Xboxlife forum

GH guitar problemer

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

GH guitar problemer

Indlægaf ShumwayDK » 10. apr 2010 13:01

Jeg oplever periodiske problemer med min GH5 guitar.
Problemet består i at den i perioder kan finde på at sende et strum signal uden at man rører strum-knappen.

Det kommer specielt til udtryk i sektioner hvor man ikke skal spille, så kan der lige pludesligt komme en *plonk* lyd uden at jeg har været i nærheden at strum-knappen, og så mister jeg naturligvis min multiplier.
Men som nævnt så er det kun periodisk. Nogle gange sker det flere gange i løbet af en sang, andre gange kun en enkelt eller to, og i lange perioder slet ikke.
Jeg har ikke fundet ud af hvorfor det sker når det sker, og hvorfor det i perioder slet ikke er et problem. Friske batterier løser det ihvertfald ikke.

Er der nogen af jer som har oplevet noget lignende, og evt har løst det på en eller anden måde.?
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: GH guitar problemer

Indlægaf Juon123 » 10. apr 2010 13:10

ShumwayDK skrev:Jeg oplever periodiske problemer med min GH5 guitar.
Problemet består i at den i perioder kan finde på at sende et strum signal uden at man rører strum-knappen.

Det kommer specielt til udtryk i sektioner hvor man ikke skal spille, så kan der lige pludesligt komme en *plonk* lyd uden at jeg har været i nærheden at strum-knappen, og så mister jeg naturligvis min multiplier.
Men som nævnt så er det kun periodisk. Nogle gange sker det flere gange i løbet af en sang, andre gange kun en enkelt eller to, og i lange perioder slet ikke.
Jeg har ikke fundet ud af hvorfor det sker når det sker, og hvorfor det i perioder slet ikke er et problem. Friske batterier løser det ihvertfald ikke.

Er der nogen af jer som har oplevet noget lignende, og evt har løst det på en eller anden måde.?


Vil tro der er noget i din guitar der er knækket eller sidder løst, og efterhånden som du tipper og hælder den falder det på plads en gang i mellem.
Gears Of War 2: 1750/1750 - Halo 3: 1750/1750 - Skate 2: 1500/1500 - Skate: 1000/1000 - Resident Evil 5: 1400/1400- Fallout 3: 1550/1550 - Rock Band 2: 1000/1000 - Left 4 Dead 2: 1250/1250 - Borderlands: 1500/1500 - BioShock: 1100/1100
Juon123
Niveau 4
 
Indlæg: 565


Indlægaf ShumwayDK » 10. apr 2010 13:34

Tanken har strejfet mig. Men der er ikke noget der rasler, og jeg kan står ganske stille med guitaren når det sker.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Indlægaf WollaMan » 11. apr 2010 10:09

Man kan slå touch halløjen fra inde i menuen. Prøv det, jeg havde lignende problemer, og det hjalp. Nogen gange er det som om det der touch er meget følsomt.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Indlægaf ShumwayDK » 18. apr 2010 18:29

Det var lige nøjagtigt det der var problemet!
Prøvede guitar halsen fra en anden guitar, og problemet forsvandt. Så fremover når den guitar skal bruges så skal touch-knapperne bare slås fra.
Kan alligevel ikke se idéen med dem.

Takker WollaMan!
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Indlægaf WollaMan » 18. apr 2010 18:53

No problem :D
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre



Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster