Xboxlife forum

Kommentarer til Fighting Planes

Forum til snak om XNA udvikling for KISS XL medlemmer.

Redaktør: XNA Crew

Indlægaf bakkers » 18. jan 2007 22:05

Jeg synes nyheden lyder rigtig god. Vil de egentlig gerne have deres xbox logo på inden vi publiserer dette?
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf Scurvy Lobster » 18. jan 2007 22:10

Er denne licens ok: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ ?

Den er ret streng, da den ikke tillader brugeren at ændre i kildekoden. Det eneste der er tilladt, er stort set fri spredning af softwaren. Den kan selvfølgelig også ændres. Hvad synes I?
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 18. jan 2007 22:10

Nej det samme. Jeg tror ikke det er komprimeringen, det er mere størrelsen på billedet. Så du er nok nød til at resize billedet til et noget hvor kvadratrod af 2 ikke giver kommatal, og så bare lægge billedet øverst, og så lad resten være sort.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 18. jan 2007 22:11

deldy skrev:Nej det samme. Jeg tror ikke det er komprimeringen, det er mere størrelsen på billedet. Så du er nok nød til at resize billedet til et noget hvor kvadratrod af 2 ikke giver kommatal, og så bare lægge billedet øverst, og så lad resten være sort.


Jeg synes ikke vi skal til at lave alt for mange krumspring for pc versionen. Det ender måske med at vi gør det bøvlet for Xbox 360 versionen.

Måske misforstår jeg lidt hvad der er galt... :?
Senest rettet af Scurvy Lobster 18. jan 2007 22:12, rettet i alt 1 gang.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 18. jan 2007 22:12

Nyheden er accepteret fra min side. Vi skal bare have en screenshot med også.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 18. jan 2007 22:13

deldy skrev:Nyheden er accepteret fra min side. Vi skal bare have en screenshot med også.


Dem kan jeg lige fixe.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 18. jan 2007 22:16

Scurvy Lobster skrev:
deldy skrev:Nej det samme. Jeg tror ikke det er komprimeringen, det er mere størrelsen på billedet. Så du er nok nød til at resize billedet til et noget hvor kvadratrod af 2 ikke giver kommatal, og så bare lægge billedet øverst, og så lad resten være sort.


Jeg synes ikke vi skal til at lave alt for mange krumspring for pc versionen. Det ender måske med at vi gør det bøvlet for Xbox 360 versionen.

Måske misforstår jeg lidt hvad der er galt... :?


Det ville ikke ødelægge XBOX versionen, da vi faktisk rendere det samme, men der ligger bare en masse usynligt sort i bunden af skærmen hvor ingen ser det.

Under alle omstændigheder, snakker vi her om 50% af testerne, så i kan regne med at 50% ikke kan kører spillet. Det der undre mig er at projekt2 virker, og jeg har et billede af den størrelse. Jeg skal lige se på det.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf bakkers » 18. jan 2007 22:17

deldy skrev:Nej det samme. Jeg tror ikke det er komprimeringen, det er mere størrelsen på billedet. Så du er nok nød til at resize billedet til et noget hvor kvadratrod af 2 ikke giver kommatal, og så bare lægge billedet øverst, og så lad resten være sort.


Vil det sige at du stadig ikke kan starte pc versionen?
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf Scurvy Lobster » 18. jan 2007 22:18

Jeg vil også tro at det er noget andet der er galt. Det virker mystisk hvis et 1280x720 billede stopper spillet lige pludesligt.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf bakkers » 18. jan 2007 22:19

pc versionen ligger i et projekt for sig så at ændre i den vil ikke gøre noget ved xbox versionen.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf deldy » 18. jan 2007 22:19

Fejlen er fundet. Du inkludere dine Textures som Model texture. Du skal være Sprite Texture i properties vinduet.
Skrift dette for de 2 textures vi snakker om, og så virker det.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf bakkers » 18. jan 2007 22:20

hmm, den sidste version der nu ligger på min server der er menu texturen som alle andre texture i spillet...
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf deldy » 18. jan 2007 22:22

Du skal ændre den til Sprite der hvor du også sætter DXT til:

Texture (Sprite, 32bpp) - XNA Framework
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf bakkers » 18. jan 2007 22:23

Ok, nu har jeg ændret så der ikke er nogle af de 2 texture hvor jeg bruger compression.. Det betyder at udpakket fylder spillet nu 10mb.... Jeg har lige uploadet det igen.. Så hvis i har tid så prøv om det virker.

Bare mærkeligt at på xboxen bruger jeg samme metode til compression... Men det er måske fordi det er et rimelig nyt grafikkort.?

Nu er den uploadet.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf deldy » 18. jan 2007 22:24

Det virker nu. Og who cares hvad den udpakkede version fylder på PC :)

Ja måske, men vi kan jo altid bare lade den være sådan ved XBOX versionen, og så ikke komprimere dem til PC versionen.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


ForegåendeNæste

Tilbage til KISS XL - Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst