Xboxlife forum

En anmeldelse af Dead or Alive 4 ( Adalat version )

Alt snak om Fightingspil.

En anmeldelse af Dead or Alive 4 ( Adalat version )

Indlægaf Hyggen76 » 3. apr 2010 19:05

Jeg vil lige starte med at sige at jeg ikke har kunne tage nogle screenshots af spillet, det er jeg ked af. Men jeg vil tro at man via google kunne finde nogle gode billeder. Jeg har prøvet at skrive denne anmeldelse så godt jeg kunne ud fra den korte tid jeg har spille spillet. Men jeg tror ikke jeg har ramt så meget ved siden af.



Titel : Dead or Alive 4

Genre : Kampsport

System : Xbox 360

Alders grænse : 16+

Sprog : Japansk eller kinesisk med engelske undertekster

Antal skiver : 1 stk

Gamerscore : 1000 point

Achievements : 45 stk


Første håndsindtryk : 10/10

Mit første indtryk af spille da jeg havde installeret det på harddisk på min Xbox 360 elite, var at jeg blev totalt blæst omkuld af den totalt smukke og flotte grafik, som figurerne og baggrunden havde i spille. Spille hurtige gameplay var også noget af det som fik mig til at gå bag over, for det var ikke som fx Tekken 4 eller spil fra den gang, hvor selv en som mig kunne følge med. Men efter nogen tid, begynder man da at kunne finde ud af lige mere. Da man jo lige fra start af oplever modstanderen tæve løs på en, så man ikke for et ben til jorden, før der står KO og man er game over.

Så man kan da roligt sige at spillet her taget mig med storm, og så de lidt for sexede kvindelige figurer, de er da bare mums for enhver drengerøv. Desværre har man ikke så meget tid til at kigge på dem, da man ellers ville så mange hølv at det gjorde ondt. Men summen af det hele er at spillet er utroligt smukt og godt lavet og bør oplevet, hvis man elsker kampsportspil som er pakket ind i lækker design og eventyrlige smukke arenaer, samt at figurerne er smukke og behagelige at spille med samt at se på.


Gameplay : 08/10

Det hurtige gameplay gør at man lige skal bruge lidt tid på at lære spillet at kende, hvis ikke kan er fan eller tidligere har spillet Dead or Alive før, for man får ikke mange muligheder for at dumme sig før man er game over, fordi det gør virkelig hurtigt og det gør måske heller ikke noget, men jeg må indrømme at man kunne savne at man kunne sætte AI level til easy, så man havde en muligheden for at komme ind i spillet. Men det har produktsenten ikke valgt at gøre, men ellers er jeg ikke stødt på de store problemer, andet en lettere sværhedsgrad nok ville være på sin plads, da det trækker lidt ned når man skal bruge dage på at komme ind i kampen.


Grafik : 10/10

Grafikken skal virkelig opleves, da den virkelig er smuk. Nu bruger jeg en HDMI kabel og køre spillet i HD og her er spillet virkelig et eventyrlig smukt stykke grafisk arbejde som virkelige er i bevægelse. Man kunne jo sige at Dead or Alive var et kampsportsspil med muskeløse mænd og super sexede og smukke kvinder, som på hver deres måde er dødbringende og det hele er pakket ind i en ufattelig smukt og gennemarbejdet og detaljeret grafisk gavepapir smukt leveret i en størrelse som svare til 6 til 7 Gb på sin Xbox 360 harddisk. For det er jo sådan grafikken opleves, for den er virkelig smuk, jeg har ikke set det flottere og så med de interaktive baggrunde som også er med i hele kulissen.


Lyd og musik samt effekter : 08/10

Musikken i spillet er meget præget af rock musik, dog er den instrumentalt, men der er ganske få numre som passer til spillets stil, men det er jo lidt smag og behag, for så er må man da være glad for at man kan skrue helt ned for musikken hvis ikke kan man li den. Men der er fx et nummer som passer til spillet, det er : Purity.

Når man er i gang med at kæmpe, så er hverken lyden og effekterne på nogen måde overdøvende eller virker som om det er lagt meget vægt på dem, de blander sig fint sammen med hele spillet og det man laver. Lyden når man slår, sparker, eller kyler eller sparker en omstander igennem en væg funger super godt.

Synes det trækker lidt ned, når man forbinder musikken med en skater spil eller et motorcross spil.


Holdbarhed : 08/10

På længere sigt, vil man da stadig kunne spille dette spil, da det jo også rummer en stor holdbarhed med 2 player delen, som man enten kan bruge for sig selv, hvis man har 2 xbox controller eller når man spiller sammen med nogle venner. Skulle man ikke have for mange af dem, så kan man jo altid når man keder sig, finde ud af forskellige ting og moves ved de figurer spillet har, da man jo ikke behøver at tænkte over at modstanderen bevæger sig.


Online : ??/10

Jeg har ikke kunne finde nogen at spille online imod, så jeg ikke sige så meget om online delen, andet end at man kan købte nogle ting til sin lille avatar, fx kan man købe en lobby, som man kan bruge til at hoste sine egne online spil, som fx kan bruges til at invitere venner med til at spille et online game som man selv har sat op. Jeg ved ikke hvordan jeg skal give point for online delen, når man ikke har hest mulighed for at prøve den. Men jeg nægter at tro at der ikke er muligheder for noget online når flere for købt spillet.

Resultat :

så man kan sige at spillet skal opleves og ses og hvis ikke allerede har, så burde man købe når man have mulighed for det, vel at mærke hvis man er til den genre som Dean or Alive er. Men rent grafisk er det en mester stykke som ikke hidtil er set magen til endnu.

Jeg har kun kunne give en karakter ud fra det jeg har prøvet af spillet og hvad jeg har set. Jeg har for så vidt det er mulig holdt mine personlige holdninger og meninger for mig selv, for at lave denne anmeldelse så objektivt som muligt og så får spillet jo også en fair anmeldelse.

Så vil jeg give den en gennem snit af hvad jeg har givet de forskellige kategorier her i min anmeldelse og den score er : 8.8
Hyggen76
Niveau 5
 
Indlæg: 826


Indlægaf SvAmP » 3. apr 2010 19:09

Grafik : 10/10 ah måske lige lidt overdrevet :b
Billede
SvAmP
Niveau 6
 
Indlæg: 1880


Indlægaf FragBite » 3. apr 2010 19:11

God anmeldelse :)
FragBite
Niveau 5
 
Indlæg: 995


Indlægaf Hyggen76 » 3. apr 2010 19:12

SvAmP skrev:Grafik : 10/10 ah måske lige lidt overdrevet :b


I forhold til de spil jeg har set og prøvet så er grafikken da utrolig flot. Men okay grafikken er også en af de ting som kommer an på øjen som er.

Men som jeg har spiller det igennem HDMI på en 32" skærm Både på 720p og 1080p så grafikken stadig stor slået.
Hyggen76
Niveau 5
 
Indlæg: 826


Indlægaf Hyggen76 » 3. apr 2010 19:13

FragBite skrev:God anmeldelse :)


Takker, var helt bange for at den ikke var god nok. :D
Hyggen76
Niveau 5
 
Indlæg: 826


Indlægaf SvAmP » 3. apr 2010 19:14

Adalat skrev:
SvAmP skrev:Grafik : 10/10 ah måske lige lidt overdrevet :b


I forhold til de spil jeg har set og prøvet så er grafikken da utrolig flot. Men okay grafikken er også en af de ting som kommer an på øjen som er.

Men som jeg har spiller det igennem HDMI på en 32" skærm Både på 720p og 1080p så grafikken stadig stor slået.


:) men rigtig god anmeldelse den kan du være stolt af :)
Billede
SvAmP
Niveau 6
 
Indlæg: 1880


Indlægaf Hyggen76 » 3. apr 2010 19:38

SvAmP skrev:
Adalat skrev:
SvAmP skrev:Grafik : 10/10 ah måske lige lidt overdrevet :b


I forhold til de spil jeg har set og prøvet så er grafikken da utrolig flot. Men okay grafikken er også en af de ting som kommer an på øjen som er.

Men som jeg har spiller det igennem HDMI på en 32" skærm Både på 720p og 1080p så grafikken stadig stor slået.


:) men rigtig god anmeldelse den kan du være stolt af :)


Jeg takker :D Jeg gjorde også hvad jeg kunne.
Hyggen76
Niveau 5
 
Indlæg: 826


Indlægaf neonxaos » 4. apr 2010 16:02

Jeg har spillet omkring 6000 kampe online i Dead or Alive, hvis jeg ikke husker galt. Til sidst ser man hverken grafikken eller figurerne, man ser kun The Matrix. Jeg kan bare sige, at onlinedelen aldrig rigtig er overgået i noget andet fightingspil - det kører ikke helt så optimalt som fx VF5 eller Street Fighter 4, men det har til gengæld alle de features, man kunne tænke sig. Lobbyer, spectator mode, sortering efter rank - det fungerede bare.
:) X1 Street Fighter IV champ! :)
neonxaos
Niveau 5
 
Indlæg: 871


Indlægaf TcRCtS2001 » 13. apr 2010 17:15

Utrolig god anmeldelse :P og er virkelig enig med dig adalat
"Can you spawn kill irl ?" "Yeah, its called abortion"
TcRCtS2001
Niveau 4
 
Indlæg: 525



Tilbage til Fighting

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster