Xboxlife forum

Hvad spiller de gode spillere på?

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf skovbo » 23. mar 2011 22:22

Mit spørgsmål lyder følgende: Hvad spiller de virkelig gode spillere herinde og rundt omkring i verden på, af guitar? Spiller de stadig på den "almindelige" guitar med de 5 farver, eller er de gået over til de "nye" med strenge?

Hvis der evt er nogle der spiller på sidstnævnte, vil jeg meget gerne høre jeres indtryk af guitaren :)
skovbo
Niveau 7
 
Indlæg: 5226


Re: Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf skovbo » 23. mar 2011 22:47

Ville blive meget glad hvis der var en der ejede Fender Mustang guitaren, og kunne sige lidt om den :)
skovbo
Niveau 7
 
Indlæg: 5226


Re: Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf Psymatiq » 24. mar 2011 07:06

Nej pro er ikke det store nye. Men der er stadig en del der spiller det. Dog finder du ingen online der spiller det.

Bedste 5 button legacy er stadig rock band 1 guitaren ;) :D


Mustangen er fin til at lærer greb og andre ting men for at værer helt ærlig kan jeg bedre lide at side med min rigtige guitar og jamme til det der sker på skærmen.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf skovbo » 24. mar 2011 14:07

Okay.
Tak for svar :)
Hvilken guitar bruger du Psy? Altså i RB
skovbo
Niveau 7
 
Indlæg: 5226


Re: Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf WollaMan » 24. mar 2011 16:09

Som skrevet i en anden tråd, bruger jeg Mustang, en gang imellem. Jeg synes det er super fedt, men jeg har nu heller ingen intentioner om at blive hardcore guitar spiller. Men man lærer da en lille smule.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf Psymatiq » 24. mar 2011 16:17

skovbo skrev:Okay.
Tak for svar :)
Hvilken guitar bruger du Psy? Altså i RB


Jeg bruger rock band 1 stratocasteren... Men jeg spiller også anderledes end andre. De fleste spiller jo på guitar hero guitarer.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf skovbo » 24. mar 2011 22:35

Okay, cool nok.
Har du/I nogle tips til mig? Jeg er startet på guitar i RB igen, på Expert på det meste, men kan aldrig få den skide lillefinger over på den orange, det vil sige jeg spiller med 3 fingre, og jeg frygter at jeg ikke kan følge med når det virkelig går stærkt, bla. i soloerne.
skovbo
Niveau 7
 
Indlæg: 5226


Re: Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf TrixxDK » 24. mar 2011 23:11

"Hvad spiller de gode på?"

Altså, jeg spiller på Rock Band 1 guitaren, og jeg er nok den bedste i verden.
Yep.
TrixxDK
Niveau 2
 
Indlæg: 122


Re: Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf KIAMMI » 25. mar 2011 00:37

jeg har prøvet alle pro guitarerne, og gider ikke længere spille 5 button guitar, jeg synes pro guitar er meget sjovere.

min rang orden
1. squier
2 yourock guitar
3 mustang
Mustangen er fin nok, dens fordel er, at du kan spille både legacy games med den og pro mode
nakken med knapperne er også fin nok, men foretrækker uden knapper og enten med strenge som squier
eller simulerede strenge som yourock guitaren.
ulempen er at der "kun" er 17 frets, imodsætning til squier og yourock, som bliver chartet med 22 frets
tilgengæld kan squier og yourock kun spille pro mode , med mindre du til yourock guitar har et gamecard
til ps3 eller wii (så kan du begge dele)
det er alt sammen en smagssag hvad folk synes er bedst, jeg tror du vil finde masser af sjov i Mustang guitaren, og hvis du både vil spille trommer
og keyboard og guitar, så ville jeg ikke købe squieren, jeg har købt squieren fordi jeg er mest interesseret i at spille guitar
og synes det er rigtig sjovt også at spille det rigtigt, så vil gerne have den fulde guitar oplevelse.
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf skovbo » 25. mar 2011 00:39

KIAMMI skrev:jeg har prøvet alle pro guitarerne, og gider ikke længere spille 5 button guitar, jeg synes pro guitar er meget sjovere.

min rang orden
1. squier
2 yourock guitar
3 mustang
Mustangen er fin nok, dens fordel er, at du kan spille både legacy games med den og pro mode
nakken med knapperne er også fin nok, men foretrækker uden knapper og enten med strenge som squier
eller simulerede strenge som yourock guitaren.
ulempen er at der "kun" er 17 frets, imodsætning til squier og yourock, som bliver chartet med 22 frets
tilgengæld kan squier og yourock kun spille pro mode , med mindre du til yourock guitar har et gamecard
til ps3 eller wii (så kan du begge dele)
det er alt sammen en smagssag hvad folk synes er bedst, jeg tror du vil finde masser af sjov i Mustang guitaren, og hvis du både vil spille trommer
og keyboard og guitar, så ville jeg ikke købe squieren, jeg har købt squieren fordi jeg er mest interesseret i at spille guitar
og synes det er rigtig sjovt også at spille det rigtigt, så vil gerne have den fulde guitar oplevelse.


Okay, mange tak for dit svar.
Hvilket niveau spiller du på i Pro Mode?
skovbo
Niveau 7
 
Indlæg: 5226


Re: Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf TrendyAlex » 25. mar 2011 09:14

Jeg har og bruger følgende guitar

Original GH guitar
Rockband Bass
Logitech Wodden guitar
Madcatz Stratocaster wodden guitar
Madcatz Mustang pro
Billede
TrendyAlex
Niveau 3
 
Indlæg: 220


Re: Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf WollaMan » 25. mar 2011 16:35

@KIAMMI
Hvad er legacy games???
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf skovbo » 27. mar 2011 18:35

skovbo skrev:Okay, cool nok.
Har du/I nogle tips til mig? Jeg er startet på guitar i RB igen, på Expert på det meste, men kan aldrig få den skide lillefinger over på den orange, det vil sige jeg spiller med 3 fingre, og jeg frygter at jeg ikke kan følge med når det virkelig går stærkt, bla. i soloerne.
skovbo
Niveau 7
 
Indlæg: 5226


Re: Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf WollaMan » 27. mar 2011 18:42

@Skovbo

Prøv eventuelt at spille med pegefinger på rød knap og derefter følger fingerne ned ad mod orange, således din lillefinger konstant er på orange. For mange mennesker er det MEGET lettere at styre sin pegefinger hurtigt, end det er med lille fingeren.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf Psymatiq » 27. mar 2011 18:52

til at starte med skal du bare fokusere på at kunne finde ud af G,R,Y,B. Orange er spillet for det meste med lille fingeren hvis du har dine hånd på G,R,Y,B. hvis du har din hånd i anden positon rammer du den allerede( R,Y,B,O)

Soloer osv bygger meget på at du kender teknikerne med hopos,tapping,anchoring har øvet strum hastigheder osv osv. Som først bliver aktuelt på expert.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Næste

Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster