Xboxlife forum

Ny liga *REGLER*

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Ville du være med i en ny GH/RB liga?

Ja selvfølgelig
15
63%
Nej, det er spild af tid
9
38%
 
Afgivne stemmer : 24

Indlægaf Juon123 » 19. dec 2009 14:21

Gaden9210 skrev:Så du er interesseret ? :)


Det har jeg da hele tiden været :)

Btw. bliver det ikke lidt kedeligt vis folk vælger sådan nogen tier 0-2 sange? hader i hvertfald at spille dueller hvor man bare skal lave en fejl for at tabe, især når RB er et spil man en gang i mellem kommer til at lave småfejl i, lige meget hvor god man er.
Gears Of War 2: 1750/1750 - Halo 3: 1750/1750 - Skate 2: 1500/1500 - Skate: 1000/1000 - Resident Evil 5: 1400/1400- Fallout 3: 1550/1550 - Rock Band 2: 1000/1000 - Left 4 Dead 2: 1250/1250 - Borderlands: 1500/1500 - BioShock: 1100/1100
Juon123
Niveau 4
 
Indlæg: 565


Indlægaf Gaden9210 » 19. dec 2009 15:22

Juon123 skrev:
Gaden9210 skrev:Så du er interesseret ? :)


Det har jeg da hele tiden været :)

Btw. bliver det ikke lidt kedeligt vis folk vælger sådan nogen tier 0-2 sange? hader i hvertfald at spille dueller hvor man bare skal lave en fejl for at tabe, især når RB er et spil man en gang i mellem kommer til at lave småfejl i, lige meget hvor god man er.


Fedt, hvad er du interesseret i? (Spil og instrumenter).

Tror de fleste ville vælge nogenlunde svære sange, men hvis det skal være sådan at man selv vælger, så skal der altså også være frit valg på de tilgængelige hylder :D
Gaden9210
Niveau 5
 
Indlæg: 1151


Indlægaf Juon123 » 19. dec 2009 17:31

Gaden9210 skrev:Fedt, hvad er du interesseret i? (Spil og instrumenter).


- RB2, Expert Guitar og Bass

Gaden9210 skrev:Tror de fleste ville vælge nogenlunde svære sange, men hvis det skal være sådan at man selv vælger, så skal der altså også være frit valg på de tilgængelige hylder :D


Satans :P
Senest rettet af Juon123 26. dec 2009 17:57, rettet i alt 1 gang.
Gears Of War 2: 1750/1750 - Halo 3: 1750/1750 - Skate 2: 1500/1500 - Skate: 1000/1000 - Resident Evil 5: 1400/1400- Fallout 3: 1550/1550 - Rock Band 2: 1000/1000 - Left 4 Dead 2: 1250/1250 - Borderlands: 1500/1500 - BioShock: 1100/1100
Juon123
Niveau 4
 
Indlæg: 565


Indlægaf Gaden9210 » 24. dec 2009 14:22

Nu ved jeg godt at det ikke er alle der tjener deres egne penge, men kunne dem der gør være interesserede i at samle samme til præmier ?

Jeg vil godt selv smide en præmie til vinderen, men det kunne være fedt hvis der var præmier til top 3


EDIT: og BTW, God jul til jer alle 8)
Gaden9210
Niveau 5
 
Indlæg: 1151


Indlægaf Morten Skou » 24. dec 2009 14:42

Gaden9210 skrev:Nu ved jeg godt at det ikke er alle der tjener deres egne penge, men kunne dem der gør være interesserede i at samle samme til præmier ?

Jeg vil godt selv smide en præmie til vinderen, men det kunne være fedt hvis der var præmier til top 3


EDIT: og BTW, God jul til jer alle 8)


I skal ikke være bekymrede for præmierne, hvis I får samlet nok folk og får gang i det så skal jeg nok sørge for at der er en gulerod 8)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Indlægaf Gaden9210 » 24. dec 2009 14:48

Morten Skou skrev:
Gaden9210 skrev:Nu ved jeg godt at det ikke er alle der tjener deres egne penge, men kunne dem der gør være interesserede i at samle samme til præmier ?

Jeg vil godt selv smide en præmie til vinderen, men det kunne være fedt hvis der var præmier til top 3


EDIT: og BTW, God jul til jer alle 8)


I skal ikke være bekymrede for præmierne, hvis I får samlet nok folk og får gang i det så skal jeg nok sørge for at der er en gulerod 8)


Klasse :D
Gaden9210
Niveau 5
 
Indlæg: 1151


Indlægaf fneribyen » 24. dec 2009 15:08

Er også på men kommer an på hvornår det kører fra..

Spiller selv:

Guitar - Expert

RB1+2, GH3
Billede
fneribyen
Niveau 7
 
Indlæg: 3410

Brugeravatar

Indlægaf Mikadk » 24. dec 2009 15:37

Trommer X :)

Kun Rock Band 2
Mikadk
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Indlægaf skovbo » 24. dec 2009 16:17

Trommer Expert.

RB2
skovbo
Niveau 7
 
Indlæg: 5226


Indlægaf WollaMan » 25. dec 2009 10:30

Hvis det er Gaden, så ligger der et regelsæt fra tidligere turneringer, som du måske kunne tage lidt fra. Så der er regler, folk kan gå ud fra.

Link: http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic. ... 685#672685
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Indlægaf Gaden9210 » 25. dec 2009 13:43

Tak Wolla :)

Har rettet dem til så de passer til denne liga:

WollaMan skrev:Xboxlife Guitar Hero/Rock Band Ligaen – FAQ

Hvad er nu dette (inkl. disclaimer)?
Xboxlife Guitar Hero/Rockband Ligaen er inspireret af og kopieret stort set 1-til-1 fra tilsvarende ligaer på Scorehero sitet (herunder denne FAQ), men er tilpasset en smule til Xboxlife sitet og dets brugere. Så, ja, der er kopieret med arme og ben fra Scorehero, og undertegnede forsøger altså ikke at gøre nogle af deres idéer til sine egne! Så hvis nogle sætninger lyder underlige, så er det fordi, jeg er dårlig til at oversætte.

Dette er derfor heller ikke en officiel Xboxlife turnering. Sitets redaktion har hverken godkendt eller afvist turneringerne. Endnu!

Idéen er at få sat lidt konkurrence i gang som ellers ikke er muligt online og så samtidig give dig chancen for at forbedre dine GH/RB scores. Derudover kan du vinde den højt eftertragtede håneret, og måske endda præmier!

En liga består i bund og grund af en sæson, som løber over X antal uger, hvor de ca. Y (Y=Antal Spillere*2) første uger er det regulære grundspil, mens de X antal sidste er reserveret til finaler. Hver uge bliver du tildelt en modstander som du så skal spille Score Duel/Pro Face-off imod, man spiller 2 sange, som i skiftes til at vælge (Dog max 3 valg af samme sang i en sæson).

Hvor meget tid skal jeg sætte af?
Det bestemmer du selv. Man har en uge til at spille kampene, så det er bare at aftale en tid med din modstander indenfor denne uge.

Anvendes der DLC sange?
Ja, da man selv kan vælge sangene, er DLC også med i denne liga. Der kan selvfølgelig kun vælges sange som begge spillere ejer.

Hvordan sikres det, at alt foregår retfærdigt? Kræves der bevis?
Vi tror for så vidt muligt på folk, og da der er 2 parter i hver kamp, må man gå ud fra at der kommer noget brok hvis der er nogen der lyver. Om ikke andet vil vi meget gerne have billeder hvis dette er muligt.

Hvordan indsender jeg min score? Hvad skal jeg indsende?
Scores og sangvalg indsendes via PB (personlig besked) til turneringslederen for den pågældende liga.

Turneringsleder p.t.: Gaden9210

Når du indsender din score, skal vi blot bruge dit Gamertag samt evt. billede kampresultaterne.

Hvor mange divisioner er der og hvilke bør jeg deltage i?
Da der pt næsten kun er interesserede til Expert ligaer, ser det ud til at der kun bliver spillet Expert. Skulle der være folk der har lyst til at melde sig til på en lavere sværhedsgrad er i hjerteligt velkomne, jo flere tilmeldinger jo bedre :)

Expert Divisionen:
Spillerne i denne division er blandt de bedste. Du spiller stort set kun sange på Expert og har måske godt nok ikke fået 5 stjerner i alle sange, men har formentlig gennemført Expert touren og fået din ”Expert Tour Champ” achievement. Alle sange i denne division vil være på Export niveau.

Hard Divisionen:
Spillerne i denne division finder Expert alt for svær at klare. Du har prøvet at spille på Expert, men kan ikke gennemføre alle sangene og da slet ikke få 5 stjerner. Du har gennemført Medium touren uden problemer og har formentlig fået 5 stjerner i alle sangene der. Alle sange i denne division vil være på Hard niveau.

Medium Divisionen:
Spillerne i denne divisionen er nye i spillet og kan formentlig endnu ikke eller kun med besvær gennemføre sange på Hard. Alle sange i denne division vil være på Medium niveau.

Som du sikkert vil bemærke, så er det en meget grov opdeling; især mellem Expert og Hard, hvor der kan være et stort niveau spænd mellem de gode og de rigtig gode. På Scorehero arbejder man med 6 niveau inddelinger (divisioner) indenfor Hard og Expert, men med det antal deltagere vi kan forvente på Xboxlife, starter vi med denne opdeling. Så evaluerer vi på resultatet bagefter.

Hvordan ved jeg, hvilke sange jeg skal spille?
Når sæsonen starter, vil turneringslederen starte en ny tråd. I den første post vil alle de informationer, du har brug for være inkl. hvem du skal skrive til, deltagerlisten, resultater, deadlines osv.

Hvad er deadline for at indsende scores?
Se ovenfor.

Hvad sker der, hvis jeg sender mine scores efter deadline?
For sen indsendelse af scores accepteres kort og godt ikke, og du får i så fald 0 point i alle dine sange. Turneringslederen har ingen mulighed for at vurder hvad der er ”gode og dårlige” undskyldninger. Hvis du misser en uge, får du som sagt også bare 0 point, men har stadig chancen for at indhente det tabte i de andre uger. Du bliver altså IKKE smidt ud af ligaen, hvis du sender ind for sent. Scoringssystemet ansporer til, at man indsender en score selvom man føler den er dårlig. Det er bedre at få 100.000 end 0, selvom de andre laver 200.000. Har man været tidligt ude og sige at man ikke kan spille en uge, så kan man blive tildelt 2 kampe i en uge. I nogen tilfælde kan vi måske udnævne en ekstra spillerunde, dog er dette en ekstraordinær ting som kun vil ske i yderste nødstilfælde

Hvordan funger det ugentlige pointsystem?
En kamp har 2 sange, så der kan findes en vinder eller spilles uafgjort. Hvis der en vinder tildeles denne 3 point, taberen får 0 point. I tilfælde af uafgjort får begge parter 1 point.

Hvordan spilles finalerne?
Finalerne vil forekomme som playoffs i en seedet eliminationsturnering, som man ser det i mange sportsgrene. Antallet af deltagerne i playoffs vil blive bestemt af turneringslederen alt efter hvor mange deltagere, der er i den pågældende division. Din seedning i finalen vil være baseret på din placering i grundspillet. I tilfælde af pointlighed bliver man seeded efter kampresultater, og er disse lige bliver der kigget på vundne kampe. Som sidste udvej bliver der trukket lod. Da vi formentlig ikke bliver ret mange spillere pr. division, kan det måske blive nødvendigt at lade alle deltage i finalerne. Ellers vil man normalt lade halvdelen gå videre til finalerne.

Hvis der eks. er 8 deltagere i finalen, så vil spilleren, der indtog 1. pladsen i grundspillet møde spilleren, der indtog 8. pladsen i grundspillet, i den første finalerunde. 2. pladsen vil møde 7. pladsen osv.

Der bliver ikke lavet ny seedning efter hver finalerunde.

Kvart- og Semifinaler vil spilles over 5 kampe, i tilfælde af 2-2 vil der blive tildelt en 5. sang, denne vil også fremgå af info-tråden. Selve finalen vil spilles over 7 eller 9 sange, her vil der dog blive tildelt 3 sange.

Hvornår kan vi forvente at få resultaterne?
Hvis ikke anderledes angivet, så vil det være hver søndag aften. Finale resultatet senest dagen efter deadline for den pågældende finalerunde. Deadlines vil som regel være om aftenen, og det skal ikke forventes, at turneringslederen bliver oppe om natten for at regne på tallene.

Hvordan udvælges sangene?
Sangene der bliver tildelt i slutrunderne, ville alle være Intensity 7-10 (GH5), eller Tier 6-7 (RB)

Må jeg bruge HyperSpeed?
Ja, HyperSpeed betragtes ikke som en cheat, så det er frivilligt om man vil bruge det eller ej.

Hvad er reglerne for at poste i Liga/division trådene?
1. For det første, lad være med at starte nye tråde i forummet om ting, der foregår i en given liga. Skriv i tråden for den pågældende liga/division. Du kan altid sende en personlig besked til turneringslederen også.
2. Det er frit for alle at diskutere strategier, spørge om hjælp osv. i ligaens tråd. Se også 1.
3. Hold en sober tone!

Ekstra info:
Turneringsleder kan opdatere Stillingen så snart der er sendt resultater ind. For som i de fleste sportsgrene spilles kampene jo ikke alle på samme tid :). Hvis alle kampene for en spillerunde er spillet, så kan turneringsleder spørge om folk er klar til næste runde, og er der ingen indvendinger kan denne startes. Tager en spiller på ferie uden at informere om dette, eller gir ingen lyd fra sig i 1-2 uger, så er denne spiller diskvalificeret

Hvordan tilmelder jeg mig?
Lige pt er vi på interesse-stadie, Skriv dit Gamertag samt spil, instrument og niveau du er interesseret i eks.: WollaMan - RB2 - Guitar - Expert



Dette regelsæt er forarbejdet af Banno, og er derfor ham som skal ha' en stor tak for hjælpen, derudover er det oversat af Wollaman
- Rettet til af overtegnede

Har i nogen indvendinger eller lign, så skriv endelig
Senest rettet af Gaden9210 26. dec 2009 02:02, rettet i alt 1 gang.
Gaden9210
Niveau 5
 
Indlæg: 1151


Indlægaf Juon123 » 25. dec 2009 20:19

Så vi skal første skrive hvilke sange vi vil spille når sæsonen starter? i så fald, hvornår starter den ? :P
Gears Of War 2: 1750/1750 - Halo 3: 1750/1750 - Skate 2: 1500/1500 - Skate: 1000/1000 - Resident Evil 5: 1400/1400- Fallout 3: 1550/1550 - Rock Band 2: 1000/1000 - Left 4 Dead 2: 1250/1250 - Borderlands: 1500/1500 - BioShock: 1100/1100
Juon123
Niveau 4
 
Indlæg: 565


Indlægaf Gaden9210 » 26. dec 2009 01:58

Juon123 skrev:Så vi skal første skrive hvilke sange vi vil spille når sæsonen starter? i så fald, hvornår starter den ? :P


De skal bare skrives når der bliver sendt resultater. Regner med at vi starter ligaerne op engang i det nye år :)
Gaden9210
Niveau 5
 
Indlæg: 1151


Indlægaf Psymatiq » 27. dec 2009 15:03

ift valg af sange så er det imo en god ide hvis vi bruger random song knappen i toppen af setlist. Da hvis jeg fx er mod juon så ved jeg en hel del sange hvor jeg kan tæske ham let i dem. Mens der er nogle specifikke sange hvor jeg sutter fælt som juon let kan spille.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Indlægaf WollaMan » 27. dec 2009 17:13

Psymatiq skrev:ift valg af sange så er det imo en god ide hvis vi bruger random song knappen i toppen af setlist. Da hvis jeg fx er mod juon så ved jeg en hel del sange hvor jeg kan tæske ham let i dem. Mens der er nogle specifikke sange hvor jeg sutter fælt som juon let kan spille.


Men så kræver det vel også at man kun trykker en gang??? og ikke til man selv er tilfreds.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


ForegåendeNæste

Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster