Xboxlife forum

Får vi nogensinde et nyt Fighting Game?

Alt snak om Fightingspil.

Får vi nogensinde et nyt Fighting Game?

Indlægaf Da Senzai » 21. mar 2010 10:25

Jeg har tænkt lidt over om vi overhovedet får en ny 3D fighter i denne generation?

Jeg kan slet ikke huske, hvornår, der sidst kom en ny 3D Fighter. Altså en hel ny serie med nye figurer. Jeg er bange for, at der går lang, lang tid før vi gør. Der er næsten ingen, der spiller fighters (se bare Neon og Shred forgæves forsøge at få folk til at joine dem i tekken), og vi har allerede 3 fantastiske serier, der kæmper om tronen i form af Dead or Alive, Virtua Fighter og Tekken, hvilket gør det utroligt svært at komme på banen med en ny titel, der kan imponere. Ydermere er de tre nævnte serier henholdsvis i deres 4, 5 og 6 inkarnation, hvilket gør, at de allerede har massere af fede kæmpere, de kan genbruge, og ikke skal til at finde på 20 nye og spændende fightere.

Jeg tror simpelthen ikke, at der er nogen, der tør satste og smide noget nyt banen, hvilket er hammer ærgeligt.

Jeg synes, at Arc Systems (er det ikke det de hedder?) skal have props for at have sendt både Battle Fantasia og Blazblue på markedet, og forsøgt sig med nye 2d spil - selvom de skal have et los i maven for, at udgive efterfølgeren til BlazBlue i USA og JAP 2 mdr efter, at den første udgave kommer herhjemme.

Tror I nogensinde, at vi får en helt ny 3D fighter? Og så i denne generation?
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf TerrificFalcon » 21. mar 2010 12:35

Med den oversaturation af blandt andet FPS-markedet som vi ser her for tiden, så tror jeg at det ville være rigtigt farligt for nogle at satse på et fightingspil - og specielt en ny serie.

Altså, jeg er jo casual-fighter, som langt de fleste der spiller fighting spil ubetvivleligt er - ja, jeg spiller fighters, og ja, jeg synes det er ekstremt fedt (specielt fordi at alle jer herfra siden er så nice at spille med!), og jeg er da også nogenlunde til fighting spil, meeeeen;

Jeg spiller også andre spil, og det gør de fleste andre fightere også. Heck, jeg spiller en masse. Jeg spiller faktisk så meget, at jeg næsten får et nyt spil en gang om ugen. Og hvor stor en chance er der så lige for at casual-fightersne hopper på Samurai Shodown Sen, når Dead to Rights: Retribution og Splinter Cell: Conviction - som uden tvivl er mere solide når man spiller alene - udkommer på samme dag?

Heck, her på XboxLife har vi 374 registrerede gamertags, der har spillet Tekken 6, men 556 der har spillet Soul Calibur IV. Tekken 6 burde uden tvivl have solgt mere, da langt flere casual-fightere har spillet Tekken, da de var mindre - men lad os kigge på launch datesne:

Soul Calibur IV? Lige i starten af august '08, en sommer hvor vi ikke så specielt mange spil (og absolut ikke mange, der rent faktisk var gode)

Tekken 6? Udgivet på samme dag som DJ Hero, med Dragon Age: Origins en uge efter, Borderlands cirka en uge før samt Modern Warfare 2 lige knap 11 dage efter.

Men hvis brugerene på XboxLife skulle vælge imellem de to titler, hvad ville de så tage? Tekken 6, selvfølgelig. Tekken 6 burde også have solgt mere, men; udgivelsesdatoen ødelagde komplet spillets momentum.

Det er altså et sparsomt marked - der er ikke mange forbrugere der rent faktisk vil investere i en fighter, og dem der rent faktisk vil, heck, de undlader det med stor sandsynlighed, hvis det bliver udgivet i en periode der ligger lige op til et andet stort spil.

Alt i alt, så er et fighter ikke det bedste at satse på - specielt ikke en ny serie, der ikke har navnet bag sig. Men jeg tror da at vi utvivlsomt ser et nyt 3D fighting spil, og forhåbentligt da i denne her generation. Men hey, der er sgu ikke meget plads til karate og kung-fu, her i "The Age of Guns"...
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Indlægaf neonxaos » 22. mar 2010 11:02

En ny 3D-fighter er usandsynlig. Jeg tror nærmere, at firmaerne ville satse på at genskabe den succes, som Street Fighter IV, genrens ubestridte redningsmand, har opnået.

Arc Systems har kvajet sig lidt med udgivelsen af BlazBlue, men efter at have talt med flere distributører, så kan jeg se, at det skyldes mangel på penge til reklame - spillet er simpelthen for smalt til, at de tør satse 100% på det i Europa. Men jeg håber virkelig, at nogle af jer andre gutter køber det, uanset om den næste version udkommer snart i Japan eller ej, for jeg er helt klart på den vogn.

Udgivelsen af Tekken 6 tager dog prisen som noget af det dummeste, jeg nogensinde har set. TRE år skulle der til, før det kom fra arkaderne og ind i de små hjem. Og spillet kan jo på ingen måde skjule sin alder. og hvad får vi så for vores ventetid? 60 FPS og motion blur (WWWWOOWWW!!!), plus en generisk onlinedel fyldt med bugs, og så Scenario Mode, den største omgang spild af tid i noget fightingspil (og det siger ikke så lidt). Namco aner tydeligvis ikke, hvad deres fans vil have, undtagen i arkadehallen. UD med Scenario Mode, UD med Arcade Mode, behold Ghost Battle som den eneste offlinedel, eller lær noget af VF - et spil, hvor man rejser rundt i virtuelle arkadehaller giver nemlig GOD mening :) Og giv os da for pokker en ordentlig training mode, gerne med online co-op (det er mig en stor gåde, hvorfor dette aldrig er implementeret før) og en ordentlig netkode (det skulle samtlige tre år være brugt på).

Jeg gad ellers godt se Platinum Games forsøge sig med en 3D-fighter... Mmmm, Bayonetta.
:) X1 Street Fighter IV champ! :)
neonxaos
Niveau 5
 
Indlæg: 871


Indlægaf Jacob Schrøder » 22. mar 2010 11:06

Hvad med UFC? 10'eren kan vidst erhverves for 2 spil + 1 kr hos Gamestop ;)
Jacob Schrøder
Niveau 5
 
Indlæg: 835
By: Aalborg


Indlægaf Kayniel » 22. mar 2010 16:17

det er et sportsspil.

Jeg kan nu godt lide Virtua Fighter, men jeg føler til tider at det er alt for udfordrende, og kampene ender derfor tit med at en af spillerne har en stor portion held med det han trykker. Andre gange bliver man rykket rundt af en af de få, som rent faktisk kan finde ud af det.

resten af de ovennævnte 3d fighters siger mig ikke så meget. Jeg er tilfreds med 2d/2.5d, og synes egentlig at genoplivningen af SF er blevet en succes. Endelig et spil uden balanceproblemer som det så tit er set, når spil bliver for komplekse.
http://share.xboxlife.dk/file/nzg4zjgzmwvhmdu2zdy0zdfiymm2y2mymty5nmu1owi.jpg
Kayniel
Niveau 7
 
Indlæg: 2038

Brugeravatar

Indlægaf Da Senzai » 23. mar 2010 09:02

Jeg synes, at du kommer med nogle gode betragtninger, Terrificy, og du har helt sikker ret i, at det oftest er fighteren, der bliver valgt fra, når flere spil kommer samtidigt.

Jeg synes, at det ville være sjovt med en ny fighter, men måske gør det ikke så meget, at vi ikke ser en, sålænge, at udviklerne bliver ved med at forøge, deres persongalleri, så man kan spille spillet på ligepræcis den måde man vil. Se f. eks Tekken 6, der i mine øjne tog ideer og elementer fra 2D Fighters, da de skulle skabe deres to nyeste figurer Alisa og Lars. Alisa ligner mest af alt noget, der hører til i Melty Blood, og Lars skriger bare SNK og ikke mindst 2D med sin over the topness og sit behøv for at snurre rundt og lave Saltomortaler.

(Os DOA folk fik endd også LEO, der spiller som Dead or Alive i form at, at han i sine strings hele tiden kører Angrib, Angrib, Pause, Angrib, Pause, Angrib, Angrib, Pause, Angrib. Elsker det!)

SSFIV forsøger også at appelerer til så mange forskellige spiller som muligt ved at favne bredt, og bruge figurer fra hele deres bibliotek (SFIV arkade udgaven var borset fra de nye kæmpere ren SFII), så os, der ikke er så vilde SFII men egentligt godt kan lide de andre udgaver også får lidt at lege med. Jeg kan selv rigtigt godt lide Gen fra Alpha og Makoto fra 3RD Strike. (selvom jeg godt gad man også kunne være Karin og Hugo!!). Street fighter får også lidt et SNK Twist i form af Viper og Juri, der minder meget om Jhun Hoon

Alt i alt, gør det måske ikke så meget, at vi ikke får helt nye serier, så længe udviklerne fortsætter med at give os muligheder for at spille som vi vil i de allerede eksisterende titler. Serierne er begyndt at have lidt mere mangfoldighed, og det er dejligt!

Neon, jeg tager ind med 2 spil, og laver en preorder på BlazBlue idag, hvis EB snart gider forstå, at spillet kommer herhjemme. De fleste gange, jeg har spurgt på det, siger de, at de aldrig har hørt om spillet, og det ihvertfald ikke er noget, der kommer i Danmark. Ham Dragonpuncher jeg havde med til HeadStomper II bliver ved med at tale om, hvor fedt BlazBlue er, og han skal også have CS til PS3 på release.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf neonxaos » 23. mar 2010 17:22

Kayniel skrev:det er et sportsspil.

Jeg kan nu godt lide Virtua Fighter, men jeg føler til tider at det er alt for udfordrende, og kampene ender derfor tit med at en af spillerne har en stor portion held med det han trykker. Andre gange bliver man rykket rundt af en af de få, som rent faktisk kan finde ud af det.

resten af de ovennævnte 3d fighters siger mig ikke så meget. Jeg er tilfreds med 2d/2.5d, og synes egentlig at genoplivningen af SF er blevet en succes. Endelig et spil uden balanceproblemer som det så tit er set, når spil bliver for komplekse.


Jeg synes netop, at VF er svært at gå til, fordi man stort set ikke kan slå folk, der er bedre end en selv. Jeg synes bestemt ikke, at held er den store faktor. I Tekken og SF kan man ofte lave lidt (for) crazy comebacks, men i VF er man næsten altid game over med det samme, når man er udspillet. Det er både godt og skidt.

SFIV er efter min mening forbløffende ubalanceret. Jeg er vild med gameplayet og spillets feel, men Sagat og Ryu er bare for crazy. Jeg kan slet ikke fatte, hvorfor nogle figurer har setups til Ultra, mens andre stort set ikke har andet end FA lv2 > Hail Mary-Ultra. Krydser finger for, at SSFIV er lykkedes bedre.
:) X1 Street Fighter IV champ! :)
neonxaos
Niveau 5
 
Indlæg: 871


Indlægaf fr1lund » 23. mar 2010 17:56

neonxaos skrev:
Kayniel skrev:det er et sportsspil.

Jeg kan nu godt lide Virtua Fighter, men jeg føler til tider at det er alt for udfordrende, og kampene ender derfor tit med at en af spillerne har en stor portion held med det han trykker. Andre gange bliver man rykket rundt af en af de få, som rent faktisk kan finde ud af det.

resten af de ovennævnte 3d fighters siger mig ikke så meget. Jeg er tilfreds med 2d/2.5d, og synes egentlig at genoplivningen af SF er blevet en succes. Endelig et spil uden balanceproblemer som det så tit er set, når spil bliver for komplekse.


Jeg synes netop, at VF er svært at gå til, fordi man stort set ikke kan slå folk, der er bedre end en selv. Jeg synes bestemt ikke, at held er den store faktor. I Tekken og SF kan man ofte lave lidt (for) crazy comebacks, men i VF er man næsten altid game over med det samme, når man er udspillet. Det er både godt og skidt.

SFIV er efter min mening forbløffende ubalanceret. Jeg er vild med gameplayet og spillets feel, men Sagat og Ryu er bare for crazy. Jeg kan slet ikke fatte, hvorfor nogle figurer har setups til Ultra, mens andre stort set ikke har andet end FA lv2 > Hail Mary-Ultra. Krydser finger for, at SSFIV er lykkedes bedre.


Hvis jeg har hørt rigtigt, så har Ryu fået fjernet sin mulighed for at lave Focus Attack Dash Cancel til Ultra. Men jeg syntes ikke de er SÅ gode at de nakker alt i deres vej. En god spiller med en low-tier character kan sagtens nakke en Ryu eller Sagat :)
Billede
fr1lund
Niveau 4
 
Indlæg: 471


Indlægaf neonxaos » 25. mar 2010 11:33

Selvfølgelig, og sådan vil det altid være. Men jeg kender bare det matchup mod Ryu og Sagat SÅ godt efterhånden, og det er stadig langt mere op ad bakke end mod selv rigtig gode Sakuraer eller Fei Longs, hvor jeg er mere usikker på matchuppet.
:) X1 Street Fighter IV champ! :)
neonxaos
Niveau 5
 
Indlæg: 871


Indlægaf Da Senzai » 25. mar 2010 11:39

Jeg vinder tit i Ultimate Mortal Kombat 3 selvom jeg bruger Liu Kang ^_^
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf neonxaos » 25. mar 2010 11:45

Da Senzai skrev:Jeg vinder tit i Ultimate Mortal Kombat 3 selvom jeg bruger Liu Kang ^_^


Shhh, tilbage i børnehaven med sig. De store drenge taler om rigtige fightingspil!
:) X1 Street Fighter IV champ! :)
neonxaos
Niveau 5
 
Indlæg: 871


Indlægaf Kayniel » 25. mar 2010 18:49

neonxaos skrev:
Kayniel skrev:det er et sportsspil.

Jeg kan nu godt lide Virtua Fighter, men jeg føler til tider at det er alt for udfordrende, og kampene ender derfor tit med at en af spillerne har en stor portion held med det han trykker. Andre gange bliver man rykket rundt af en af de få, som rent faktisk kan finde ud af det.

resten af de ovennævnte 3d fighters siger mig ikke så meget. Jeg er tilfreds med 2d/2.5d, og synes egentlig at genoplivningen af SF er blevet en succes. Endelig et spil uden balanceproblemer som det så tit er set, når spil bliver for komplekse.


Jeg synes netop, at VF er svært at gå til, fordi man stort set ikke kan slå folk, der er bedre end en selv. Jeg synes bestemt ikke, at held er den store faktor. I Tekken og SF kan man ofte lave lidt (for) crazy comebacks, men i VF er man næsten altid game over med det samme, når man er udspillet. Det er både godt og skidt.

SFIV er efter min mening forbløffende ubalanceret. Jeg er vild med gameplayet og spillets feel, men Sagat og Ryu er bare for crazy. Jeg kan slet ikke fatte, hvorfor nogle figurer har setups til Ultra, mens andre stort set ikke har andet end FA lv2 > Hail Mary-Ultra. Krydser finger for, at SSFIV er lykkedes bedre.


Jeg vil stadig mene at det handler om held, hvis ingen af spillerne har sat sig ind i det. Modsat skrev jeg også at man blev rykket rundt hvis man møder en der rent faktisk kan finde ud af det :) jeg tror vi er på bølgelængde.

Mht balance i SF4, synes jeg ikke der er balanceproblemer. Bevares, der er da karakterer som er bedre end andre, men selv de karakterer har deres counterparts. Justin Wong er et glimrende eksempel på at selv de højst rankede karakterer kan få tæv, hvis bare man er god nok.

Jeg kan godt se hvor du vil hen med at nogle af karaktererne har flere muligheder end andre, men i sidste ende er det vel reelt et spørgsmål om at kende sine matchups, og udnytte ens karakter styrker - og her synes jeg at alle har noget de kan bruge.

Den eneste karakter der ikke bliver spillet på et højt plan, er vel Dan - men han er jo også en joke-karakter :)
Kayniel
Niveau 7
 
Indlæg: 2038

Brugeravatar

Indlægaf neonxaos » 26. mar 2010 11:14

I kan da ikke seriøst mene, at SFIV er velbalanceret? Sagat, Ryu, Akuma, Balrog og Rufus er IMO head and shoulders over resten af holdet.

Nå, men alle har jo deres egne meninger - denne diskussion kommer vi nok ikke langt med.
:) X1 Street Fighter IV champ! :)
neonxaos
Niveau 5
 
Indlæg: 871


Indlægaf Pludderkal » 26. mar 2010 12:12

Balrog er der da intet galt med :roll:

Nerf resten :(
Pludderkal
Niveau 5
 
Indlæg: 801


Indlægaf Da Senzai » 26. mar 2010 12:25

Jeg lollede til Headstomper, da jeg pullede en Fem T Syvhitter på Sagat med Gen, og Sagat sparkede mig en gang, hvorefter, at vi havde lige meget liv tilbage.

- og det bliver jeg iøvrigt aldrig træt af at fortælle!
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Næste

Tilbage til Fighting

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster