Xboxlife forum

Fender Mustang Pro Guitar

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Fender Mustang Pro Guitar

Indlægaf skovbo » 23. mar 2011 10:38

Hey. Jeg har fået et tilbud på denne til 650 inkl porto.
Mit spørgsmål er så om det er et godt køb, og om den er noget værd?
skovbo
Niveau 7
 
Indlæg: 5226


Re: Fender Mustang Pro Guitar

Indlægaf Morten Skou » 23. mar 2011 10:53

Den er vildt fed, men det tager tid at lære at bruge den ordentligt - så tålmodighed og en del timer skal man være klar på at kaste efter den.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Fender Mustang Pro Guitar

Indlægaf Aberrant Simon » 23. mar 2011 11:08

For 650 kr + porto jo, for 1000 kroner derimod NEJ!
Så er Squir federe, men til prisen du har fået skulle det hvis være rimeligt godt. Den er okay, men den er nok ikke ligeså god som Squir.
Billede
Aberrant Simon
Niveau 6
 
Indlæg: 1563


Re: Fender Mustang Pro Guitar

Indlægaf skovbo » 23. mar 2011 15:59

Hvad er forskellen på Mustang og den anden? Er det meget svært i forhold til den almindelige guitar?
skovbo
Niveau 7
 
Indlæg: 5226


Re: Fender Mustang Pro Guitar

Indlægaf WollaMan » 23. mar 2011 16:01

skovbo skrev:Hvad er forskellen på Mustang og den anden? Er det meget svært i forhold til den almindelige guitar?


Squier er med rigtige strenge hele vejen op ad fretboard, og Mustang er med knapper.

Jeg har Mustang, og det er ret fedt, men klart at det sikkert er mere realistisk at spille med Squier.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Fender Mustang Pro Guitar

Indlægaf skovbo » 23. mar 2011 20:46

WollaMan skrev:
skovbo skrev:Hvad er forskellen på Mustang og den anden? Er det meget svært i forhold til den almindelige guitar?


Squier er med rigtige strenge hele vejen op ad fretboard, og Mustang er med knapper.

Jeg har Mustang, og det er ret fedt, men klart at det sikkert er mere realistisk at spille med Squier.


Jeg går lidt og håber på jeg engang kan komme igang med at spille rigtig guitar, vil Mustang være en god start, eller ligger den for langt fra en rigtig?
skovbo
Niveau 7
 
Indlæg: 5226


Re: Fender Mustang Pro Guitar

Indlægaf pstudio » 23. mar 2011 21:05

Uden at have prøvet Mustangen, vil jeg gå ud fra, at man kan lære den basale fingerplacering når man spiller noder eller akkorder. Du skal dog nok regne med, at det vil kræve lidt mere øvelse at spille på en rigtig guitar. Du kan altså ikke bare lære at FC en sang med Mustangen, og så samle en rigtig guitar op for den første gang og spille sangen igennem. Der er trods alt forskel på strenge og knapper.

Men hvis jeg fik tilbudt en Mustang til 650 ville jeg slå til. Så kan du jo se, om du har engagementet til at lære at spille på en rigtig guitar senere hen.
pstudio
Niveau 3
 
Indlæg: 271


Re: Fender Mustang Pro Guitar

Indlægaf Nilsson. » 20. maj 2011 23:13

skovbo skrev:
WollaMan skrev:
skovbo skrev:Hvad er forskellen på Mustang og den anden? Er det meget svært i forhold til den almindelige guitar?


Squier er med rigtige strenge hele vejen op ad fretboard, og Mustang er med knapper.

Jeg har Mustang, og det er ret fedt, men klart at det sikkert er mere realistisk at spille med Squier.


Jeg går lidt og håber på jeg engang kan komme igang med at spille rigtig guitar, vil Mustang være en god start, eller ligger den for langt fra en rigtig?


Hvis du vil lære at spille guitar, så køb en akustisk og kom igang, du lærer det ikke med rockband, ikke ordentligt i hvertfald.. Du kan måske lære et par riffs eller noget andet 'lir', men derfra og til at 'ku spille guitar' er der lang vej.. Lad vær med at lede efter smutveje, lær det ordentligt, at spille et instrument og lave sin egen musik sammen med andre, er en af de største fornøjelser i livet, og det er al øvetiden værd..
Nilsson.
Niveau 5
 
Indlæg: 1279


Re: Fender Mustang Pro Guitar

Indlægaf Psymatiq » 21. maj 2011 09:08

Nilsson. skrev:Hvis du vil lære at spille guitar, så køb en akustisk og kom igang, du lærer det ikke med rockband, ikke ordentligt i hvertfald.. Du kan måske lære et par riffs eller noget andet 'lir', men derfra og til at 'ku spille guitar' er der lang vej.. Lad vær med at lede efter smutveje, lær det ordentligt, at spille et instrument og lave sin egen musik sammen med andre, er en af de største fornøjelser i livet, og det er al øvetiden værd..


Eller.. du har begge ting. Spillet hjælper med alt fra de forskellige greb til skalaer osv osv. En af mine venner lånte min guitar og han har siddet fast i et par enkle sange(som han er god til vel og mærke) og efter et stykke tid kunne han dobbelt så mange sange.

bedste pro guitarist imo er hellashes og han har kun et par års erfaring før rb3

Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Fender Mustang Pro Guitar

Indlægaf WollaMan » 21. maj 2011 11:09

Der kan du sq ikke være med KIAMMI :lol: Han er satme dygtig.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Fender Mustang Pro Guitar

Indlægaf Oxymoron » 21. maj 2011 12:33

Det ser overraskende svært ud, men hvis man lægger mærke til, hvad det egentligt er, han spiller, så er det langt fra svært. Der bliver spillet powerakkorder hele sangen igennem, som er noget nær det nemmeste, man kan lære.. Det eneste, der måske bliver et problem er soloen, der dog kun består af hammer on's og pull-off's..
Oxymoron
Niveau 0
 
Indlæg: 48


Re: Fender Mustang Pro Guitar

Indlægaf WollaMan » 21. maj 2011 16:06

Ved godt det "kun" er powerakkorder, men så nemt er det da heller ikke. Jeg kan ihvertfald ikke finde ud af det :lol: Jeg har et problem med mine fingre ikke kan nå ordentligt.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Fender Mustang Pro Guitar

Indlægaf Cena » 21. maj 2011 17:06

Oxymoron skrev:Det ser overraskende svært ud, men hvis man lægger mærke til, hvad det egentligt er, han spiller, så er det langt fra svært. Der bliver spillet powerakkorder hele sangen igennem, som er noget nær det nemmeste, man kan lære.. Det eneste, der måske bliver et problem er soloen, der dog kun består af hammer on's og pull-off's..


Det kan godt være det "kun" er power chords. Men prøv du lige at smide en sang på anlægget du ikke kender, og så spil efter tabs direkte mens sangen spilles.
Det kan jeg ikke selv i hvert fald, selvom jeg har spillet guitar et par år.

Men nej hvis man øver sig på det power chords er det ikke det sværeste i verden at spille :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Fender Mustang Pro Guitar

Indlægaf KIAMMI » 21. maj 2011 18:22

du har helt ret wollaman, der kan jeg ikke være med :)
puh ha, det er sq godt gået det der!!!,

wollaman man kan godt få junior guitar, eller guitarer til folk med små hænder :P
Det er ikke "bare" powerchords, du skal også strumme rytmisk korrekt, og han rammer jo spot on hver gang! (dang!)
på medium der skal du bruge 2 fingre til powerchords, men på expert kan man se at der bruges 3 fingre
og akkord skiftene sidder sq også lige i skabet.

men bortset fra det, at sidde og lege med powerchords på en rigtig el-guitar er sq rigtig sjovt
med en god distortion, så kan der hurtigt blive dømt acdc jam night :D
Jeg leger selv med en rigtig guitar, og er blevet bidt af det, det er super fedt, og ville ønske jeg var startet
da jeg var teenager!!.
Jeg vil lige tilføje og sige at Nilson har ret, der er ingen smuthuller hvis man vil lære at spille guitar
men tilgengæld er der sindssygt mange muligheder idag med internettet, at kunne lære det online
en ting jeg faktisk synes er fedt med rockband 3, er at du hurtigt opdager "dårlige vaner" med finger stilling
og akkord skift. der kan jeg godt anbefale at bruge rockband 3, selvfølgelig er der intet der slår en rigtig fysisk guitarlærer
der kan fortælle dig om du har en forkert holdning når du sidder med guitaren, om du låser for meget med venstre arm
fingerplacering og så videre..

Hvis der er nogen der er interesseret i at gå i krig med at lære at spille guitar, kan jeg godt give et par fif
til nogen gode links hvor man kan få god guitarundervisning,
eller hvordan jeg synes man skal starte med at spille, i kan bare skrive en pm til mig .
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø



Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster