Xboxlife forum

Med på et projekt?

Snak om udvikling, metoder, tips & tricks vedrørende XNA.

Redaktør: XNA Crew

Indlægaf Butcher » 4. nov 2006 23:15

Har ikke en dyt forstand på alt det i snakker om, men det lyder rigtigt sjovt det som i har gang i og håber at i vil lade tråden køre, så vi kan følge med i projektet.....Og så lige en sidste ting..:) Hvis i nogensinde kommer til at mangle en som ikke har en dyt forstand på alt det i laver, D.V.S en en som ikke kan andet end at spille spillet og se det i sin helhed, så skal jeg da være den første til at stille sig i kø som betatester...Så kan i jo for end bedømmelse fra en som kun spiller spillet og ikke ser alt det tekniske i det...Please.....:)Lad mig blive en betatester...:) :)
Billede
Butcher
Niveau 7
 
Indlæg: 4999


Indlægaf Voyager4DK » 5. nov 2006 00:19

Ok, nu har jeg da installeret det, og det ser da også ud til, at jeg sådan nogenlunde kan debuge på min bærbar.
Prøvede det der test projekt spacewar, lidt svært for en person at styre 2 rumskibe med et tastatur.. Måtte også lige ind i settings filen for at finde ud af tastaturgenvejene... Har ikke et Xbox gamepad med ledning.
Sad lige og forsøgte at få den til at deploye på Xbox'en, men det virker jo så desværre ikke endnu, fandt jeg ud af:
http://forums.microsoft.com/MSDN/ShowPost.aspx?PostID=882370&SiteID=1
Voyager4DK
Niveau 3
 
Indlæg: 223


Indlægaf GuffeDK » 5. nov 2006 01:06

Jeg vil da gerne være med :D Men er først ved at lære det

har da fået lavet en lille bitte smule

Billede
hehe
0.1% af spillet er lavet weee :P
GuffeDK
 
Indlæg: 900


Indlægaf malcolmzx » 5. nov 2006 08:47

Hvordan i alverden laver i spil..? Åltså de der XNA (eller hvad det er det hedder)
malcolmzx
Niveau 6
 
Indlæg: 1429


Indlægaf deldy » 5. nov 2006 10:21

Vi downloader nogle gratis værktøjer fra Microsoft, og så koder vi hvordan det skal se ud. Det er virkeligt meget nemt, det der er det svære er selve matematiken og logikken i at lave spil (A.I. er for eksempel meget svært at kode, efter min mening)

Jeg vil engang i næste uge bikse nogle videoer sammen, som giver jer en hurtig indledning i hvordan man kan bruge XNA, for den person som evt. ikke har kigget på programmering overhovedt - sådan at vi kan få alle med.

Vi skal snart til at lave noget nye threads til alt det her. Så er der nogen der har nogle gode ideer til et codename? Det skal være intet sigende, og vil IKKE blive brugt som spil titel. Evt et hold navn kunne vi også bruge.

Til jer som ikke kan vente med at jeg laver videoerne på dansk, så kig her: http://www.xnatutorial.com/ Der er links ude i højre side. Start med 1.2, go så 2.1, 3.1 osv.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf GuffeDK » 5. nov 2006 10:41

deldy skrev:Vi downloader nogle gratis værktøjer fra Microsoft, og så koder vi hvordan det skal se ud. Det er virkeligt meget nemt, det der er det svære er selve matematiken og logikken i at lave spil (A.I. er for eksempel meget svært at kode, efter min mening)

Jeg vil engang i næste uge bikse nogle videoer sammen, som giver jer en hurtig indledning i hvordan man kan bruge XNA, for den person som evt. ikke har kigget på programmering overhovedt - sådan at vi kan få alle med.

Vi skal snart til at lave noget nye threads til alt det her. Så er der nogen der har nogle gode ideer til et codename? Det skal være intet sigende, og vil IKKE blive brugt som spil titel. Evt et hold navn kunne vi også bruge.

Til jer som ikke kan vente med at jeg laver videoerne på dansk, så kig her: http://www.xnatutorial.com/ Der er links ude i højre side. Start med 1.2, go så 2.1, 3.1 osv.

Genial ide :D =D>
GuffeDK
 
Indlæg: 900


Indlægaf deldy » 5. nov 2006 10:44

For folk som måske er bange for det, så tegner man en 2D ting således:

Texture2D texture = new Texture2D("ball.jpg");
SpriteBatch drawer = new SpriteBatch(GraphicsDevice);

drawer.Draw(texture,3,4);

Det er ikke helt korrekt koden oven over, men den er meget tæt på. Denne kode vil tegne vores bold på koordinat-x = 3 og koordinat-y = 4. (Vores bold er 2D, men det er ikke fordi 3D er specielt sværere)
SpriteBatch objektet behøver man kun at lave engang, selvom man tegner 100 objekter, så det forminsker virkelig kode til 2 linier pr. forskelligt objekt, og det kan næsten ikke gøres mindre.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf GrillBillerDK » 5. nov 2006 10:53

;-)

Det må være det rigtigte tidspunkt at poste denne sang..
http://scene.org/file_dl.php?url=ftp:// ... &id=111652

gode gamle Karl Koder...
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf Lanto Calrisian » 5. nov 2006 10:53

Jeg glæder allerede til at downloade jers spil fra marketplace. ;)

Jeg syntes at det er en genial ide og håber da det lykkedes for jer. =D>

Prøv og holde os andre underrettet undervejs, for det kunne da være spændene at følge med i projektet.
Be yourself !!
Lanto Calrisian
Niveau 4
 
Indlæg: 555


Indlægaf deldy » 5. nov 2006 10:55

Jeg tror at vores projekt vil blive på XboxLife så længe som muligt, gerne gennem hele processen, så I kan følge med I hvad der sker.

Umildbart er dette et XboxLife community projekt, så derfor er der jo ikke nogen grund til at vende communitiet til ryggen. For jeg regner nemlig med at der er en masse folk med en masse gode ideer og kommentarer herinde :D

Videoerne som jeg laver vil der også blive linket til et sted i disse forums :D
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf heinstach » 5. nov 2006 11:18

Vores firma har, indtil videre på fritidsbasis, lavet spil i 3 år, og skal også snart (dvs. inden for et års tid) i gang med en XNA-titel, som forhåbentlig kommer på Live Arcade.

Jeg kan med disse 3 års erfaring anbefale, at dette dit første spil bliver så simpelt som muligt. Eks. en Arkanoid-klon, Pong, Tetris eller et andet simpelt spil. Der er uhyre mange komplekse ting at tage stilling til, selv i så simpelt et spil, og så vil det give en masse grunderfaring til fremtidige og større projekter.

Og så vil jeg anbefale, at du tager imod Mortens tilbud om projektstyring. Vi har udviklet vores eget system og ville have svært ved at klare os foruden.

I øvrigt vil jeg godt bidrage med noget musik.
heinstach
Niveau 7
 
Indlæg: 5066
By: Aalborg


Indlægaf deldy » 5. nov 2006 11:23

Lyder rigtigt godt. Ja jeg har også sagt at vi skal starte simpelt. Så kan vi derefter evt. bygge det mere og mere. XNA er jo ikke PT et game engine (den vil nok udvikle sig mere og mere i den retning i fremtiden) men vi skal udvikle alt logikken fra bunden, så det vil tage noget tid.

Problemmet med dette er at jeg kunne forestille mig at mange af de folk som har sagt at de ville være med har forestillet sig et 3D spil med enorme dimmensioner - jeg kender det jo fra mig selv.

Vi snakkede om at lave et spil med et rum-skib som skulle fange stjerner til at starte med, så hvis ingen har nogen indvendinger, så bliver dette nok det første.

Og jo, Morten må da gerne sætte det der projekt styring system op til os. :D
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Voyager4DK » 5. nov 2006 11:52

Jeg havde også forestillet mig noget simpelt, f.eks. noget i retningen af Scorch Earth (Tankz) eller ja et lille spil som selv små børn kan finde ud af.

Vi kunne jo kalde vores team eller projekt for KISS XL - Keep It Simpel Stupid XboxLife.dk.

Jeg skal lige have kigget på noget af de der tutorials, er pt. rimelig blank på hvordan man kommer igang. F.eks. om man skal starte med en PC spil og så senere kan konvertere den til Xbox, eller om man fra starten skal lave det som et Xbox projekt.. Nå, det må jeg kunne læse mig frem til.
Voyager4DK
Niveau 3
 
Indlæg: 223


Indlægaf deldy » 5. nov 2006 12:53

Vi laver det til PC til at starte med. Vi kan så umildbart konvertere det til XBOX, når det bliver klar. Den store forskel kommer i at vi deployer på vores xbox'er. Det vil sige at har du fortæller programmet til at kører dit spil, så kommer det frem på din XBOX. Grafikken koden og alt er det samme. Det skal jo så lige siges at input er anderledes da en xbox jo har en xbox controller, og vi ved f.eks. pc nok vil bruge tastatur.

XBOX deployment er ikke færdigt endnu, men det skulle komme engang til jul eller lign.

Men det der team navn er da meget sjovt.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 5. nov 2006 13:18

Project KISS XL is ready to launch! :-D

Hvis vi holder fast i den lille spil, hvor et rumskib skal fange stjerner, så skal vi lige afgøre, om det skal være 2D eller 3D. Jeg synes 3D kunne være kongen at afprøve, men det må i virkeligheden være et valg fra programmøren(e).

Hvis det er 3D skal vi overordnet bruge disse grafiske assets:
En stjernebaggrund
Internt cockpit i flyet, som kan være i 2D (jeg forestiller mig spillet er i førsteperson i stil med Xwing og Tie Fighter)
Stjerner/stjerneskud der kan spawnes forskellige steder
evt. meteorer og rumstationer som stationære objekter, så der er lidt "fyld"

Umiddelbart ligger det op til et lille casual spil, hvor det bare handler om at flyve rundt og indsamle stjerneskud. Meget chiller'n ;-)

Hvis vi kan udføre dette, så vil det i mine øjne være en kæmpe bedrift, og det vil give grundlag for nye og kreative projekter.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


ForegåendeNæste

Tilbage til XNA: Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster