Xboxlife forum

GTA 4 Sucks

Forum til snak om Grand Theft Auto IV.

Indlægaf the bifoman » 30. apr 2008 19:14

Ingen overraskelse.. :)
Min nevø på 7 er helt væk i spillet.. Bare det ikke giver ham kruller i hovedet :)
the bifoman
Niveau 7
 
Indlæg: 3293


Re: GTA 4 Sucks

Indlægaf skitzofraen » 30. apr 2008 19:31

mudderhullet skrev:Jeg har spillet alle de andre GTA spil i MANGE timer og glædede mig vildt til dette, men sikken en skuffelse, det har absolut ikke fortjent den hype der er omkring det spil

Hvad sker der lige de har jo pillet alt det fra der var pisse sjovt i GTA SA

hvor er f.eks
Taximisionerne (ved godt man kan køre lidt for Roman), ambulancemissionerne, politimissionerne og brandbilsmissionerne

Man kan ikke længere træne så man løber hurtigere eller bliver stærkere eller lærer nye kamptricks (man ligner jo en mongol når man slår folk)

Man kan ikke længere blæse hovedet af på folk, de dør bare men ingen skader at se på en krop selv og man har skudt 20 gange med et oversavet gevær i hovedet

Når man dræber nogle bliver de ikke længere hentet af ambulancen

Når man sætter ild til ting kommer brandvæsnet ikke længere og slukker det

Hvad skal man bruge safehouse til den gemmer jo selv efter hver gennemført mission (sikkert et bug)

Hvor er alle de sjove våben som f.eks motorsaven

Man brækker sig ikke længere efter man har spist 10 burgere

Man kan ikke længere dykke

Ja det var lige nogle af de ting jeg stødte på efter et par timers spil, bliver nok desværre ikke til meget mere :-(


Jeg er mest skuffet over grafik og styring, men du har ret, i det med ambulancer og brandvæsen ikke kommer er lidt lad (eftersom det her skulle være et mere realistik GTA virker det meget dumt at det har taget det ud)

Taxi missionerne er jeg ligeglad med, spillede dem alligevel aldrig i de gamle spil...

En ting jeg er lidt ked af er, at jeg ovehovedet ingen trang føler til, at rende rundt og lave kaos i GTA4 (det virker slet ikke sjovt deri, modsat de andre spil, hvor jeg kunne få flere timer til at gå med det... I GTA4 kører jeg bare missionerne en efter en, og kan se på mit fremskridt vs den tid jeg har spillet indtil videre, at spillet nok max kommer til, at tage en 4 dage at gennemfører)

Men når det er sagt så synes jeg egentligt spillet er godt, men det har været sindsygt overhypet... Grafikken er da bedre end i de gamle, men tilgengæld er mange af de fede ting fra de gamle spil ikke tilstedeværende.
Senest rettet af skitzofraen 30. apr 2008 19:32, rettet i alt 1 gang.
LIVE gamertag: blazed b 6710
PSN gamertag: blazed_b_6710
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


Indlægaf ReneG » 30. apr 2008 19:31

the bifoman skrev:Hvis man ringer efter en ambulance, kan man så godt få energi fra lægerne i den?


Ellers kan du hoppe ind i ambulancen og du får en portion energi..

Syntes dog at der mangler at man kan købe nye huse deri, syntes det var en fed feature at man kunne købe sig en kæmpe casa.. Men ellers er det spil for hårdt :)
Billede
ReneG
Niveau 6
 
Indlæg: 1644


Indlægaf apollo13 » 30. apr 2008 20:00

Jeg ved ikke rigtig om jeg skal være skuffet eller super glad over det nye GTA. Syntes det er fedt med en forbedret grafik. Men syntes os at det har mistet alt for meget af de sjove ting. Husk nu drenge... Det er de små glæder der gør livet sjovt. ;-) Det eneste jeg egentlig syntes er super geil, er når man er stiv! Fuck det er herligt! Og så sætte sig ind i en bil! Så går det jo heeelt galt! :-D

Men syntes bare man hurtigt går død i at spille mission efter mission. Det er ligesom der mangler noget som ville ha givet spillet en klar 10´er fra mig.

Men vi gamere kræver jo os bare mere og mere af de spil der udkommer dags dato. Som redaktøren for gamereaktor Thomas også mener. Vi kræver for meget, og at der skal ske noget nyskabende hele tiden. Så vi må jo nok indfinde os i, at games ikke bliver så udfordrende længere. Og at man skal købe sig en WII til ens drukfester, og det er så det. :-)

Det var lige en "kort" bemærkning fra mig. hehe
Billede
Billede
apollo13
Niveau 5
 
Indlæg: 901


Indlægaf skitzofraen » 30. apr 2008 20:07

apollo13 skrev:Jeg ved ikke rigtig om jeg skal være skuffet eller super glad over det nye GTA. Syntes det er fedt med en forbedret grafik. Men syntes os at det har mistet alt for meget af de sjove ting. Husk nu drenge... Det er de små glæder der gør livet sjovt. ;-) Det eneste jeg egentlig syntes er super geil, er når man er stiv! f*ck det er herligt! Og så sætte sig ind i en bil! Så går det jo heeelt galt! :-D



Jerg lagde mærke til igår, at når man er stiv, så slingre bilen frem og tilbage, men kører man motorcykel så er der nada forskel... (prøvede 3 gange, og motorcykler blev ikke det mindste sværere/anderledes, at styre når man var stiv, men biler gjorde... ved ikke om det er en fejl, men virkede lidt dumt)
LIVE gamertag: blazed b 6710
PSN gamertag: blazed_b_6710
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


Re: GTA 4 Sucks

Indlægaf skitzofraen » 30. apr 2008 22:15

skitzofraen skrev:
mudderhullet skrev:Jeg har spillet alle de andre GTA spil i MANGE timer og glædede mig vildt til dette, men sikken en skuffelse, det har absolut ikke fortjent den hype der er omkring det spil

Hvad sker der lige de har jo pillet alt det fra der var pisse sjovt i GTA SA

hvor er f.eks
Taximisionerne (ved godt man kan køre lidt for Roman), ambulancemissionerne, politimissionerne og brandbilsmissionerne

Man kan ikke længere træne så man løber hurtigere eller bliver stærkere eller lærer nye kamptricks (man ligner jo en mongol når man slår folk)

Man kan ikke længere blæse hovedet af på folk, de dør bare men ingen skader at se på en krop selv og man har skudt 20 gange med et oversavet gevær i hovedet

Når man dræber nogle bliver de ikke længere hentet af ambulancen

Når man sætter ild til ting kommer brandvæsnet ikke længere og slukker det

Hvad skal man bruge safehouse til den gemmer jo selv efter hver gennemført mission (sikkert et bug)

Hvor er alle de sjove våben som f.eks motorsaven

Man brækker sig ikke længere efter man har spist 10 burgere

Man kan ikke længere dykke

Ja det var lige nogle af de ting jeg stødte på efter et par timers spil, bliver nok desværre ikke til meget mere :-(


Jeg er mest skuffet over grafik og styring, men du har ret, i det med ambulancer og brandvæsen ikke kommer er lidt lad (eftersom det her skulle være et mere realistik GTA virker det meget dumt at det har taget det ud)

Taxi missionerne er jeg ligeglad med, spillede dem alligevel aldrig i de gamle spil...

En ting jeg er lidt ked af er, at jeg ovehovedet ingen trang føler til, at rende rundt og lave kaos i GTA4 (det virker slet ikke sjovt deri, modsat de andre spil, hvor jeg kunne få flere timer til at gå med det... I GTA4 kører jeg bare missionerne en efter en, og kan se på mit fremskridt vs den tid jeg har spillet indtil videre, at spillet nok max kommer til, at tage en 4 dage at gennemfører)

Men når det er sagt så synes jeg egentligt spillet er godt, men det har været sindsygt overhypet... Grafikken er da bedre end i de gamle, men tilgengæld er mange af de fede ting fra de gamle spil ikke tilstedeværende.


har lige set en ambulance komme og genoplive 4 jeg havde skudt ned... så det er åbenbart med (havde bare ikke set det før i den tid jeg har spillet)
LIVE gamertag: blazed b 6710
PSN gamertag: blazed_b_6710
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


Indlægaf Gosser » 30. apr 2008 22:18

Har ikke tænkt mig at deltage i debatten, men må da lige komme ud med min mening:

For dælen første indlæg er sjov læsning. Det er jo de mest ligegyldige ting! "Man brækker sig ikke længere efter man har spist 10 burgere" - so fucking what?!

Imo er spillet ganske glimrende.
Gosser
Niveau 7
 
Indlæg: 5174


Indlægaf TagEnKiks » 30. apr 2008 22:20

Gosser skrev:Har ikke tænkt mig at deltage i debatten, men må da lige komme ud med min mening:

For dælen første indlæg er sjov læsning. Det er jo de mest ligegyldige ting! "Man brækker sig ikke længere efter man har spist 10 burgere" - so f*cking what?!

Imo er spillet ganske glimrende.


Tænkte lidt det samme :D
TagEnKiks
Niveau 8
 
Indlæg: 7159


Indlægaf Khaine775 » 30. apr 2008 22:25

TagEnKiks skrev:
Gosser skrev:Har ikke tænkt mig at deltage i debatten, men må da lige komme ud med min mening:

For dælen første indlæg er sjov læsning. Det er jo de mest ligegyldige ting! "Man brækker sig ikke længere efter man har spist 10 burgere" - so f*cking what?!

Imo er spillet ganske glimrende.


Tænkte lidt det samme :D


Ej, hold da op. Det var det lige præcis den feature, der har givet GTA-serien success!

...
Billede
Khaine775
Niveau 7
 
Indlæg: 2274


Indlægaf LungBruzh » 1. maj 2008 06:53

Jeg spillede en del Vice City på PC og det var sq sjovt - jeg bestilte San Andreas da det kom på og spillede det i 3 uger, så var det røvsygt.

Vice City syntes jeg var sjovt. Jeg kunne ikke få den samme fornemmelse ud af SA .... GTA4 synes jeg derimod er rigtigt fedt og super sjovt at game. Det er en meget sjælden fornemmelse at have for mig i spil.

Det har både den der...liiiiige en mission til effekt, der er uvuderlig, men jeg sidder også og småsmiler hele tiden. COD4 er fedt og det er god underholdning, men jeg sidder ikke og smiler når jeg spiller det.

Og for lige at opsummere. Jeg er helt enig med dem der siger at Mudderhullet og Apollo13's klager, kan ligge et meget lille sted. Iøvrigt lugter de klager en del af at bare lange ud efter noget de selv har været super hypede over (og lad nu iøvrigt være med at omtale GTA4 som det mest hypede ever) Det er gamerne der har gjort det til det..... Halo 3 var laaaangt mere hyped fra både Bungie og MS's side (nok sikkert fordi de godt vidste at det i virkeligheden ikke var så fedt.)


GTA 4 er sjovt og det er godt og jeg kan sq ikke få nok af det lige nu... så jeg er glad.
LungBruzh
Niveau 5
 
Indlæg: 1100


Indlægaf sCWasP » 1. maj 2008 07:37

LungBruzh skrev: Halo 3 var laaaangt mere hyped fra både Bungie og MS's side (nok sikkert fordi de godt vidste at det i virkeligheden ikke var så fedt.)


Bungie har da slet ikke hyped halo 3, det eneste de egentlig har gjort er at vise spillet til pressen og have en ugentlig update på deres hjemmeside. MS reklamerede logisk nok halo 3 rigtig meget da det var deres største spil til 360'eren på det tidspunkt ( og det er den sikkert stadig )

Sorry offtopic, hader bare dumme udtagelser om mit yndlings spil :roll:


Anyway for lige at prøve at komme tilbage på topic hurtigt.
Jeg synes det er en god idé at de har valgt at fjerne mange overflødelige ting som man kunne finde i San Andreas, spillet prøvede efter min mening at gøre alt for mange ekstra ting der ikke rigtig var vigtigt, og derved virkede det for mig at se som om at alt det overflødelige ekstra gøjl gik ud over kvaliteten af spillet, man kan vel sige at der var tale om et eksempel på kvantitet over kvalitet.
Og jeg må sige at jeg er glad for at det virker indtil videre som om at de er gået tilbage til kvalitet over kvanitet i GTAIV ( det skal så ikke tolkes som at der ikke er noget at give sig til i GTAIV, spillet er utrolig detaljeret for så enormt et sandbox spil )
Billede
sCWasP
Niveau 4
 
Indlæg: 761


Indlægaf spif2001 » 1. maj 2008 07:47

the bifoman skrev:Ingen overraskelse.. :)
Min nevø på 7 er helt væk i spillet.. Bare det ikke giver ham kruller i hovedet :)

Min søn på 6½ er også glad for GTA spil, og IV'eren går rent ind - mest pga. at verdenen er blevet meget virkelighedstro - og han er flad af grin når han ryger ud af forruden og bilerne flyver om ørene på ham. :D (tak til Euphoria)

Har dog en aftale med ham om, at han skal opføre sig ordentligt i spillet. Han spiller på sin egen profil og han tosser bare rundt, så han har ingen våben, men de kan jo findes. Hvis han begynder at slå på folk, køre folk over med vilje eller andre "voksen" narrestreger, så slukker jeg. Det går fint indtil videre. :)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Slimjay DK » 1. maj 2008 09:09

Jeg syntes nu jeg har set en del ambulancer komme og hente de ludere jeg sparker ned :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Indlægaf GoonFather » 1. maj 2008 09:56

OT:
spif2001 skrev:Min søn på 6½ er også glad for GTA spil, og IV'eren går rent ind - mest pga. at verdenen er blevet meget virkelighedstro - og han er flad af grin når han ryger ud af forruden og bilerne flyver om ørene på ham. (tak til Euphoria)

Har dog en aftale med ham om, at han skal opføre sig ordentligt i spillet. Han spiller på sin egen profil og han tosser bare rundt, så han har ingen våben, men de kan jo findes. Hvis han begynder at slå på folk, køre folk over med vilje eller andre "voksen" narrestreger, så slukker jeg. Det går fint indtil videre.
Det tager jeg sgu hatten af for det der! :)


@ Topic:

Jeg tror simpelthen ikke dem der kritisere og mangler de ting har spillet GTA IV særlig længe. Nu har jeg spillet det i ca 14 timer, jeg må sige at på den første ø, er det lidt kedeligt når de første 5 timer er gået, MEN når du kommer over på den midterste ø, sker der bare noget... De høje huse er simpelthen fantastiske, du føler virkelig du i en storby.

De fleste ting du efterlyser er "småting" jeg vil have ting der får mig til at sige WOOOW - f.eks. at se en betjent stoppe en bil og begynde at rode i vedkommendes bagagerum, bare sådan uden videre.

Og hvis man er fræk nok, nakker man bilen de roder i, og klemmer dem mellem anholdte og politibilen.

Jeg kan bare ikke lade være med at sidde og tænke WOW WOW WOOO - og jeg har været suger for alle GTA spil, i starten da jeg så på tekst, at der ikke ville være det samme som i S:A blev jeg da også lidt ked af det.

Men efter at have spillet GTA IV er der ingen diskution... Og efter at kunne finde habit og slips til nikodrengen... Er det for sejt ^_^


ps. Hver gang jeg brutalt har smadret randoms med bat, så er der kommet en ambulance med fuld udrykning forbi når jeg var kørt derfra med en uzi ud af vinduet!
"Det var meget nemmere dengang al terapi foregik KUN med lussinger.."
Christian Drastrup
GoonFather
Niveau 3
 
Indlæg: 247


Indlægaf the bifoman » 1. maj 2008 10:45

spif2001 skrev:
the bifoman skrev:Ingen overraskelse.. :)
Min nevø på 7 er helt væk i spillet.. Bare det ikke giver ham kruller i hovedet :)

Min søn på 6½ er også glad for GTA spil, og IV'eren går rent ind - mest pga. at verdenen er blevet meget virkelighedstro - og han er flad af grin når han ryger ud af forruden og bilerne flyver om ørene på ham. :D (tak til Euphoria)

Har dog en aftale med ham om, at han skal opføre sig ordentligt i spillet. Han spiller på sin egen profil og han tosser bare rundt, så han har ingen våben, men de kan jo findes. Hvis han begynder at slå på folk, køre folk over med vilje eller andre "voksen" narrestreger, så slukker jeg. Det går fint indtil videre. :)


Min nevø forsøger også at køre efter reglerne og den slags - betale billetter osv, men det er jo noget nær en umulighed at gøre 100 % i spillet.
Han har dog spillet både VC og SA før, så han kender til amerikanernes hårde liv :)
the bifoman
Niveau 7
 
Indlæg: 3293


ForegåendeNæste

Tilbage til GTA

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster