Xboxlife forum

Roland TD-9K / MDS9

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf WollaMan » 22. mar 2011 20:21

Jeg er simpelthen nød til at dele min begejstring med jer....

Nu har jeg jo øvet mig et stykke tid, på at spille trommer altså, og har besluttet mig for at opgradere mit trommesæt.
Nu skal jeg ha' sådan et trommesæt:
Billede

Jeg har pt. dette trommesæt: viewtopic.php?f=19&t=76431

Jeg ringede ind til Aage, og forespurte vedr. trommesættet og fik så et tilbud på et brugt sæt til 8K, fuck yea!!! så er der også lige råd til dobbelpedaler. Det bliver så fedt, bare ærrgeligt der er så lang tid til 1. April :D
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf Morten Skou » 22. mar 2011 20:34

Det ser sgu lækkert ud, men hvorfor et digitalt-sæt og ikke et "rigtigt" et? :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf skovbo » 22. mar 2011 20:35

Morten Skou skrev:Det ser sgu lækkert ud, men hvorfor et digitalt-sæt og ikke et "rigtigt" et? :D


Han bruger det jo også til RB. Alt for sygt sæt!
skovbo
Niveau 7
 
Indlæg: 5226


Re: Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf WollaMan » 22. mar 2011 20:39

Morten Skou skrev:Det ser sgu lækkert ud, men hvorfor et digitalt-sæt og ikke et "rigtigt" et? :D


Ville jeg også HELT VILDT gerne, men jeg tror ikke familien og naboerne deler min passion :D Bor i lejlighed :wink:
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf Morten Skou » 22. mar 2011 20:42

Ah, ja så er det ikke nemt - men det må være noget ganske fornuftigt kram til 8k, specielt når det er brugt :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf WollaMan » 22. mar 2011 20:45

Det er et super sæt, ville da godt lidt højere op, men man skal jo være realist med hensyn til budgettet :D

Det fedeste er at jeg også kan få ddobbel pedalerne, men alt afhænger af at det ikke bliver solgt inden d. 1.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf KIAMMI » 23. mar 2011 09:40

wolla, det ser sq lækkert ud!, men hvorfor vente, hvis du har en kassekredit, gør det vel ikke den store forskel om
du køber det nu eller venter til 1. april ? Det ville da være surt, hvis det var solgt.
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf TrixxDK » 23. mar 2011 10:09

Edit: Glem det.

Godt sæt til god pris. Mange gode RB spillere bruger det. Blandt andet minime22020.
TrixxDK
Niveau 2
 
Indlæg: 122


Re: Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf Aberrant Simon » 23. mar 2011 11:27

Roland er det rigtige sæt, hvor man også kan få oplevelsen af gode realistiske lyde og mange gode pads. Jeg fortryder i hvert fald mit DTXplorer, da det er lang fra en tromme oplevelse man får noget ud af, du kan intet på det sæt.
Man skal op i den høje klasse og kvalitet som Roland, jeg misunder dig!
Billede
Aberrant Simon
Niveau 6
 
Indlæg: 1563


Re: Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf fneribyen » 23. mar 2011 12:30

Aberrant Simon skrev:Roland er det rigtige sæt, hvor man også kan få oplevelsen af gode realistiske lyde og mange gode pads. Jeg fortryder i hvert fald mit DTXplorer, da det er lang fra en tromme oplevelse man får noget ud af, du kan intet på det sæt.
Man skal op i den høje klasse og kvalitet som Roland, jeg misunder dig!


Start i Føtex igen Simon. Sælg dit trommesæt. Få 4000kr. Køb Roland. Baaam!
Billede
fneribyen
Niveau 7
 
Indlæg: 3410

Brugeravatar

Re: Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf Aberrant Simon » 23. mar 2011 13:06

fneribyen skrev:
Aberrant Simon skrev:Roland er det rigtige sæt, hvor man også kan få oplevelsen af gode realistiske lyde og mange gode pads. Jeg fortryder i hvert fald mit DTXplorer, da det er lang fra en tromme oplevelse man får noget ud af, du kan intet på det sæt.
Man skal op i den høje klasse og kvalitet som Roland, jeg misunder dig!


Start i Føtex igen Simon. Sælg dit trommesæt. Få 4000kr. Køb Roland. Baaam!


Vil heller ha' rigtig trommesæt, kan der bare ikke være noget af der hjemme jo.
Billede
Aberrant Simon
Niveau 6
 
Indlæg: 1563


Re: Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf Kraftonia » 23. mar 2011 15:12

Hey WollaMan - det sæt du viser, og som du skriver du skal have hedder (som du sikkert ved TD-9K). Det koster fra nyt 9.999,- hos aage. Bliver nødt til at spørge hvorfor du ikke satser på TD4-KX? Det ville jeg personligt. Det koster 9.199,- fra nyt hos aage, og hvorfor jeg vil anbefale dette kommer her: væsentligste grund er at dine tammer alle har netskins (som lilletromme) hvilket giver mere realistisk følelse i stikkerne end en gummipad. Der ud over har sættet Rolands helt nye lydmodul monteret (det kan du selv læse mere om). Slutteligt kan du så måske tage din besparrelse (plus lidt ekstra mønt) og opgradere hihat og rightbækken med det aage skriver/anbefaler under produktbeskrivelsen. Så er su satme kørende! men igen, er det som rockband sæt, er det sgu lige fet hvad du køber, men som udøvende musiker bør du måske gå efter det bedste (som man nu end har råd til)... Ps. til ham som siger naboen blev ked af hvis han ejede sådan et sæt: brug hørebøffer, derfor digi-drums smil... Ps. bank dem gennem toontracks superior drums version 2, og lig dertil udvidelsen metal foundry, så har du lidt at bruge din dobbeltpedal til he he
Billede
Kraftonia
Niveau 4
 
Indlæg: 340
By: Middelfart


Re: Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf WollaMan » 23. mar 2011 15:58

Kraftonia skrev:Hey WollaMan - det sæt du viser, og som du skriver du skal have hedder (som du sikkert ved TD-9K). Det koster fra nyt 9.999,- hos aage. Bliver nødt til at spørge hvorfor du ikke satser på TD4-KX? Det ville jeg personligt. Det koster 9.199,- fra nyt hos aage, og hvorfor jeg vil anbefale dette kommer her: væsentligste grund er at dine tammer alle har netskins (som lilletromme) hvilket giver mere realistisk følelse i stikkerne end en gummipad. Der ud over har sættet Rolands helt nye lydmodul monteret (det kan du selv læse mere om). Slutteligt kan du så måske tage din besparrelse (plus lidt ekstra mønt) og opgradere hihat og rightbækken med det aage skriver/anbefaler under produktbeskrivelsen. Så er su satme kørende! men igen, er det som rockband sæt, er det sgu lige fet hvad du køber, men som udøvende musiker bør du måske gå efter det bedste (som man nu end har råd til)... Ps. til ham som siger naboen blev ked af hvis han ejede sådan et sæt: brug hørebøffer, derfor digi-drums smil... Ps. bank dem gennem toontracks superior drums version 2, og lig dertil udvidelsen metal foundry, så har du lidt at bruge din dobbeltpedal til he he


Det som jeg også er gået lidt efter er at det sæt jeg gerne vil ha' har 9" pads, hvilket jo er ret stort. Men jeg er heller ikke 100% sikker på det SKAL være dte sæt, skal lige prøve det først. Med hensyn til hjernen, skulle det være muligt at opdatere via roland's hjmemmeside. Ihvertfald ifølge Aage. Jeg skal på ingen måder kun bruge det til RB, under ingen omstændigheder :D Elsker og sidde at øve :D

@Aberrant Simon - Jeg er ikke enig i at DTxplorer ikke kan bruges til noget. Har du sat dig ind i hvordan triggeren fungere? Der er temmelig mange muligheder med det sæt. Ja, det er ikke det bedste, men til den pris ville jeg til hver en tid anbefale det som et godt starter sæt. Men det er jo også en smagssag.

@KIAMMI - Sådan en fattiglus som jeg har sq da ikke 10K i kredit :wink: Jeg har slet ingen :D
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf TrixxDK » 23. mar 2011 21:35

@Simon

Ved ikke hvor stor forskel der er på DTXplorer og DTXpress, men jeg er fuldt ud tilfreds med mit Xpress. Det er virkelig awesome til prisen.

@Kraftonia

TD4-KX sættet har stadigvæk kun TD4-modulet monteret. Og det er altså væsentlige ringere end TD9-modulet. Og forresten så findes TD4-KX2 til 9.700,- på Thomann :)
http://www.thomann.de/dk/roland_td_4kx2 ... ct_set.htm
TrixxDK
Niveau 2
 
Indlæg: 122


Re: Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf Kraftonia » 26. mar 2011 00:02

@Kraftonia

TD4-KX sættet har stadigvæk kun TD4-modulet monteret. Og det er altså væsentlige ringere end TD9-modulet. Og forresten så findes TD4-KX2 til 9.700,- på Thomann :)
http://www.thomann.de/dk/roland_td_4kx2 ... ct_set.htm[/quote]

I know, TD4 er "lillebroder" i selvskabet, men stadig nyere teknologi (og dog, TD9'eren er lige kommet i version 2 så...) men det var nu slet ikke for at debatere hvilket der er bedst, blot at man måske ku sparre lidt på lillebror-sættet, og så yderligere få netskins smil... anyway, jeg selv personligt er helt med på lillebrodermodulet, da jeg under ingen omstændigheder skal bruge de build-in drumsets, da jeg kører Superior Drummer® 2.0 m. metal foundry expansion. Der er sgu lyd for pengene, og så kombineret med Andy Sneap's presets, så spiler det maks... men klart nok at TD9 (måske) har flere features...
Billede
Kraftonia
Niveau 4
 
Indlæg: 340
By: Middelfart


Næste

Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 16 gæster