Xboxlife forum

Street Fighter IV

Alt snak om Fightingspil.

Indlægaf Kayniel » 10. mar 2010 23:36

Åh nej, det er abels første ultra om igen. Så skal vi glo på en ultra der varer 20 minutter hver gang den bliver eksekveret.
Kayniel
Niveau 7
 
Indlæg: 2038

Brugeravatar

Indlægaf Jibla » 11. mar 2010 00:37

Hvad sker der for at han er venner med flere Toads fra The Mushroom Kingdom?
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Indlægaf Da Senzai » 13. mar 2010 21:24

Hvis vi nu siger, at der er en fiktiv combo, der hedder

Fierce Kick cancel into shoryuken.

Hvordan skal jeg lave den på min controller? Skal jeg trykke på noget for at lave "cancel" eller skal jeg for at lave comboen bare trykke

fierce kick, shoryuken

så hurtigt jeg kan?
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf Siirius1337 » 13. mar 2010 21:30

Over lidt at købe det her spil.. har hørt meget om det og har næsten kun fået gode kommentarer. Kunne i sige noget positivt om det ? :)
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones" - Albert Einstein
Siirius1337
Niveau 1
 
Indlæg: 58


Indlægaf Siirius1337 » 13. mar 2010 21:30

overvejer**
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones" - Albert Einstein
Siirius1337
Niveau 1
 
Indlæg: 58


Indlægaf Cerialbox » 13. mar 2010 21:40

Da Senzai skrev:Hvis vi nu siger, at der er en fiktiv combo, der hedder

Fierce Kick cancel into shoryuken.

Hvordan skal jeg lave den på min controller? Skal jeg trykke på noget for at lave "cancel" eller skal jeg for at lave comboen bare trykke

fierce kick, shoryuken

så hurtigt jeg kan?


Ja du skal bare inputte dragon punchet før animation på dit roundhouse er slut. Dog er det ikke alle moves der kan blive cancelled, fx kan Ken lave det combo du beskriver, men Ryu kan ikke.

Siirius1337 skrev:Over lidt at købe det her spil.. har hørt meget om det og har næsten kun fået gode kommentarer. Kunne i sige noget positivt om det ? :)


Ja, det er et super fedt spil. Der er dog en indlæringskurve, især hvis du ikke har spillet Street Fighter eller andre 2D fighters før. Spillet er meget dybt, men man har det sjovt mens man lærer. Når du har fået styr på de forskellige characters moves osv, kan jeg anbefale den her lille videoserie:

http://www.youtube.com/watch?v=HFTvXXoDNRA
Cerialbox
Niveau 7
 
Indlæg: 2031


Indlægaf Da Senzai » 13. mar 2010 22:04

Det lyder nemt! Tak for tippet! :D

Siriius, jeg ville nok vente til slutningen af april, hvor SUPER STREET FIGHTER IV udkommer. Det er egentligt en 2´er af Street Fighter IV, og så er der 10 nye kæmpere med!
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf Siirius1337 » 14. mar 2010 17:05

okay tak for svarene :) Glæder mig til april :p
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones" - Albert Einstein
Siirius1337
Niveau 1
 
Indlæg: 58


Indlægaf ShredNinja » 15. mar 2010 09:34

@Sensai og Cerial:

Ja cancels er forholdsvist nemme at lave, men det er sgu en anden sag med links...! Timingen er syg nok i forvejen, og når det så også er online :-)

HER ville jeg gerne høre nogle af jeres tips.
ShredNinja
Niveau 2
 
Indlæg: 146


Indlægaf Da Senzai » 15. mar 2010 16:09

OMG! Jeg troede at Cancels var det samme som links! :o!

Hvad er forskellen på en Cancel og et link? Betyder Cancel at det første move ikke giver skader? Fordi, at jeg stopper mit spark for at lave et drageuppercut istedet?

Argh! Jeg gider ikke, at Street Fighter skal være så svært.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf fr1lund » 15. mar 2010 16:50

Når du canceller, afbryder du animationen som fx sparket du ønsker, sparket giver stadigvæk skade.

Et link er når du laver et angreb så animationen bliver færdig, og laver et bagefter så de begge rammer, inden hans characters blockstun er forbi.
Billede
fr1lund
Niveau 4
 
Indlæg: 471


Indlægaf Pludderkal » 15. mar 2010 16:51

Hvis det var det samme ville de nok ikke have forskellige navne hehe :P

dit første spørgsmål kan besvares med et blankt nej. du får stadig skaden fra det. animationen er allerede igang fra dit spark. du stopper bare den sidste del for at lave din uppercut. derfor er det et cancel.

links er noget helt andet.

du får lige en engelsk copypaste.

In case you're not familiar with a Link, it's when the hit-stun is long enough from one move to allow you to combo with another attack. The catch here is that the first move's animation must have completely ended before you can hit with the second attack.

et eksempel derpå kan være sagats crossup combo som kan være. Jumping short, cr short, cr, short, cr, short hvor du så canceller den sidste short til et tiger uppercut.

Det er sådan du vil få rigtig stor damage ved at lære links, combos og cancels. og så blande det hele sammen , istedet for at fyre enkelte moves afsted hver gang.
Pludderkal
Niveau 5
 
Indlæg: 801


Indlægaf Da Senzai » 15. mar 2010 18:30

Cool. Jeg prøver at få lidt styr på teorien bag Street Fighter IV, så jeg er klar til når SUPER kommer :P
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf neonxaos » 15. mar 2010 19:32

Da Senzai skrev:Cool. Jeg prøver at få lidt styr på teorien bag Street Fighter IV, så jeg er klar til når SUPER kommer :P


Mmm... det glæder jeg mig til at se, haha! Jeg troede ikke lige, det var dit spil?
:) X1 Street Fighter IV champ! :)
neonxaos
Niveau 5
 
Indlæg: 871


Indlægaf Pludderkal » 15. mar 2010 20:30

en ting er teori og noget helt andet er at fyre lortet af xD
Pludderkal
Niveau 5
 
Indlæg: 801


ForegåendeNæste

Tilbage til Fighting

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron