Xboxlife forum

[Guitar Hero 2] Tips og tricks tråden

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Indlægaf Icemaster86 » 2. okt 2007 19:15

damn... hmm men psykobillity freakout kan jeg sige kan sagtens øves.. jeg spillede den en seks syv gange i practise hvor jeg blev bedre til at ramme en del notes i intro osv osv.. også der hvor man skal skifte hurtige chords igen og igen og igen der spillede jeg bare den ene og droppede den anden så kan man klare sig igennem hvis man er helt oppe i det grønne... og ellers så kan man jo bruge sp hvis man har det... men en syg og dårlig sang syntes jeg...

hva skal jeg gøre i carry me home??? og de andre sange i den tier... har gennemført hangar18... selvfølgelig expert jeg har problemer med:S
Icemaster86
 
Indlæg: 473


Indlægaf Lintrup » 2. okt 2007 20:37

Du skal slå hyperspeed til, og så øve dig
Lintrup
Niveau 5
 
Indlæg: 1084


Indlægaf Icemaster86 » 2. okt 2007 20:44

hell no... gider ikke det hyperspeed crap... ser mega lamt ud og jeg vil ikke ødelægge spillets gameplay hvilket jeg syntes hyperspeed gør...
Icemaster86
 
Indlæg: 473


Indlægaf Lintrup » 2. okt 2007 21:06

Ok så kan det da også være ligemeget din noob, anden hjælp kan jeg ikke give dig.
Lintrup
Niveau 5
 
Indlæg: 1084


Indlægaf Banno » 3. okt 2007 07:18

Så har alle vist fået raset ud, tror jeg.

Hyperspeed kan være en hjælp for nogle, men ikke for andre. Det er er meget subjektivt, hvad det betyder for spiloplevelsen. Jeg er tilhænger, fordi noderne er spredt mere ud. Men det tager lidt tid at vænne sig til hastigheden.

Men rådet om at øve sig, kommer ingen desværre uden om. Guitar Hero er bare en af den slags spil, hvor "øvelse gør mester". Hvis du har problemer med en sang, eller som i dit tilfælde, Ice, et helt tier af sange, og du bare ikke kommer nogle vegne, så lad dem ligge nogle dage eller en uge og spil noget andet. Øv dig på dem på Hard eller spil nogle lidt nemmere Expert sange og vend så ellers tilbage igen.

Dit spørgsmål er meget generelt, så hvis du kan præcisere hvilken sektion eller hvilket "riff" i en given sang, der giver dig problemer, så kan vi bedre hjælpe.

Mvh. Per
Billede
Banno
Niveau 4
 
Indlæg: 308


Indlægaf LungBruzh » 3. okt 2007 08:39

Jeg har ikke brugt hyperspeed en eneste gang i mit liv og jeg kommer heller ikke til det og jeg har 2 sange jeg manger at 5 starre på expert, hangar 18 og the trooper og har dem begge på 4 stjerner

... Så jeg tror at nooben her er dig Lintrup - ikke dem der vælger at spille spillet som det er ment til at blive spillet - så vidt jeg ved så har du også meldt dig ud af expert ligaen ... right?


Ifht. Carry me home, så skal du øve dig i double strumming i versene, uden præcision i det, så er den rigtigt svær, introen kan klares med ho´s og pu´s uden det store bøvl, lad være med at prøve at strumme det hele.

Det er en rigtigt "øve sang" fordi den er så blandet i hvad man skal kunne i den. Omkvædene er også halvsvære og der er det venstre hånd der skal kunne sit lir, men ind i pratice med dig og så bare giv den gas :-) , men hvis du kan få nogenlunde styr på psykobilly så burde det ikke være så svært at få carry me home nakket.
LungBruzh
Niveau 5
 
Indlæg: 1100


Indlægaf Banno » 3. okt 2007 09:39

LungBruzh skrev: ... Så jeg tror at nooben her er dig Lintrup - ikke dem der vælger at spille spillet som det er ment til at blive spillet - så vidt jeg ved så har du også meldt dig ud af expert ligaen ... right?


Enough name calling.

Det er ikke konstruktivt og fører ingen vegne overhovedet.

Alle tæller hermed til 10, og så fører vi tråden tilbage på sporet! :D

Men er meget enige i dine tips, LB.

Mvh. Per
Billede
Banno
Niveau 4
 
Indlæg: 308


Indlægaf Icemaster86 » 3. okt 2007 10:58

altså jeg har vist kun klaret psyko en gang.. men carry me home syntes jeg er svær.. men nok fordi jeg ikke har spillet den særlig meget:P

men ja jeg må øve mig fredag...:D
Icemaster86
 
Indlæg: 473


Indlægaf WollaMan » 3. okt 2007 11:46

Med hensyn til hyperspeed, syntes jeg ikke det ødelægger gameplayet. Personligt var det en stor hjælp, men syntes tilgengæld også det kun er nogle sange det hjælper. Jeg slår det til og fra alt efter hvad jeg skal spille. Psykobilly Freakout var det en mega hjælp til mig, også med hensyn til Free Bird. Meeeeeeeen igen, det er en smagssag og som Banno skrev, man skal lige bruge lidt tid til at vænne sig til det.

Off Topic. Syntes vi skal holde os lidt til Banno's
Enough name calling.

Det er ikke konstruktivt og fører ingen vegne overhovedet.


Man spiller som man selv har lyst til :twisted:
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Indlægaf LungBruzh » 3. okt 2007 12:47

Jep jep enig, blev sq bare lidt ærgelig over det her tidligere og skrevet står, man spiller som man lyster :-)

Apropos - har bestemt mig for at arbejde hårdt på de 2 sange jeg mangler i den her uge - så jeg har indsendt nu - har taget 2 runs på hver sang, undtagen Girlfriend, skulle lige lure den, så det blev til en 4 stykker, så håber det rækker ok i denne uge :-)
Billede
LungBruzh
Niveau 5
 
Indlæg: 1100


Indlægaf Icemaster86 » 3. okt 2007 12:54

hehe iorden brush... men ja jeg sagde også bare hvad jeg syntes om hyperspeed og derfor jeg ikke bruger det... begyndte ikke på name calling som andre gjorde... for har intet imod folk bruger det så længe de respekterer at jeg ikke vil bruge det og min mening om det..

mit mål er at gennemføre expert og måske få fem stjerner på alle på hard inden gh3 kommer.. men damn hvor jeg glæder mig til dragonforce... :D

nå back to topic.. ehm jeg kan aldrig huske hvilke riffs eller bridges eller lign som jeg failer på da det ikke står der udover i practise og der kan jeg jo ikke se om jeg failer:S
Icemaster86
 
Indlæg: 473


Indlægaf WollaMan » 3. okt 2007 13:13

Det skal heller ikke forstås som at jeg var sur :lol: Det er da tidligt du har indsendt score LB???
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Indlægaf Lintrup » 3. okt 2007 13:32

LungBruzh skrev: ... Så jeg tror at nooben her er dig Lintrup - ikke dem der vælger at spille spillet som det er ment til at blive spillet - så vidt jeg ved så har du også meldt dig ud af expert ligaen ... right?


Jeg har gennemført Expert, og jeg har derfor ret til at kalde Icemaster noob, da han ikke har. Du har gennemført Jordan, og det har jeg ikke, så du må kalde mig noob. Icemaster bliver derfor også den største noob blandt os 3, da han ikke kan kalde nogen af os noobs.
Desuden er det da klart ment at Hyperspeed skal bruges, af de har lyst. Hvorfor skulle udviklerne ellers have inkluderet det i spillet? Det er da ligesom at bitche over store hoveder i 007. Det er med i spillet, derfor må udviklerne da også have troet på og ment at nogen ville bruge det, ellers giver det da ingen mening at putte det med i spillet.
Desuden har jeg ikke meldt mig ud af expert ligaen, jeg spillede i den hele sæson 1. I sæson to meldte jeg mig ikke ud, men undlod blot at melde mig til, grundet mangel på tid (Og skills).
Lintrup
Niveau 5
 
Indlæg: 1084


Indlægaf Icemaster86 » 3. okt 2007 15:53

lintrup du har ikke ret til at kalde mig noob bare fordi jeg ikke har spillet spillet som dig.. desuden har jeg ikke brugt hyperspeed hvilket gør det sværere at se hvor mange notes som der er i nogle sekvenser af forskellige sange.. så noob er jeg langt fra... erkender jeg ikke er den bedste og har jeg heller aldrig påstået. og når du så ikke er med i expert på grund af tids mangel og skills så er det vist ikke dig der kan kalde mig en noob vel.. så flet... back to topic..

wolla: lung skal bruge tid på de sidste to sange derfor han jo sendte ind nu:D han arbejder på 5* all expert ach... så syntes det er fair nok:D
Icemaster86
 
Indlæg: 473


Indlægaf Banno » 3. okt 2007 16:46

LungBruzh skrev:Apropos - har bestemt mig for at arbejde hårdt på de 2 sange jeg mangler i den her uge - så jeg har indsendt nu - har taget 2 runs på hver sang, undtagen Girlfriend, skulle lige lure den, så det blev til en 4 stykker, så håber det rækker ok i denne uge :-)


Woot! Er der chance for en 1. plads i denne uge mon?? :wink:

Mvh. Per
Billede
Banno
Niveau 4
 
Indlæg: 308


ForegåendeNæste

Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster