Xboxlife forum

Dream-Build-Play - Lad os starte med at drømme!

Forum til snak om XNA udvikling for KISS XL medlemmer.

Redaktør: XNA Crew

Indlægaf deldy » 6. jan 2007 18:18

Jeg regner lidt med at vi klare shaders og sådan noget til sidst. Det vigtigste er logikken og så kan vi altid lave jordens sejeste grafik til sidst.

Hvad jeg vil state med at lave er et meget simpelt FPS, hvor vi kan gå via gulvet, som er i en bestemt højde, og at vi kan kigge rundt.

Bagefter skal jeg lige kigge på faktisk til at lave et FPS, hvor vi evt. kan gå op af ting osv., selvom jeg min mest kunne synes det var fedt hvis alt var sort, og så vi lyste op, og vi kunne gå frem og tilbage, og fjender kom alle steder fra. Det andet ligner for meget andre FPS'er efter min mening, og så har vi bare smidt en lille sten i suppen.

Og ang. 4 spillere og alt det gøjl, så starter vi med en spiller, og tilføjere flere til sidst, da det ikke er keystone til konseptet.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 6. jan 2007 18:26

Det kunne være rigtigt fedt at se en FPS demo. Hvis du har brug for nogle modeller, så bare skriv her, og jeg skal prøve at lave dem.

Kan du forklare nærmere, hvad det er du synes ligner andre FPS spil? Bare så vi kan arbejde frem mod det samme.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 6. jan 2007 18:28

At man kan hoppe op på ting, og sådan. Det er jo lidt ligemeget når tingene kommer fra random placering.

Jeg synes bare at vi går på et fladt gulv, som man ikke kan se, og så lyser man bare totalt op, eller lign, og så kommer tingene bare alle steder fra. Så kan vi evt. lave noget Matrix env., så der flyver med tal eller noget.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 6. jan 2007 18:33

Det har du faktisk ret i. Det er helt lige meget :)

Vi kan selvfølgelig have det med for at give lidt mere dynamik i banen, men det er ikke umiddelbart kritisk. Dog kan det være en mulighed med stadig man kan gemme sig bag (måske kun midlertidigt).
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 6. jan 2007 19:14

Ja det kan vi jo saktens lave.

Gemme sig omme bag rammende :D
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Gamemakerman » 6. jan 2007 19:15

Hmm, Cache ;)
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Scurvy Lobster » 6. jan 2007 19:33

Ja, og så blive ristet fordi bruger overclocker for vildt! :wink:

Ej, seriøse igen nu :twisted:
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 16. jan 2007 14:13

Mig og bakkers har snakket lidt om det, og vi er lidt kommet til den konklution at vi nok skal arbejde 2D i konkurrencen, da vi er sikre på at vi kan lave dette, og da vi nok vil have en rimelig begrænset tidsperiode, så er det nok den bedste løsning. Vi har dog ikke udelukket at det kan indeholde 3D elementer, men disse skal bare være i 2D space, altså f.eks. kan en bil godt være 3D i et racer spil, hvis det er.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 16. jan 2007 15:12

Det er jeg med på. Vi løber en for høj risiko med et rent 3D spil lige nu. Det er sjovere at bruge energi på gameplay end tekniske problemer.

Det undrer mig dog lidt, at MS endnu ikke har sparket Dream Build Play konkurrencen i gang. Oprindeligt skulle den have startet 2. januar, men det blev hurtigt til bare i januar. Måske skal det passe sammen med en opdatering af XNA eller noget.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 16. jan 2007 15:20

Så er spørgsmållet bare hvad vi skal lave :D
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf bakkers » 16. jan 2007 16:24

Jeg har lidt tænkt på at lave et lille sjovt bilspil hvor man ræser mod 4 andre i noget stockcar ligende type af løb så man hele tiden kører ind i hinanden og skubber folk af banen. Og som en tvist for at gøre det lidt specielt kunne vi lave den type hvor folk ræser rundt med en campingvogn bagefter, det vil give et helt andet type løb end alle andre bilspil der er derude og tror det kunne være sjovt hvis vi laver så op mod 4 spillere kan dyste imod hinanden..

Så vil der være noget for grafikerne at lave da vi kunne lave alle biler og campingvogne i 3D og der skulle laves en række baner osv.

Og for os programmører ville der være en del udfordring i at lave så bilerne opfører sig realistisk så det virker til at man kan skubbe med hinanden...

Men det var bare lige en lille idé jeg har gået og tænkt på.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf Scurvy Lobster » 16. jan 2007 17:14

Det lyder faktisk som et rigtigt sjovt forslag!

Jeg tænkte lidt i morges på et over-the-edge hippie-save-the-world spil, hvor man med flower-power & love skal redde verden fra krig og forurening. Helten skulle være den vildeste hippie, der bekæmper alle kampvogne og osende maskiner med blomster, som skydes ud af ærmet på ham. Når en fjende bliver bekæmpet, så transformeres den om til en miljøvenlig og fredelig genstand (vindmølle, solfanger, økologisk ko, soldater bliver fredsaktivister etc.). Det kunne være en platformer, men jeg har ikke lige tænkt så meget over den del af konceptet. Det væsentligste var den overdrevne hippie og hans fantastiske evner :)

Synes dog rigtigt godt om idéen med et multiplayer bilspil.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 16. jan 2007 18:19

Synes begge ideer er helt vildt sjove.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf bakkers » 16. jan 2007 21:26

Ja vi kan vel evt prøve at tænke over det et par dage og hvis vi ikke kommer på andre ideer så vælger vi den vi har mest lyst til at lave.. For det er vel egentlig ikke for tidligt at komme igang hvis vi skal have tid til at få udviklet noget til den konkurrence. Jeg ved dog at jeg den næste stykke tid godt kan være meget optaget så ved ikke helt endnu hvor meget tid jeg kan ligge i det.. Men jeg vil helt klart gerne hjælpe i den opfang jeg har tid.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf Scurvy Lobster » 16. jan 2007 21:32

Jeg tror umiddelbart mest på ideen med bilspillet. Det er klart mere overskueligt end eksempelvis et platformsspil, der kræver rigtigt mange grafiske assets.

Desuden er tanken om et multiplayerspil også tiltalende.

Men vi kan lige give det lidt tid til tanke...
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


ForegåendeNæste

Tilbage til KISS XL - Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster