Xboxlife forum

Jeg hader at jeg hader Rockband!

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Jeg hader at jeg hader Rockband!

Indlægaf Kalle » 31. mar 2010 05:37

Rockband er et sjovt fest spil og med 100 gange mere og bedre dlc end det tynde crap GH spytter burde man næsten kun spille RB.
Men alligevel kan jeg bare ikke lide det. og det hader jeg mig selv ved:)
først og fremmest er det de noder som kommer ned. i stedet for de runde GH noder kommer der rektangler og dem har jeg utrolig svært ved at ramme i forhold til GH. Jeg tror det er fordi RB noderne er meget "stramme anlagt." og det gør at en solo jeg nemt kunne spille i GH pludselig bliver svær og det er et irriations moment for mig. Derudover sys jeg det er meget underligt at hvis en af mine kammerater spiller medium og jeg expert at så min highway bliver lige så langsom som hans. (har dog kun prøvet det er RB1. er det os sådan i RB2??)
en sidste ting som os virker mærkeligt er at i RB2 som det eneste skal jeg kalibrere spillet for at det passe med noderne. det skulle jeg ikke i nogen at de andre spil. så skal jeg os u-kalibrere den hvis jeg skal spille standard sange for det er kun dlc sangene som skal kalibreres. det her er ikke en hade start om RB. (har lige købt RB2, det skal jo have en chance)

Kalle :)
Kalle
Niveau 3
 
Indlæg: 287


Indlægaf Psymatiq » 31. mar 2010 05:48

Gh har en løserer timing end end Sidney Lees ny påsatte fe hår. Hvis du skal øve dig på at blive vandt til rb`s timing window kan du begynde at spille gh 2(eller bare hoppe ud i rb2) til xbox. Timing vinduet er ca det samme. Dog er Rbs engine langt bedre. Så lige for at opridse det

Gh har en løs timing. Det vil sige at du kan ramme en node næsten et sekundt senere end du kan i rb.

Rb har en stram timing, til gengæld er den langt mere fin tunet og precis i forhold til musikken/noderne der kommer mod dig.

Så mit råd er: Anskaf dig rb2 importer dine sange fra rb1 og spil et par uger med default settings så du bliver vandt til timeingen.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Indlægaf FuzzyAzurik » 31. mar 2010 07:05

RB>GH
Billede
FuzzyAzurik
Niveau 2
 
Indlæg: 140


Indlægaf WollaMan » 31. mar 2010 08:27

Man kan ikke u-kalibrere noget :D

Men kalibrering er meget vigtig for de fleste, så bare gør det. Det skal heldigvis kun gøres 1 gang. Men la' endelig være med at sløse med kalibreringen.

Jeg havde det faktisk nøjagtig på samme måde som dig i starten. Jeg kunne slet ikke vænne mig til at spille på guitaren. Men det kommer faktisk ret hurtigt, og når du har vænnet dig til det, vil du næsten med garanti føle at GH faktisk er ret skidt med hensyn til noder og overchart og alt det der.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Indlægaf tryllehans » 31. mar 2010 11:57

GH skal faktisk også kalibreres. som default er det dog sat til de timinger der kommer fra et LCD tv hvilket langt de fleste spiller på. men spiller du evt GH på en projektor skal dette også times ind. selv om du kan ramme næsten 1 sec for sent kan det godt blive en udfordring :)

Køber du RB2 med en RB2/beatles guitar, kan guitar + spil selv kalibrere sig. Efter denne kalibrering bliver det ikke meget bedre med præsision.
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Indlægaf Kalle » 31. mar 2010 13:20

Psymatiq skrev:Gh har en løserer timing end end Sidney Lees ny påsatte fe hår. Hvis du skal øve dig på at blive vandt til rb`s timing window kan du begynde at spille gh 2(eller bare hoppe ud i rb2) til xbox. Timing vinduet er ca det samme. Dog er Rbs engine langt bedre. Så lige for at opridse det

Gh har en løs timing. Det vil sige at du kan ramme en node næsten et sekundt senere end du kan i rb.

Rb har en stram timing, til gengæld er den langt mere fin tunet og precis i forhold til musikken/noderne der kommer mod dig.

Så mit råd er: Anskaf dig rb2 importer dine sange fra rb1 og spil et par uger med default settings så du bliver vandt til timeingen.


Jeg har os købt RB2 (det står der os:D) sangene med i er fede og sys sgu os at det skal have en chance:)
Kalle
Niveau 3
 
Indlæg: 287


Indlægaf Kalle » 31. mar 2010 13:23

tryllehans skrev:GH skal faktisk også kalibreres. som default er det dog sat til de timinger der kommer fra et LCD tv hvilket langt de fleste spiller på. men spiller du evt GH på en projektor skal dette også times ind. selv om du kan ramme næsten 1 sec for sent kan det godt blive en udfordring :)

Køber du RB2 med en RB2/beatles guitar, kan guitar + spil selv kalibrere sig. Efter denne kalibrering bliver det ikke meget bedre med præsision.


spillede Gh World tour med en projektor for nyligt og der skulle den ikke kalibreres. tror det vil blive for dyrt til mig og købe den guitar bare for at spille ordentlig i RB2. men tak for rådet:)
Kalle
Niveau 3
 
Indlæg: 287


Indlægaf tryllehans » 31. mar 2010 13:31

Kalle skrev:spillede Gh World tour med en projektor for nyligt og der skulle den ikke kalibreres. tror det vil blive for dyrt til mig og købe den guitar bare for at spille ordentlig i RB2. men tak for rådet:)


De forskellige typer fjernsyn giver forskelligt delay ligesom lyden kan variere køre du kalibreringen igennem i GH på forskellige fjernsyn vil du ligge mærke til hvor stor forskel der kan være. Jeg mener standard delay for en LCD er 42 MS hvor en projector for mig var 85 MS. står spillet til 42 og du ser hvad der sker på skærmen 85 MS betyder måske ikke så meget i GH men det gør det absolut i RB.
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Indlægaf dbbuu » 31. mar 2010 13:47

Har det på samme måde som trådstarter.
Det bare ligesom om at RB lidt mere "kold" end GH, syntes ikke rigtig det har den samme stemning.
[URL=https://www.playfire.com/dbbuu][IMG]http://gamercards.playfire.com/_/xbox/455056/0/default.png[/IMG][/URL][URL=https://www.playfire.com/]Xbox Gamercards[/URL]
If you have five dollars and Chuck Norris has five dollars, Chuck Norris has more money than you.
dbbuu
Niveau 7
 
Indlæg: 2043
By: Herning


Indlægaf Kalle » 31. mar 2010 13:49

hmm kold er måske et godt for det:D
men der tror jeg bare har noget med grafikken og highwayen og gøre.
Kalle
Niveau 3
 
Indlæg: 287


Indlægaf KIAMMI » 1. apr 2010 11:40

kan kun sige, at det er et spørgsmål om, at vænne sig til firkanterne. og det går meget hurtigt,
jeg synes også personligt, at solo delen i RB2 er bedre chartet. men som andre siger, så giv det en chance.at stemningen er "kold" forstår jeg ikke hvad du mener ?
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Indlægaf Rahbek » 1. apr 2010 12:04

Jeg var hamrende sur på guitaren i starten, den duede bare ikke for mig. Men nu hvor jeg er vant til den er det intet problem overhovedet.

Faktisk havde jeg det også lidt sådan med stemningen i starten, men det er ligeledes forsvundet. Tror det var lige så meget fordi det bare var anderledes hele vejen igennem ;)
Billede
Rahbek
Niveau 6
 
Indlæg: 1905


Indlægaf Kalle » 2. apr 2010 01:18

måske vænner jeg mig aldrig til det. måske er bare gh jeg skal spille for jeg har gennemført rb1 på expert (guitar) og 5 stjernede de fleste sange.
Kalle
Niveau 3
 
Indlæg: 287


Indlægaf KIAMMI » 13. apr 2010 16:34

jeg forstår slet ikke hvad i mener med, at spillet føles koldt i forhold til GH. At man skal være mere nøjagtig kan da ikke være nogen dårlig ting.
Jeg har selv været rigtig glad for GH og skulle selv vænne mig til guitaren, men må sige at RB2 vinder flest stjerner hos mig nu
Den super fede følelse af, at fyre en solo af, og den måde soloer er charted på ift GH er efter min mening langt federe og "realistisk".
men smag og behag som altid :D .
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Indlægaf staalmanden » 14. apr 2010 10:55

Jeg forstår heller ikke, at I synes stemningen er kold...synes stemningen i RB2 kan være total fee. Isæt elsker jeg lyden, når man spiller et nummer, og publikum synger med..... rumklangen er perfekt og giver et kick.

RB2 er bare nr. 1, andet er der ikke at sige. I forhold til alt (især DLC) har Harmonix bare fat i den lange ende.
staalmanden
Niveau 5
 
Indlæg: 1058


Næste

Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster