Xboxlife forum

Rock Band 3 spørgsmål

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Rock Band 3 spørgsmål

Indlægaf Stjerne » 6. jul 2011 17:34

har et par spørgsmål til Rock Band 3.

Nu er vi 3 personer der spiller en del sammen, guitar, bass og trommer.

SKAL alle være på breakneck speed samtidig? Har prøvet hak i Indv, track speed, men uanset hvad så
vælger den alle hvis en vil have farten op.

Kan man ikke slå til, så man kan se flere detaljer imens man spiller, f.eks hvormange noder man har spillet i træk, hvormange noder sangen er på osv.

Når jeg nu i singel player har klaret en sang på Medium med 100% og herefter 95% på hard. hvorfor viser den så medium
ude i oversigten, hard var også med 5 stjerner, kan man slå til så den kun viser den højeste sværhedsgrad.
Jeg er også mere stolt af 85% på extreme end 100% på medium, selvom det ikke er 5 stjerner.

Synes jeg har ledt alle indstillinger igennem, men kan intet finde, virker bare forkert hvis man ikke kan disse ting?
Stjerne
Niveau 4
 
Indlæg: 677


Re: Rock Band 3 spørgsmål

Indlægaf Gaden9210 » 6. jul 2011 18:22

individual trackspeed virker vist kun til forskellige sværhedsgrader, ikke BNS.

Der er desværre kun de detaljer om sangen den viser når du er færdig, der er dog en bedre oversigt over hvordan du har spillet hver enkelt sektion. Dog savner jeg ogs selv lidt mere info...

oversigten over sangene viser det højeste procenttal & højeste antal stjerner, mener ikk der er nogen måde at ændre dette på

Håber det hjalp :)
Gaden9210
Niveau 5
 
Indlæg: 1151


Re: Rock Band 3 spørgsmål

Indlægaf fneribyen » 17. jul 2011 10:38

Gaden9210 skrev:oversigten over sangene viser det højeste procenttal & højeste antal stjerner, mener ikk der er nogen måde at ændre dette på


Hmm ved ikke om du er 100% sikker på det fungerer således, men jeg ville nok skyde mere på det blev afgjort af hvor mange points man fik på den pågældende sang. Fordi det ville da være urimeligt at have det stående som Medium 100% hvis han havde -1 note på Expert, og derved fik 99%. Det er nok også derfor den ikke gider at ændre sig til hard. Du har nok fået flere point på dit Medium run, end du har på dit hard. Derfor skriver den stadig medium da det er der du har fået flest points.
Billede
fneribyen
Niveau 7
 
Indlæg: 3410

Brugeravatar

Re: Rock Band 3 spørgsmål

Indlægaf Gaden9210 » 17. jul 2011 11:11

Jeg er ret sikker på at den stadig ville vise 100% hvis dette var tilfældet.
Gaden9210
Niveau 5
 
Indlæg: 1151


Re: Rock Band 3 spørgsmål

Indlægaf Psymatiq » 18. jul 2011 22:25

fneribyen skrev:
Gaden9210 skrev:oversigten over sangene viser det højeste procenttal & højeste antal stjerner, mener ikk der er nogen måde at ændre dette på


Hmm ved ikke om du er 100% sikker på det fungerer således, men jeg ville nok skyde mere på det blev afgjort af hvor mange points man fik på den pågældende sang. Fordi det ville da være urimeligt at have det stående som Medium 100% hvis han havde -1 note på Expert, og derved fik 99%. Det er nok også derfor den ikke gider at ændre sig til hard. Du har nok fået flere point på dit Medium run, end du har på dit hard. Derfor skriver den stadig medium da det er der du har fået flest points.


Det er baseret på score. 100 k på M vil overskygge 99k på hard men 100% på medium bliver overskygget af 100% på hard. Da det altid er scoren der har betydning for den viste highscore.

Dog gemmer spillet dine 100% lokalt hvis du fx fcer en sang men der efter laver et bedre run hvor du måske kun fik -1 men havde en bedre od path = bedre score. Leaderboards ser dog kun efter scores så du kan godt "slette" et fc på leaderboards hvis du laver en bedre score på et -1.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Rock Band 3 spørgsmål

Indlægaf Stjerne » 23. jul 2011 16:17

Synes det er synd man ikke kan vælge en indstilling så den viser sværeste run man har haft, ville gerne kunne se mine extreme procenter foran sangene, og ikke skod medium.

hvorfor får man i øvrigt pludselig guld stjerner. har fået det et par gange på extreme bass, selvom jeg ikke fik 100% ?
Stjerne
Niveau 4
 
Indlæg: 677


Re: Rock Band 3 spørgsmål

Indlægaf Psymatiq » 23. jul 2011 16:49

Stjerne skrev:Synes det er synd man ikke kan vælge en indstilling så den viser sværeste run man har haft, ville gerne kunne se mine extreme procenter foran sangene, og ikke skod medium.

hvorfor får man i øvrigt pludselig guld stjerner. har fået det et par gange på extreme bass, selvom jeg ikke fik 100% ?


På EXPERT kan man få gold stars. Du skal ramme 5 stjerner og ligge et sted mellem 45-50% oven i den score du fik da du ramte 5 stjerner = gold star. Dog er guitar en undtagelse da soloerne bliver medregnet som betyder at du SKAL fce lange soloer da forskellen mellem 95 og 100% i en solo er enorm. Så en sang hvor 5 stjerner popper ved 50k betyder at GS er ved 65-75 k. Så du behøves ikke at fcen en sang for at gold staren den.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund



Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster