Xboxlife forum

Hjælp med at købe Rock Band!

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Hjælp med at købe Rock Band!

Indlægaf Pr3dator DK » 2. jun 2010 20:39

Hej!

Min kæreste har ønsket sig Rock Band i fødelsegave, jeg troede det ville gøre mit liv nemmere end at skulle gå ud og købe undertøj eller smykker, men det har vist sig at være lidt mere kringlet end hvad jeg først troede.

Det er lykkets mig at få fat i Instrument-pakken for 400 kr, hvilket i sig selv var svært da de fleste butikker ikke havde flere. Nu er jeg så kommet til at skulle købe selve spillet. En Game medarbejder sagde at jeg bare skulle tage og købe det på Xbox Marktetplace, "der kan man få alle spil" sagde han. Dette betvivlede jeg, men lod tvivlen komme ham til gode. Nu har jeg browset xbox.com (min xbox er ikke pakket ud efter flytning) for at se hvilke spil man kan downloade og kan feks ikke finde Rock Band 2, men kun noget der hedder Rock Band Music Store. Er der noget der ved hvad det er? Er det en nem og billig måde at skaffe mange sange på, eller skal jeg ud og købe et af spillene, og hvis jeg gør det, hvilket spil vil så en normal pige synes at er det sjoveste?

Mange tak på forhånd!
On Xbox Live I will hear you Scream
Pr3dator DK
Niveau 6
 
Indlæg: 1819


Indlægaf TerrificFalcon » 2. jun 2010 20:45

Uha - du kan desværre ikke finde spillene på Marketplace.

Jeg foreslår at du køber både Rock Band 2 OG Rock Band 1 - så kan du overføre sangene Rock Band 1 til din harddisk for 400 Microsoft Points, og dermed kan du spille næsten alle sangene fra første spil samt alle sangene fra andet spil, kun ved brug af Rock Band 2. Alt i alt vil du så have omkring 150 forskellige sange allerede der, :D. Så kan du eventuelt også overveje at downloade Rock Band Music Store samt købe nogle Microsoft Points til hende, og så kan hun så derfra købe ekstra sange, som hun/I kan spille.

Rock Band Music Store er praktisk talt en oversigt over alle download-bare sange der findes til Rock Band serien (og alle sangene derfra kan spilles i Rock Band 1 og Rock Band 2). Det er ikke billigere end hvis du køber det direkte fra Xbox Live Marketplace, men det er bedre organiseret og nemmere at holde styr på, synes jeg i hvert fald.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Indlægaf fneribyen » 2. jun 2010 21:29

TerrificFalcon skrev:Rock Band Music Store er praktisk talt en oversigt over alle download-bare sange der findes til Rock Band serien (og alle sangene derfra kan spilles i Rock Band 1 og Rock Band 2). Det er ikke billigere end hvis du køber det direkte fra Xbox Live Marketplace, men det er bedre organiseret og nemmere at holde styr på, synes jeg i hvert fald.


Plus at hvis man køber sangene over Rock Band Music Store, så skal den heller ikke updatere hvilken sang man er kommet til hver 10. sang, som den gør hvis man prøver at købe sangene over Xbox Live Marketplace.
Billede
fneribyen
Niveau 7
 
Indlæg: 3410

Brugeravatar

Indlægaf Pr3dator DK » 2. jun 2010 22:03

Ok, tak for jeres svar. Det lyder umiddelbart som lidt tarveligt at man først skal købe Rock Band 1 og derefter betale 400 points for at overføre det til Rock Band 2!
On Xbox Live I will hear you Scream
Pr3dator DK
Niveau 6
 
Indlæg: 1819


Indlægaf TerrificFalcon » 2. jun 2010 22:07

Tja, jeg synes ikke at 400 points er så dårlig en deal, for at man til gengæld kan overføre alle sangene derfra til ens harddisk, men sådan er vi jo forskellige - du kan eventuelt sælge Rock Band 1 når du har overført sangene, da du jo så sikkert aldrig kommer til at bruge spillet igen, :D
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Indlægaf TrixxDK » 2. jun 2010 22:10

Nu er der jo forskel på folk, men jeg kunne sagtens forestille mig at kvinder / piger er mere til Band Hero eller Lego Rock Band. Mest fordi at sangvalget i de spil er noget mere mainstream.

Dog vil jeg ikke anbefale Band Hero (Søsterspillet til Guitar Hero), da jeg er Rock Band fanatiker ;)

Udover det, så har drengene over mig givet en udemærket forklaring på hvordan landet ligger. Hvis du søger efter det billigste sted at købe spillene, må jeg henvise til coolshop.dk eller spilpriser.dk.
TrixxDK
Niveau 2
 
Indlæg: 122


Indlægaf Pr3dator DK » 2. jun 2010 22:31

TrixxDK skrev:Nu er der jo forskel på folk, men jeg kunne sagtens forestille mig at kvinder / piger er mere til Band Hero eller Lego Rock Band. Mest fordi at sangvalget i de spil er noget mere mainstream.

Dog vil jeg ikke anbefale Band Hero (Søsterspillet til Guitar Hero), da jeg er Rock Band fanatiker ;)

Udover det, så har drengene over mig givet en udemærket forklaring på hvordan landet ligger. Hvis du søger efter det billigste sted at købe spillene, må jeg henvise til coolshop.dk eller spilpriser.dk.


Jeg lavede en masse søgninger, inden jeg valgte Rock Band, for at se hvad der var bedst og kunne ikke rigtigt finde det endelige svar, som jo sikkert er meget individuelt. Den største grund til at det blev Rock Band fremfor Band Hero er at man i Band Hero skal unlocke sine numre... hvis det er tilfældet så ved jeg at kæresten og hendes veninder ikke får spillet særligt mange sange...
On Xbox Live I will hear you Scream
Pr3dator DK
Niveau 6
 
Indlæg: 1819


Indlægaf Thit » 2. jun 2010 22:51

Jeg vil også virkelig anbefale Rock Band-spillene, frem for nogle af de andre i genren.

Jeg har spillet Band Hero, og det fangede virkelig aldrig.. Synes hverken sangene eller selve opbygningen var spændende, i forhold til hvordan det hele bare spiller i Rock Band.
Rock Band har jo også det helt enorme udvalg af downloads! Lige fra Lady Gaga til Queen og de særeste ting fra forrige årtier.

Du kan fint starte med Rock Band 2 alene, og så senere kan du altid se om du kan opstøve 1'eren, hvis i mangler lidt flere sange.. og så overføre dem, som der blev beskrevet ovenfor. :)

Held og lykke med det, det er sku det sejeste musikspil ever.
Jeg har selv haft det siden før det overhovedet var udgivet i danmark, og det føles stadig friskt her 3 år senere, og bliver spillet flittigt!
Thit
Skribent
 
Indlæg: 798



Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron