Xboxlife forum

GH - Hvad synes du, der mangler?

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

GH - Hvad synes du, der mangler?

Indlægaf Hyggen76 » 5. aug 2010 10:00

I det emne kan jeg kun udtale mig om Guitar Hero World Tour og Guitar Hero Greatests Hits og de DLC sange og pakker man kan finde på xbox live.

I dag købte jeg lige Guitar Hero Greatests Hits, da den indeholder flere sange som jeg kender fra bands jeg har har været fan af og så kostede den kun 200 kr i Expert, så det var jo cool nok.

Men det er noget som undre mig med Guitar Hero serien, når man tænker på hvad titlen beskriver, så mangler der sgu en hel masse sange fra de sidste 20 år i rockens historie.

Jeg kunne nævne bands og sange som :

Kiss ( har lavet mange fede sange igennem deres lange tid på scenen, godt nok er Rock and roll all nite med på Guitar Hero Greatests Hits.

Heart med Alone, godt nok er Barracuda med på ovenfor nævnte.

Iron Maiden, godt nok er The trooper med i omtalte.

ZZ Top som godt nok har en DLC i world tour med Gimme all yor lovin.


Man jeg synes da det ville være fedt hvis nogle af de virkelige gode kommer med, fra den gang hvor rock / heavy var som man kender der fra Europe, Stryper, Dio.

Af bands og kunster som jeg synes er meget dårligt reprenteret eller ikke tik stede i Guitar Hero World tour og Greatest Hits er :

Jon Bon Jovi
Iron Maiden
Kiss
Dokken
Brother Firetribe
Yngwie Malmsteen
Steve Vai
Joe Satriani
Guns n Roses
Manowar
Roxette
Nightwish
Dio


Nu ved jeg godt at jeg er ny i Guitar Hero verdenen, men jeg synes ærligt talt, at det er ringe at man man laver disse spil uden at have de 3 guitar guder godt plantet i den guitar hero serie, og de de 3 guitar guer er :

Yngwie Malmsteen
Steve Vai
Joe Satriani

og af bands som brude havde været en god stor del af Guitar Hero serien er :

Guns n Roses
Roxette
Kiss
Jon Bon Jovi
Manowar
Iron Maiden
Dio


Men ellers må jeg sige at Guitar Hero - Geatests Hits, rammer meget godt, med de gode gange rock / heavy sange fra den gang og frem til nu.

Grunden til at jeg ikke har valgt at nævne Metallica, er fordi de jo har fået deres helt egen Guitar Hero version, så det er der jo ingen grund til at brokke sig over, har da selv købt på at købe den en gang, hvis deres gange sange er med på.



Men hvad synes i der mangler i Guitar Hero spilene af bands og kunstere som brude havde været med eller komme i en DLC pakke ?
Hyggen76
Niveau 5
 
Indlæg: 826


Indlægaf Juon123 » 5. aug 2010 10:17

De kan jo ikke have alles favoritter i spillet, men jeg syntes da at både RB og GH gør et godt forsøg.

Desuden skal du også huske at ikke alle bands siger ja til at være med i musikspil... ellers ville vi nok allesammen sidde og spille RB: Led Zeppelin lige nu^^

Vis det er nogen opmuntring er der massere fra dine guitar guder med i Rock Band som DLC...
Gears Of War 2: 1750/1750 - Halo 3: 1750/1750 - Skate 2: 1500/1500 - Skate: 1000/1000 - Resident Evil 5: 1400/1400- Fallout 3: 1550/1550 - Rock Band 2: 1000/1000 - Left 4 Dead 2: 1250/1250 - Borderlands: 1500/1500 - BioShock: 1100/1100
Juon123
Niveau 4
 
Indlæg: 565


Indlægaf SoulDecapitate » 5. aug 2010 10:22

Et Guitar hero Guns and roses havde været super :-)
SoulDecapitate
Niveau 4
 
Indlæg: 571


Indlægaf Hyggen76 » 5. aug 2010 10:23

Juon123 skrev:De kan jo ikke have alles favoritter i spillet, men jeg syntes da at både RB og GH gør et godt forsøg.

Desuden skal du også huske at ikke alle bands siger ja til at være med i musikspil... ellers ville vi nok allesammen sidde og spille RB: Led Zeppelin lige nu^^

Vis det er nogen opmuntring er der massere fra dine guitar guder med i Rock Band som DLC...


Ja, det er nok det som er en bremse klods, det med om de vil være med i GH.

Det med Rock Band, er da det næste jeg skal have købt, det er da helt sure.

Og ja, Guitar Hero har da prøvet at passe alle slags typer af fans, og der er da 3 numre jeg kan li de world tour, hvor af den ene er DLC, så pengene er da ikke spildt:-D

Men der er sgu lidt svært at ikke at rocke med på rytmen i Old time rock and roll, man får jo næsten selv lyst til at spille rund gangen på ens guitar:-D
Hyggen76
Niveau 5
 
Indlæg: 826


Indlægaf Psymatiq » 5. aug 2010 10:24

Jon Bon Jovi - i rock band
Iron Maiden - helt album i rock band
Kiss 4 sange i rock band
Yngwie Malmsteen 3 sange i rock band
Steve Vai 3-4 sange på rock band network(rock band)
Joe Satriani 2 sange i rock band
Guns n Roses helt album i rock band
Dio kommer rainbow in the dark i rock band 3

køb rockband i stedet for gh og du har næsten 1500 sange at vælge imellem.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Indlægaf Hyggen76 » 5. aug 2010 10:27

Psymatiq skrev:Jon Bon Jovi - i rock band
Iron Maiden - helt album i rock band
Kiss 4 sange i rock band
Yngwie Malmsteen 3 sange i rock band
Steve Vai 3-4 sange på rock band network(rock band)
Joe Satriani 2 sange i rock band
Guns n Roses helt album i rock band
Dio kommer rainbow in the dark i rock band 3

køb rockband i stedet for gh og du har næsten 1500 sange at vælge imellem.


Kanon, jeg skal i hvert fald have de der Rock Bands købt, nu da jeg er blevet hooked på de GH, selv jeg kun spiller på easy med 3 farver, men når jeg føler mig god nok, tager jeg den tak hårdere.

Har næsten ikke spille Forza siden jeg i mandags, faktisk har jeg spille under 2 timer siden mandag:-D
Hyggen76
Niveau 5
 
Indlæg: 826


Indlægaf Psymatiq » 5. aug 2010 12:18

En sidste ting. Den her genre kræver en del arbejde for at komme op til et niveau hvor du kan følge med de bedste. Tager nok et par måneder at komme op omkring expert.. et halvt år for at mestre expert(holde sig på 90% i de fleste sange men stadig faile på sværer soloer/riffs) og et par år for at mestre de sidst nævnte...dog er det kun fra egen erfaring, nogle har en super god muskel hukommelse/finger udholdenhed og kan mestre de her spil forholdsvis hurtigt.

Du kan både gå casual og bare spille for at have det sjovt sammen med et par personer eller gå lidt mere hardcore og gå efter at FC sange(ramme alle noder i en sang) og senere lave FBFCs(full band FCs).

Casual

www.rockband.com
www.xboxlife.dk ;) :P

Hardcore

www.scorehero.com/rockband - for tekniker, udfordringer osv der får dine skills til at blive bedre.

www.rockbandscores.com/ - tjek dine stats og hvordan det går dig på leaderboards

hjælpe sider/find folk at spille med

www.dlcquickplay.com - hold styr på din dlc og find folk der har de samme sange
www.rockband.com - casual side hvor folk søger folk at spille med
www.scorehero.com/rockband - expert spillere for det meste sørger også folk her
www.xboxlife.dk - vi er et par tågehoveder der poster lidt her selvom det her forum er mere eller mindre dødt
www.error420.com/rbn/ - liste over rockband network sange(skal have en us account for at hente dem)
http://www.rockband.com/music/songs - liste over alle rock band sange(1781 indtil videre)

håber det hjælper
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Indlægaf Rahbek » 5. aug 2010 13:12

Juon123 skrev:De kan jo ikke have alles favoritter i spillet, men jeg syntes da at både RB og GH gør et godt forsøg.

Desuden skal du også huske at ikke alle bands siger ja til at være med i musikspil... ellers ville vi nok allesammen sidde og spille RB: Led Zeppelin lige nu^^

Vis det er nogen opmuntring er der massere fra dine guitar guder med i Rock Band som DLC...


QFT. Det er egentligt ærgeligt at Atlantic (var deres selskab) eller hvem der nu ejer rettighederne ikke er mere villige..

Stairway to Heaven, ja tak =P~
Billede
Rahbek
Niveau 6
 
Indlæg: 1905


Indlægaf Hyggen76 » 7. aug 2010 17:40

Kommer da også lige tanke om hvorfor der ikke er så meget Iron Maiden i de der Guitar Hero og Rock Band spilene.

Har i nogen sinde set Steve Harris spille bas?

Så skal fingrene sgu arbejde med de stakels knapper på den guitar controller:-D
Hyggen76
Niveau 5
 
Indlæg: 826


Indlægaf Hanzo » 7. aug 2010 19:26

Synes også du skulle tilføje Guitar Hero II til samlingen, helt klart min egen favorit, mest fordi jeg er begyndt at hade serien. Ved ellers ikke helt om man kan få det nu om dage, desværre. :\
Hanzo
Niveau 5
 
Indlæg: 827


Indlægaf Hyggen76 » 7. aug 2010 19:29

Hanzo skrev:Synes også du skulle tilføje Guitar Hero II til samlingen, helt klart min egen favorit, mest fordi jeg er begyndt at hade serien. Ved ellers ikke helt om man kan få det nu om dage, desværre. :\


Jeg har i hvert fald planlagt at have alle GH spillene og rock band spillene:-D
Hyggen76
Niveau 5
 
Indlæg: 826


Indlægaf Juon123 » 7. aug 2010 19:36

Hyggen76 skrev:Kommer da også lige tanke om hvorfor der ikke er så meget Iron Maiden i de der Guitar Hero og Rock Band spilene.


Igen, der er en stor Iron Maiden Track Pack som DLC til RB :) de har snart alle store navne efterhånden, som vel og mærke vil være med i et musikspil.
Gears Of War 2: 1750/1750 - Halo 3: 1750/1750 - Skate 2: 1500/1500 - Skate: 1000/1000 - Resident Evil 5: 1400/1400- Fallout 3: 1550/1550 - Rock Band 2: 1000/1000 - Left 4 Dead 2: 1250/1250 - Borderlands: 1500/1500 - BioShock: 1100/1100
Juon123
Niveau 4
 
Indlæg: 565



Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster