jeg da bare ild til den eneste dør der var lukket på toilettet hvorefter der kom en mand løbende med ild i. Aner ikke om han kom fra toilettet eller et andet sted. Men hvis han nu kom fra toilettet kunne man jo regne ud at der måtte være noget med den dør eftersom man ikke kunne åbne den og alle andre døre var åbne.

Hvis alle deres chok i det spil er bygget op på den måde så kommer det ikke til at blive uhyggeligt.

Det kan da godt være jeg tager fejl.
Men køber det ikke før Gamermakerman laver en film hvor man ser mindst 20 steder man får et chok ;)
Men på den anden side ville jeg jo så ikke få chok når jeg så havde set dem før.

Alt i alt ser det ud til at jeg ikke har tænkt mig at smide penge efter det her spil ;)


Så du køber simpelthen spil alt efter om du får chok??

Sad med den præcist samme tanke.

Altså, om man får mange chok eller ej, får ikke mig til at genoverveje Bioshock. Det spil skal ejes uanset hvad.

De første fra Amerika har fået spillet, og er vilde med det. Tror virkelig det bliver dette års bombe sammen med Halo 3 og evt Mass Effect.
Wescada
 


Indlægaf LinearZ » 15. aug 2007 21:53

Hvis det er meningen at et spil skal være uhyggeligt så ja.
Som sagt syntes jeg ikke at dystert musik, lyde og stemmer i det fjerne er uhyggelige i spil.
Det eneste der skræmmer mig ved "horror spil" er chok.

Havde det været et action spil hvor der konstant skulle skydes eller et rpg hvor det var meningen at man skulle rende rundt og samle ting så ville jeg købe det.
Men har 100 gange hørt at det er et horror spil. Jeg syntes ikke demoen er uhyggelig og kan ikke forstille mig det fulde er meget mere uhyggeligt.
Så det øderlægger det for mig at det er meningen at spillet skal skræmme men ikke gør det ;)


EDIT: Og nu må i ikke tage det som om jeg sviner spillet til...
Lyder lidt som om nogen er sure over mine meninger ;)
Som sagt forstår jeg da godt at nogen har forelsket sig i spillet.
Men hvis i nu havde hørt en masse gange at fx Gears of War var et rpg, prøvede demoen (Hvis der havde været en ;) ) og fandt ud af at der ikke var meget rpg indblandet så tvivler jeg også på i ville være helt vilde efter at få fat i det ;)
Senest rettet af LinearZ 15. aug 2007 21:58, rettet i alt 1 gang.
LinearZ
Niveau 6
 
Indlæg: 1991


Indlægaf MiLuA » 15. aug 2007 21:56

LinearZ skrev:Hvis det er meningen at et spil skal være uhyggeligt så ja.
Som sagt syntes jeg ikke at dystert musik, lyde og stemmer i det fjerne er uhyggelige i spil.
Det eneste der skræmmer mig ved "horror spil" er chok.

Havde det været et action spil hvor der konstant skulle skydes eller et rpg hvor det var meningen at man skulle rende rundt og samle ting så ville jeg købe det.
Men har 100 gange hørt at det er et horror spil. Jeg syntes ikke demoen er uhyggelig og kan ikke forstille mig det fulde er meget mere uhyggeligt.
Så det øderlægger det for mig at det er meningen at spillet skal skræmme men ikke gør det ;)


Hvem har sagt at spillet skal virke skræmmende.. ?
MiLuA
Niveau 7
 
Indlæg: 2993


Indlægaf MrFregerslev » 15. aug 2007 21:56

Jeg starter på Hard, ellers er det mega let - ihvertfald i demoen, er det mega let på medium.. ^^
For real ?
MrFregerslev
 
Indlæg: 108


Indlægaf Sp4 » 15. aug 2007 21:57

Har du 100 gange hørt at det er et horror-spil?

Så mener jeg at du 100 gange har hørt efter de forkerte mennesker. For det er bestemt et helt og aldeles underordnet element i Bioshock. Det er slet ikke der hvor fokus er. Men hvis det var tiltænkt som et horror-spil, så er det bestemt ikke optimalt.
Who I'd like to meet:
God! I have serious questions about his marketing profile and choice of music in his so called "houses"!!
Sp4
Niveau 6
 
Indlæg: 1544


Indlægaf LinearZ » 15. aug 2007 22:01

Meget muligt at det har været folk der ikke kendte meget til spillet. Men man bliver nu engang påvirket af hvad andre siger om et spil ;)
Og når jeg ser på de trailere der er kommet frem syntes jeg i høj grad også at de prøver på at få det til at ligne et horror spil.
At vise at man går langsomt ned ad nogle mørke gange, nogle scener hvor ma kæmper mod nogle "freaks" og så lidt flere uhyggelige gange. For mig viser det er horror spil.

Men tror bare jeg holder kæft nu ;) Er vist ikke helt velkommen med mine meninger i denne tråd ;)
LinearZ
Niveau 6
 
Indlæg: 1991


Indlægaf MiLuA » 15. aug 2007 22:04

Fair nok LinearZ :)

Jeg har en kur til dig :) Næste gang du sætter demoen igang så tag med i mente at spillet IKKE er skræmmende, men ligeså hyggeligt som Viva Pinata og læg i stedet mærke til spillets detaljer, omgivelser, lyde og ikke mindst gameplay..

Hvis du gør ovenstående så tror jeg du ville kunne lide spillet..
Og husk spillets fokus er ikke at skræmme "tykhudede" folk som dig ;)
MiLuA
Niveau 7
 
Indlæg: 2993


Indlægaf palnatoke » 15. aug 2007 22:05

MiLuA skrev:
Cerialbox skrev:Venter på en anmeldelse af Pessimisten. Det er hans vurderinger jeg baserer mine spilkøb på.


Haha så får du da ikke købt mange spil :P


Jo gameboy spil :)
palnatoke
Niveau 6
 
Indlæg: 1756
By: Odder


ForegåendeNæste

Tilbage til FPS

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster