Xboxlife forum

Fighting games!"#€%&/

Alt snak om Fightingspil.

Indlægaf HunkyDory » 21. feb 2007 11:03

xKRAELx skrev:
Hanniste skrev:Tekken er da langt lettere at Buttonmashe. I DoA skal man altid vide nogenlunde hvad man gør, selvom der kun er de to knapper istedet for 6.


Ej ej ej ej, der tager du helt fejl 8)

Jeg har for nyligt investeret i en xbox360 og har også DoA4, og jeg kan _INTET_ lave i det spil, fordi jeg er vant til Tekken. De moves du kunne i Tekken er simpelthen for avancerede i forhold til Xboxen. Jeg ved godt det strider mod al logik, men det er sådan jeg føler det.

Jeg gad godt se dig "buttonmashe" Tekken og så rent faktisk lave noget fedt. Det virker derimod rimeligt okay i DoA 4, med hende "eddy"-kvinden, der laver det der capoeira halløj, hun kan mashes.

Tror ikke du kan finde en i Tekken det kan gøres ved på samme måde, udover måske hwoarang.


Jeg er ret god til Tekken, så jeg buttonmasher ikke så tit. Men jeg har da lavet nogle "eksperimenter" med nogle venner, hvor vi kun måtte buttonmashe, og der kommer mange fede trick ud af det, og det er rigtig let.

Og det der med at du kun kan gøre det med whoarang er da i hvertfald løgn. Man kan næsten gøre det med samtlige.

Så.....der tager du fejl!! ;)
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf Enyeez » 21. feb 2007 11:29

Doa minder mest om VF efter min mening.

samme knap system (næsten)

1 Punch
2 Kick
3 Block/Free

en knap der 1+2, en der 1+3, og en der 2+3, og så en 1+2+3, samme gamle system, med "free" twist.

i deet originale doa var der også ringouts, og det er nederen, men det havde explosive arenas, some er top nice.

tekken har en knap til hver arm/ben. + blandinger.

doa of vf er timing, og små comboer, hvor tekken er nederen (jeg mistede min tekken interesse efter tag... sidestep blev "fjernet", og spillet blev kedeligt.)

problemet i dem alle tre (eller ALLE kamp spil) er at de har alllt for mange characters der ligner hinanden, eller har noget med hinanden at gøre...

VF:
Lau, Pai
Jacky, Sarah

Tekken:
King, Armour King,
Jack, Jack-2, Jack-suk,
Beak, Hwaroang (sp? - tror det er beak...)

Doa:
NINJAS
Tina, Bass, Leon (okay, måske ikke SÅ ens.. men for meget) . imo var der en grund til Bass ikke var med i doa (1) (DET ORIGINALE! - Sega Saturn)

Street Fighter:
Ryu, Ken, Dan, Akuma, Shin Ryu, Shin Akuma, Sakura, suk... (Ken ville være nok.... <3 Ken)
Guile, Charlie (okay, de var ikke i mange spil sammen)

Soul Calibur:
Nightmare, Azorroth (sp?)
Seung Mina, Killik

kampspil skal ikke have en handling, det skal bare være balanceret.

bah.
十三 "This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."
Enyeez
Niveau 4
 
Indlæg: 775


Indlægaf Maltéz » 21. feb 2007 12:42

Tekken har aldrig fanget mig, gameplayet er ALT for langsomt, og det virker meget mekanisk, hvilket ikke er fedt.

For mig slår DOA4 Tekken på alle punkter. Tekken 6 virker ikke til at kunne lave om på det.
Det gode ved DOA4 er det høje tempo, de interaktive miljøer, med mange niveauer, muligheder for at bruge væggene til at lave moves osv. Jeg synes kampsystemet er rigtig fedt pga. counter-moves, hvilket giver spillet en ekstra dimension.
Det værste ved DOA4 er at det lagger så vanvittigt meget online, hvilket ødelægger oplevelsen hver 2. gang. Desuden kan jeg bare ikke vænne mig til at bruge Xbox 360 joypadet, kommer nok aldrig til det.
Et arcade stick og en stabil onlibe del i DOA5 og vi har en sikker vinder!

Jeg har spillet en del Soul Calibur 2 på GameCube og det er også væsentligt bedre end Tekken IMO. Der er nogle super blærede figurer, fx. Mutzurugi og Seung Mina. Det er cool at afslutte en vundet kamp med at smide en modstander ud over kanten. Omvendt er det vanvittigt frustrerende hvis man er lige ved at lave en "perfect" og en modstander er heldig og kommer ind og får en trillet ud over kanten.

Ud fra sidelinien kommer Super Smash Brothers Melee til GameCube som er et temmeligt utraditionelt fighting spil, men kæft det er sjovt i 4-player multiplayer!

Jeg fatter i øvrigt ikke hvorfor folk spiller Mortal Kombat. De spil stinker virkelig. Hader hele den luftbårne del. Desuden er spillene så overdrevne at det tager fornøjelsen. Grafikken er alti ringe, lyden er dårlig og så er kampsystemet selvfølgelig en smagssag, men jeg kan bestemt ikke lide det. Det virker som om Midway altid er en generation bagefter. Det er vel egentlig generelt for de amerikanske udviklere. De har bare sjældent samme perfektionisme som de japanske.

Har aldrig spillet et Virtua Fighter spil, og hvis ikke Virtua Fighter 5 får en online del ogkommer til Xbox360 bliver det heller ikke i denne omgang.

Min top 3 over kampspil er som følger:

1. Dead Or Alive 4
2. Super Smash Brothers Melee
3. Soul Calibur 2
Så sandt, så sandt: http://justfuckinggoogleit.com/
Maltéz
Niveau 7
 
Indlæg: 2320


Indlægaf xKRAELx » 21. feb 2007 13:12

STAF DK skrev:Tekken stinker, sådan er Leif bare.
I.K.+ Styrer!!! 8) 8) 8)


Haha, jeg kan lide begge dele.

IK+ er super skrigern, det har du ret i.

Tekken 3 og Tekken Tag er dog de 2 bedste slås-spil jeg har haft snitterne i.
UMK3 gør det godt, men pga den super åndssvage AI i singleplayerdelen, så ødelægges oplevelsen lidt.

Så kan man jo så sige "du bør bare spille online" - Ja, det bør jeg. Men jeg vil også gerne have en realistisk chance for at kunne gøre bare lidt modstand.
xKRAELx
Niveau 4
 
Indlæg: 342


Indlægaf HunkyDory » 21. feb 2007 13:34

Virtua Fighter 5 review oppe nu.

http://ps3.ign.com/articles/765/765805p2.html

Det ser ud til at være et fedt spil.
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf Enyeez » 21. feb 2007 13:49

Jeg kan godt lide ideen i de nyeere Mortal Kombat spil, forskellige fighting styles, og våben, jeg mener... midway it skridt bagud, hardly... det var da det fedeste move ever!

Virtua Fighter havde også wall moves (3tb), men ikke mange.

det var VF der startede hele counter ideen som der gør doa værd at spille, de har bare gjort det FOR let at udføre disse counters.

folk siger at VF5 (360) ikke får online, det er en skam, men på den anden side som Senzai skriver, handler vf serien om frames og timing, intet andet, saks papir sten, men på tid. (lidt ala hardcore doa spillere, bare værre)

men der er ingen der sparker røv som Akira Yuki, eller Leon ;-D
十三 "This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."
Enyeez
Niveau 4
 
Indlæg: 775


Indlægaf Repsak » 21. feb 2007 14:28

Fight Night 3 er det simpelthen for fedt :D
Billede
Repsak
Niveau 5
 
Indlæg: 1223


Indlægaf Da Senzai » 21. feb 2007 16:53

Hanniste skrev:Tekken er da langt lettere at Buttonmashe. I DoA skal man altid vide nogenlunde hvad man gør, selvom der kun er de to knapper istedet for 6.


Og det skal man ikke i Tekken eller hvad? I Tekken skal man så meget mere vide, hvad der rammer i de forskellige Juggles, hvorimod, at i DoA, der kan du ramme med mange flere ting, og connecte meget mere sammen end i tekken. Tekken er et meget mere "Vid, hvad du laver, ellers er du på røven spil". Især med Tekken 5´s gameplay.

Hvis du mener, at du når længere med ButtonMash i Tekken end i DoA, så siger det også lidt om dit om dine Kammeraters Niveau.

Hanniste skrev:Men jeg har da lavet nogle "eksperimenter" med nogle venner, hvor vi kun måtte buttonmashe, og der kommer mange fede trick ud af det, og det er rigtig let.


Ja, du kan Mashe Tricks i alle spil, men med Tekkens High Risk - High Reward Gameplay, kommer du ingen vejne med det, medmindre, (som jeg antager at du gør pga. det du har skrevet), at du spiller mod folk, der er ligeså dårlige og masher ligeså meget som dig selv.

Igen, det at mashe Moves frem holder jo heller ikke. Skal der mashes noget, der kan bruges, skal der Mashes Strings, således at modstanderen ikke, ved hvor du rammer. Det kan du ikke i Tekken, da der er færre muligheder ( og flere rigtige knapper, der skal rammes) for varitioner i Stringsne, hvorimod at I DoA, kan du næsten hele tiden skifte mellem high og low, Bare ved at Køre Analog sticken rundt og hammer på Punch og Kick Knapperne.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf HunkyDory » 21. feb 2007 17:10

Jeg er så sindsygt uenig. Tekken er sku da selve buttonmash spillet, det kan da ikke være nogen hemmelighed mere. Jo der er charecters hvor det ikke er muligt, og det er som regel der hvor det er sjovest, men mange af charectersne er alt for lette at buttonmashe.

Jeg er ked af at sige det, men du har ikke ret hr "kampekspert" ;)
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf Da Senzai » 21. feb 2007 17:12

Hanniste skrev:Jeg er så sindsygt uenig. Tekken er sku da selve buttonmash spillet, det kan da ikke være nogen hemmelighed mere. Jo der er charecters hvor det ikke er muligt, og det er som regel der hvor det er sjovest, men mange af charectersne er alt for lette at buttonmashe.

Jeg er ked af at sige det, men du har ikke ret hr "kampekspert" ;)


Kan ikke engang tage dig seriøst eller gider at kommentere dig længere. Dem, der har indsigt i spillet og genren ved, at hvad du skriver ikke passer.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf HunkyDory » 21. feb 2007 17:15

Okay, Hr. "Kampekspert". Whatever you say...

(Dette er blevet til rent provokation fra min side, men min oplevelse af Tekken 5, sammen med mange andres stemmer ikke overens med det du sidder og siger. Jeg elsker Tekken, virkelig, men jeg er ikke enig med dig.)
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf Repsak » 21. feb 2007 17:16

gå ud og kast sne efter hinanden... i får intet ud af det der :)
Billede
Repsak
Niveau 5
 
Indlæg: 1223


Indlægaf HunkyDory » 21. feb 2007 17:19

Repsak skrev:gå ud og kast sne efter hinanden... i får intet ud af det der :)


Yeah. :)

Eller!!! Hvad med at vi tog nogle kampe i DOA når jeg kommer hjem. ;)
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf Da Senzai » 21. feb 2007 17:20

Hanniste skrev:Okay, Hr. "Kampekspert". Whatever you say...

(Dette er blevet til rent provokation fra min side, men min oplevelse af Tekken 5, sammen med mange andres stemmer ikke overens med det du sidder og siger. Jeg elsker Tekken, virkelig, men jeg er ikke enig med dig.)


http://tekkenclub.lightdash.dk/

Gå ind og skriv det samme der.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf HunkyDory » 21. feb 2007 17:22

Yeah, du vil have at jeg skal gå ind og lægge vægt på at spillet er et Buttonmash-spil til kære og rare fans. Tror ikke ligefrem jeg vil blive modtaget med kyshånd. Det er nærmest det samme som at sætte tvivl om deres kunnen til spillet. ;)

WAAAYYYUUUUIIIIIUUUUUUU!

Du hader mig, ik sandt Senzai? :lol:
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


ForegåendeNæste

Tilbage til Fighting

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster