Xboxlife forum

Skal jeg gå op på Hard? Hvornår gjorde i?

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Skal jeg gå op på Hard? Hvornår gjorde i?

Indlægaf Xzebetz » 10. dec 2007 23:13

Jeg har gennemført spillet på Medium, men mangler dog at få 5 stjerner i Slayer(Argh!!!) og Muse. Regner med at få muse på 5 i aften og snart slayer. Men sker der ikke en ændring i den måde man spiller på når man går op på hard.. Gider næsten ikke til at terpe alle sangene til perfect hvis man alligevel skal til at memorize forfra på hard. Tænker lidt at Hard og Expert stort set er ens undtaget med hastigheden?

Har i andre bare rykket 5 stjerner i alle og videre eller går i efter perfect?
Xzebetz
Niveau 4
 
Indlæg: 317


Indlægaf TagEnKiks » 10. dec 2007 23:15

Haha :D

Hvis du tror, at hard bare ligner medium tilnærmelsesvis så tro om igen :P

Hard og expert ligner heller ikke hinanden! expert går efter min mening sygt hurtigt. Men følger egentlig musikken godt.

Vil håbe for dig, at du spiller med pegefinger på grøn. Ellers kan hard blive en pain at lære...

Edit: Men gå igang, med at spille hard! Så finder du helt selv ud af hvordan, at du kan gøre det nemmest...
TagEnKiks
Niveau 8
 
Indlæg: 7159


Indlægaf clakster » 10. dec 2007 23:21

Da jeg startede gik jeg op på hard når der var nogle jeg ikke kunne få 5 stjerner i på medium. Så spillede jeg nogle sange der og gik så tilbage til medium for at prøve igen.

Brugte også samme taktik med Hard/Expert. Og når man har spillet Hard/Expert et stykke tid, føles Medium mere "langsomt". Og man har bedre tid til at ramme notes.
clakster
Niveau 3
 
Indlæg: 243


Indlægaf Xzebetz » 10. dec 2007 23:23

TagEnKiks skrev:Haha :D

Hvis du tror, at hard bare ligner medium tilnærmelsesvis så tro om igen :P

Hard og expert ligner heller ikke hinanden! expert går efter min mening sygt hurtigt. Men følger egentlig musikken godt.

Vil håbe for dig, at du spiller med pegefinger på grøn. Ellers kan hard blive en pain at lære...

Edit: Men gå igang, med at spille hard! Så finder du helt selv ud af hvordan, at du kan gøre det nemmest...


Well er godt klar over at der er en stor forskel på hard og medium. Spiller med pegefingeren på grøn. Men er det bare at rykke på hard snart at man har 5 stjerne på alle sangene?
Xzebetz
Niveau 4
 
Indlæg: 317


Indlægaf clakster » 10. dec 2007 23:24

Du mener vel pege på rød, TagEnKiks :o
clakster
Niveau 3
 
Indlæg: 243


Indlægaf TagEnKiks » 10. dec 2007 23:26

clakster skrev:Du mener vel pege på rød, TagEnKiks :o


Ja, self gør jeg det :P

Mangel på søvn og tysk, har aldrig gjort noget godt :P

Self på grøn og så ellers ned til lillefinger på orange...
TagEnKiks
Niveau 8
 
Indlæg: 7159


Indlægaf TagEnKiks » 10. dec 2007 23:27

Xzebetz skrev:
TagEnKiks skrev:Haha :D

Hvis du tror, at hard bare ligner medium tilnærmelsesvis så tro om igen :P

Hard og expert ligner heller ikke hinanden! expert går efter min mening sygt hurtigt. Men følger egentlig musikken godt.

Vil håbe for dig, at du spiller med pegefinger på grøn. Ellers kan hard blive en pain at lære...

Edit: Men gå igang, med at spille hard! Så finder du helt selv ud af hvordan, at du kan gøre det nemmest...


Well er godt klar over at der er en stor forskel på hard og medium. Spiller med pegefingeren på grøn. Men er det bare at rykke på hard snart at man har 5 stjerne på alle sangene?


Ja da! Jeg har måske 5* i 6-7 sange på medium! Er rykket videre fordi, at det er blevet for kedeligt... Hard er meget sjovere :D
TagEnKiks
Niveau 8
 
Indlæg: 7159


Indlægaf Khaine775 » 11. dec 2007 00:24

Dengang jeg spillede Easy tænke jeg at Medium var ret vildt. Da jeg spillede Medium var Hard helt vildt, og Expert var sindsygt, nærmest uopnåeligt. Nu spiller jeg Expert, og synes endda at nogle Expert sange går sindsygt langsomme. Du vænner dig hurtigt til det :)
Billede
Khaine775
Niveau 7
 
Indlæg: 2274


Indlægaf LungBruzh » 11. dec 2007 07:19

Prøv hyperspeed på expert, så vil alt føles langsomt bagefter, i øvrigt rykkede jeg op på hard da jeg havde haft GH2 i to dage :-) - til gengæld så sad jeg også godt fast ved nogen af sangene.
Billede
LungBruzh
Niveau 5
 
Indlæg: 1100


Indlægaf Paulo P » 11. dec 2007 08:10

Forstår slet ikke det der med pegefingeren på rød? Hvorfor? Kan I ikke nå 5 bånd med lillefingeren på en plastikguitar? :D
Paulo P
Niveau 7
 
Indlæg: 2971

Brugeravatar

Indlægaf Banno » 11. dec 2007 09:09

Mig bekendt er der ikke forskel i hastighederne mellem de forskellige levels. Blot antallet og sværhedsgraden af noder og akkorder, hvilket kan give indtryk af øget hastighed. Hyperspeed får jo heller ikke selve sangen til at køre hurtigere.

Hvordan skulle man ellers kunne spille face-off eller co-op, hvor spillerne spiller forskellig niveau?

Jeg skiftede til Hard før jeg fik 5 stjerner på alle Medium sangene. Tilsvarende da jeg gik fra Hard til Expert.

Mvh. Per
Billede
Banno
Niveau 4
 
Indlæg: 308


Indlægaf Banno » 11. dec 2007 09:11

Paulo P skrev:Forstår slet ikke det der med pegefingeren på rød? Hvorfor? Kan I ikke nå 5 bånd med lillefingeren på en plastikguitar? :D


Jeg har en hånd på størrelse med en baby :D

Jeg kan kun med nød og næppe nå orange, hvis jeg har pegefingeren på grøn.'

Mvh. Per
Billede
Banno
Niveau 4
 
Indlæg: 308


Indlægaf Cimadon » 11. dec 2007 11:41

Paulo P skrev:Forstår slet ikke det der med pegefingeren på rød? Hvorfor? Kan I ikke nå 5 bånd med lillefingeren på en plastikguitar? :D


Det har intet med det at gøre... du har meget mere kontrol over RGBO med fingrene 1234 end 2344 ... forstår du??? du har super meget mere kontrol over soloer og chords osv. i høje notes...

Desuden bliver grøn i ret mange sange ikke brugt ligeså meget som de andre og derfor giver det mere mening at holde på den måde... jeg holder osse RGBO med 1234 og jeg slider op til grøn når den skal bruges...

1= pegefinger
2= Langefinger
3= Ringfinger
4= Lillefinger
Cimadon
Niveau 3
 
Indlæg: 245
By: København NV


Indlægaf utopi » 11. dec 2007 12:17

Jeg synes det giver mest mening at flytte hånden, så den nogle gange har pege på grøn og nogle gange på rød. Det synes jeg er det man skal lære i hard - ud over flere noder som Banno nævner.

I øvrigt synes jeg at de sværeste på medium er sværere en de nemmeste på hard. Så i min verden er det bare at få startet på det og øve sig på det.
Billede
utopi
Niveau 2
 
Indlæg: 133


Indlægaf Bonde2 » 11. dec 2007 12:46

jeg kan også bedst flytte hele hånden, så jeg nogle gange har pege på grøn og nogle gange på rød. ellers syntes jeg også bare du skal igang med hard, er halvvejs i expert og har ikke klaret medium på 5 stjerner endu... orker det bare ikke. d;
Bonde2
Niveau 5
 
Indlæg: 931


Næste

Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster