Xboxlife forum

Dream-Build-Play - Lad os starte med at drømme!

Forum til snak om XNA udvikling for KISS XL medlemmer.

Redaktør: XNA Crew

Indlægaf deldy » 16. jan 2007 22:40

Så i racer spillet, vil vi komme til at have 2 billeder, 1 der er de områder hvor man kan kører, og 1 som er det område hvor man ikke kan kører. Vi bruger så pixel detection. Da vi skal bruge det, kan der måske være tale om at dele selve forhindringerne ind i mindre dele, så vi kune skal teste noget af det, men det er noget som vi lige kan teste.

Vi kan også vælge at der ikke må være noget "skræve" forhindringer, så vi kan nøges med box detection.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 17. jan 2007 00:09

Forhåbentlig kan vi finde en metode til at få pixel detection, og samtidig høj ydelse med fire biler.

Vi kan også lave mere end bare to lag (vej/ikke vej), og have eks. fast vej, mudder, grus, græs etc. med hver sin køreegenskab. Så tæller det mere at kunne holde bilen på vejen.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf bakkers » 17. jan 2007 08:15

Ja i bilspillet skal vi kunne håndtere mange forskellige former for lag, for der skal som i skriver være vej, mudder, grus græs osv.. Men der skal vel også være genstande som f.eks en bro, halmballer, stakit, træer osv, som skal afskære en bil fra at køre væk fra området.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf Scurvy Lobster » 17. jan 2007 08:31

Jeg synes bilspillet lyder som en fin idé, som kan give godt gameplay, og en masse muligheder for at lave nogle spændende tiltag.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf bakkers » 17. jan 2007 08:34

Hvis det skulle være det kan man jo starte det som en test hvor vi kan dele opgaverne lidt op så nogle kan undersøge hvordan bilerne skal køre, andre kan finde ud af hvordan vi laver et map så man kan læse det fra en fil.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf Gamemakerman » 17. jan 2007 09:18

Hippiespillet lyder rigtigt fedt hvis vi kan ramme en god stil med det. Tænker lidt på den ide at vi kan fortælle historien via billeder og tekst i meget stil med Sam & Max: Hit the road.

Er varm på hippie spillet :)

Ellers så kunne det nu være meget fedt med at vi laver et adventure spil med en skideskæv hippie som har mistet sin bong inde i et tophemligt millitær kompleks, altså et skide skævt eventyr.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Scurvy Lobster » 17. jan 2007 10:11

Hippiespillet kunne være rigtigt sjovt at lave. Dog tror jeg umiddelbart at det er et koncept, som vil tage længere tid at få færdiggjort end et bilspil. Jeg har ikke helt så meget tid til rådighed nu hvor jeg er begyndt i praktik, og bakkers har også mindre tid. Så vi skal i hvert fald afstemme projektet med vores ressourcer.

Det kunne dog være super fedt med det hippiespil. Man kunne evt. lave et kombineret adventure/action platformer, hvor man ind imellem skal løse de særeste gåder, og derefter går løs med Flower Power på militærbasen :)
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf bakkers » 17. jan 2007 10:35

Er der nogle der ved hvor lang tid vi har til at færdigøre dette spil? For vil også mene at vi er nød til at kigge på hvad vi kan nå, hvis vi f.eks. kun har 6 uger til det.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf Gamemakerman » 17. jan 2007 10:44

Kunne vel forstille mig at det løber fra i næste uge til marts.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf bakkers » 17. jan 2007 10:49

ok, men hvordan finder vi ud af hvad vi skal tage og hvad der vil være mest realistisk vi kan lave på den tid.. Det skal som jeg forstår det være et færdigt spil man kommer med, så det dur ikke med kun en bane og en masse løse ender.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf Scurvy Lobster » 17. jan 2007 11:13

Vi kan lave en risiko og tidsestimering på vores ideer, så vi får et overblik over opgaverne.

En af de helt optimale ting at gøre, kan være at producere en prototype med alle høj-risiko dele som det første. Så kan vi finde ud af om opgaven kan løses i løbet af den første uge, i stedet for først at indse det efter en måned eller to.

Det handler om at identificere alt det vi forventer vil volde de største problemer i produktionen.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 17. jan 2007 11:22

Jeg håber kraftigt at vi kan få noget CVS op her en af de nærmeste dage, så vi kan begynde at have en dele mappe til kode, dokumenter, media osv.

Hvis der er en af jer som har en server med fast IP vi kan bruge, vil det bare være super.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf bakkers » 17. jan 2007 11:22

Ja det lyder som en go' idé..

Ved bilprogrammet ser jeg dette som de største problemer.

* Styringen af bilerne så det virker som rigtige biler.

* Når biler kører sammen hvordan skal vi beregne hvad sådan et sammenstød gør ved dem.

* Banen hvordan gemmer vi en bane hvordan bestemmer vi hvor objekter skal placeres og hvilken indvirkning har de på bilerne.

* Hvis der skal en vogn efter bilen hvordan får vi den til at se realistisk ud når man f.eks. bakker og når andre kører ind i vognen hvordan reagerer bilen på det.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf bakkers » 17. jan 2007 11:25

Jeg har et webhotel men ved ikke om det er noget vi kan bruge.?
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf deldy » 17. jan 2007 11:26

Der findes et fysik bibliotek til XNA i 2D, som vi måske evt. kan bruge til bilerne. Ang. de forkskellige lag, så kunne vi evt bare lave en collition map, oven på selve banen, som var usynelig, men så kunne rød f.eks. betyde mur, grøn kunne være græs, osv. Ville give lang mindre at teste imod. Vi kunne så dele den op i nogle zones, sådan rent logisk, så vi kun checkede et bestemt del af billedet, og ikke det hele, så vi måske checker 100 pixels fra det sted hvor bilen er, altså hvis bilen er i 0,0, så checker vi i {-100,-100} til {100,100}
Senest rettet af deldy 17. jan 2007 11:28, rettet i alt 1 gang.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


ForegåendeNæste

Tilbage til KISS XL - Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster