af Scurvy Lobster » 5. jan 2007 13:59
Jeg har faktisk lige siddet og brygget på et 3D koncept, som skulle tage maksimalt hensyn til vores erfaring hidtil.
Mit grundkoncept er en slags Geometry Wars i FPS stil, hvor man skal kunne spille op til fire sammen i split screen. Man er eks. transporteret ind i en server, og skal bekæmpe bunker af indtrængende fjender.
Jeg prøver lige at formalisere det lidt:
Arbejdstitel: Byte Force
Slogan: "They will fight to the last byte"
Historie: I en nær fremtid kan menneskers sind bevæge sig ind i computerens digitale baner. Krige føres ikke længere på slagmarken, men med elektroniske angreb på nationernes computersystemer. Som del af Byte Force, en militær eliteenhed, er det din opgave at nedkæmpe indtrængende fjender i dit lands vigtigste server. Nederlag vil være fatalt!
Gameplay: Op til fire spillere placeres i et stort mørkt rum, hvor i der spawner fjender formet efter simple figurer. Holdet arbejder sammen om at nedkæmpe fjenderne, der hele tiden stiger i sværhedsgrad. Det er rent actionbaseret, og spillet er uendeligt. Der vil blive ved med at komme flere og flere fjender.
Fjender: De svageste kunne hedde Bytes, så nogle lidt stærkere KiloBytes, så MegaBytes, og måske også frygtindgydende GigaBytes.
Teknik: Spillet er et FPS. Eftersom det foregår i en digital verden inde i en computerserver, følges virkelige regler ikke. Vi kan undgå al animation (vigtigt), og lade alle enheder (også menneskelige spillere) være repræsenteret med simple figurer. Vi bestemmer hvordan universitet fungerer.
Grafik: Jeg vil prøve at lave et udkast hurtigt, men jeg forestiller mig en verden der er mørk, og primært består af 3D primitiver (bokse, cylindere osv.). Det vigtigste bliver, at vi kan få skrevet en shader til at overfladebehandle vores 3D verden. Det vil kunne give et unikt look, og jeg vil tro vi kan finde en guide til at integrere shaders et sted på nettet.
Musik og lyd: Det kan være et teknobeat, der er holdbart nok til ikke at være frustrerende. Lydene kan være futuriske og sci-fi agtige i forhold til eks. de våben vi finder på.
Referencer: Spillet kan ses som FPS gameplayet fra Quake, kombineret med det adrenalinpumpende tempo fra Geometry Wars.
Det kan muligvis være lidt svært at forstå hvad jeg mener, så jeg vil se om jeg kan lave noget konceptgrafik med det samme.
Senest rettet af
Scurvy Lobster 5. jan 2007 17:48, rettet i alt 2 gange.