Xboxlife forum

Rockband squier

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Rockband squier

Indlægaf KIAMMI » 10. mar 2011 11:28

Hej, det er et mini review af Rockband squieren (hands on)

om den er super fed, cool og så videre, kommer an på for mig, om det primære formål
er som rigtig guitar eller controller,

Game controller:
Som gamecontroller er den faktisk meget fed, og det er cool nok at spille med strenge,
jeg er lidt skuffet over finish, på nakken på bagsiden er den af træ og lækker nok, men på forsiden føles den som plastik og har nogen takker eller markeringer, for hver bånd (fret), hvilket gør det sværere at lave "bending", som dog kun kan gøres uden for rockband 3 spillet,
måske det kommer som en update på et tidspunkt, at man kan lave bending i spillet.
og stemmeskruerne føles også som plastisk

hvis man ikke har haft en guitar i hånden før, er den helt sikkert fed nok, og da jeg spillede igår , registerede den også helt fint
og ellers kan man lave nogen justeringer hvis jeres af en eller anden årsag ikke er følsom nok.
jeg skal også helt klart hjem og spille meget mere med den. det er svært ikke at stå med en smil på læben og
spille til fede rocksange, det gør altså oplevelsen en del sjovere :)

når man skal spille, skubber man en slags pude op som dæmper strengene, og det er faktisk en nødvendighed fordi
strengene vibrererer en del efter man har ramt en streng, jeg ville gerne have haft at man kunne spille
med strengene som rigtigt OG strengene være lidt dæmpet, men sådan er det nok bare, jeg ved ikke om man kan justerere noget, det vil jeg lige undersøge.

som Guitar:
jeg er som nævnt lidt skuffet over finish, på nakken på bagsiden er den af træ og lækker nok, men på forsiden føles den som plastik og har nogen takker eller markeringer, for hver bånd (fret), hvilket gør det sværere at lave "bending".

Jeg prøvede iøvrigt at spille med den uden for rockband og sat til et lydsystem til pc´eren og software Amplitube
og der spillede den også helt fint, jeg har ikke prøvet midi delen, da jeg ikke har behovet
pga mit setup med pc´eren og et UX2 lydkort og software amplitube og podfarm 2

Bemærk dog lige:
Jeg er nok rimelig farvet i mine udtagelser, fordi jeg har selv en super fed costum shop made Fender stratocaster med en V-formet nakke
og den er bare rigtig lækker i design og finish (koster knap 6000 kr), så jeg kan selvfølgelig mærke en væsentlig forskel,
og selvfølgelig kan en guitar i den prisklasse som squieren er ikke hamle op med min, og
der er selvfølgelig også sparet på nogen ting, hvilket også er fair nok.

Den har desværre ikke mic port , så hvis man skal chatte online, er den eneste mulighed pt at
have en ekstra gold member profil og bruge den som mic til alm controller
det er irriterende at man ikke besluttede at lave en mic port på midi pro adapter !
men jeg har valgt at have ekstra profil løsningen, som så bare er med i party og ikke med i spillet.

Stil gerne spørgsmål, det var et hurtigt hands on review.
Senest rettet af KIAMMI 20. mar 2011 19:05, rettet i alt 2 gange.
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Rockband squier førstehånds indtryk

Indlægaf Aberrant Simon » 10. mar 2011 11:45

Hvor meget var du skulle give for den? Den lyder ret epic, især for nybegynder!
Billede
Aberrant Simon
Niveau 6
 
Indlæg: 1563


Re: Rockband squier førstehånds indtryk

Indlægaf KIAMMI » 10. mar 2011 11:49

totalt for squieren + levering fra Bestbuy til shopusa (hurtigste levering og dyreste) +shopusas regning og levering
= ca. 2700 kr
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Rockband squier førstehånds indtryk

Indlægaf WraithDK » 10. mar 2011 14:14

Oh - jeg er virkeligt i tvivl. Var ret tændt først, men er nu lidt meeh... prisen er lidt for vild til mig... nogen der ved om/hvornår man kan købe den inden for eu?
Billede
WraithDK
Niveau 6
 
Indlæg: 1340


Re: Rockband squier førstehånds indtryk

Indlægaf Krisgebis » 10. mar 2011 14:26

Personligt synes jeg de skulle have droppet at lave den til en rigtigt guitar.
Fint nok de får en aftale med en rigtig producent og laver den så den fungerer som en rigtigt guitar, men bare fjern alt hvad der gør den til en guitar man kan slutte til midi forstærker, så prisen kommer længere ned.

Er rimeligt sikker på det får flere til at købe den, og som du selv har gjort, så kan man også slutte den til pcen via usb.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Rockband squier førstehånds indtryk

Indlægaf KIAMMI » 10. mar 2011 15:03

Krisgebis skrev:Personligt synes jeg de skulle have droppet at lave den til en rigtigt guitar.
Fint nok de får en aftale med en rigtig producent og laver den så den fungerer som en rigtigt guitar, men bare fjern alt hvad der gør den til en guitar man kan slutte til midi forstærker, så prisen kommer længere ned.

Er rimeligt sikker på det får flere til at købe den, og som du selv har gjort, så kan man også slutte den til pcen via usb.


Jeg synes det er fint nok at de vælger at lave den til en rigtig guitar, at man har den valgmulighed
men nu er Mustangen jo altså også en Fender og den har også midi.
ligesom trommerne, nogen kunne "nøjes" med RB2 trommerne mens andre gik ud og købte
ion trommerne og/eller senere opgraderede til rigtige elektroniske trommer.

at den skulle være en rigtig guitar, er hele konceptet med at man kan smide den i en forstærker mens man spiller rockband
og dermed kan man samtidigt lære at spille guitar og det ikke længere "kun" er et
spil,

jeg tilslutter nu guitaren direkte et rigtig guitar stik ind i mit setup
og ikke usb, men korrekt at man også kan koble det via midi (via usb eller midistik)

jeg har prøvet de forskellige muligheder til Rockband 3 pro mode guitarer (MUSTANG,SQUIER,YOUROCKGUITAR)

Mustangen er fin nok , men imo strengene føles ikke realistiske nok,
og der er kun 17 frets, afstanden, der er en masse knapper og igen ikke realitisk nok


Squieren:
går op til 22 frets
og hvis man vil lære at spille rigtig guitar, lave korrekte greb og teknikker
jeg kan også godt lide at kroppen er naturstørelse hvis man sammenligner en fender stratocaster.
så vil jeg gå efter squieren, selvom Yourocken kommer ganske tæt efter.

Yourocken
Den kan nemlig det samme og meget meget mere.
Den har midi, den går op til 22 frets, den kan sættes til forstærker mens man spiller
rockband, dog er jeg ikke tilfreds med onboard lydene selvom man kan vælge en række forskellige
guitarlyde og baslyde og man kan digitalt stemme den som man vil, og bruge elektronisk capo
men de er vist igang med at lave HD lyde som lyder mere pro.
nakken er ikke hverken strenge eller knapper men den føles alligevel realistisk, med undtagelse af de første frets er kortere strengene er bedre end mustangen, men jeg stiller lidt spørgsmål tegn til om de kan holde i længden
ved hårdt spil, jeg har selv lige fået udskiftet 2 strenge, om jeg så bare har været uheldig, ved jeg ikke,
jeg går og overvejer at stregene ud med rigtige stålstrenge, det haster dog ikke, nu hvor jeg har en squier også ;)
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Rockband squier førstehånds indtryk

Indlægaf Krisgebis » 10. mar 2011 16:16

Men hvis man bare vil spille spillet med en "rigtig" guitar og ikke gider købe en forstærker for at kunne spille en bambus guitar, så er det ringe at man ikke har muligheden. Specielt når selve apperatet koster en PÆN sjat mere end selve den konsol man sidder og spiller på.

For mig at se er Squiren et gimmick. Et fint lille mærke de kan sætte bag på æsken, så en lille gruppe fans kan rocke ud i spiller med 10ml mere blod i penis end normalt. "Holy sheit bro! Det er så ægte at jeg kan smide den i en rigtig forstærker!". Problemet er bare at ALLE jeg har hørt der ævler om den feature (både offline og online) aldrig vil bruge den. Ja, der er sikker nogle få der vil, men dem har jeg endnu ikke stødt på, så de gemmer sig godt og imens kan andre betale kassen (eller lade være, tak) for det lille fine mærke bagpå æsken.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Rockband squier førstehånds indtryk

Indlægaf WollaMan » 10. mar 2011 16:47

Jeg glæder mig til at prøve den i morgen...

Jeg vil dog mene at Musstangen er fint til mit fobrug :D

Jeg har så smidt en masse penge efter trommesæt i stedet, ærgeligt det ikke lige er til at tage på nakken.
Har ddu fået din MIDI adapter? Eller kan du se om du får den imorgen?
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Rockband squier førstehånds indtryk

Indlægaf KIAMMI » 10. mar 2011 17:25

WollaMan skrev:Jeg glæder mig til at prøve den i morgen...

Jeg vil dog mene at Musstangen er fint til mit fobrug :D

Jeg har så smidt en masse penge efter trommesæt i stedet, ærgeligt det ikke lige er til at tage på nakken.
Har ddu fået din MIDI adapter? Eller kan du se om du får den imorgen?

jeg har ikke fået den endnu, men satser på imorgen ;)
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Rockband squier førstehånds indtryk

Indlægaf KIAMMI » 16. mar 2011 22:37

Jeg har nu haft squieren et par dage, og jeg vil sige at glæden er væsent større hos mig
end lige umiddelbart da jeg prøvede den for første gang, jeg synes i skal se de 3 videoer ud som en fra bandet rose of jericho
har lavet, de er rigtige gode, og fortæller en masse hvordan den virker fordele og ulemper, og jeg vil sige at jeg er meget enig
i det han skriver.
part 1


part 2


part3
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø



Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster