Xboxlife forum

Dream-Build-Play - Lad os starte med at drømme!

Forum til snak om XNA udvikling for KISS XL medlemmer.

Redaktør: XNA Crew

Indlægaf Scurvy Lobster » 5. jan 2007 14:03

Jeg tror at det skal afgøres ved en spiltest. Indtil videre kan det bare være at gå, og fjenderne kan flyve. Så kan man blive overvældet i alle retninger.

Vi burde kunne lave shaders i http://developer.nvidia.com/object/fx_c ... _home.html eller http://ati.amd.com/developer/rendermonkey/index.html
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf Gamemakerman » 5. jan 2007 14:06

Hold da kæft, det lyder for mig lidt som et TRON spil :) Men alligevel lyder ideen meget fin, glæder mig bestemt til at realisere denne drøm, hvis det bliver til noget :)
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf deldy » 5. jan 2007 14:08

NVIDIA's skulle være den bedste har jeg hørt. Men jeg må lige se om jeg kan integrerer en af de shaders på en simpel model. Der kommer nemlig en masse med den der nvidia ting.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 5. jan 2007 14:13

Gamemakerman: Ja, godt nok har jeg ikke set TRON, men jeg var alligevel inspireret af de screens jeg har set fra TRON spillene.

Her er lidt screens fra Xbox versionen af et af dem:
Billede

Billede

Jeg tror sagtens det kan gøres sjovt og dramatisk/hektisk med endnu simplere tilgang til grafikken. Her er gameplayet fra Quake og tempoet fra Geometry Wars egentligt mine forbilleder.

deldy: du kender den sikkert, men der er i hvert fald en guide til at integrere .fx filer her: http://www.ziggyware.com/readarticle.php?article_id=46
Senest rettet af Scurvy Lobster 5. jan 2007 17:53, rettet i alt 2 gange.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf Scurvy Lobster » 5. jan 2007 15:32

Jeg har lavet et lille koncept af hvordan en scene kunne se ud:
Billede


Og sådan her in-game med fire spillere: (tryk på billedet for at se det i det i fuld opløsning)
Billede

Så er min tanke, at vi får shaders på modellerne, så de hvide (spillerne) lyser "guddommeligt" når de er i live, og stopper med at lyse hvis de dør. Selve rummet kunne få en shader der måske reflekterede alle genstande, så det virker spejlblankt. Hver type fjende kunne også få en effekt der passer til dem.

Det er naturligvis oplagt, at der både er coop og deathmatch game modes inkluderet, samt highscores.

Håber at det er til at følge ideen. Den er holdt så simpel som muligt lige nu, så vi kan nå målet, og gerne få tid til en masse finpudsning til slut. Hvis ikke I synes ideen er noget ved, må vi smide den ud af vinduet.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 5. jan 2007 19:45

Jeg har via NVIDIA tingen fundet en Glow shader, som ser ok ud. Ved dog ikke om jeg sådan lige kan finde ud af at sætte den til i XNA
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 5. jan 2007 20:17

Fik du min mail med koncept-modellerne i .x format fra mig? Måske de kan bruges sammen med guiden jeg linkede til tidligere ( http://www.ziggyware.com/readarticle.php?article_id=46 )

Kunne i hvert fald være cool at se noget shady stuff :D
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf ducktarius » 5. jan 2007 22:11

Aloha.

Jeg syntes idéen med isometri er ganske fin. Og det kan da gøres i 2d uden de store problemer. Jeg har da en idé til hvordan jeg TROR det kunne gøres hvertfald. Men jeg kan desværre ikke programmere nogen form for C. Så ved ikke lige hvor svært det er. :)

Jeg tegnede lige et koncept ned på noget papir og scannede.
Billede

Idéen er så at der er to teams med 2 players på hvert hold.
Spillet er så CTF med dertil hørende regler.

Imellem de to baser er en masse forhindringer, sådan lidt labyrintagtigt. Har ikke lige fået tegnet noget. Men det skal selvfølgelig ligne noget. F.eks brændte biler eller sådan noget gøjl.

Man styre så sin spiller rundt med venstre stick og styrer gevær retningen med højre stick. Jeg ved ikke om det er for svært når man ikke liiige kan simulerer det på en PC?

Banen er delt op i sin egen halvdel og modstanderens halvdel. Delt op af vandet i midten.
Man kan se alle spillere på sin egen halvdel. Altså fjenden er synlig. Men når han er på sin egen halvdel er han usynlig, indtil han kommer ind i synsfeltet.

For at undgå den værste camping kan laves noget med at hvis man står inden for det samme lille område i over 5-7 sekunder bliver ens position afsløret.
Spillet sksla gå stærkt. Så man dør med 3-4 skud og respawner efter 5-6 sekunder.

Bare min idé.
ducktarius
Niveau 0
 
Indlæg: 36


Indlægaf deldy » 5. jan 2007 22:27

Kan du programmere i noget andet da?
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf ducktarius » 5. jan 2007 22:44

Ikke rigtigt noget der kan bruges til noget.

8051 Assembler til hjemmebrug, altså ikke til x86.
Labview til hverdag på arbejdet
Og engang kunne jeg også lidt PHP.

Og så lidt grafik.. men 3d er mange år siden. Det fungerede ikke rigtigt for mig. ;)
ducktarius
Niveau 0
 
Indlæg: 36


Indlægaf Scurvy Lobster » 5. jan 2007 22:46

Hvis vi er nok folk, så er der ikke noget i vejen for, at vi arbejder på to spil i stedet for et.

Jeg kan se gode ting i alle de forslag der er kommet indtil nu, men jeg er personligt mest klar på at arbejde i 3D. Her er der allerede mit forslag med Byte Force, og som jeg tidligere skrev, så kunne et isometrisk spil også laves i 3D (dette kunne måske endda gøre det nemmere at designe, da vi så slipper for at lave en 2D editor).

Det vigtigste er, at vi har folk der kan løse de tekniske problemstillinger et koncept byder på. Det er træls at dø i processen fordi det ikke længere er sjovt at arbejde på, når alt går i hårdknude. Jeg ved godt, at det kan være fedt og motiverende at satse stort, men jeg har efterhånden bare set for mange småprojekter dø pga. for høje ambitioner.

Godt gameplay er nøglen for mig. Det grafiske er trods alt kun glasuren.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf Gamemakerman » 5. jan 2007 23:07

Er det noget ala det her vi leder efter?

Billede

Billede
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf ducktarius » 6. jan 2007 00:01

Jae, noget i den stil. Jeg var bare mere ud i at lave det i et 2d program. Men hvis 3d er nemmere, så fine by me.

Prøv at rette vinklen ind så den rammer på lige som det jeg har tegnet, og så fjern så perspektivet. Jeg ved der er en mulighed for det i 3dmax.
ducktarius
Niveau 0
 
Indlæg: 36


Indlægaf Gamemakerman » 6. jan 2007 00:19

Har prøvet at ramme så godt jeg kunne, har kun været i gang med programmet i 3 dage, så håber det går :)

http://share.xboxlife.dk/file/nji4nju4m ... zuzntg.jpg

http://share.xboxlife.dk/file/ymflmwqxm ... dflywy.jpg
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Scurvy Lobster » 6. jan 2007 00:51

Det ser fint ud Gamemakerman!

ducktarius: kan du lave 2D grafik? Vi har nemlig ikke nogen rigtige 2D grafikere, og derfor er jeg/vi nok lidt tilbøjelige til at trække i retning af 3D. Jeg kan lave simpel 2D grafik, men er lidt bedre til 3D (hvilket jeg også synes er sjovere at arbejde med). I sidste ende er det dog programmørene der afgører hvad kan lade sig gøre.

Med det isometriske spil har vi desværre det ret store problem, at vi ikke har nogen animatorer, og den slags folk er nærmest umulige at finde. Med Byte Force har jeg skabt en ramme, der går uden om dette problem, og det kan også blive nødvendigt med et isometrisk spil.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


ForegåendeNæste

Tilbage til KISS XL - Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster