Xboxlife forum

Hvad spiller de gode spillere på?

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Re: Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf KIAMMI » 27. mar 2011 18:59

WollaMan skrev:@KIAMMI
Hvad er legacy games???

legacy songs, du ved classic mode :D

legacy songs er sangene uden pro mode og som er kommet før Rockband 3

classic mode = ikke pro mode og altså 5-farve-knap game mode.
Senest rettet af KIAMMI 27. mar 2011 21:55, rettet i alt 1 gang.
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf WollaMan » 27. mar 2011 19:21

Jeg fatter ikke en skid :D
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf skovbo » 27. mar 2011 19:23

Psymatiq skrev:til at starte med skal du bare fokusere på at kunne finde ud af G,R,Y,B. Orange er spillet for det meste med lille fingeren hvis du har dine hånd på G,R,Y,B. hvis du har din hånd i anden positon rammer du den allerede( R,Y,B,O)

Soloer osv bygger meget på at du kender teknikerne med hopos,tapping,anchoring har øvet strum hastigheder osv osv. Som først bliver aktuelt på expert.


Vil bare gerne kunne spille det NU! :D
Men må lade mig med tålmodighed..
skovbo
Niveau 7
 
Indlæg: 5226


Re: Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf KIAMMI » 27. mar 2011 21:49

som så meget andet kræver det øvelse, og nu ved jeg ikke hvor meget du har spillet det, men
hvis det var mig så ville jeg starte med at flytte min hånd til højre, så lillefingeren er ved den orange det meste af tiden,
så selvom i starten hvis du spiller på easy eller medium, og der kun kommer grøn og rød , så øv på at hånden er flyttet længst til
højre og du tvinger dig selv til at skulle flytte pege finger fra rød til grøn, faktisk tror jeg at wollaman og psymatic har skrevet det samme. men det ville jeg gøre, dernæst kan jeg anbefale en finger træner(gripmaster), hvor du kan træne alle dine fingre stærkere
specielt lille fingeren, den kan købes hos aage.dk eller andre steder, og den er god hvis du vil træne hurtighed, fleksible fingre, og stærkhed
jeg har meget glæde af min, dog til brug af rigtig guitar, men du vil få brug for nogen gode finger kræfter til
pro mode senere hen ;)

Billede
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf skovbo » 27. mar 2011 22:10

KIAMMI skrev:som så meget andet kræver det øvelse, og nu ved jeg ikke hvor meget du har spillet det, men
hvis det var mig så ville jeg starte med at flytte min hånd til højre, så lillefingeren er ved den orange det meste af tiden,
så selvom i starten hvis du spiller på easy eller medium, og der kun kommer grøn og rød , så øv på at hånden er flyttet længst til
højre og du tvinger dig selv til at skulle flytte pege finger fra rød til grøn, faktisk tror jeg at wollaman og psymatic har skrevet det samme. men det ville jeg gøre, dernæst kan jeg anbefale en finger træner(gripmaster), hvor du kan træne alle dine fingre stærkere
specielt lille fingeren, den kan købes hos aage.dk eller andre steder, og den er god hvis du vil træne hurtighed, fleksible fingre, og stærkhed
jeg har meget glæde af min, dog til brug af rigtig guitar, men du vil få brug for nogen gode finger kræfter til
pro mode senere hen ;)

Billede


Jeg har jo tidligere spillet en del, dog aldrig været vildt god. Men nu vil jeg gerne blive det.
135 kr for en finger træner er IMO mega dyrt.. ;P
Men mange tak!
skovbo
Niveau 7
 
Indlæg: 5226


Re: Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf Psymatiq » 28. mar 2011 06:28

skovbo skrev:
Psymatiq skrev:til at starte med skal du bare fokusere på at kunne finde ud af G,R,Y,B. Orange er spillet for det meste med lille fingeren hvis du har dine hånd på G,R,Y,B. hvis du har din hånd i anden positon rammer du den allerede( R,Y,B,O)

Soloer osv bygger meget på at du kender teknikerne med hopos,tapping,anchoring har øvet strum hastigheder osv osv. Som først bliver aktuelt på expert.


Vil bare gerne kunne spille det NU! :D
Men må lade mig med tålmodighed..


Hvis du starter fra scratch med 5 button legacy guitar så skal du have tålmodighed. Du kan sikkert komme op på expert efter et par måneder eller mindre. Men at mestre de forskellige teknikker er det der tager tid. Imo sæt dig nogle mål og gå efter dem...fx brugte jeg omkring 3 måneder på at øve min strumming med næste kun at spille strum heavy sange om ig om igen. Før var jeg elendig til det nu går det sq meget godt med det. Det er kun trasher hasitghed det får mig ned med nakken, hovedsagligt pga udholdenhed ved den strum hastighed.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf KIAMMI » 28. mar 2011 20:20

skovbo skrev:
KIAMMI skrev:jeg har prøvet alle pro guitarerne, og gider ikke længere spille 5 button guitar, jeg synes pro guitar er meget sjovere.

min rang orden
1. squier
2 yourock guitar
3 mustang
Mustangen er fin nok, dens fordel er, at du kan spille både legacy games med den og pro mode
nakken med knapperne er også fin nok, men foretrækker uden knapper og enten med strenge som squier
eller simulerede strenge som yourock guitaren.
ulempen er at der "kun" er 17 frets, imodsætning til squier og yourock, som bliver chartet med 22 frets
tilgengæld kan squier og yourock kun spille pro mode , med mindre du til yourock guitar har et gamecard
til ps3 eller wii (så kan du begge dele)
det er alt sammen en smagssag hvad folk synes er bedst, jeg tror du vil finde masser af sjov i Mustang guitaren, og hvis du både vil spille trommer
og keyboard og guitar, så ville jeg ikke købe squieren, jeg har købt squieren fordi jeg er mest interesseret i at spille guitar
og synes det er rigtig sjovt også at spille det rigtigt, så vil gerne have den fulde guitar oplevelse.


Okay, mange tak for dit svar.
Hvilket niveau spiller du på i Pro Mode?

jeg spiller medium/hard i pro mode.
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf skovbo » 29. mar 2011 20:31

Jeg har nu siddet og spillet en god times tid, og prøvet jeres råd. Allerede nu kan jeg sige, at jeg mærker en fremgang. Det er noget nemmere at spille når man bruger lillefingeren også.
Tak for det drenge! :)
Jeg forsætter..
skovbo
Niveau 7
 
Indlæg: 5226


Re: Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf KIAMMI » 29. mar 2011 20:41

EDIT: glemte at skrive hvad det var for en sang jeg lige netop var kommet igennem #-o
glæd dig til pro mode , har lige spillet
Dragonforce through fire and flames med rockband squieren (den med de rigtige strenge) og
den charter jo helt op til fret 22, det går sq stærkt!, men jeg kom igennem den på medium :D
det var på ingen måder sikkert haha, men der må jeg sige at squieren kommer til sin ret!
Senest rettet af KIAMMI 29. mar 2011 21:40, rettet i alt 1 gang.
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf skovbo » 29. mar 2011 20:47

Haha :D
Pro Mode bliver først om noget tid. :P
skovbo
Niveau 7
 
Indlæg: 5226


Re: Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf skovbo » 29. mar 2011 22:32

Jeg har spillet en del Hard i dag, og det er sgu gået rigtigt godt.
Skal jeg forblive der indtil alt sidder som det skal, eller kan jeg godt bevæge mig op på Expert?
Hvad er den største forskel på Hard og Expert? :)
skovbo
Niveau 7
 
Indlæg: 5226


Re: Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf Gaden9210 » 29. mar 2011 22:52

Kan ikk udtale mig om RB på hard, men i sin tid da jeg skulle rykke op til expert (dengang i GH3), prøvede jeg så tidligt som jeg havde mod på det at få spillet et par sange. jo mere du får spillet på expert, jo mere begynder hard at være "for nemt", og du bliver bedre og bedre.

Hvis du har mod på expert nu, så gi den gas, du bliver kun bedre som tiden går ;)
Gaden9210
Niveau 5
 
Indlæg: 1151


Re: Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf skovbo » 29. mar 2011 22:54

Gaden9210 skrev:Kan ikk udtale mig om RB på hard, men i sin tid da jeg skulle rykke op til expert (dengang i GH3), prøvede jeg så tidligt som jeg havde mod på det at få spillet et par sange. jo mere du får spillet på expert, jo mere begynder hard at være "for nemt", og du bliver bedre og bedre.

Hvis du har mod på expert nu, så gi den gas, du bliver kun bedre som tiden går ;)


Vil jeg prøve så :)
Tak
skovbo
Niveau 7
 
Indlæg: 5226


Re: Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf Future11 » 15. apr 2011 11:43

skovbo skrev:Mit spørgsmål lyder følgende: Hvad spiller de virkelig gode spillere herinde og rundt omkring i verden på, af guitar? Spiller de stadig på den "almindelige" guitar med de 5 farver, eller er de gået over til de "nye" med strenge?

Hvis der evt er nogle der spiller på sidstnævnte, vil jeg meget gerne høre jeres indtryk af guitaren :)


Jeg spiller på den gode gamle "almindelige" guitar med de fem farver.. Jeg har GH World Tour og Band Hero guitarene, som er jeg ret glad for :D har dog overvejet at købe pro guitaren med rock band 3.. men skal have nogen til at overbevise mig om at det er udfordrende, uden at være for svært, før jeg tager springet.
Billede
Future11
Niveau 0
 
Indlæg: 24


Re: Hvad spiller de gode spillere på?

Indlægaf KIAMMI » 15. apr 2011 13:52

Future11 skrev:
skovbo skrev:Mit spørgsmål lyder følgende: Hvad spiller de virkelig gode spillere herinde og rundt omkring i verden på, af guitar? Spiller de stadig på den "almindelige" guitar med de 5 farver, eller er de gået over til de "nye" med strenge?

Hvis der evt er nogle der spiller på sidstnævnte, vil jeg meget gerne høre jeres indtryk af guitaren :)


Jeg spiller på den gode gamle "almindelige" guitar med de fem farver.. Jeg har GH World Tour og Band Hero guitarene, som er jeg ret glad for :D har dog overvejet at købe pro guitaren med rock band 3.. men skal have nogen til at overbevise mig om at det er udfordrende, uden at være for svært, før jeg tager springet.


Det bestemmer du jo lidt selv, hvis det ikke skal være for svært ,og du lige skal vænne dig til hvordan det virker, så tager du easy, når så du er lidt mere bekendt med guitaren, så kan du tage medium og lærer de forskellige greb
som på medium er åbne akkorder og power akkorder (tekniske begreber, men alt det får du forklaret i spillet)
det fede er, at du behøver bare røre ved guitarens nakke, så er det sensor på, der kan vise dig
hvor du holder på guitaren, hvor som helst på nakken, det vil sige at du
kan se hvis du holder forkert.
men ellers så arbejde dig opad. man kan practice på samtlige sange, hvor man får forklaret hvordan man skal spille sangen
personligt så spiller jeg selv kun pro guitar
jeg har både en pro guitar og en alm rockband 2 guitar, men jeg ved med mig selv at jeg aldrig mere får spillet
5-farve vers., det er ganske enkelt sjovere at spille pro og mere udfordrende (synes jeg),
det er ligesom dengang i starten, hvor man skulle vænne sig til at spille guitar hero
og rykke fra easy-medium-hard og til sidst expert.
jeg spiller selv mest medium.

prøv det! :)
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


ForegåendeNæste

Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster