Xboxlife forum

Roland TD-9K / MDS9

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Re: Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf WollaMan » 26. mar 2011 08:11

@Kraftonia

Jeg skal ind og teste lidt i dag, hos Aage. Glæder mig. For jeg er også ovre i de netskind pads, og som det er lige nu, spiller jeg jo på 6,5" pads. Så vi må se, hvordan det kommer til at gå i dag. Synes godt nok der er lang tid til d. 1. April :D
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf Electromizer » 26. mar 2011 10:12

Jeg kan kun sige velkommen i klubben WollaMan :D
Jeg har selv sådan et sæt, og har haft det i 1,5 år nu, og det er stadig super svedigt! Har dog opgraderet det lidt og skiftet et par bækkener ud.. Men jeg spiller også 1-3 timer hver dag, og det får virkelig tæsk!

Nu er der self. forskel på folk, men jeg spillede også trommer i rock band og GH, men jeg har ikke rørt det siden jeg fik det her sæt.. Og siger mig slet ikk noget i dag, synes det er forfærdelig kedeligt.. Det er noget helt andet og faktisk spille musik, end at spille et spil.. Man kan nemlig bruge sine ører frem for sine øjne ;)

Men du skal nok blive glad for det! :D

Her kan du se mit sæt :)
Billede

Ja du må jo højre klikke og enten gemme billedet på computeren eller åbne det i en ny fane, fordi forummet f**cker da lidt op.. :p
Billede
Electromizer
Niveau 3
 
Indlæg: 272


Re: Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf WollaMan » 26. mar 2011 11:25

Fedt sæt. Jeg er også helt oppe og køre over hvad jeg skal vælge. Men nu skal jeg også af sted :D

Så må vi se om jeg kan tage en beslutning i dag :wink: Ærgeligt man skal vente.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf WollaMan » 26. mar 2011 13:51

Så fik jeg testet/prøvet de forskellige, og der er ingen tvivl om at det SKAL bare være netskind på alle pads.
Det er så fedt at slå på, siger næsten ikke noget og rebound er bare så fed.

Desværre var det brugte TD-9K/MDS9 solgt, så jeg skulle ha' et sprit nyt, som løber op i Kr. 10998,- inkl. dobbelt stortromme pedal. Derfor valgte jeg: TD-4KX2/MDS4 med netskind på alle pads. Fuck yea, jeg glæder mig til Torsdag/fredag i næste uge...

Her er det:

Billede

Her er lige en lille video:

If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf Electromizer » 26. mar 2011 14:49

Hvis budget'et ikke er til større er der self. ikke andet at gøre.. Og jeg håber self. du bliver glad for det, men det var ikke det sæt jeg ville have valgt. Det var også det jeg kiggede på i starten, men fik at vide man hurtigt "voksede ud af det". Det som man giver de flere penge for på TD9 modellerne er TD9 modulet. Til forskel på TD4'eren, kan man lave 50 forskellige sound setups, Altså du har totalt fri leg med alle de tusind forskellige lyde der er samlet. Derefter når du har sat dit trommesæt sammen, kan du tune, dæmpe både tromme og bækkener, og bestemme hvilke akustik der skal være. På TD4 modulet er man tvunget til at bruge de standard der er, og der kan man kun tune og dæmpe.. Til trods har den dog en practice feature på metronomen..

Det korte af det lange er, at man bliver aldrig skuffet hvis man går op af, men hvis pengene ikke når længere er der jo ikk noget at gøre :)

EDIT:
Men send mig en PM hvis du skal bruge lidt tips til tilbehør blandt andet :)
Her er et par hurtige tips til hvad som vil gøre din oplevelse af at spille meget bedre:
1: Brug IKKE hørertelefoner, med mindre de er oppe i de helt store pris klasser. Med sådan nogle får du alt for meget af den "akustiske lyd" fra selve sætten af høre, og det ødelægger oplevelsen. Køb et par IE'ere. f.eks. http://pa.eskildsen.dk/shop/in-ear-moni ... /ie-4.html

2: Brug trommestikker af træ. Køb ikke dem af Alu fra AHEAD, de er lækre ja, men er bedst på akustiske trommer.

3: Køb ikke den billigste dobbeltpedal, De er tit løse i forlængerledet og det giver en akavet følelse i starten, og så vender du dig til at spille med den "forsinkelse", som så bliver svær at vende sig af med når du engang opgradere.
Senest rettet af Electromizer 26. mar 2011 15:01, rettet i alt 2 gange.
Billede
Electromizer
Niveau 3
 
Indlæg: 272


Re: Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf WollaMan » 26. mar 2011 14:55

Jeg forstår godt hvad du mener, og jeg ville virkelig også gerne gå steppet op til TD9, dog blev jeg helt elektrisk af de netskinds. Så jeg kunne sq ikke rigtig abstrahere fra at det TD9 sæt jeg ville ha' råd til, ikke havde netskind på tammer, samt at jeg nok skulle droppe dobbelpedalen.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf Electromizer » 26. mar 2011 15:01

Enig, netskins'ene er rigtig lækre, men man kan jo også købe dem ved siden af. Og så opgradere på TD-9K sættet når pengene er til det :)

Jeg har lige lavet en edit i posten over, som jeg lige synes du skal læse :)
Billede
Electromizer
Niveau 3
 
Indlæg: 272


Re: Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf Electromizer » 26. mar 2011 15:18

Forresten, så har jeg faktisk et sæt dobbeltpedaler, som var dem jeg startede med.. Gode er de ikke.. men hvis du er interesseret så kan vi godt finde en rigtig god pris, de står alligevel bare i vejen for mig :)
Billede
Electromizer
Niveau 3
 
Indlæg: 272


Re: Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf Kraftonia » 26. mar 2011 15:42

Stort Tillykke med sættet mester!

Vær lige ops. på at du får X2 udgaven af sættet (som du skriver du gør) for hvis de giver dig det afbillede sæt, er det IKKe X2 udagven. Det du viser er den gamle stortrommepad. Den nye X2 sæt ser sådan ud: http://www.roland.dk/products/productde ... =1152&c=72
Billede
Kraftonia
Niveau 4
 
Indlæg: 340
By: Middelfart


Re: Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf WollaMan » 26. mar 2011 16:51

@Krafttonia - Tusinde tak :D Det var bare lige det eneste billede der var inde på Aage.dk - Så det var bare fordi jeg ikke kiggede ordentligt efter på nettet :D

@Electromizer - De hørebøffer jeg bruger, er også Sennheiser. Jeg kan ikke huske hvilken model, men de var ret dyre i tidernes morgen, og spiller perfekt :) Med hensyn til dine pedale(r) hvad skal du ha' for dem? Jeg kunnee sagtens være intra. Dette er fordi jeg ikke helt ved så meget om det, men der er 2 "hammere" ikke?
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf Electromizer » 27. mar 2011 11:22

WollaMan skrev:@Krafttonia - Tusinde tak :D Det var bare lige det eneste billede der var inde på Aage.dk - Så det var bare fordi jeg ikke kiggede ordentligt efter på nettet :D

@Electromizer - De hørebøffer jeg bruger, er også Sennheiser. Jeg kan ikke huske hvilken model, men de var ret dyre i tidernes morgen, og spiller perfekt :) Med hensyn til dine pedale(r) hvad skal du ha' for dem? Jeg kunnee sagtens være intra. Dette er fordi jeg ikke helt ved så meget om det, men der er 2 "hammere" ikke?


Det er sådan et par her: http://trommer.eskildsen.dk/shop/stortr ... d222a.html
Men de er ikke specielt gode, men du kan få dem få 550kr + fragt? Det fejler intet, men er bare ikke nogle specielt gode pedaler, men hvis du er indforstået med det, så er det jo fint. Der er massere af muligheder for at indstille og tweake dem, så det kan jo godt være du kan få noget godt ud af dem :)

Ang. høretelefonerne, så skal du være sikker på at de er minimum 80-90% lydtætte, fordi det er SÅ vigtigt, i forhold til at få den bedste oplevelse af at spille på elektronisk trommer.
Billede
Electromizer
Niveau 3
 
Indlæg: 272


Re: Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf WollaMan » 27. mar 2011 11:47

Det er også de pedaler jeg får med, jeg fik dog lidt rabat. Så jeg tager bare dem inde fra Aage.

De er lydtætte, jeg er blevet overrasket en del gange, hvor jeg er blevet prikket til, og havde nærmest rejst mig op og klappede min kæreste en på skallen, fordi jeg fik sådan et chok :D De skøre kvindfolk.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf Electromizer » 27. mar 2011 12:48

WollaMan skrev:Det er også de pedaler jeg får med, jeg fik dog lidt rabat. Så jeg tager bare dem inde fra Aage.

De er lydtætte, jeg er blevet overrasket en del gange, hvor jeg er blevet prikket til, og havde nærmest rejst mig op og klappede min kæreste en på skallen, fordi jeg fik sådan et chok :D De skøre kvindfolk.


Du kan jo også godt komme med et bud hvis det er ? :)

Så længe de er lydtætte og sidder stramt på hovedet så er det godt nok.. Men hvis du engang skal ud og have nyt, så køb nogle IE'ere, det giver en federe oplevelse, tro mig :)
Ja det er sku skøre :D
Billede
Electromizer
Niveau 3
 
Indlæg: 272


Re: Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf WollaMan » 31. mar 2011 18:24

Yes, mand... Så kom den sq i hus :D

Billede

Fuck hvor er det fedt at spille på, nu skal der bare indstilles, olg det er sq ikke bare lige til :D
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Roland TD-9K / MDS9

Indlægaf Bassel » 31. mar 2011 20:21

...Suk. Kan ikke beskrive med ord, hvor jaloux jeg er... Det ser sgu godt ud Wolla.
Billede
Bassel
Niveau 4
 
Indlæg: 598


ForegåendeNæste

Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster