Aloha.
Jeg syntes idéen med isometri er ganske fin. Og det kan da gøres i 2d uden de store problemer. Jeg har da en idé til hvordan jeg TROR det kunne gøres hvertfald. Men jeg kan desværre ikke programmere nogen form for C. Så ved ikke lige hvor svært det er.
Jeg tegnede lige et koncept ned på noget papir og scannede.
Idéen er så at der er to teams med 2 players på hvert hold.
Spillet er så CTF med dertil hørende regler.
Imellem de to baser er en masse forhindringer, sådan lidt labyrintagtigt. Har ikke lige fået tegnet noget. Men det skal selvfølgelig ligne noget. F.eks brændte biler eller sådan noget gøjl.
Man styre så sin spiller rundt med venstre stick og styrer gevær retningen med højre stick. Jeg ved ikke om det er for svært når man ikke liiige kan simulerer det på en PC?
Banen er delt op i sin egen halvdel og modstanderens halvdel. Delt op af vandet i midten.
Man kan se alle spillere på sin egen halvdel. Altså fjenden er synlig. Men når han er på sin egen halvdel er han usynlig, indtil han kommer ind i synsfeltet.
For at undgå den værste camping kan laves noget med at hvis man står inden for det samme lille område i over 5-7 sekunder bliver ens position afsløret.
Spillet sksla gå stærkt. Så man dør med 3-4 skud og respawner efter 5-6 sekunder.
Bare min idé.