Xboxlife forum

What to choose?

Alt snak om Fightingspil.

What to choose?

Indlægaf Unique » 23. okt 2010 22:03

Hejsa

Jeg har for ikke så længe siden købt en Xbox - kanon køb, er rigtig glad for den, men ikke så kendt på konsol markedet. Min kæreste ønsker sig Soul Caliber 4, hun har spillet det på PS3, og synes det var rigtig fedt. Kan I anbefale andre, evt hvad I synes er bedst?

Thanks! :D
Unique
Niveau 0
 
Indlæg: 7


Re: What to choose?

Indlægaf CaptainKicker » 23. okt 2010 22:06

Soul Caliber er et rigtig godt fighting spil. Det er mit favorit figthing spil på Xboxen. Men ellers er Tekken 6 også ganske udmærket.

Men vores kære bruger, Shin Sensai, skal nok besvare tråden, og der kan du regne med at du får et par gode råd mht. figthing på vejen ;-)
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: What to choose?

Indlægaf Rahbek » 23. okt 2010 22:07

Det er et genialt fighter spil, no doubt. Det kan sikkert fås for en slik :)

Der findes rigeligt med andre fightere til 'boxen, såsom:

BlazBlue
Tekken 6
DoA 4
osv...

Jeg er også sikkert på at brugeren Senzai herindefra kan give dig en mindre lektion i den spilgenre ;-)
Billede
Rahbek
Niveau 6
 
Indlæg: 1905


Re: What to choose?

Indlægaf Zentix » 23. okt 2010 22:15

Jeg er personligt mest til Street Fighter :) Navneligt Street Fighter IV og Super Street Fighter IV. Der er også mange SF Arcade titler :)
Billede
Zentix
Niveau 6
 
Indlæg: 1450


Re: What to choose?

Indlægaf fr1lund » 23. okt 2010 22:41

Hvis du skal spille med "Holy shit jeg trykker på de her knapper og så laver han et flyvespark hvor han derefter lander lige i hovedet på ham den anden og slår ham i fjæset! - hvordan gør jeg det igen?" metoden så skal du ikke vælge street fighter serien. Det eneste u får ud af det der er måske en ildkugle og så nogle "tomme" slag og spark. Så ville Tekken og Soul Calibur serien være mere passende :)
Billede
fr1lund
Niveau 4
 
Indlæg: 471


Re: What to choose?

Indlægaf Da Senzai » 24. okt 2010 16:15

Hvis hun ønsker sig Soul Calibur IV synes jeg da, at du skal købe det.
Hvis formålet med dit køb af Fighterspil er, at havde et kampspil I kan hive frem en gang imellem for sjovt, når I f. eks har venner på besøg, så er det spillet. Der er mange seje figurer med, og de har allesammen vilde våben, og det er relativt nemt at trykke på knapperne og få noget action på skærmen.

Hvis du derimod ønsker dig en fighter, som du har tænkt dig at spille tit, og også online, vil jeg nok hellere se på en af de 3 andre store 3D fighting games på boksen, der i mine øjne alle er bedre end SCIV.

Dead or Alive 4 er rigtigt fedt og måske også den nemmeste af dem at gå til. Spillet er dog efterhånden ret gammelt, hvilket betyder, at der ikke er så mange spillere mere online, og dem, der stadig holder ved er meget, meget dygtige.

Virtua Fighter 5 er rigtigt, rigtigt godt, men også meget svært og ret avanceret. Figurerne mangler en del af den personlighed, de andre spil har, og så er spillet også ret tørt og teknisk. Derudover mangler spillet også en onlinelobbyer, hvilket for mig gør, at man lidt mister lysten til det online.

Tilsidst er der Tekken 6, som jeg, og et par andre herfra hygger os meget med online. Tekken 6 er vel... Tekken på både godt og ondt. Der er massere af fede figurer, og der er online lobbyer :P. Det er nok det, jeg ville vælge, hvis jeg skulle havde noget andet end Soul Calibur og skulle have en fighter, som jeg havde tænkt mig at spille meget.

Super Street Fighter IV, en 2D Fighter, er også ret populært. Jeg forstår bare ikke, hvorfor, at det spil skal være så svært. Det er både simpelt og svært på en gang. Det er "simple" Sten-Saks-Papir mekanikker og hver kæmper har en 3-5 special moves hver, plus deres standard slag og spark. Dog kræver spillet meget timing og øvelse for at lave mange af komboer. Jeg synes personligt, at spillet er unødvendigt svært, og så er der andre, de mener, at det bare er mig, der er ualmindeligt dårlig til spillet - måske har de ret :)
Senest rettet af Da Senzai 27. okt 2010 19:22, rettet i alt 1 gang.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: What to choose?

Indlægaf Unique » 25. okt 2010 11:04

Tak for de mange svar :)

Jeg tror også, at Soul Calibur IV bliver valget - dog er det som nævnt efterhånden i den billige ende, ud fra dine beskrivelser, Senzai, tror jeg hun skal have Tekken 6 oveni :)... Jeg tror dog ikke rigtig, at hun vil benytte online delen, men mon ikke det kan have interesse alligevel. Tak for de beskrivende forklaringer, Senzai :)
Unique
Niveau 0
 
Indlæg: 7


Re: What to choose?

Indlægaf makta » 25. okt 2010 12:51

Marvel vs. Capcom 3... når det nu udkommer :D
makta
Niveau 7
 
Indlæg: 2184


Re: What to choose?

Indlægaf Da Senzai » 25. okt 2010 22:05

Det kan btw hente demoer af både Virtua Fighter 5 og Dead or Alive 4 på markedspladsen.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: What to choose?

Indlægaf Vicsage » 27. okt 2010 19:14

Det var da en underlig måde at skyde SSF4 ned på, istedet for at tage et objektivt kig på hvad det er som folk godt kan lide ved spillet, hvilket der jo indiskutabelt er en masse mennesker der kan, informere, og så lade ham vurdere selv.

Nå, men istedet vil jeg så prøve at give dig en lidt mere retfærdig vurdering af Super Street Fighter 4.

SSF4 er rigtig nok spillet på en "2D" platform. Der er ikke lige så mange moves med som der er i fx Tekken 6, men til gengæld kan du under kampen forøge styrken/effekten af dine tricks (via Super-meter) og combo dem sammen på nye måder. Ligesom i de gamle Street Fighter spil, er der stadigvæk Super Comboen, en combo der er nem at kæde sammen på bekostning af al din Super-meter. Til sidst er der Ultra Combo, en combo du kan vælge som er unik for hver enkelt character, og er med til at give spillet en ny dynamik, da en stor del af spillet (læs: på begynder- og mellemstadiet) afhænger af hvordan du får brugt din combo, enten ved at kæde den sammen med en almindelig combo, eller ved at afstraffe modstanderen for en fejl.

Det lyder måske lettere uoverskueligt på tekst, men selve spillet er utroligt simpelt bygget op, og alligevel indeholder det en stor mængde dybde. Du kan også være sikker på at hvis du taber er det enten fordi du a) har fejlet, eller b) modstanderen er bedre end dig.

Spillet er ikke perfekt, og ligesom i alle andre fightingspil vil der være lettere balanceproblemer, og gameplayet er ikke lige så hurtigt som du vil opleve i fx Marvel vs Capcom 2 eller Tekken 6. Det er også korrekt at der er en et element af sten-saks-papir som du vil opleve (og lære at overvinde) når du bliver presset af modstanderen.

Hvad da_sensai til gengæld lige glemmer at fortælle dig i farten, er de fantastiske karakterer SSF4 har fået. Tjek bl.a. anmeldelserne på IGN og Gametrailers. Og så koster det i øvrigt kun lidt over 200 kroner som nyt.

Den her film giver måske et lidt mere dynamisk syn på spillet (selvom det er toptier spil).

http://www.youtube.com/watch?v=slp2CEoAT5s

@da_sensei, og så synes jeg ærlig talt det vil klæde dig lidt bedre at lade være med at bashe spil, fordi du ikke kan finde ud af dem. Jeg ridser jo heller ikke udelukkende fejlene op i Tekken 6 fordi jeg ikke er god til det.
Vicsage
Niveau 1
 
Indlæg: 60


Re: What to choose?

Indlægaf Da Senzai » 27. okt 2010 19:34

Bevares. Jeg synes nu ikke, at det er så nedladende, at skrive at jeg synes at et spil er svært. Jeg skriver tilmed at andre folk (det kunne være dig :P) mener, at det bare er mig, der er dårlig til spillet. Det var ikke min mening at fornærme dig eller andre, der spiller det.

DOA4 og VF5 Online har også fået super anmeldelser, mens Tekken 6 må "nøjes" med et gennemsnit på lige over 8.

Det er kun lækkert, at du selv kommer med en uddybende beskrivelse af SSFIV :)
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: What to choose?

Indlægaf Vicsage » 27. okt 2010 19:54

Da Senzai skrev:Bevares. Jeg synes nu ikke, at det er så nedladende, at skrive at jeg synes at et spil er svært. Jeg skriver tilmed at andre folk (det kunne være dig :P) mener, at det bare er mig, der er dårlig til spillet. Det var ikke min mening at fornærme dig eller andre, der spiller det.

DOA4 og VF5 Online har også fået super anmeldelser, mens Tekken 6 må "nøjes" med et gennemsnit på lige over 8.

Det er kun lækkert, at du selv kommer med en uddybende beskrivelse af SSFIV :)


Jeg bliver sådan set heller ikke fornærmet, for jeg er godt tilfreds med mit køb. Jeg siger bare at du som stor fan af fighting-genren og the-go-to-guy herinde, måske burde være lidt mere nuanceret i dine beskrivelser når folk rent faktisk efterspørger din viden.
Vicsage
Niveau 1
 
Indlæg: 60


Re: What to choose?

Indlægaf Da Senzai » 27. okt 2010 20:17

Aigh, det kan jeg godt se, når jeg nu er blevet udvalgt af folket til at være ham man spørger.

Haha, Jeg tror, at en Onkel Ben quote kan summe det hele op;

"Med store kræfter følger stort ansvar." :D
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København



Tilbage til Fighting

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster