Xboxlife forum

MIDI Pro Adapter "problem"

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

MIDI Pro Adapter "problem"

Indlægaf skovbo » 29. apr 2011 17:52

Hej. Jeg har lige fået min MIDI Pro Adapter. Den reagerer jo super godt og selv på de mindste ting. Dog når man slår noget hårdere (Der er tale om trommer), så misser jeg en node fordi den registrerer at jeg slår på blå, hvis jeg slår på gul f.eks. Det er pænt irriterende, da jeg har en tildens til at slå noget hårdere når de svære ting kommer.

Nogen med samme erfaring?
skovbo
Niveau 7
 
Indlæg: 5226


Re: MIDI Pro Adapter "problem"

Indlægaf Giluc » 29. apr 2011 19:54

Hvad program bruger du? For så kan du måske finde en funktion der nedsætter følsomheden :)
Billede
Giluc
Niveau 5
 
Indlæg: 1065


Re: MIDI Pro Adapter "problem"

Indlægaf skovbo » 29. apr 2011 21:27

Program? :)
skovbo
Niveau 7
 
Indlæg: 5226


Re: MIDI Pro Adapter "problem"

Indlægaf skovbo » 29. apr 2011 22:54

Har læst mig lidt frem på nettet, men er ikke blevet klogere desværre.
Ingen der kan hjælpe?
skovbo
Niveau 7
 
Indlæg: 5226


Re: MIDI Pro Adapter "problem"

Indlægaf KIAMMI » 30. apr 2011 07:42

jeg er ikke helt sikker, men der sidder et hjul på midi adapteren
er det ikke til cross talk justering, som skulle afhjælpe dit problem?
citat taget fra rockband officelle hjemmeside:

Plugging directly into the console via USB, the MIDI PRO-Adapter works as an interface between the console and MIDI instrument, converting the MIDI messages into console controller data which the game translates into on-screen action. The MIDI PRO-Adapter features a velocity sensitive adjustment for MIDI drums designed to reduce cross-talk during play. A full D-Pad and standard gaming controller buttons are located on the PRO-Adapter to deliver seamless console integration and navigation of the game menus. The MIDI Pro-Adapter ships with a removable clip which allows gamers to attach to a belt or rest on a table top or similar flat surface.

KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: MIDI Pro Adapter "problem"

Indlægaf WollaMan » 30. apr 2011 10:27

Som KIAMMI skriver, så skal du justere på hjulet, for at gøre følsomheden finere eller grovere. Brug lidt tid på det, for det er ret vigtigt.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: MIDI Pro Adapter "problem"

Indlægaf TrixxDK » 30. apr 2011 15:46

Problemet ligger i dit Elektroniske Tromme Modul, og ikke nødvendigvis i Midi Pro Adapteren. Jeg foreslår du bruger lidt tid på at sætte dig ind i hvordan de forskellige indstillinger på dit modul virker, for der er 100 % sikkert en indstilling til Cross-Talk.
TrixxDK
Niveau 2
 
Indlæg: 122



Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster