af deldy » 31. dec 2006 13:58
At lave spil kræver en masse grundlæggende ting for at virke. Jeg har siden projekt 2 udviklet på vej mod en base af funktionalitet, som vi kan kalde en engine.
Denne engine er selvfølgelig i meget tidligt stadie, men den begynder at kunne bruges til at ændre folk kan bygge op imod den.
Endtil videre understøtter enginen dette:
* samme kode til XBOX og windows
* scene system, så vi kan have f.eks en menu scene, spille scene osv.
* resource system, så man kun loader en resource en gang.
* en intro scene, hvor den kan fade du billede ind og ud.
* en grundlæggende sprite som gør det nemmere at tegne 2d
* automatisk sat op til 720i
En af mine næste mål er at lave du input system, så vi kan kode op imod det samme system ved både XBOX og pc. I realiteten bliver det en keymapping af joystiket. Hvordan det kommer til at foregå med musen og analoge controllere skal jeg lige finde ud af.
Jeg har ikke nogen version af enginen klar til download, men regner med at have en 0.1 version klar først i januar. Det kommer til at blive nemt nok at konvertere til denne engine, da det stortset handler om at flytte ens kode over i et scene objekt. Men mere om dette når jeg udgiver første version.