Xboxlife forum

Tak for denne gang

Alt snak om Fightingspil.

Re: Tak for denne gang

Indlægaf Meistar » 19. jan 2011 08:14

Glem ikke min favorit, Playstad!um.dk
Meistar
Niveau 7
 
Indlæg: 2343
By: Los Angeles


Re: Tak for denne gang

Indlægaf tue69 » 19. jan 2011 09:57

Så tekst fjernet af autocensur, Gamereaktor, Gamers Globe og mange flere sider i ét site? No thank you!


Enig med Prozel.

Mangfoldighed er nu en gang dejligt. Hvis det hele skulle tæskes sammen i ét site, så ville det hurtigt blive et underligt sammenkog af mange forskellige koncepter.

Det er vel i bund og grund et spørgsmål om hvad man er til og markedet er da, heldigvis, også stort nok til alle.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Tak for denne gang

Indlægaf poulx » 19. jan 2011 10:12

ja, det ville det blive: totalt kaos. men det er sagen uvedkommende.
poulx
 


Re: Tak for denne gang

Indlægaf Major Oblivious » 19. jan 2011 10:35

tue69 skrev:
Mangfoldighed er nu en gang dejligt. Hvis det hele skulle tæskes sammen i ét site, så ville det hurtigt blive et underligt sammenkog af mange forskellige koncepter.

Det er vel i bund og grund et spørgsmål om hvad man er til og markedet er da, heldigvis, også stort nok til alle.


Der må jeg være lidt uenig med dig ;)

Min opfattelse er at langt de fleste danske-spilsites (selv-censureret, lader dog til at have fundet en fin balance mellem nyhed og community-aktivitet, hvilket må betyde lidt færre hits) Fokusere alt for meget, og forkert på at smide nyheder på deres sites. Nyheder som primært kommer fra presse-meddelser, da de ikke kan lave opsøgende arbejde som de internationale/ressourcestærke sites.
Hvilket får mig til at mene andre ting tiltrækker folk dagligt, hvilket må være community´et, men hvis der fokuseres på dét frem for nyheder, så vil niveauet af random hits blive langt færre, da de gentagende nyheder betyder flere fisk i Google søen, men jeg tror at det vil skabe en mere unik profil for de forskellige sites.
Men det handler dybest set om, om indsigt. Hvilket lader til at være mangelfuld i forhold til den generelle struktur spil-sites har.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Tak for denne gang

Indlægaf IkkNico » 19. jan 2011 10:57

Jeg synes det er rart at kunne angive en kilde, når en nyhed postes i forum, men jeg kan ikke angive kilde, hvis denne er en af de førnævnte sites.
Problematisk? Ja, det en sådan nyhed ellers grænser til tyveri, men jeg har valgt at acceptere, at sådan er det på xboxlife.dk.

Krisgebis skrev:Der er flere gode grunde til at det er gavnligt at kunne nævne andre gaming sites og flere af dem er blevet nævnt i tråden her. Jeg kan derimod ikke komme på ét godt argument for det modsatte, men sidens spilleregler virker desværre ikke til at være åben for diskussion iblandt medlemmerne.

Jo da, diskussionen er tilladt, som det fremgår af denne tråd. Ændrionger derimod er nok noget sværere at komme igennem med på nogle områder ;)
Når det er sagt, så synes jeg generelt Skou er rimelig lydhør overfor seriøse forslag til features, nye regler osv. Lige på dette område har han åbenbart sine grunde til, at sådan er det bare. Vi andre kan så vælge at acceptere dette, eller benytte et andet forum.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Tak for denne gang

Indlægaf tue69 » 19. jan 2011 11:05

Major Oblivious skrev:Der må jeg være lidt uenig med dig ;)

Min opfattelse er at langt de fleste danske-spilsites (selv-censureret, lader dog til at have fundet en fin balance mellem nyhed og community-aktivitet, hvilket må betyde lidt færre hits) Fokusere alt for meget, og forkert på at smide nyheder på deres sites. Nyheder som primært kommer fra presse-meddelser, da de ikke kan lave opsøgende arbejde som de internationale/ressourcestærke sites.
Hvilket får mig til at mene andre ting tiltrækker folk dagligt, hvilket må være community´et, men hvis der fokuseres på dét frem for nyheder, så vil niveauet af random hits blive langt færre, da de gentagende nyheder betyder flere fisk i Google søen, men jeg tror at det vil skabe en mere unik profil for de forskellige sites.
Men det handler dybest set om, om indsigt. Hvilket lader til at være mangelfuld i forhold til den generelle struktur spil-sites har.


Jeg er nok lidt splittet omkring ovenstående, for på den ene side er jeg meget enig, og på den anden side er jeg ked af at neglicere værdien af et stærkt nyhedsflow. Men det er også fordi jeg er "gammel og grå" når det kommer til nyheder. Med dette mener jeg, at jeg lige så gerne vil læse en nyhed på et dansk site som Xboxlife eller andet, velvidende om, at det næppe er dem der har opsnust den i første omgang. Men det tror jeg bunder meget i personlige holdninger og værdier.

Men jeg er til gengæld 100 procent enig med dig i, at de skæve indslag ikke skal undervurderes. Typisk så er det sådanne artikler der får mig til at klikke ind på andre sites, et godt eksempel er Zero Punctuation som efterhånden er ved at være lidt af en legende indenfor faget.

Men det er en balancegang - uden tvivl. Hvis der er for meget fokus på det ene, så koster det lidt fra det andet - men det er netop grunden til at jeg mener at der er plads til de aktører der er på markedet. Skulle jeg vælge imellem et gratis måltid på Noma eller McDonalds var jeg ikke i tvivl - men jeg ville heller ikke undvære sidstnævnte i en brandert om natten. :D
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Tak for denne gang

Indlægaf Kirnehz » 19. jan 2011 11:06

Hvis man bare hele tiden arbejder på at være den bedste er der vel ikke nogen grund til censur.
Man kan jo alligevel ikke tvinge folk til at blive. Men man kan gøre det så attraktivt for dem at det er her de ønsker at være og ikke alle mulige andre steder.

Forstår godt at xboxlife ikke gider se rekruteringstråde til andre fora. Men at man ikke må linke til andre steder er imo noget helt andet.

Men frem være med det. Det er jeres regler, og vores valg om vi ønsker at være her eller ej. og jeg løber da ikke nogen steder :)
Kirnehz
Niveau 4
 
Indlæg: 394


Re: Tak for denne gang

Indlægaf spif2001 » 19. jan 2011 11:07

IkkNico skrev:Jeg synes det er rart at kunne angive en kilde, når en nyhed postes i forum, men jeg kan ikke angive kilde, hvis denne er en af de førnævnte sites.

Mht til nyheder, så har de fleste sites som regel en kilde på, som du bare kan følge. Derved havner du på en udenlandsk side og kan linke til nyheden uden problemer.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Tak for denne gang

Indlægaf Major Oblivious » 19. jan 2011 11:24

tue69 skrev:
Major Oblivious skrev:Der må jeg være lidt uenig med dig ;)

Min opfattelse er at langt de fleste danske-spilsites (selv-censureret, lader dog til at have fundet en fin balance mellem nyhed og community-aktivitet, hvilket må betyde lidt færre hits) Fokusere alt for meget, og forkert på at smide nyheder på deres sites. Nyheder som primært kommer fra presse-meddelser, da de ikke kan lave opsøgende arbejde som de internationale/ressourcestærke sites.
Hvilket får mig til at mene andre ting tiltrækker folk dagligt, hvilket må være community´et, men hvis der fokuseres på dét frem for nyheder, så vil niveauet af random hits blive langt færre, da de gentagende nyheder betyder flere fisk i Google søen, men jeg tror at det vil skabe en mere unik profil for de forskellige sites.
Men det handler dybest set om, om indsigt. Hvilket lader til at være mangelfuld i forhold til den generelle struktur spil-sites har.


Jeg er nok lidt splittet omkring ovenstående, for på den ene side er jeg meget enig, og på den anden side er jeg ked af at neglicere værdien af et stærkt nyhedsflow. Men det er også fordi jeg er "gammel og grå" når det kommer til nyheder. Med dette mener jeg, at jeg lige så gerne vil læse en nyhed på et dansk site som Xboxlife eller andet, velvidende om, at det næppe er dem der har opsnust den i første omgang. Men det tror jeg bunder meget i personlige holdninger og værdier.

Men jeg er til gengæld 100 procent enig med dig i, at de skæve indslag ikke skal undervurderes. Typisk så er det sådanne artikler der får mig til at klikke ind på andre sites, et godt eksempel er Zero Punctuation som efterhånden er ved at være lidt af en legende indenfor faget.

Men det er en balancegang - uden tvivl. Hvis der er for meget fokus på det ene, så koster det lidt fra det andet - men det er netop grunden til at jeg mener at der er plads til de aktører der er på markedet. Skulle jeg vælge imellem et gratis måltid på Noma eller McDonalds var jeg ikke i tvivl - men jeg ville heller ikke undvære sidstnævnte i en brandert om natten. :D

Ganske enig i dine sidste betragtninger, om at hvis sites forsvinder, så vil nuancen og mangfoldigheden også forsvinde, og det vil være en katastrofe for det danske community. Hvad jeg eftersøger er en, tværs over boardet, mere kritisk og professionel tilgang til "styrker" og "svagheder" Lave en SWOT-analyse (selvom at det værktøj er til grin) af det enkelte site, og tromme deres forskellige trommer langt højere. Så man ved at nu besøger man McDonald-sitet, eller Noma-sitet, og ikke denne grå masse, hvor det er brugerne, som på en spids, udgør forskellene gennem deres tråde og aktiviteter.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Tak for denne gang

Indlægaf tue69 » 19. jan 2011 11:34

Major Oblivious skrev:Ganske enig i dine sidste betragtninger, om at hvis sites forsvinder, så vil nuancen og mangfoldigheden også forsvinde, og det vil være en katastrofe for det danske community. Hvad jeg eftersøger er en, tværs over boardet, mere kritisk og professionel tilgang til "styrker" og "svagheder" Lave en SWOT-analyse (selvom at det værktøj er til grin) af det enkelte site, og tromme deres forskellige trommer langt højere. Så man ved at nu besøger man McDonald-sitet, eller Noma-sitet, og ikke denne grå masse, hvor det er brugerne, som på en spids, udgør forskellene gennem deres tråde og aktiviteter.


Det er svært at være uenig i ovenstående - tror problematikken for mange sites ligger i denne selverkendelse, eller nok i højere grad præcisering af "hvad vil vi gerne være". Der er så mange store udenlandske sites, som i en eller anden grad fungerer som forbilleder, og man vil jo gerne være "lidt af det hele". Derudover tror jeg, qua antallet af spilsites efterhånden, at det er svært at finde en niche og samtidigt drive en succesfuld forretning. Overkapacitet gør denne kunst svær.

Men det er en spændende "problemstilling". :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Tak for denne gang

Indlægaf IkkNico » 19. jan 2011 11:40

spif2001 skrev:
IkkNico skrev:Jeg synes det er rart at kunne angive en kilde, når en nyhed postes i forum, men jeg kan ikke angive kilde, hvis denne er en af de førnævnte sites.

Mht til nyheder, så har de fleste sites som regel en kilde på, som du bare kan følge. Derved havner du på en udenlandsk side og kan linke til nyheden uden problemer.

Rigtigt, men det er desværre ikke altid tilfældet.
det var nu også mere for at give et praktisk eksempel på hvornår vi brugere rammes af censuren af andre danske spilsites.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Tak for denne gang

Indlægaf Major Oblivious » 19. jan 2011 11:47

tue69 skrev:
Major Oblivious skrev:Ganske enig i dine sidste betragtninger, om at hvis sites forsvinder, så vil nuancen og mangfoldigheden også forsvinde, og det vil være en katastrofe for det danske community. Hvad jeg eftersøger er en, tværs over boardet, mere kritisk og professionel tilgang til "styrker" og "svagheder" Lave en SWOT-analyse (selvom at det værktøj er til grin) af det enkelte site, og tromme deres forskellige trommer langt højere. Så man ved at nu besøger man McDonald-sitet, eller Noma-sitet, og ikke denne grå masse, hvor det er brugerne, som på en spids, udgør forskellene gennem deres tråde og aktiviteter.


Det er svært at være uenig i ovenstående - tror problematikken for mange sites ligger i denne selverkendelse, eller nok i højere grad præcisering af "hvad vil vi gerne være". Der er så mange store udenlandske sites, som i en eller anden grad fungerer som forbilleder, og man vil jo gerne være "lidt af det hele". Derudover tror jeg, qua antallet af spilsites efterhånden, at det er svært at finde en niche og samtidigt drive en succesfuld forretning. Overkapacitet gør denne kunst svær.

Men det er en spændende "problemstilling". :)

Enig, og kombiner dét med faktum at langt de fleste danske spil-sites drives som en sekundær virksomhed. Overlevelsen og trivslen af det pågældende site er ikke afgørende for de enkeltes privatøkonomi, så denne "lidt af det hele" mentalitet trives godt.
Omvendt hvis sites skulle bære en privatøkonomi, så ville de tvinges til at finde et unikt formål og strategi med det samme, hvilket drastisk ville begrænse antallet af sites, som i sidste ende rammer gaming-communitiet.
Men eftersom at det er sekundær virksomheder, så burde entreprenør-ånden få lov til at vakle lidt med de etablerede rammer, og styrke konkurrenceevnen, og i sidste ende skabe en større overskudsgrad. Hvilket burde være incitamentet for at vove en lillefinger ;)
Edit: Der mangler konsulent-bistand, men økonomien på disse sites retfærdiggøre bare ikke ansættelse af en Cand.merc
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Tak for denne gang

Indlægaf Juxer » 19. jan 2011 16:41

Jeg er rørende enig med Major Oblivious i at den efterhånden eneste forskel der er på de danske sites er brugerne og at dette segment burde have mere fokus. Men det er måske også fordi at min interesse for spil er aftagende. Bedre blog-implementering, omdømmesystem og flere forumfunktioner ville være at foretrække over flere nyheder for mit vedkommende.
Billede
Juxer
Niveau 8
 
Indlæg: 8376


Re: Tak for denne gang

Indlægaf Prozel » 19. jan 2011 19:21

Agree! ^^
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Tak for denne gang

Indlægaf tue69 » 19. jan 2011 20:23

Juxer skrev:Men det er måske også fordi at min interesse for spil er aftagende. Bedre blog-implementering, omdømmesystem og flere forumfunktioner ville være at foretrække over flere nyheder for mit vedkommende.


Det er svært at være uenig i. Jeg har dog i min tid kun oplevet ét omdømmesystem på et site med 10.000+ brugere som rent faktisk var bare en smule retvisende. Det ender altid med at blive en popularitetskonkurrence.

At det til gengæld er en fed feature er en anden ting :D
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


ForegåendeNæste

Tilbage til Fighting

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster