Xboxlife forum

Dream-Build-Play - Lad os starte med at drømme!

Forum til snak om XNA udvikling for KISS XL medlemmer.

Redaktør: XNA Crew

Indlægaf deldy » 4. jan 2007 15:49

Det er en mulighed. Bare bemærk at jeg ved ingen ting som lyssætning og sådan noget.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 4. jan 2007 16:00

Det kan være, at vi skal lave en lille test af det, og se om vi kan bruge lightmaps fra vores 3D programmer.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 4. jan 2007 16:05

Det skulle være en mulighed, hvad jeg er bange for er at hvis du laver en by, så rendere jeg hele byen hver frame, og ikke bare en del af den. Men det er alt samme noget vi kan teste os til.

Prøv at brug modelviewer til at se det.

Baked textures, burgte nemlig komme med over.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 4. jan 2007 16:09

Det vil jeg gøre!

Er dog allerede lidt bekymret for det dynamiske lys der er i modelvieweren. Det vil muligvis æde meget af ydelsen.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 4. jan 2007 16:25

Find
effect.EnableDefaultLighting();
og erstat med
//effect.EnableDefaultLighting();

Så er det slået fra.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 4. jan 2007 16:31

Oki doki! :)
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf Scurvy Lobster » 4. jan 2007 18:07

Jeg er løbet ind i det problem, at 3D World Studio ikke eksporterer lightmaps når jeg gemmer som .x format. Den vil gerne i andre formater.

Ved ikke om .x har en anden metode at få lightmaps på. Bliver nødt til at grave lidt i det.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 4. jan 2007 18:14

Prøv at bruge FBX. Tror at 3d studio max vil exportere til den som standard.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 4. jan 2007 20:51

Jeg har spurgt på 3DWS supportforummet i første omgang. Der plejer at komme et svar. Så håber jeg bare at det løser problemet.

Ellers må vi bare bruge den vildeste shader i verden, til at lave noget gejl. Så får vi slet ikke brug for skygger :D
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 5. jan 2007 12:55

Jeg kom til at tænke på om vi skulle tage en beslutning og så sige at vi tager syndicate, eller et andet slags spil. Jeg er bare bekømret, om vi nu også har den nødvendige 3D viden til at lave et spil i 3D, der er lige så flot om et i 2D. Ja vi får 3D slags effekter, men der er mange flere ting vi skal tage i et betragtning, og når igen af os har rodet med 3D, så er det måske lidt voldsomt.

Hvad f.eks. med karakter animationer? Det har jeg overhovedt ikke styr på, og hvad med lys som vi har snakket om, da vores karaktere jo også helst skulle have noget lys.

Jeg er gået lidt tilbage til en ide, hvor vi tager hvad der er i syndicate, men istedet ikke gør det isometrisk, med normalt 100% ovenfra. Der kan vi så rende rundt med en mand vi ser oven fra, og skyde ting og sådan. Det eneste problem er så en level editor, men det kan jeg lige se på.

Det vi så kommer til at fokusere meget på er gameplay, som vi er nød til at sørge for bliver godt. Vi er nød til at finde på noget, som gør at spillet bliver bemærket, i forhold til de der mega store og flotte monster 3D spil, som nogen vil lave.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf deldy » 5. jan 2007 13:50

Hmm. Så i vil ikke svare hva? :D
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Gamemakerman » 5. jan 2007 13:52

Kan jo ikke lave noget ordenligt før den modelviewer fungerer ordenligt her :)
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf deldy » 5. jan 2007 13:56

Modelviewer fungere fint :D

Om den fungere efter hensigten er så noget andet :)

Men jeg snakker om at droppe 3D, og lave 2D, for det ved vi at vi kan, istedet for at rode os ud i noget vi ikke ved så meget om.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 5. jan 2007 13:59

Jeg har faktisk lige siddet og brygget på et 3D koncept, som skulle tage maksimalt hensyn til vores erfaring hidtil.

Mit grundkoncept er en slags Geometry Wars i FPS stil, hvor man skal kunne spille op til fire sammen i split screen. Man er eks. transporteret ind i en server, og skal bekæmpe bunker af indtrængende fjender.

Jeg prøver lige at formalisere det lidt:

Arbejdstitel: Byte Force

Slogan: "They will fight to the last byte"

Historie: I en nær fremtid kan menneskers sind bevæge sig ind i computerens digitale baner. Krige føres ikke længere på slagmarken, men med elektroniske angreb på nationernes computersystemer. Som del af Byte Force, en militær eliteenhed, er det din opgave at nedkæmpe indtrængende fjender i dit lands vigtigste server. Nederlag vil være fatalt!

Gameplay: Op til fire spillere placeres i et stort mørkt rum, hvor i der spawner fjender formet efter simple figurer. Holdet arbejder sammen om at nedkæmpe fjenderne, der hele tiden stiger i sværhedsgrad. Det er rent actionbaseret, og spillet er uendeligt. Der vil blive ved med at komme flere og flere fjender.

Fjender: De svageste kunne hedde Bytes, så nogle lidt stærkere KiloBytes, så MegaBytes, og måske også frygtindgydende GigaBytes.

Teknik: Spillet er et FPS. Eftersom det foregår i en digital verden inde i en computerserver, følges virkelige regler ikke. Vi kan undgå al animation (vigtigt), og lade alle enheder (også menneskelige spillere) være repræsenteret med simple figurer. Vi bestemmer hvordan universitet fungerer.

Grafik: Jeg vil prøve at lave et udkast hurtigt, men jeg forestiller mig en verden der er mørk, og primært består af 3D primitiver (bokse, cylindere osv.). Det vigtigste bliver, at vi kan få skrevet en shader til at overfladebehandle vores 3D verden. Det vil kunne give et unikt look, og jeg vil tro vi kan finde en guide til at integrere shaders et sted på nettet.

Musik og lyd: Det kan være et teknobeat, der er holdbart nok til ikke at være frustrerende. Lydene kan være futuriske og sci-fi agtige i forhold til eks. de våben vi finder på.

Referencer: Spillet kan ses som FPS gameplayet fra Quake, kombineret med det adrenalinpumpende tempo fra Geometry Wars.


Det kan muligvis være lidt svært at forstå hvad jeg mener, så jeg vil se om jeg kan lave noget konceptgrafik med det samme.
Senest rettet af Scurvy Lobster 5. jan 2007 17:48, rettet i alt 2 gange.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 5. jan 2007 14:02

Lyder faktisk som en plan :)

At integrere shaders er ikke det værste - det værste er at programmere dem :D

Men det skulle helt klart være muligt.

Men flyver vi, eller gå vi?
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


ForegåendeNæste

Tilbage til KISS XL - Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster